Najciekawsze materiały do: Wizards & Warriors
Wizards & Warriors - poradnik do gry
poradnik do gry5 lutego 2001
Opis przejścia gry przedstawiający w trzech częściach sposób możliwie najszybszego zakończenia poszczególnych etapów gry.
Wizards & Warriors - recenzja gry
recenzja gry28 grudnia 2000
Światowa premiera 27 września 2000. Po raz kolejny możemy zasiąść za sterami naszej myszy i uratować świat od Zła. Tym razem w najnowszym RPG firmy Activision: „Wizards&Warriors”. Co to jest, z czym się je, i dlaczego mi się spodobało, wszystko to tutaj.
Czyżby Wizards & Warriors II?
wiadomość9 czerwca 2001
Gra Wizards & Warriors pomimo mieszanych opinii graczy, stała się na swoja skalę sukcesem rynkowym. Nietrudno było się domyślić iż prędzej czy później ujrzymy drugą część tego klasycznego cRPG.
Poradnik do Wizards & Warriors - część III
wiadomość5 lutego 2001
Zamieściliśmy dzisiaj ostatnią, trzecią część opisu do gry Wizards & Warriors. Zakończyliśmy w ten sposób publikację poradnika przedstawiającego możliwie najprostszy sposób przejścia tej niewątpliwie ciekawej gry z gatunku cRPG.
Nowy poradnik - Wizards & Warriors
wiadomość29 stycznia 2001
Wizards & Warriors to jedna z ciekawszych gier z gatunku cRPG które pojawiły się w ostatnim czasie na rynku, pozostająca niestety nieco w cieniu sławniejszego Baldur’s Gate 2. W żadnym przypadku nie oznacza to że jest to pozycja mniej ciekawa i na pewno fani tego typu gier znajdą w niej coś dla siebie. Tych którzy uznali W&W za pozycję na tyle ciekawą aby w nią zagrać i niestety utknęli gdzieś w trakcie wędrówki po tajemniczych krainach lub po prostu chcą sobie nieco ułatwić zabawę zapraszam do lektury pierwszej części zamieszczonego dziś u nas poradnika do tej gry.
Wizards & Warriors... tak ta gra męczyła mnie niesamowicie długo, aż wreszcie - zdobyłem ją. Po przejściu, stwierdzam: doskonała forma starć, wielość broni do wyboru, przeciwnicy są całkiem sprytni (prawie zawsze uderzali w tego najsłabszego), ciekawy wątek fabularny (z parserem zdań: można wpisywać własne zapytania), interesujący rozwój postaci (zaciągnięty poniekąd z serii Wizardry). Trochę błędów jest, ale ja bym to zarzucił raczej na wygórowaną trudność, niźli błędy jako-takie. Werdykt: Popić krasnoludzkiego portera i grać.
Szkoda tylko że gra, mimo że rewelacyjna, jest tak mało znana i to pomimo faktu że kiedyś dali pełniaka w CDA....:-/
Kłopoty wydawnicze jak i pewna siermiężność techniczna sprawiły, że gra nie stała się bardziej znana odbiorcy z tamtych lat. Widać było, że nad grą pracowano długo i zwyczajnie gra odstawała technicznie od innych tytułów z tego samego roku. Na szczęście samo mięso rozgrywki było po prostu rewelacyjne. D.W Bradley nie uciekł za bardzo od swojego Wizardrowego dziedzictwa, i bardzo dobrze! Olbrzymi świat do zwiedzenia, mnóstwo postaci, cech, statystyk, ciekawy rozwój bohaterów i doskonały system magii. I tak jak w Wizardry (albo serii Might&Magic) kierujemy drużyną a walka odbywa się taktycznie w turach. Nie bez przyczyny o tej grze mówiło się Wizardry 7.5.
Dzisiaj, z prawie dwudziestoletniej perspektywy, nie ma to żadnego znaczenia a gra jest już zwyczajnie retro i trzeba uzbroić się w odpowiednie nastawienie aby w nią zagrać. A warto! Bo w samej esencji rozgrywki sięga właśnie do złotych czasów ery cRPG.
Gra, jak nadmieniałem, ma trochę niedociągnięć - przede wszystkim w niewygodnym interfejsie - ale gdy się wciągniemy to wszystko blednie wobec wylewającej się hektolitrami miodności. Pod warunkiem, że lubisz staroszkolną filozofię rozgrywki.
Na osobną uwagę zasługują projekty labiryntów i lochów. Są WIELKIE I GENIALNE. Kto wie czy nie przewyższają pod tym względem projektów z Might&Magic 6. Świetnie też wyglądają czary oraz udźwiękowienie gry.
Znakomita ale mało wypromowana. I nie dla każdego