All Walls Must Fall
Taktyczna gra akcji w konwencji thrillera szpiegowskiego, utrzymana w stylistyce tech-noir. Akcja All Walls Must Fall toczy się w 2089, w alternatywnej rzeczywistości, w której mur berliński nigdy nie runął, a zimna wojna trwa nadal.
producent: inbetweengames wydawca: Ultimate Games Strona oficjalna
All Walls Must Fall to utrzymana w stylistyce tech-noir taktyczna gra akcji w konwencji thrillera szpiegowskiego. Produkcja jest pierwszą poważną grą w dorobku niemieckiego studia inbetweengames, założonego przez trzech byłych członków ekipy Yager Development, znanej m.in. za sprawą taktycznej strzelaniny Spec Ops: The Line.
Fabuła
Fabuła gry osadzona została w roku 2089, w alternatywnej rzeczywistości, w której mur berliński oddzielający wschodnią i zachodnią część miasta nigdy nie runął, a zimna wojna trwa nadal. Przez 150 lat konfliktu jego obie strony, wykorzystując najnowsze zdobycze techniki, wypracowały metody na śledzenie każdego ruchu przeciwnika. Pozorny spokój i rozprężenie prysnęły jednak jak bańka mydlana w wyniku spisku, którego ostateczną konsekwencją stała się nuklearna katastrofa. W grze wcielamy się w role agentów wywiadu, którzy cofają się w czasie z zadaniem zapobieżenia tragedii, a na wykonanie misji mają tylko jedną noc. W zależności od tego, po której stronie się opowiedzą, dokonywane przez nich wybory doprowadzić mogą do obalenia muru i stablizacji sytuacji politycznej, bądź rozpętać prawdziwe piekło wojny i terroru.
Mechanika
All Walls Must Fall to zgodnie z deklaracją twórców swoisty hołd złożony z jednej strony ich miastu – Berlinowi, a z drugiej klasycznym grom taktycznym pokroju cyklu XCOM czy pierwszych odsłon serii Fallout oraz Syndicate. Akcja toczy się w proceduralnie generowanym środowisku, dzięki czemu każda kolejna rozgrywka przebiegać może w całkiem inny sposób. Podczas zabawy zajmujemy się zaś głównie eksploracją i rozmowami z napotykanymi postaciami niezależnymi, dysponującymi informacjami niezbędnymi do rozwikłania wspomnianego spisku. Jako że rozgrywka toczy się w znacznej mierze w zatłoczonych berlińskich klubach nocnych, niezwykle ważną możliwością taktyczną jest wykorzystanie tłumu celem ukrywania się przed oponentami. W grze nie zabrakło również okazji do bezpośredniej walki, która zrealizowana została w czasie rzeczywistym, z użyciem opcji aktywnej pauzy.
Jednym z kluczowych elementów mechaniki All Walls Must Fall jest cofanie czasu. Przykładowo, kiedy po wkroczeniu do danej lokacji nasza postać zostanie zaatakowana, możemy szybko odwrócić bieg wydarzeń, przenosząc się w o kilka minut w przeszłość. Efekt tego działania będzie taki, jakby cofnięte właśnie wydarzenia nigdy się nie wydarzyły. Jednocześnie kontrolowany przez nas agent zdobędzie wiedzę na temat zagrożeń, czekających go w określonym miejscu. To z kolei pozwoli na dokonanie świadomego wyboru, czy lepiej poszukac innej drogi, czy też zaangażować się w otwarty konflikt z przeciwnikami. Każda decyzja będzie miała jednak swoje konsekwencje, które w istotny sposób wpłyną na dalszy bieg fabuły.
Kwestie techniczne
Stworzona na silniku Unreal Engine 4 produkcja studia inbetweengames posługuje się klasycznym widokiem izometrycznym oraz niezwykle oryginalnym stylem graficznym, przypominającym plakaty propagandowe rodem z epoki komunizmu. Autorzy włożyli sporo pracy w możliwie wierne odtworzenie atmosfery nocnego życia Berlina. Spory nacisk położono też na warstwę muzyczną, która towarzyszy nam podczas odwiedzania kolejnych klubów i współgra z fabułą oraz mechaniką rozgrywki.
Ostatnia modyfikacja 17 lutego 2021
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe All Walls Must Fall: 16+
All Walls Must Fall Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Dual Core 2.0 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7 64-bit
- Zalecane:
- Quad Core 2.5 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7 64-bit