Air Combat PS1
Wydana w 1995 roku na konsolę PlayStation pierwsza część słynnej serii Ace Combat. W grze siadamy za sterami licznych samolotów wojskowych, a akcja ma miejsce w fantastycznym uniwersum.
Air Combat Premiera PS1
30czerwca1995
producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment
Angielskie napisy i dialogi
Air Combat, wydany przez japońską firmę Namco, to pierwsza część serii strzelanin lotniczych tytułowanych od części drugiej mianem Ace Combat. Gra wzorowana była na automacie arcade autorstwa tej samej firmy, wydanym w 1993 roku, i trafiła na konsolę PlayStation w 1995 roku, spotykając się z pozytywnym przyjęciem ze strony graczy i krytyków.
Fabuła
Na południe od kontynentu Usea znajdują się Skully Islands, na których w 1995 roku doszło do zamachu stanu. Terroryści w serii zaskakujących ataków mocno nadwyrężyli siły lojalistów, w związku z czym rząd zdecydował się na zatrudnienie najemników z eskadry Scarface, których zadaniem jest pozbycie się napastników i zapewnienie bezpieczeństwa w powietrzu.
Gracz wciela się w jednego z pilotów Scarface Squadron i bierze udział w serii misji polegających zarówno na starciach powietrznych z licznymi przeciwnikami, jak i na bombardowaniu celów naziemnych. Od skali sukcesu w kolejnych pojedynkach zależy stan jego konta. Za zarobioną gotówkę odblokowuje się bowiem nowe maszyny, wśród których znajdują się najpopularniejsze samoloty wojskowe, takie jak F-4 Phantom, F-14 Tomcat, niewykrywalny dla radarów F-117, Tornado, F-15, F-16 i wiele innych.
Mechanika
Air Combat jest strzelanką lotniczą, w której gracz zasiada za sterami wojskowych maszyn. Choć przedstawiony w produkcji konflikt ma miejsce w fikcyjnym uniwersum, znajdujące się w grze samoloty stanowią odpowiedniki maszyn powszechnie znanych w rzeczywistym świecie.
W grze firmy Namco fizyka nie odgrywa dużego znaczenia i sterowanie samolotami jest czysto zręcznościowe. Kamera umożliwia śledzenie akcji z dwóch perspektyw - zza samolotu oraz z pierwszej osoby, ale bez widoku wnętrza kokpitu. W tym drugim przypadku wyświetlany jest dość prymitywny odpowiednik prawdziwego HUD-a (wyświetlacza przeziernego zawierającego informacje wspomagające działania pilota), ułatwiający orientację w przestworzach, namierzanie wrogów i samo strzelanie. Liczba amunicji zabieranej na misję nie ma nic wspólnego z rzeczywistością i albo jest nielimitowana (w przypadku słabszego uzbrojenia), albo zazwyczaj liczona w dziesiątkach sztuk.
Po kilku pierwszych misjach gracz otrzymuje także wsparcie w postaci skrzydłowego, któremu przed rozpoczęciem misji, na ekranie odprawy, można wydać trzy polecenia związane z osłoną prowadzącego, skupieniu się na wykonywanej misji i działaniu na własną rękę.
Kwestie techniczne
Gra oferuje rozgrywkę w środowisku trójwymiarowym. Jej charakterystyczną cechą jest użycie intensywnych kolorów, co miało podkreślać „casualowy” charakter rozgrywki. Producentem Air Combat był Kazumi Mizuno (Kazuu), który wcześniej odpowiadał także za głośną i niezwykle krwawą grę na automaty arcade zatytułowaną Splatterhouse, a także miał istotny udział w powstawaniu marki Ridge Racer.
Ostatnia modyfikacja 31 lipca 2017
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe Air Combat: Odpowiednia dla każdego wieku.