Najciekawsze materiały do: Gerda: A Flame in Winter
Przegląd gier niedostrzeżonych i niekochanych na Steam - wrzesień 2022
wiadomość2 października 2022
We wrześniu trudno było złapać oddech. W tym miesiącu m.in. dokonywaliśmy trudnych wyborów jako szary człowiek żyjący podczas II wojny światowej, wdychaliśmy opary cudownego absurdu z Cosmo D, ożywialiśmy wspomnienia z Thiefa i zmienialiśmy Darkest Dungeon w cyrk.
Bardzo ciekawa gra opowiadająca o losach młodej pielęgniarki żyjącej w okupowanej Danii podczas II wojny światowej. Co gorsza jest ona w połowie Niemką. Już na początku gry jej mąż Anders zostaje aresztowany przez Gestapo za działalność rewolucyjną. No i my musimy dowiedzieć się co się w zasadzie stało i spróbować naszego męża wyciągnąć. Gra ma dosyć prostą ale ładną oprawę graficzną a akcję widzimy w większości z góry. Gra w większości jest oparta na dialogach z innymi postaciami, w których możemy korzystać z naszych kilku umiejętności, liczy się także reputacja jaką mamy z daną frakcją czy postacią. Mamy tutaj także system rzutu kostką w przypadku niektórych opcji dialogowych i wyborów, jeżeli nam się powiedzie to zazwyczaj będzie to najbardziej korzystna opcja jaką mamy do wyboru. Jeżeli się nie powiedzie no to cóż. Gra może twierdzić, że powinno być łatwo dzięki nasz statystykom i relacjom ale kości mogą zrobić nam psikusa. Gry nie można zapisywać w dowolnym momencie, więc trzeba trochę uważać. Nasze działania i wybory mają znaczenie, gdyż od nich będzie zależało zakończenie. Czy uda nam się uratować naszego męża, czy będziemy w stanie komuś pomóc itd. Ogólnie bardzo interesująca produkcja w bardzo ciekawych klimatach. Tylko od nas zależy jak daleko jesteśmy w stanie się posunąć w tej bardzo nieprzyjemnej wojennej rzeczywistości...
Zgadzam się z tym, co napisał kęsik. Dodam jednak od siebie, że gra z początku jest mało zrozumiała dla Polaka - pamiętam jak dziś swoje zdziwienie, że odpyskowanie oficerowi Gestapo wiąże się z reprymendą, a nie natychmiastowym końcem gry.
Jest sporo dobrych wyborów moralnych, na które później gra reaguje.