Najciekawsze materiały do: Jagged Alliance 2
Jagged Alliance 2 - JA2 Stracciatella v.0.20.0
modrozmiar pliku: 28 MB
JA2 Stracciatella to modyfikacja do Jagged Alliance 2, opracowana przez grupę JA2 Stracciatella developers.
W Polsce nie tylko ja kochałem tę strategię, dziś odcinane są tylko kupony
wiadomość20 września 2022
Jagged Alliance 2 pomimo ponad dwudziestu lat na karku nadal rysuje się w mojej pamięci jako pełna niuansów i oryginalnych pomysłów strategia, o której warto mówić. Szkoda tylko, że marka ta od wielu lat cierpi i powoli umiera, choć nadzieja się tli.
Last Stand - polski mod do Jagged Alliance 2 zapowiedziany
wiadomość2 lipca 2007
Mamy ciekawą wiadomość dla miłośników serii Jagged Alliance. Jak się dowiedzieliśmy, polska ekipa moderów Iron Squad pracuje nad rozbudowanym modem do Jagged Alliance 2. Wiadomo było o nim od jakiegoś czasu, a znany był jako tajemniczy Projekt X. Obecnie wiemy już, że jego pełna nazwa brzmieć będzie Jagged Alliance 2: Last Stand.
Powstanie film na kanwie serii Jagged Alliance
wiadomość10 marca 2007
Trzynasty rok już funkcjonuje w elektroniczno-rozrywkowej rzeczywistości seria Jagged Alliance, która przez wielu użytkowników PeCetów uznawana jest za kultową. Popularność tego cyklu strategii turowych spowodowała, że właśnie podpisano umowę, dotyczącą przeniesienia niniejszej marki na srebrny ekran.
- Remake Jagged Alliance 2 bez turowego systemu walki 2010.11.08
- Zapowiedziano remake Jagged Alliance 2 2010.08.20
- Powstaje Jagged Alliance Online - sieciowa odsłona kultowej serii 2010.08.19
- Nowe informacje o Jagged Alliance 3 2006.12.28
- Jagged Alliance 3 powstanie na silniku gry Silent Storm 2006.12.21
- Jednak będzie Jagged Alliance 3! 2006.12.11
- Seria Jagged Alliance zagrożona? 2006.09.02
Jagged Alliance 2 - v.1.12 Gold
patchrozmiar pliku: 1,4 MB
wersja: v.1.12 Gold Rzeczona „łata” przeznaczona jest dla „złotej” edycji gry Jagged Alliance 2. Usuwa z programu kilkanaście pomniejszych błędów developerskich i polepsza stabilność jego działania.
Odświeżenie potrzebne od zaraz - remastery i remaki, na które czekamy
artykuł11 lipca 2021
Wszyscy na nie psioczymy, ale i tak każdy szybko poda kilka tytułów, które przyjąłby w takiej formie z otwartymi ramionami – remastery i remaki już na dobre zadomowiły się w branży. A my wybraliśmy gry, które chcielibyśmy dostać w wersji odświeżonej.
Nie ma jak to stary dobry Jagged!
Wspaniała gra, jedna z moich ulubionych :). Mam nadzieję, że kiedyś doczekamy się godnego następcy, bo Back in Action do takich się raczej nie zalicza ;).
Oj zalicza zalicza. Zmiana sposobu rozgrywki nie zabiła tu niczego i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Dodało to nieco trudności, a z drugiej strony co nieco ułatwiło. Tak czy siak w 2 się grałooo ;)
Niedawno kupiłem za dolara zestaw Jagged Alliance: Classics (DRM-Free) z kilkoma innymi grami na Steam za dolara na humblebundle.com (teraz już są inne pakiety, ale starsze być może można wymienić czy odkupić płacąc np. przez PayPal od kogoś prywatnie np. na www.steamtrades.com czy na forum www. [ link zabroniony przez regulamin forum ] .pl po rejestracji albo na www.reddit.com - tylko ostrożnie, bo to może być ryzykowne, pomocne mogą być komentarze jaka uzyskała dana osoba), to przynajmniej do części rzeczy są chyba legalne spolszczenia:
Jagged Alliance - fanowskie spolszczenie - http://ironsquad.pl/artykul60/jagged-alliance-spolszczenie/
Jagged Alliance: Deadly Games - chyba nie ma żadnej polskiej wersji
Jagged Alliance 2 - żeby zagrać w normalną najnowszą oficjalną wersję gry (to chyba 1.12), to trzeba kupić od razu po polsku np. na cdp.pl (chociaż możliwe, że w cdp.pl jest starsza wersja i i tak trzeba samemu zainstalować patcha oficjalnego i ewentualnie nieoficjalną modyfikację).
