

Najciekawsze materiały do: Alan Wake 2: Night Springs

Nowe DLC do Alana Wake'a 2 otwiera drzwi do growego uniwersum Remedy - i sprawia, że nie mogę się doczekać Control 2
wiadomość6 listopada 2024
Remedy buduje swoje growe uniwersum, a po premierze Alan Wake 2: The Lake House czekam na kolejne jego odsłony w pierwszym rzędzie!

Mrok Alan Wake 2 jest już możliwy do uwiecznienia w dedykowanym trybie
wiadomość29 maja 2024
Podczas Summer Game Fest 2024 zapowiedziano dodatek do survival horroru Alan Wake 2. Co ciekawe, jego premiera odbędzie się za kilkanaście godzin.

Premiera Alan Wake 2, eksperymentalnego survival horroru od mistrzów z Remedy
wiadomość27 października 2023
Gra Alan Wake 2 trafiła do sprzedaży. Po kilkunastu latach od premiery pierwszej części fani horrorów mogą wreszcie poznać dalsze losy tytułowego bohatera.

Dodatek ten to 3 krótkie historyjki, każda na jakieś pół godziny. Nie sprawią żadnych trudności, zapasów masz mnóstwo. Fabularnie pierwszy jest ok. Drugi już o wiele lepszy, ale najbardziej podobał mi się trzeci, który swoją drogą wygląda trochę jak wstęp do dalszego rozwoju uniwersum jakie stworzyło Remedy. Ogólnie polecam zagrać.


Z coraz większą obawą patrzę na kierunek, w którym zmierza narracja gier Remedy. Taka metakontekstualność i burzenie ściany to ogólnie fajne, ale nie ma co z tym przesadzać. Na multiversum to się nawet Marvel przejechał, bo ten koncept powoduje, że się traci więź emocjonalną z bohaterami i wszystko szybko staje się obojętne.
Wystarczyło by Jesse na końcu znalazła adres biura kontroli, a ten Wake to tak bez sensu wszystko ustawia. Dalej ten trzeci epizod jest trochę wszystkim i trochę niczym. Jako tako fajnie się to sprawdza w godzinnej misji, ale gdyby cała gra tak miała wyglądać, to bym się rozpędził i wycelował w ścianę. No i pseudo tekstówka na koniec... mało to efektowne.
Ogólnie ten dodatek ratuje fakt, że jednak gameplay w AW2 jest naprawdę dobry. Strzelba ma moc, po przeciwnikach fajnie widać trafienia i do tego tutaj masę amunicji dali. Pierwszy odcinek jest najlepszy absolutnie, bo nie ma tych durnych przeciwników, co się pod nas błyskawicznie podteleportowują. Szkoda, że nie ma większego wyboru broni w epizodach 2 i 3. Brakuje łatwych do użycia granatów świetlnych, czy innych dodatkowych rzeczy, a kelnerce można dać klasyczne turlanie jak w Gearsach, zamiast tego pseudouniku.
Tak teraz patrzę i ciągle narzekam, ale walka z wilkami czy masakrowanie hejterów to była przednia zabawa. Zagadki w odcinku z Jesse również sprawnie wypadły. No i ten trzeci odcinek się płynnie przechodzi, tylko naprawdę widać, że ktoś tu za bardzo chce i zaczyna wydziwiać, zamiast prawilnie ogarnąć fabułę.
W ogóle gra o niebo lepiej chodzi niż podstawka. Wiem, że tu lokacje raczej małe są, ale wciąż. Dodatek na pewno wart sprawdzenia, nie jest taki krótki nawet, bo na 2 godziny starcza spokojnie.

Strata czasu i pieniędzy. Trzy króciutkie epizody (30-40 minut max) o niczym. Latamy różową lalą ze strzelbą albo szukamy kodu do drzwi w parku rozrywki. Mocno nastawione na akcję, mamy tonę amunicji i apteczek. Recykling lokacji z podstawki i praktycznie zero nowych informacji istotnych dla fabuły głównego nurtu. Dopiero pod koniec 3 odcinka jest lekki tease odnośnie Mr Doora, ale te 5 minut można równie dobrze obejrzeć na yt...
To już wolę dlc do boltgun za 20zł, tam przynajmniej strzelanie jest porządnie zrobione.
Zabawany i szybki dodatek. Dobra odszkocznia od poważnej fabuły z podstawki.
Mi się podobały.Jutro zobaczymy 2 dodatek.Podstawka zarabista