Seria The King of Fighters - seria gier
Seria zręcznościowych bijatyk 2D. Cykl stworzony został przez japońskie studio SNK jako odpowiedź na popularność takich marek jak Street Fighter czy Mortal Kombat. Obecnie prawa własności intelektualnej do marki znajdują się w posiadaniu firmy SNK Playmore.
Początki serii The King of Fighters sięgają 1994 roku. Pierwsza odsłona cyklu wydana została na popularne automaty do gier i była kompilacją postaci z innych bijatyk studia SNK (m.in. Fatal Fury oraz The Art of Fighting). Na przestrzeni 30 lat marka doczekała się 24 odsłon, w tym 13 zaliczanych do głównego nurtu oraz 9 spin-offów, które ukazały się na najpopularniejszych platformach sprzętowych.
W większości gier z serii The King of Fighters motywem przewodnim jest turniej mistrzów sztuk walki, w który wplecione są wątki związane z m.in. z pragnieniem zemsty, ciemnymi interesami korporacji, czy dążeniem do przejęcia kontroli nad starożytnymi mocami. Z uwagi na fabułę wyróżnić można trzy sub-cykle. Pierwszy, rozwijany w latach 1995-1997 to trylogia The Orochi Saga, na którą składają się: The King of Fighters'95, The King of Fighters'96 i The King of Fighters' 97. Wraz z premierą The King of Fighters'99 deweloperzy zapoczątkowali kolejną trzyczęściową historię - The NESTS Chronicles. Do trzeciego sub-cyklu - Tales of Ash zaliczane są natomiast cztery gry: The King of Fighters 2003, The King od Fighters XI, The King od Fighters XII oraz The King od Fighters XIII).
Jak przystało na klasyczną, zręcznościową bijatykę 2D, gry z serii The King of Fighters pozwalają przejąć kontrolę nad wybranym bohaterem (lub kilkuosobową drużyną herosów) i wziąć udział w widowiskowych pojedynkach na arenach. Galeria dostępnych postaci oferuje najczęściej od kilkunastu do kilkudziesięciu wojowników, z których każdy wyposażony został w indywidualny zestaw specjalnych ataków i ruchów.
Oprawa wizualna gier z cyklu The King of Fighters utrzymana jest w stylistyce manga. Dwuwymiarowa grafik opiera się na ręcznie rysowanych tłach oraz efektownych animacjach ruchu postaci.