Jednak na szczęście jest fanowski mod wprowadzający wiele nowości (w tym np. większe rozdzielczości) 1.13 i do tego moda jest też spolszczenie np. tutaj - http://www.portal24h.pl/forum/spolszczenia-jagged-alliance-modyfikacji-t13320.html
lub tu - http://jaggedalliance.pl/download/files.php?cat=51
Chociaż nawiasem mówiąc to spolszczenie do moda Jagged Alliance 2 1.13 działa też ponoć ze zwykłą wersją 1.12 (czyli chyba inaczej Gold) czy np. ze starszą wersją z CD-Action.
Oprócz tego jest spolszczenie do np. innego moda, czyli do Jagged Alliance 2'005, który jest jakby rosyjskim odpowiednikiem 1.13 i przynajmniej wg niektórych osób jest lepszy (i ponoć nie zmienia rozrywki aż tak bardzo w stosunku do oryginału jak 1.13, ale także oferuje m.in. większe rozdzielczości) - http://ironsquad.pl/artykul45/jagged-alliance-2-005-spolszczenie/
Jagged Alliance 2: Unfinished Business - tutaj już trzeba by kupić od razu po polsku (zresztą chyba tylko do tej części jest też polski dubbing, a nie same przetłumaczone na polski napisy), ale nie ma tego na cdp.pl chyba.
Oprócz tego różne mody, spolszczenia tych modów i inne rzeczy do serii Jagged Alliance można znaleźć np. na stronach:
http://jagged-alliance.pl/
http://ironsquad.pl/
http://grajpopolsku.pl/news.php
http://jaggedalliance.pl/download/index.php
Na tych stronach są np. działy "Download", "Pobieralnia", "Nasze spolszczenia" itp.
Oprócz tego jest też np. płatny Jagged Alliance 2 Wildfire, którego chyba nie ma w tym bundle i też trzeba kupić od razu po polsku np. na cdp.pl, ale wg niektórych osób Jagged Alliance 2 jest raczej lepszy (chociaż nie jestem pewny jak to z tym jest).
Mam mega n00bowskie pytanie - jak w tej grze celnie strzelać do cholery?
Grałem w jakąś część gier taktycznych (JA:Back in action, trylogia UFO od Altair, Silent Storm z dodatkiem, Fallout Tactics).
JA2? Przejrzałem instrukcję, wygląda to banalnie - nakierować kursor, poprawić PPM i strzelić. I d*pa, postacie nie trafiają niezależnie od swojej pozycji i umiejętności Marksmanship.
Ba! Nawet wgrałem sobie nawet moda 1.13, gdzie instrukcja zwykłego strzelania jest zawiła a paradoksalnie - dużo częściej trafiałem.
Już nie wspomnę o przeciwnikach i ich ultracelnych pistoletach o zasięgu na całą mapę, to samo z ogniem seryjnym...
@SpecShadow:Dobrze, że wgrałeś 1.13, pokazuje szansę trafienia. W gołej wersji gry niestety tego przydatnego elementu nie przewidziano. Sugerowałbym raczej 1.13 AIMNAS (jeszcze lepszy), ale nie uprzedzajmy faktów.
Szansa trafienia zależy od:
- odległości do celu (wiadomo, o co chodzi);
- miejsca, w które celujesz (w głowę trudniej jest trafić);
- pozycji najemnika (z pozycji stojącej najtrudniej się strzela);
- broni, której używasz (z pistoletu/PM trudno trafić na dalsze dystanse, z kolei snajperka rodzi problemy przy trafianiu z bliska);
- dodatków do naszych broni (celownik laserowy, lunety, uchwyty, kolby, dwójnogi etc.);
- pozycji wroga (stojącego łatwiej trafić);
- umiejscowienia wroga (jeśli kuca za workami z piaskiem, jest praktycznie nie do ruszenia ze zwykłej broni);
- modyfikatorów wroga (jeśli 'biegnie', trudniej trafić);
- umiejętności najemnika - przede wszystkim strzeleckich, ale są też specjalizacje w określonych typach broni, np. broń ciężka, broń automatyczna, snajper etc.
