68. 2D
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 68. Najpopularniejsze gry o tematyce 2D.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge
Przygodowe 6 lipca 2010
Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge to przygotowany przez firmę LucasArts remake kultowej przygodówki, wydanej pierwotnie w 1991 roku. Gracz kieruje poczynaniami pirata Guybrusha Threepwooda, który rusza na poszukiwanie legendarnego skarbu. Twórcy pozostali wierni fabule oryginału, wzbogacając grę o nowoczesną oprawę audio-wizualną.
Time of Fury
Strategiczne 6 grudnia 2011
Time of Fury to strategia turowa stworzona przez polskie studio Wastelands Interactive. Akcja gry osadzona została w okresie II wojny światowej. Gracze mogą pokierować poczynaniami jednej z trzydziestu nacji zaangażowanych w konflikt, a do ich dyspozycji oddano olbrzymią, składającą się z ponad 40 tysięcy heksagonalnych pól mapę.
NightSky
Zręcznościowe 6 stycznia 2010
Niezależna dwuwymiarowa gra platformowo-logiczna, w której postawiono na prostotę graficzną i system fizyki. Sterujemy żywą kulką, która przemierza tajemnicze krainy, złożone z konturów i zarysów otoczenia oraz różnych obiektów. Podczas zabawy pokonujemy przeszkody, aktywujemy przełączniki, skaczemy po wiatrakach, bujamy się na równiach pochyłych i korzystamy z zaimprowizowanych pojazdów.
Acceleration of Suguri X-Edition
Akcji 15 lutego 2011
Acceleration of Suguri X-Edition to spin-off dynamicznej strzelanki Suguri, która łączy w sobie cechy klasycznych strzelanin z mechanikami z bijatyk.
Radiant Historia
RPG 3 listopada 2010
Radiant Historia to produkcja z gatunku jRPG, za którą odpowiada studio Atlus oraz ekipa deweloperska pracująca nad wydaną w 2005 roku grą Radiata Stories. Fabuła tytułu przedstawia losy trójki bohaterów - Stocka, Rainey i Marco, którzy starają się ustalić przyczyny tajemniczej zarazy, jaka nawiedziła kontynent Vainqueur. Muzykę na potrzeby gry skomponowała Yoko Shimomura.
One Piece: Gigant Battle
Bijatyki 9 sierpnia 2010
Bijatyka z innowacyjnym systemem walki korzystająca z licencji szalenie popularnej japońskiej serii komiksowej One Piece. Wybieramy jednego z bohaterów, a następnie toczymy pojedynki z innymi postaciami. Zamiast na płaskiej arenie bitwy toczą się na wielopoziomowych planszach różnych elementów otoczenia pomagających lub przeszkadzających w walce.
BlazBlue: Continuum Shift II
Bijatyki 31 marca 2011
Rozszerzoną wersja BlazBlue: Continuum Shift, dwuwymiarowej bijatyki autorstwa studia Arc System Works. Produkcja wcześniej ukazała się na automatach arcade, święcąc triumfy w salonach gier.
Flatspace II: The Rise of the Scarrid
Strategiczne 31 stycznia 2006
Flatspace II: The Rise of the Scarrid jest sequelem wydanej w 2003 roku kosmicznej symulacji autorstwa niezależnego studia Cornutopia. Akcja gry osadzona jest w dalekiej przyszłości, a gracz ponownie staje się świadkiem konfliktu pomiędzy ludźmi i rasą obcych – scarrid. Zabawa koncentruje się na handlu, jednak rozgrywkę urozmaicają elementy cRPG i zręcznościowej strzelanki.
Samantha Swift and the Mystery from Atlantis
Przygodowe 9 czerwca 2010
Samantha Swift and the Mystery from Atlantis to casualowa przygodówka, stanowiąca trzecią odsłonę cyklu o perypetiach tytułowej młodej archeolog. Tym razem gracz musi pomóc głównej bohaterce w szukaniu skarbów z legendarnej Atlantydy. Deweloperzy ze studia Mumbo Jumbo przygotowali 40 łamigłówek typu ukryte przedmioty, wzbogaconych o kilkanaście zagadek logicznych i mini-gierek.
Letters from Nowhere
Przygodowe 27 października 2010
Letters from Nowhere to detektywistyczna przygodówka z zagadkami typu „ukryte przedmioty”. Gracz kieruje poczynaniami Audrey, która po tajemniczym zniknięciu męża stara się go odnaleźć, kierując się zagadkowymi listami pisanymi rzekomo przez zaginionego. Produkcja studia Awem bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach, doskonale znanych miłośnikom tego rodzaju gier.
Golden Trails: The New Western Rush
Przygodowe 23 grudnia 2010
Golden Trails: The New Western Rush to osadzona w klimatach Dzikiego Zachodu casualowa przygodówka z rodzaju „ukryte przedmioty”, wyprodukowana przez zespół deweloperski studia Awem. Gracz wciela się w rolę szeryfa Jacka i próbuje wytropić sprawców zuchwałego napadu na bank w Sunnyville.
Amelie's Café: Halloween
Logiczne 20 października 2011
Amelie's Café: Halloween to gra logiczna z rodzaju time management (zarządzanie czasem) wyprodukowana przez studio Alawar Entertainemnt. Gracz ma za zadanie pomóc tytułowej bohaterce w prowadzeniu kawiarni, do której z okazji Halloween ściągają tłumy klientów poprzebieranych za rozmaite potwory. Rozgrywka urozmaicona została mini-gierkami typu „połącz trzy elementy”.
