Najciekawsze materiały do: UFO: Extraterrestrials
UFO: Extraterrestrials - recenzja gry
recenzja gry18 maja 2007
Światowa premiera 1 maja 2007. Mimo nieudolnej odtwórczości gra wciąga, a dzięki turom oferuje o wiele więcej miodu niż produkcje Altara. Oparto ją w końcu o koncept, który sam w sobie jest genialny i pozostanie takim przez wiele kolejnych lat.
Premiera gry UFO2Extraterrestrials przesunięta na marzec 2012 roku
wiadomość29 sierpnia 2011
Twórcy gry UFO2Extraterrestrials: Shadows over Earth podjęli decyzję o przełożeniu jej premiery na marzec przyszłego roku, z powodu przedłużających się prac nad mechaniką rozgrywki oraz kolejnych pomysłów zgłaszanych przez graczy.
Paradox Interactive wydawcą UFO: Extraterrestrials w Europie
wiadomość25 kwietnia 2007
Produkt studia Chaos Concept o nazwie UFO: Extraterrestrials ma już wydawcę na Starym Kontynencie. Na dystrybucję tej gry strategicznej w Europie zdecydowała się firma Paradox Interactive.
Matrix Games zajmie się sieciową dystrybucją UFO: Extraterrestrials
wiadomość29 marca 2007
Mamy nowe wieści dla fanów serii X-Com. Otóż miały miejsce nowe ustalenia dotyczące długo oczekiwanej gry pod tytułem UFO: Extraterrestrials. Wydawca tego tytułu - Tri Synergy Inc. - dogadał się firmą Matrix Games w kwestii dystrybucji tej pozycji. Otóż Matrix Games zajmie się globalnym rozpowszechnianiem gry poprzez swój system downloadu.
- UFO: Extraterrestrials w „złocie” 2007.04.18
- UFO: Extraterrestrials – znamy datę premiery 2007.02.22
- UFO: Extraterrestrials dopiero w 2007 roku 2006.11.06
- UFO: Extraterrestrials opóźnione 2005.09.30
- Znamy datę wydania UFO: Aftershock 2005.09.06
- UFO: Extraterrestials – premiera przesunięta 2005.03.29
UFO: Extraterrestrials - patch 2 PL
patchrozmiar pliku: 4 MB
wersja: patch #2 PL Poprawka systemowa przeznaczona do gry UFO: Extraterrestrials. Poniżej znajduje się oryginalny opis aktualizacji:
W to się grało - UFO: Enemy Unknown
artykuł14 stycznia 2012
Zapowiadana na jesień premiera nowego XCOM-u to doskonała okazja, by przyjrzeć się grze, która zapoczątkowała tę jakże uznaną serię. Panie i panowie, cofamy się do roku 1994. Przed Wami UFO: Enemy Unknown.
Gra już w ten piątek pojawi się w sklepach z grami.
Co do modów. Cóż. Powinny działać. Dowiecie się tego już jutro!
Pozdrawiam wszystkich fanów old-schoolowego UFO :-)
Krooger --> mogę dostać jakoś prywatnie sie z tobą skontaktować ?
bo mam problem pisałem do Cenegi w sprawie gry Ufo: Afterlight i nawet nie dostałem odpowiedzi :( .. Może ty wiesz. czy jest możliwość usunięcia tego "niemiłego" zabezpieczenia Starforce na oryginalnych płytkach ? kurde bo przez tego Starforce resetuje mi się system i sprawia on nie lada kłopoty .
Panowie, proszę o pomoc !!
Kupiłem polskie wydanie gry, no i co się dzieje ?
Ano gra po odpaleniu okazuje się kompletnie niegrywalna ! Usiłowałem dla przykładu rozpocząć badania naukowe. Po prawej stronie ekranu, gdzie są umieszczone wynalazki, jakie możemy badać, są one tak mikroskopijnie małe <buttony>, że nawet nie wiadomo co się wybrało. POza tym najechanie kursorem na ów button w ogóle go nie uaktywnia, trzeba podjechać w wydawałoby się martwe miejsce powyżej tego buttona, by się on podświetlił. Podobnie jest w przypadku wyboru liczby naukowców - button z aktualnie opracowywaną technologią podświetla się dopiero gdy kursor znajdzie się na martwym <pustym> polu powyżej, czyli nie można nawet zwiększyć ilości naukowców. I jeszcze jedno, do polskiego wydania gry nie pasuje patch umieszczony m.in. w serwisie gryonline. Nie mam pojęcia, czy gra wydana w PL jest już spaczowana czy nie, dodzwonić się w dodatku do działu pomocy technicznej Cenegi nie sposób. Proszę, poradźcie co robić !!??