Jeśli grasz w 1.13 stworzoną przez siebie drużyną, to nic dziwnego, że nie trafiasz. Najlepszym gnatem, jaki tam można otrzymać na początek, to pseudokarabinek 6.8mm o zasięgu 20 pól, czyli prawie żadnym. Czym prędzej wymień broń na coś lepszego, choćby 5.56mm o rozsądnym zasięgu, dokup swoim ludziom akcesoria strzeleckie (celowniki laserowe, lunety, uchwyty). 5.56mm jest słaba, szybko zaczniesz potrzebować czegoś mocniejszego - polecam 7.62x51mm NATO. Dobrą bronią jest np. HK 417 20" z modyfikacją magazynka do 50 naboi.
Zadbaj o odpowiednią pozycję własną - jeśli stoisz jak cep na środku placu, to co się dziwić, że trafiają. Staraj się kucać lub leżeć, chować się za osłonami (nawet róg budynku potrafi przytrzymać kulę), ale pamiętaj, że niektóre osłony nie są zbyt dobre. 9mm bez problemu przebija bambusowe ściany chatek w Chitzenie, 7.62mm pokonuje cieńsze drzewka i słabe budynki, a 12.7mm AP przeleci przez dwie murowane ściany i jeszcze zachowa dość energii, żeby urwać wrogowi głowę. Jako kryjówkę polecam raczej kamienie, grube murki i drzewa.
Tyle na początek.
Tyle że właśnie w gołej JA2 nie szło mi strzelanie. W 1.13 badziewne bronie z Ja2 mają większy użytek.
Co ciekawe, gdy któryś z moich najemników zostanie trafiony - staje się właściwie bezużyteczny. Nie trafi nikogo za nic w świecie. Przeciwnika to oczywiście nie dotyczy.
1.13 AIMNAS? Muszę o tym poczytać.
Mam nadzieję, że inne dobre mody (jak Urban Chaos czy Vietnam) mają podobnie przerobioną mechanikę strzelania.
Jedna z najlepszych gier w jakie grałem w życiu ;) Kupiłem dobrych kilka-kilkanaście lat temu w CD-Action i od tamtego momentu gram co rok w okresie świątecznym ;)
Za największy plus tego tytułu uważam możliwość planowania ataku z dowolnego miejsca na mapie - góra czy dół nie ma specjalnie żadnej różnicy ( swoboda działania ). Gra się świetnie zwłaszcza z przyjaciółmi, wtedy można zastanowić się nad taktyką. Jeden mały minus to polska polonizacja, która powinna być wsparta jedynie napisami bez dubbingu.
Duża dowolność w przechodzeniu (można grać 600dni w grze albo wykonać zlecenie w kilka). Najlepsza gra turowa jaka wyszła do tej pory, świetny system przerwań, elementy rpg. Mod V1.13 jest wręcz konieczny : nowy system ekwipunku, nowe bronie, ulepszony system turowy i celowania, możliwość stworzenia kilku IMPów i nowości takie jak artyleria. Mimo, że to turówka to bardzo realistyczna (polecam jeszcze ustawić obrażenia broni na 150% i wybuchów na 175 lub 200%) ranny najemnik na znacznie zmniejszone statystyki i nie nadaję się do walki, potrzeba czasu żeby się w pełni wyleczyć.
Jagged Alliance 2 na V1.13 można przechodzić wiele razy, w inny sposób z innymi drużynami, jest też wiele innych modów, często kompatybilnych z V1.13 co jeszcze wydłuż czas rozgrywki jak ktoś chcę się bawić.
Gierka jest również świetnym wyzwaniem taktycznym, jeśli pominiemy możliwość wykorzystania exploitu z ustawieniem się w budynku bez okien i eksterminacją każdego kto nas atakuję to odparcie takiego kontrataku na Drassen bez strat stanowi duże wyzwanie.
Przyznaję, że mam wielki sentyment do tej gry i chętnie wystawił bym 10/10, ale będąc obiektywnym gra bez moda V1.13 to takie mocne 8/10 z V1.13 prawię perfekcja 9,5/10 więc ostatecznie stawiam
Omg najlepsza gra swojego typu :) Gram w nią po dziś dzień a to już sporo lat nawet czasami ze znajomymi :)
@NoGamer256 widzisz ja wpierw grałem w jagged alliance 2 i nadal gram a potem luknąłem fallout tactic ^^
Gra jest świetna, daje wiele możliwości wyborów i swobody działania. Duża liczba najemników o różnych charakterach (niektórzy się lubią/nie lubią) pozwala na stworzenie swoje drużyny marzeń. Gra daje dużo satysfakcji, w szczególności gdy uda się podkraść do strażnika (np. nocą) i załatwić go po cichu: a)walką wręcz, b) nożem/maczetą c) nożem do rzucania d) strzałem z broni z tłumikiem
O stare dobre czasy kiedy grało sie w JA2 to było coś niesamowitego w tamtym czasie grafika z rzutu full realistyczna, najemnicy, bronie i wyposazenie, no i cala akcja, gra do dzisiaj jest jeszcze żywa dzieki wielkiej społeczności która caly czas robi mody i aktualizację ,,nie oficjalne'' do tej gry o demnie wielkie 9/10 za drobne błędy które utrudniały grę
Dlaczego takie gry już nie powstają :-( Wyszła kontynuacja Desperadosa\Comandosa w postaci Blades of the Shogun a kontynuacji tej gry nikt nie był w stanie zrobić na odpowiednim poziomie...żal.