Brain College: Magic Shop
Logiczne 16 lipca 2009
Brain College: Magic Shop to casualowa gra logiczna z rodzaju time management (zarządzanie czasem), wyprodukowana przez firmę City Interactive z myślą o młodszych wiekowo odbiorcach. Zadaniem gracza jest pomóc początkującej czarownicy Lilly w prowadzeniu sklepiku z magicznymi przedmiotami. Zabawę urozmaicają proste, logiczno-zręcznościowe mini-gierki.
Po drugiej stronie lustra 2: Zemsta wiedźmy
Przygodowe 21 marca 2012
Po drugiej stronie lustra 2: Zemsta wiedźmy jest sequelem wydanej w 2011 roku casualowej gry z rodzaju HOG (hidden object game). Gracz poznaje dalsze losy młodej matki i jej syna. Tym razem musi on pomóc głównej bohaterce w pościgu za tytułową wiedźmą i uratować chłopca przed losem gorszym niż śmierć.
Metacell
Logiczne 11 listopada 2011
Metacell to utrzymana w klimatach science-fiction gra zręcznościowo-logiczna stworzona przez niezależne studio Products for Robots. Gracz kieruje poczynaniami paladyna Dominica Moore'a i jego kompanów, starających się uchronić Wszechświat przed Metacellem – niebezpiecznym bytem z innego wymiaru. Rozgrywka łączy elementy układanki z rodzaju połącz trzy elementy (match-3) oraz kosmicznej strzelanki.
The Search for Amelia Earhart
Przygodowe 23 lutego 2010
The Search for Amelia Earhart to casualowa przygodówka z zagadkami typu „ukryte przedmioty”s stworzona przez zespół deweloperski peruwiańskiego studia Bamtang. Wcielając się w rolę medium – Christine gracz poznaje historię życia słynnej podróżniczki i próbuje ustalić, co stało się z pilotowanym przez nią samolotem, który zaginął w trakcie wyprawy dookoła świata.
Super Hexagon
Zręcznościowe 27 listopada 2012
Minimalistyczna gra zręcznościowa wymagająca ogromnego refleksu. Sterujemy niewielkim trójkątem poruszającym się po krawędziach hexagonu i staramy się uniknąć zderzenia z nadlatującymi ze wszystkich stron formacjami.
Magnetis
Logiczne 5 listopada 2009
Prosta gra logiczna stanowiąca wariację na temat tetrisa. Staramy się połączyć pola magnetyczne tego samego koloru generowane przez spadające z góry ekranu magnesy. Im więcej bloków umieścimy między nimi, tym więcej otrzymujemy punktów, a te elementy zostają usunięte. W zależności od wybranego trybu staramy się osiągnąć jak najlepszy wynik w wyznaczonym czasie lub przetrwać jak najdłużej.
Fate/stay night [Réalta Nua]
Przygodowe 30 stycznia 2004
Japońska gra przygodowa, należąca do podgatunku visual novel. Akcja tytułu rozgrywa się we współczesnej Japonii. Gracze śledzą losy ucznia liceum, przez przypadek stającego się uczestnikiem turnieju magicznego, w którym stawką jest jego życie, a nagrodą spełnienie wszystkich życzeń.
Fill Up!
Strategiczne 27 sierpnia 2009
Fill Up! to gra z gatunku „time management” (zarządzanie czasem), stworzona przez bułgarskie studio Daxy Games z myślą o rynku tzw. casuali. Gracz wciela się w rolę właściciela terenu przy autostradzie, a jego zadaniem jest stworzenie doskonale zorganizowanego centrum usług związanych z obsługą transportu samochodowego (stacje benzynowe, warsztaty, myjnie itp.).
Fill Up! 2
Logiczne 2 lutego 2011
Fill Up! 2 to druga odsłona cyklu casualowych gier autorstwa studia Daxy Games. Tym razem deweloperzy zmienili zasady rozgrywki wprowadzając do zabawy elementy łamigłówki typu match-3. Zadaniem gracza jest sprawne obsługiwanie ruchu samochodowego, a zarabiane w ten sposób pieniądze pozwalają rozbudowywać i upiększać wirtualne miasto.
Fallblox
Logiczne 15 października 2012
Kontynuacja produkcji platformowo-logicznej Pullbox, w której celem grających jest takie ułożenie warstw klocków o rozmaitych kształtach i wielkościach, aby główny bohater mógł dotrzeć do określonego celu.
Traffic Manager
Strategiczne 3 czerwca 2011
Traffic Manager to rozbudowana strategia ekonomiczna opracowana przez węgierskie studio deweloperskie CyberPhobX. Gracz ma za zadanie zarządzać komunikacją w wirtualnym mieście, a do jego obowiązków należy m.in. dbanie o stan dróg, synchronizacja systemu sygnalizacji świetlnej, planowanie tras środków transportu publicznego oraz kierowanie zespołem pracowników.
Saga Wampirów: Witamy w Hell Lock
Przygodowe 14 lipca 2011
Saga Wampirów: Witamy w Hell Lock to druga część cyklu casualowych przygodówek typu HOG (Hidden Objects Game), autorstwa ekipy deweloperskiej firmy Alawar Entertainment. Gracz wciela się w rolę motocyklisty, który po doznanym wypadku trafia do spowitego mrokiem, opustoszałego miasteczka. Jego zadaniem jest wyjaśnić jak znalazł się w tym miejscu i dlaczego na jego szyi widnieją ślady po ugryzieniu.