autor: Amadeusz Cyganek
ETS 2 dwa lata po premierze - jak dziś prezentuje się Euro Truck Simulator? - Strona 3
Co można zrobić z grą w trzy miesiące? Patrząc na to, co dzieje się z Euro Truck Simulator 2, raczej niemało – sami przyznacie, że trzy łatki, zapowiedziana nowa ciężarówka i garść szczegółów na temat rozbudowanego DLC to dość sporo, prawda?
- Nowa ciężarówka – DAF XF Euro 6;
- Mercedes Actros MP4 w produkcji;
- Planowane wydanie DLC z terenami Europy Północnej;
- Szereg poprawek w kodzie gry (praca podwozi, regulacja tempomatu);
- Korekta limitów prędkości w wielu miastach;
- Większe kary za nieprzepisową jazdę;
- Wyszukiwarka ciągników i naczep;
- Osiągnięcia Steam.
Od czasu naszej ostatniej wizyty w wirtualnym świecie ciężarówek za sprawą Euro Truck Simulator 2, czyli hitowej produkcji czeskiego studia SCS Software, minęło zaledwie nieco ponad trzy miesiące i wydawałoby się, że przez ten czas zmienić się może naprawdę niewiele. Niektóre studia deweloperskie po dwóch latach od wydania gry nawet nie pomyślałyby o kiwnięciu palcem i próbie zaimplementowania nowych rozwiązań do swojej produkcji, ale nasi południowi sąsiedzi w trakcie minionego kwartału zrobili tyle, że niejako zmusili nas do powrotu w przestrzeń wielkich, wręcz potężnych pojazdów i sprawdzenia, co też nowego możemy zaobserwować na drogach całej Europy.
Jedni przez kilka miesięcy nie potrafią uporać się z podstawowymi problemami technicznymi swojej produkcji, natomiast SCS Software zaprezentowało nam już trzy nowe łatki. Duża liczba nakładek wcale nie sugeruje jednak, że każda z nich jest robiona po to, by nabić licznik – wszystkie wnoszą do rozgrywki długo oczekiwane przez graczy usprawnienia, dodając jednocześnie rozwiązania, o które postulowano na oficjalnych forach czy też fanpage’ach serii Euro Truck Simulator.
Ekipa studia SCS Software powoli się rozrasta – niedawno do zespołu dołączyli Polak i Słowak. Szczególnie ten drugi to postać znana społeczności moderskiej jako 50keda. Jest on odpowiedzialny za kilka fanowskich modeli ciężarówek czy też specjalną wtyczkę do programu graficznego Blender, z którego powszechnie korzystają twórcy modyfikacji. Nie zapominajmy także o studiu Heavy Loads zlokalizowanym w Polsce, również pomagającym w pracach zarówno nad ETS2, jak również kolejnymi truckerskimi produkcjami.
1.12: truckerscy modnisie – wystąp!
Pierwszy z patchów – z numerem 1.12 – to gratka dla miłośników przeglądania tego, co oferują nam panowie z SCS Software w kwestii pojazdów. Zaimplementowano bowiem bardzo wygodną w obsłudze i przydatną przeglądarkę wszystkich dostępnych w grze ciągników oraz przyczep. Nasze maszyny będziemy mogli odpowiednio zmieniać pod względem wizualnym, dodając nowe malowania i naklejki. Rozwiązanie to daje także spore nowe możliwości odbiorcom tytułu lubującym się w tworzeniu dodatków do ETS2, pozwalając sprawdzić, jak prezentuje się ich dzieło w grze i dając pole do manewru w kwestii ewentualnego naniesienia poprawek na poszczególne tekstury czy elementy pojazdu. Swoje pięć minut otrzymali również miłośnicy fotografowania ciężarówek – do ich dyspozycji oddano bardzo funkcjonalny edytor zdjęć, dzięki któremu poprawimy kolorystykę fotek, ich nasycenie, balans bieli czy ostrość.
To jednak nie wszystkie wprowadzone przez tę łatkę nowości – twórcy zajęli się także poprawkami w kwestii czasami niebyt realistycznych limitów prędkości, które spotykaliśmy na terytorium Wielkiej Brytanii, naprawia ona także mnóstwo błędów związanych z błędnych działaniem modów, zwłaszcza w kwestii znikających tekstur, miast-widm czy też błędnego naliczania wagi pojazdu.