autor: Amadeusz Cyganek
Pozdrowienia z Wenecji - test gry Euro Truck Simulator 2 z łatką 1.11 - Strona 2
Kolejny miesiąc to kolejny patch do Euro Truck Simulator – jak się okazuje, tym razem oprócz poprawek w kodzie gry, twórcy udostępnili nam również zupełnie nowe tereny do zwiedzania!
Fani ciężarówek – a tych w naszym kraju przecież wcale nie brakuje – to bodaj najbardziej rozpieszczana grupa graczy pod względem wsparcia technicznego i poprawek. Euro Truck Simulator 2 to książkowy przykład na to, jak powinno się postępować z klientami – ekipa czeskiego studia SCS Software regularnie wypuszcza poprawki optymalizujące rozgrywkę, jak również nieustannie pracuje nad nową zawartością, poszerzającą możliwości zabawy. Właśnie pojawił się kolejny patch oznaczony liczbą 1.11, dodający do gry szereg ciekawych i użytecznych funkcji, jak również premierowe miasta i tereny gotowe do eksploracji.
Byle do Wenecji!
- Trzy nowe miasta (Klagenfurt, Graz i Wenecja);
- Regulacja siedzenia kierowcy;
- Ulepszona praca lusterek;
- Usprawniona praca tempomatu;
- Monit o limicie prędkości w wirtualnym doradcy drogowym;
- Zmiana środka ciężkości naczep i poprawki w AI;
- Nowe opcje sortowania stacji radiowych i utworów;
- Możliwość sprzedaży garażu i przeniesienia siedziby do innego miasta.
Tym, na co najbardziej czekają miłośnicy wirtualnych ciężarówek, są rzecz jasna aktualizacje mapy, pozwalające przejechać większą część Starego Kontynentu i odwiedzić miasta, których do tej pory próżno było szukać w ETS 2. W ostatniej łatce twórcy postanowili skoncentrować się na południu Europy, oferując nam do dyspozycji trzy nowe miejscowości: Klagenfurt, Graz oraz Wenecję. Co zatem zyskujemy? Wenecja to znane miasto portowe, zatem możemy spodziewać się ładunków, które będziemy musieli dowieźć do tamtejszych doków. Dwa miasta w Austrii wypełniają z kolei lukę powstałą na południu tego kraju, jak również otwierają nowe ścieżki tranzytowe, pozwalające znacznie skrócić drogę do Italii. Dzięki stworzeniu autostrady A2 czas przejazdu z Wiednia do Turynu czy Mediolanu zmniejszył się znacząco, gdyż teraz nie musimy już nadrabiać kilometrów, okrążając Austrię przez Salzburg oraz Innsbruck. Trasa ta posiada również niewątpliwe walory widokowe – drogę umiejscowiono w urokliwych dolinach i górzystych terenach, a ilość różnorodnych serpentyn i niebezpiecznych zjazdów wymusza na nas zmniejszenie prędkości przejazdu, a co za tym idzie – pozwala na obserwowanie zalesionych, górskich krajobrazów. Warto wspomnieć, iż nowe tereny w grze są dziełem autorstwa polskiego studia Heavy Loads, od niedawna ściśle współpracującego z czeskim SCS Software.
W łacie nie zabrakło również kilku istotnych z punktu widzenia graczy poprawek technicznych. Pierwszą z nich jest zaawansowana możliwość regulacji fotela, dzięki czemu w sposób bardzo precyzyjny możemy dostosować widok z kokpitu do naszych potrzeb. Za pomocą prostego w obsłudze modułu przesuniemy siedzisko do tyłu lub do przodu, uważnie dobierając właściwą odległość od kierownicy, jak również wyregulujemy ustawienie oparcia. Narzędzie umożliwia nam także wybranie odpowiedniej perspektywy widzenia dzięki zmianie kątów oraz zakresu pola, na które spoglądamy podczas podróży.