Witam Grynio
Tez mam zamiar kupic Ufo ET ale po tym co Napisałeś to się waham
Napisz czy sobie poradziłeś czy ogólnie lipka
pozdrawiam
Grynio -> u mnie wszystko chodzi gites, wszystko jasne i czytelne. Przeinstaluj może drivery do karty graficznej i direct-x.
Ogólnie gra jest oldchool, tylko naukowców się nie "kupuje" - wydaje mi sie ze sa na sztywno przypisani do laboratorium, po 10 na pokoik. To zła wiadomość. Pewnie mechanicy będą podobnie zafiksowani. Średnio mi sie gra podoba.
A mi tam sie dobrze gra :)
Miła i wciągajaca gra ( przypomniały mi się popczątki mych przygód z grami - UFO i X-com ).
Od soboty pogrywam w polską wersję i nie ma najmniejszych problemów z tekstem.
Najbardziej kuriozalne są kaski- czapki osłony umysłu. :)) - podpowiadają wyżej na forum , że trzeba nosić w plecaku ??? - jakoś nie zauważyłem aby po włożeniu do plecaka rosły jakiekolwiek statystyki.
Też miałem problem z rozpoczęciem badań plazmy ale w misjach Terorr zawsze jest jakiś dowódca.
Ma on inny kolor niż ine robaki (normale Vipony mają odwłoki brązowe a szef jest zielony) i jego trzeba potraktować granatami obezwładiajacymi własej produkcji. Do sali przesłuchań i dalej leci.
Ciekawe i ndzwyczaj skuteczne są miotacze chemiczne :)) super mały zasięg ale skuteczniść !!!
Noszę w plecaku i przekładam do ręki jak jest jakaś wieksza kupka robaków .
Sytuacja u mnie wygląda tak:
próbowałem manewrów na 3 kompach:
1. Mocny Pentium IV u mnie w pracy - sytuację opisaną powyżej wyeliminowałem faktycznie przez aktualizację driverów do karty graficznej. Ale pojawił się kolejny babol - gra po 2-3 minutach po prostu się wysypuje, a Panowie z serwisu nic mi nie potrafią poradzić. Pytałem mojego informatyka, twierdzi że może jakiś programik działający równolegle na kompie powoduje kreszowanie. Wyłączyłem wszystko co było do wyłączenia, nie pomogło, więc dałem sobie spokój z grą.
2. Mój domowy komp, stareńki Celeron 850 MHz, 256 MB RAM, grafika GF Mx400 64. I cóż ? Ano gra nie chodzi, bo pojawia się komunikat, że moja karta graficzna nie obsługuje pixel shaderów czy coś takiego !! Jaja jakieś ??!! Gra z tak śmieszną grafą ma niebotyczne wymagania ? Odinstalowałem więc cholernie wkur...ny.
3. Laptop moich rodziców - instalka spoko, gra chodzi płynnie, pełna stabilność. Parametry laptoka to Celeron 410 + 512 MB + zintegrowany układ graficzny Radeon Express 200.
Ale co mi po tym, skoro rodziców odwiedzam raz na tydzień, czasem raz na dwa. Przecież nie będę siadał wtedy do kompa.
Tak więc, jak dla mnie, jest to najgorzej wydane 5 dych w tym roku...
Gra jest świetna, tylko trzeba zainstalować moda który poprawia między innymi błędy wymienione w recenzji. Gra zasługuje na wyższą ocenę przynajmniej o 2 oczka. Dziwi tylko dlaczego sami gracze muszą naprawiać błędy twórców gry i wydawać mody polepszające rozgrywkę.
Grynio---> Nie wiem czemu masz takie problemy, ja grałem u siebie na: core2duo e6550, gf8800gts, 2GB RAM i co ciekawe na uchodzącym za mało przyjazny dla gier systemie Vista 64Bit (co swoją drogą uważam za niezgodne z prawdą). U mnie zero problemów z grafiką, gra stabilna, wszystko tak jak być powinno. Grałem na referencyjnych driverach 163.69 dla Vista64 , ale i z poprzednią wersją driverów nie było problemów.
Nie zmienia to jednak faktu że uważam tę grę za marną:-(
witam wszystkich
już sobie ostrzyłem zęby na UFO: Extraterrestrials .Ech takie wspomnienia z przeszlości.
