Alundra PS1
Utrzymany w mrocznej stylistyce nietypowy action-RPG, w którym pierwsze skrzypce grają rozmaite wyzwania logiczne. Gracze wcielają się w elfa, który próbuje pomóc dręczonym przez koszmary mieszkańcom pewnego miasteczka, wkraczając w ich sny.
Alundra Premiera PS1
11kwietnia1997
producent: Matrix Software wydawca: Psygnosis
Angielskie napisy i dialogi
Debiutancki projekt studia Matrix Software, którego pracownicy wcześniej tworzyli studio Climax Entertainment. Alundra to japoński action RPG, w którym gracze kierują poczynaniami elfa mogącego wkraczać do ludzkich snów. Produkcja zgrabnie łączy elementy zręcznościowe z wyzwaniami logicznymi.
Fabuła
Elf należący do klanu Elna, Alundra, cudem uchodzi z życiem z katastrofy okrętu. Trafia do miasteczka Inoa, gdzie odkrywa, że posiadł zdolność odwiedzania snów innych ludzi. Postanawia wykorzystać nową moc, by pomóc mieszkańcom pozbyć się dręczących ich koszmarów. Niespodziewanie na miejscu dochodzi do serii zagadkowych morderstw, w których ofiary zostały zabite podczas snu. Społeczność zaczyna podejrzewać Alundrę. Tymczasem on wpada na trop demonicznego Melzasa. Z pomocą elfki Mei próbuje powstrzymać go przed dokonaniem kolejnych zbrodni. Przedstawiona w grze historia nawiązuje do trudnych tematów, jak śmierć, religia czy choroby psychiczne, wyróżniając się na tle opowieści z wielu innych japońskich RPG-ów.
Mechanika
Alundra nie jest typowym action RPG-iem, w którym kierowany przez graczy bohater toczy setki pojedynków z napotkanymi przeciwnikami w ramach kolejnych questów. Autorzy zrezygnowali ze sprawdzonych schematów i przygotowali interesujące połączenie wyzwań zręcznościowych i logicznych, które czekają na posiadaczy konsoli. Unikalnym elementem produkcji jest mechanika wchodzenia w sny mieszkańców miasta Inoa. W każdym z nich na graczy czekają inne zadania, często związane z charakterem i historią danej postaci.
W trakcie zabawy akcja prezentowana jest z lotu ptaka. Kierowany przez graczy heros może skakać oraz używać zdobytych broni i przedmiotów do eliminowania potworów i rozwiązywania zagadek. Celem jest znalezienie kilku magicznych run, które potrzebne są do pokonania potężnego demona Melzasa. Przygodę wydłużają poszukiwania opcjonalnych figurek, które użytkownik PS1 może następnie wymienić na rzadkie przedmioty i elementy ekwipunku.
Kwestie techniczne
Alundra charakteryzuje się kolorową oprawą 2D oraz mroczną stylistyką fantasy. Fabuła jest prezentowana nie tylko poprzez scenki na silniku gry, ale też przygotowane specjalnie na potrzeby tytułu animacje. Produkcja jest uznawana za duchowego spadkobiercę wydanego lata wcześniej na Segę Mega Drive Landstalkera.
Ostatnia modyfikacja 1 września 2017
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Alundra: 12+