Hearthstone: Podróż do wnętrza Un’Goro – omawiamy dodatek i przeglądamy karty - Strona 5
Nowy dodatek do Hearthstone’a przynosi 135 świeżutkich kart, kolejne słowo kluczowe oraz specjalny rodzaj kart-zadań. Raptem po kilku dniach od premiery słychać echo (nie)zadowolenia wśród graczy. Na pewno jesteście gotowi na Podróż do wnętrza Un’Goro?
Dzisiaj wybierzemy się w Podróż do wnętrza Un’Goro – tak bowiem brzmi nazwa nowego dodatku do Hearthstone’a. Z góry uprzedzam, że czeka nas niebezpieczna wycieczka, pełna dinozaurów, żywiołaków oraz zadań do wykonania! Do dyspozycji oddano nam 135 kart, które zdecydowanie namieszają w metagrze. Przypominam przy tym, że niektóre karty z poprzednich rozszerzeń (Wielki Turniej, Czarna Góra, Liga Odkrywców) wypadły z formatu standard, więc talie należy składać od nowa. Ewentualnie grać w trybie dziczy.
W formacie standard pozostały zatem (prawie wszystkie) klasyczne karty oraz te z poniższych dodatków:
- Przedwieczni bogowie
- Pewnej nocy w Karazhanie
- Ciemne zaułki Gadżetonu
- Podróż do wnętrza Un’Goro
Krater Un’Goro
Fani uniwersum Warcrafta z pewnością kojarzą krater Un’Goro. Znajduje się on na południowym krańcu Kalimdoru, pomiędzy krainami Silithus i Tanaris. Spotkać można tam egzotyczne stworzenia, a według niektórych teorii było to stare miejsce zamieszkania Tytanów, gdy przebywali na tym kontynencie. Za źródło inspiracji dla nazwy owego regionu prawdopodobnie posłużył krater Ngorongoro, który można znaleźć w północno-wschodniej Tanzanii w Afryce.
Adaptujmy się wszyscy razem!
No dobra, więc co my tutaj mamy? Blizzard ponownie wprowadził nową mechanikę, która ma nieco urozmaicić zabawę. W tym przypadku mowa o słowie kluczowym „Adaptacja” – znajdziemy je na kartach niektórych dinozaurów. Jak ono działa? Po wywołaniu adaptacji możemy wybrać jeden z efektów, który wzmocni naszego stronnika. W puli znajduje się dziesięć bonusów, przy czym z każdym wywołaniem adaptacji otrzymamy dostęp jedynie do trzech. Poniżej znajdziecie wszystkie efekty:
- agonia: przyzwij dwie Rośliny 1/1;
- +3 do ataku;
- +3 do zdrowia;
- nie można wybrać jako celu zaklęć lub mocy specjalnych;
- prowokacja;
- furia wichru;
- boska tarcza;
- ukrycie do twojej następnej tury;
- trucizna;
- +1 do ataku, +1 do zdrowia.
Jak sami widzicie, możliwości jest sporo. Warto zatem wspomnieć, że taki „wulkanozaur” (koszt 7 punktów many) ma możliwość podwójnej adaptacji. Nie oznacza to jednak, że jedynie dinozaury mogą otrzymywać te bonusy – część z nich może wywołać adaptację u stronnika.