Ale nie dane było mi pograc, otóż po uruchomieniu gry tzn wyborze poziomu trudności pokazuje się pasek postępu ładowania i za każdym razem komp się restartuje. Pomóżcie Panowie , może macie na to jakieś rozwiązanie.
Konfig PC to Celeron 2,53 GHz , 2GB ram, Radeon X1950 więc nie jest tak źle
Witam mam pytanie jak wynalesc lepszy pancerz nic bk01?????????????????
pomocy!!!!!!!!!
giera bardzo fajna w zasadzie o to chodziło poczciwy stary x com w nowej szacie i pare nowych pomyslów. ale z ta plazma to załamka. wiem ze zielonego vifona czy jakos trzeba przebadac. ale morduje juz 4 miesiace i zaczyna sie robic nudnawo bo siagle skałłty i fajtery jatają. ani jednego terroru czy innej napasci. jak mozna prosze o jakies podpowiedzi kiedy fabuła ruszy do przodu bo juz tematy badan sie koncza.
polska wersja jezykowa z najnowszym paczem:
pytania dotyczące gry:
1, czy na zasieg radarow ma wplyw ich liczba w bazie.??? w starym ufo były w bazie wskazniki obrazujace ich zasieg. tu nie ma. na poczatku zbudowalem kilka. potem je zburzylem. zadnego nie zostawiajac. ufa są wykrywane tak jak wczesniej (gdy miałem wybudowane radary) ???? błąd???
2. gram kilka dni i co zauwazyłem - zestrzelone ufa nie sa uszkodzone !?! mało tego - nie miałem okazji zajrzec do srodka bo wszystkie ufoki sa na zewnątrz!!! niedopatrzenie programistów??? w starym to było dopiero plądroweanie........ ma ktoś inne spostrzezenia????
3. moze polecicie jakies mody do wersji pl??? (linki opis instalacji)
nie bede oceniac stare ufo i nowe bo stare jest bezkonkurencyjne
w nowe gram z ciekawosci i z sentymentu
czy obcy atakuja miasta? "terror" slynny ze starego ufo bo nie zauwazylem.....
informacja dla osób chcących pograc w stare ufo na XP: aby spowolnic gre (mam wersje ufo gold) należy pobrac plik turbo ze strony http://www.xcomufo.com/x1dl.html - wystraczy uruchomic plik i wytbrac predkosc gry - rewelacja!!!!
uwielbialem klasyczne ufo i x-com, aftermatch byl za bardzo zbugowany, ale aftershock juz dawal rade, alien invasion staje sie coraz lepsze.... niektore gry z tego worka lepsze, inne slabsze, ale extraterrestials siega dna. grafika nie tyle slaba, co przykra, chociaz przy innych wadach to i tak jest jedna z mocniejszych stron gry. w polowie produkcji skonczyl sie budzet i wypuscili to co bylo gotowe, czy jak?
Grafika jest rzeczywiście słaba, aczkolwiek po zainstalowaniu najnowszego patcha można już śmiało grać, no pod warunkiem że nikt nie spodziewa się super wodotrysków itp.
Czy zdazył wam się kiedyś atak nie na główną bazę bo buduje te obrony jonowe i rakietowe w drugiej bazie i nie wiem za bardzo po co skoro nikt nie atakuje
Mi ufoki jeszcze nigdy nie zaatakowały bazy, ale wiadomo - musi być ten pierwszy raz :)
W marcu 2010 wyszła wersja GOLD (generalnie dodali sporo rzeczy np. nowe uzbrojenie itp...). Poczytajcie na stronie producenta. U nas oczywiście Cenega olała sprawę. W 4Q 2010 wyjdzie UFO Extraterrestrials 2. Również na stronie producenta można już zobaczyć arty koncepcyjne. A teraz z innej beczki. Ta gra to w odróżnieniu od serii UFO aftermarch (która nie jest najgorsza ale jest poprostu inną serią a z X-com łączy ją tylko luźno temat inwazji obcych i tyle) można uważać za prawdziwego spadkobiercę serii X-COM. Nie ma co liczyć na wodotryski bo nie o to w takich grach chodzi. Tutaj ważniejsze od grafiki jest AI przeciwnika. Szachy są proste ale poprzez swoje zasady każda rozgrywka jest emocjonująca. Tak samo z tą grą, w zasadzie powinna znudzic się już po kilku misjach a jest właśnie odwrotnie. I o to chodzi. Tak więc fajnej grafiki nigdy za wiele ale lepiej dla tej serii jak będzie szła w dobre AI i realizm oraz interakcję z otoczeniem podczas walki :-). PS. A może jednak Cenega wyda i wersję GOLD (może jakiś specjalny patch dla posiadaczy normalnej wersji z 2007, dodajacy nowe elementy z GOLD'a) i część 2?