Król może być tylko jeden a wszelka kontynuacja kończy się fiaskiem...
gdzie mogę znaleźć jakiś dobrze zbalansowany plik config do 1.13? Wszystko niby działa u mnie ale np czołgi muszę niszczyć kilkoma rakietami HEAT albo przeciwnicy nawet ci nieelitarni nie tracą punktów akcji gdy są ranni..
Jedna z najlepszych gier taktycznych. Tutaj wpływ na wynik walki miało mnóstwo czynników - ustawienie się, osłona, odległość, umiejętności, pole widzenia przeciwnika i nasze, rodzaj broni itd... Aż dziw bierze, że przez tyle lat NIKT nie potrafił stworzyć prawowitego następcy JA2. Może po prostu wystarczyło przestać bawić się w bzdurne rozwiązania i lekko odświeżyć grafikę, powiększyć nieco mapę, dodać nowe miasta, questy, postaci, broń...? Dziś już i tak nie ma to znaczenia, do JA2 powstało wiele modów, pozwalających bawić się praktycznie w nieskończoność. Kto jeszcze nie grał (są jeszcze tacy?) powinien bez wahania spróbować. Kapitalna produkcja.
Piękna gra :) Nie zliczę ile razy w życiu podejmowałem się próby wyzwolenia Arulco. Zawsze jednak gdy dochodziłem do Meduny nie dawałem rady i odpuszczałem by za jakiś czas zacząć jeszcze raz grę od nowa ;). Dopiero niedawno przeczytałem, że miasta zdobywa się w nocy :> No i faktycznie, kilku najemników z operacjami nocnymi i noktowizorami i walka to bułka z masłem. Gdy przypomnę sobie moje dawne próby wysyłania wojaków w pełnym słońcu na pewną śmierć to robi mi się głupio ;) Ale w końcu, po tylu latach, królowa robali i Deidranna skapitulowały!! :) Niedługo pewnie powrócę do tej wspaniałej produkcji na modzie 1.13.
Polecam zagrać w polski mod Legion 2 lub w mod 1.13.
Legion 2 to nowa mapa i nowa fabuła.
Czy wyjaśni ktoś o co chodzi z łomem w tej grze??
Dawno temu grałem w podstawową wersję a teraz mam 1.13
i nie pamiętam czy łom można schować do plecaka. Mam tylko opcję podnieś i rzuć przedmiot, ale chyba nie o to chodzi by podnosić i rzucać łom co chwilę i liczyć że nie wpadnie na jakieś wysypisko śmieci :P
Zastanawiam się czy to bug czy po prostu zapomniałem mechaniki tej gry.
Mamy tutaj grę która powinna być matrycą dla gier turowych. Tej gdy trzeba się nauczyć jak szachów. Tutaj nie ma mowy o szturmie , każdy ruch musi zostać starannie przemyślany a misja zaplanowana tak aby wejść od odpowiedniej strony na mapę i nawet wycofać się by zaatakować ponownie. Poradnik do tej gry to była by książka. Liczba możliwości jest prawie nieograniczona. Wracam do tego tytułu co jakiś czas bo on się nie starzeje jak UFO 1 i 2. Ocena jak w przypadku UFO 1 powinna wynosić 11 na 10 możliwych. Tutaj nie grafika jest najważniejsza tylko grywalność która jest mega gdy wkręcimy się w scenariusz , przechodząc po raz kolejny grę odkryjemy nowe misje postacie które zlecą nam jakieś zadania , darmowych najemników. Walka wyszkolonymi najemnikami w pełnym ekwipunku na bagnach , niszczenie czołgów. Polecam cierpliwym strategom. Tutaj jak w Escape From Tarkov nic nie przychodzi łatwo.