Alien Breed
Odświeżona wersja strzelanki science-fiction wydanej pierwotnie w 1991 roku z myślą o użytkownikach komputerów z rodziny Commodore Amiga. Oprócz poprawionej oprawy graficznej przygotowano również dodatkowe poziomy oraz funkcje sieciowe.
producent: Bloober Team wydawca: Team17
Gra Alien Breed została przygotowana pierwotnie w 1991 roku z myślą o użytkownikach komputerów z rodziny Commodore Amiga, a kilkanaście miesięcy później firma Team 17 zdecydowała się opublikować konwersję na PC.
Wydana po latach wersja na urządzenia mobilne i konsole Sony została wzbogacona o szereg elementów. Najważniejszym z nich jest opcja przełączania się między klasyczną oprawą graficzną z początku lat 90. oraz ulepszoną, oferującą przyjemniejsze dla oka efekty wizualne. Oprócz podstawowej kampanii dostajemy pakiety poziomów zatytułowane Convergence, Valiance oraz Synergy. Mechanika rozgrywki pozostała w znacznej mierze niezmieniona, a akcję wciąż obserwujemy z lotu ptaka.
Na początku XXII wieku ludzkość dokonuje olbrzymiego postępu w eksploracji przestrzeni kosmicznej. Wykonywane są regularne loty pomiędzy układami, a w miejscach gdzie warunki są ku temu najlepsze, zakładane są kolonie. Intensywna ekspansja niesie jednak ze sobą duże ryzyko, dlatego też militarna organizacja IPC decyduje się na nieustanne patrolowanie galaktyki, oferując bezpieczeństwo bezbronnym transportowcom oraz placówkom założonym na odległych planetach.
W takiej właśnie rzeczywistości rozpoczyna się akcja gry Alien Breed. Jest rok 2191. Piloci statku kosmicznego IPCC Miraculous wracając na Ziemię z sześciomiesięcznej służby, otrzymują rozkaz sprawdzenia sytuacji w placówce naukowo-badawczej ISRC4, która od dłuższego czasu nie daje znaku życia. Lądując w hangarze olbrzymiej stacji, Johnson i Stone nie podejrzewają, że po pustych korytarzach błąka się horda bezwzględnych Obcych. Ich eksterminacja spoczywa teraz na barkach dzielnych pilotów.
Celem zmagań jest przedarcie się przez kilkanaście ogromnych labiryntów, uruchomienie systemu autodestrukcji stacji i brawurowa ucieczka w kierunku hangaru, gdzie na nasz powrót oczekuje IPCC Miraculous. Chociaż odnalezienie drogi w plątaninie korytarzy jest już wystarczająco dużym wyzwaniem, autorzy postanowili dorzucić ogromną liczbę Obcych, których eksterminacja jest wręcz konieczna, jeśli marzymy o pomyślnym ukończeniu misji. W trakcie rozgrywki znajdziemy dodatkową amunicję do naszej pukawki, klucze do zamkniętych drzwi, a także pieniądze, które przydadzą się do zakupu broni w spotykanych od czasu do czasu terminalach. Te ostatnie wskażą nam także nowe cele oraz poinformują o aktualnej sytuacji na placu boju.
Ostatnia modyfikacja 15 stycznia 2013