Oj fajnie by było, gdyby w Polsce została wydana w pełni zlokalizowana wersja GOLD, o drugiej części już nie wspominając, po przyznać trzeba że faktycznie jest to bardzo grywalna gra.
Dziwi mnie tylko średnia ocena na Gry-OnLine i olewatorskie podejście Cenegi :\
jesli zginą Ci standardowi zolnierze (8) z poczatku to koniec gry? Bo nie widze opcji rekrutacji czy kupna nowych. Cos takiego skreslaloby gre na wstepie wiec chyba czegos nie wiem.
nie wiem czy to poprawili w patchu gry, ale jesli nie, to aby normalnie korzystać z żołnierzy i wielu innych rzeczy odwiedź http://www.ufo-scene.com/download.php?list.5 i ściągnij paczkę modów Bman's Ease of Use Mod
żołnierzy można rekrutować, zwalniać, a przede wszytskim dobierać w zakresie statów jakie mają
poza tym w jest tam pełno drobnych, a użytecznych modyfikacji
nie gralem w poprzednie czesci ufo tylko przegladnalem troche po instalacji, ale moim zdaniem najbardziej udana
wersja tej serii jest UFO: Extraterrestrials!
Grafa, animacja to dno jak na dzisiejsze standardy, fabula ujdzie, ale watek rpg jest niezwykle atrakcyjny.
Rozbudowa baz, dbalosc o ekonomie ich utrzymania, team leveling aby w ogole wygrywac bitwy przejmowania statkow obcych i samych obcych od ktorych zalezy czy nastapi przelom w naszych pracach badawczych nad obca technologia i jej adaptacja m.in. do nieustannie ulepszanego ekwipunku zolnierzy bo chmary najezdzcy sa coraz bardziej zaciekle w walce i mocniej uzbrojone.
POLECAM!
Jedyne co mnie wkurzalo to te obce roboty z miotaczem ognia. Stanie taki dokladnie przed wrotami wahadlowca, strzeli 3x w ciagu tury do srodka i wszyscy sie spala bez wzgledu na pancerz. Zaden nasz pojazd, ani pancerz nie chroni przed tym ogniem. Nic nie zrobisz. W takim wypadku pozostaje cofnac sie do save i uciec, po czym przyleciec jeszcze raz. Ufoki sa losowe - raz trafi sie na slabiakow z pistolecikami, a raz na prawdziwych terminatorow.
No i brak mi opcji ataku psi.
Gra ukończona, generalnie finał bieda - ustrzel wielki mózg, tyle.
Gra w wersji Steam od razu w wersji Gold czyli zmodowanej poprawkami BMana.
Niestety dwie z nich nie działały jak należy. Pierwsza - zwiększony zasięg widzenia powodował wyloty. Druga - nie da się przełączać trybu strzelania podczas Reaction fire, albo jest to domyślnie strzał z biodra albo w modzie BMana seria trzech pocisków. Teoretycznie jego poprawki powinny działać tak, że na większe dystanse używasz czegoś celniejszego, ale tak nie działo się nigdy - zawsze był to tylko jeden tryb.
Druga rzecz to częste problemy z kolizjami - nawet jak widzimy ufoka to możemy dostać komunikat że nie ma szansy trafić. Za to tamten nie ma problemów z ustrzeleniem nas...
Warto wiedzieć, że każdy granat rzucony centralnie w czerep kosmity kładzie go na miejscu :]
Irytował brak przydatnych skrótów klawiszowych, ciągle autocentrowanie kamery nie tam gdzie chcemy, szczególnie przy dostawaniu komunikatu "no clear line of fire" gdzie ufoka widzimy ale nie strzelimy do niego... bo nie.
Czasem było to absurdalne gry lewitujący ufok nie mógł być zestrzelony z powodu kamieni, gruzów czy drzew nad którymi wisiał. Absurd i nonsens.
No i pod sam koniec gry, gdy miałem odlatywać na Ziemię (spoiler:] ) zaatakowali mi bazę.
Gra to mierna imitacja ufoków, dzisiaj jest dostęp do OpenXCOM oraz świetnych modów do niego np. XPirateZ i to lepiej z nimi spędzać czas.
Z trylogii UFO After- od twórców Original War najlepszy jest nadal Aftershock z modem ACM, to jedna z tych pozycji co się gnieździ na dysku od lat...
Tymczasem sequela jak nie było tak nie ma.
Kto wie czy Xenonauts 2 nie wyjdzie pierwsze D:
Pół roku później sequel wyszedł, jest gorzej niż się człowiek spodziewał.
Na dodatek pierwsza część nie jest już sprzedawana
https://steamcommunity.com/app/1049850/discussions/0/3051734364731575937/#c3051734364731687593
The main and sad reason is that TBS games does not sell well. So the income was poor. And there was an agent between Chaos Concept and the Steam. So the income was much more poor. The income from UFO2 is very very far from the breakeven point even though it was being developped in garage conditions. We are trying to get funds for the UfO2DLC/ new edition that could help us reach the break even point.. The second reason is that we thought about some improvements for UFO1ET: Perhaps a Tank Laser Cannon would be interesting(in tribute to 1993 Xcom/Ufoenemy Unknown. Perhaps Cyclop's brother equipped with Laser/ Akew Cannon could be good hammer against aliens. And last but not least the contract between CC and the agent expired so it freed our hands. Perhaps an UFO:ET Platinum edition could be created? We do not promise anything though, we are aging.. Your thoughts?
Actually now ufo1et works only for those who has bought it. The account to UFO1Gold has an agent between us and Steam. So the UFO1 Platinum makes us way how to get UFO1 on the Steam an offer it to those who want to buy it. I checked some UFO1ET gameplay and the tanks there are still cool. It has vast research tree, profound story, enabling the player to travel from Esperanza to the Earth and necessity to prevent aliens from mining Avonium is also cool because once aliens mine enough they move their armada to Esperanza. I think that the Alien Mind Control, Tank Laser Cannon, Tank Mortar, Cyclop Mortar/Laser, Greyone alien and some other alien race, hellicopters on the Geoscape and some other improvements could be fun. What we need is to reach break even point for UFO2. And it looks we will not without money from Ufo1Platinum. But first I have to convince my co-funder and programmer Fidak, to start working on it. It wont be easy coz, we are deep in red numbers.
zawód sprzedażą, obwinia trend globalny (strategie turowe nie sprzedają się dobrze), planuje nową wersję pierwszej części (zamiast dopracowywać sequela) m.in. dodając nowe pojazdy czy technologie.
żenada
Od razu wspomnę że moja ocena dotyczy wersji stimowej Gold z zaimplantowanym modem Bman's Mod. Modem o tyle ważnym że bez niego trudno ukończyć grę :) Otóż w/w modyfikacji możemy ustawić kilka istotnych rzeczy, a pierwszą i chyba najważniejszą jest możliwość podwyższenia częstotliwości pojawiania się wrogich dowódców, bez przesłuchania których nie można ukończyć gry. Co do samego UFO to od pierwszej rozgrywki w 2007 zdania nie zmieniam, to naprawdę fajny i mocno grywalny tytuł, który ewidentnie został chyba zaraz po premierze olany przez swych twórców. Gra nafaszerowana jest niestety błędami które bardzo mogą utrudnić rozgrywkę, a zwłaszcza walkę, do najbardziej irytujących należą : brak możliwości strzelania przez przeszkody sięgające do pasa żołnierza oraz przez okna, nieczęste lecz mocno denerwujące strzelanie ufoków przez sufity no i oczywiście niemożność rzucenia granatem, poprzez swojego komandosa.. Natomiast w warstwie strategicznej najbardziej niezrozumiały dla mnie był brak możliwości załadowania dodatkowego sprzętu przed przylotem na Ziemię !
spoiler start
Do końca gry - 4 misje - musi wystarczyć to co komandosi mają w plecaku i kieszeniach.
spoiler stop
Nie mniej 92 godziny które spędziłem przechodząc grę nie jest czasem straconym, bawiłem się naprawdę dobrze, tym samym mogę polecić tytuł fanom klasycznych odsłon UFO :) oraz graczom dla których grafika ma drugorzędne znaczenie, a liczy się przyjemność z zabawy.
Gra wróciła do sprzedaży w odmienionej formie - nowa zawartość (portrety anime??) i poprawki
https://store.steampowered.com/app/1662770/UFO_Extraterrestrials_Platinum/