Najciekawsze materiały do: Outcast: A New Beginning
Recenzja gry Outcast: A New Beginning. Dobrze zagrać w grę z otwartym światem bez zbędnych aktywności
recenzja gry14 marca 2024
Światowa premiera 15 marca 2024. Outcast: A New Beginning jest produkcją „bezpieczną”. Nie jest wybitny, ale też nie ma w nim nic, co by mnie odpychało. Problemy techniczne rzucają się jednak w oczy, a największą wadą tej gry okazuje się wysoka cena.
Alone in the Dark będzie chyba potrzebowało kolejnego rebootu. Embracer Group jest zawiedzione sprzedażą najnowszej gry z kultowej serii
wiadomość23 maja 2024
Nowa odsłona Alone in the Dark zawiodła Embracer Group pod względem liczby sprzedanych kopii, podobnie jak Outcast: A New Beginning. Gigant wspomniał o tym w raporcie za rok fiskalny 2023/2024.
Outcast 2 nie sprostał legendzie kultowej „jedynki”, choć przyniesie sporo frajdy jej fanom. Są pierwsze recenzje
wiadomość14 marca 2024
Po blisko 25 latach od premiery „jedynki”, na rynku zadebiutował Outcast: A New Beginning. Kontynuacja przygodowej gry akcji otrzymała już pierwsze recenzje. Czy Appeal Studios – kolokwialnie rzecz ujmując – „dowiozło”?
Nowości na Steam. Kontynuacja, na którą czekaliśmy 25 lat, i kolekcja zróżnicowanych city builderów
wiadomość11 marca 2024
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Outcast: A New Beginning, Contra: Operation Galuga, Highwater, Chinese Empire, Star Wars Battlefront Classic Collection, TRIBES 3: Rivals czy Crown Wars: The Black Prince.
- Długi gameplay z Outcast 2 rozkłada mechaniki gry na czynniki pierwsze. Otwarty świat będzie miał 64 kilometry kwadratowe 2024.03.08
- Outcast 2 ma niewysokie wymagania sprzętowe. Wersja demo pozwala sprawdzić optymalizację na PC i konsolach 2024.01.25
- Nowy, 15-minutowy gameplay z Outcast 2 pokazuje szaloną eksplorację i walki z krabami 2024.01.05
- Na kontynuację tej kultowej gry czekamy blisko 25 lat, Outcast 2 w końcu ma datę premiery 2023.12.04
- Nowy gameplay trailer Outcast 2 przybliża system walki, gra wyrasta na dziecko Elexa i Mass Effecta 2023.11.16
- Nie tylko Gothic Remake, pokaz THQ przyniósł jeszcze kilka mniejszych atrakcji 2023.08.11
- Outcast 2: A New Beginning pokazuje swoje atuty na nowym zwiastunie 2023.08.11
Gry marca 2024 - Polska, Japonia i Muminki
artykuł2 marca 2024
W marcu zdecydowanie nie zabraknie gier do grania, niemniej trudno jednoznacznie ocenić ten miesiąc. Z jednej strony zapowiedziane produkcje powinny być udane, z drugiej brakuje czegoś prawdziwie szalonego czy przełomowego. Czy to jednak źle?
Optymalizacja słaba a jak jeszcze przed startem widzę budowanie shaderów to od razu przypomina mi się TLoU i niestabilne FPSy.
I w tym przypadku jest tak samo. Komunikat o przygotowywaniu/budowaniu shaderów prawdopodobnie w każdej grze zwiastuje technicznego gniota.
bardzo fajna fakt shaderów sporo ale która gra dziś ich nie ma dla mnie optymalizacja ok na rtx 3070 laptop i do tego gierka bardzo fajna podobna do Horizon Zero Dawn czy nawet filmu Avatar choć dopiero zacząłem to już mi się podoba polecam na spokojne 8.
Po 20 godzinach gry stwierdzam:
- Grafika i optymalizacja 4/10
- Fabuła 9/10
- Mechanika gry i pomysł 8/10
- Polski dubbing/audio 6/10
Gdyby nie te głupie techniczne błędy ta gra była by w topce GOTY a tak to bedzie średniak.. A szkoda, bo fajna ta cała planeta. Fauna, flora. Świetny jest ten słowniczek, który podpowiada w dialogach o ważnych słowach związanych z kulturą i nazewnictwem miejsc oraz postaci. Niczym w Avatarze, miejscowa rasa oraz ich zwyczaje, religia, historia są fajnie wymyślone. Mechanika gry też daje rade. Strzelanie, latanie przy pomocy plecaka odrzutowego - wszystko to daje frajde.
Dużo rozmaitych questów. Wg mnie to może być powtórka tego co dał na Cyberpunk na premiere. Dużo błędów technicznych ale mimo wszystko ciekawa i nową gre.
Lepiej już nie stwierdzaj... porównaj sobie jak sie ruszają bohaterzy w ostatnich AC , God of War czy w Tomb Raider.
Nawet w ME2 z przed 14 lat Shepard lepiej się porusza i widać jak jego ciało zachowuje balans.
Tu masz ruchy obcięte, uproszczone jak z innej epoki - więc naprawdę nic do ciebie nie mam, ale nie pisz głupot bo pod kątem technicznym i "twojej mechaniki" to kolejny Elex w innej oprawie. Oczywiście jest swego rodzaju forum i każdy ma prawo do swojej opinii.
Nawet jak podnosi roślinę to się nie "schyla" tylko od razu jest info o zebraniu rośliny - animacje ruchów tragiczne.
Optymalizacja - 0/10 DlSS nie wykorzystany i tylko w teorii.
A porównanie tego CP(mimo iż nie specjalnie lubię) to jakieś szaleństwo. Efekty dźwiękowe spoko i tyle.
W tak durną grę jeszcze nie grałem. Piszą w reklamie, że to przygoda w otwartym świecie a jak próbuję zerwać kwiatek dający zdrowie kilka metrów od ścieżki to dostaję jakiś komunikat o mgle i mnie teleportuje kilometr dalej do miejsca gdzie już byłem. I tak co chwilę. Poza tym SAVE nie działa. Są w menu 4 sloty do manualnego zapisu ale to nic nie daje bo załadowanie takiego zapisu i tak przywraca do miejsca gdzie był ostatni automatyczny zapis. Produkt do wywalenia - strata pieniędzy.
Grałem w wersję na ps5, więc lecimy z opinią, no to tak na samym początku nie byłem przekonany co do tej gry, ale akurat była promka, kupiłem sobie i się oczarowałem z początku, grałem w demo i nie czułem tego aż, myślałem że nie mój styl gry, ale się miło zaskoczyłem, fabularnie od początku mnie wciągnęło, jesteśmy wrzucani od razu na planetę i spotykamy kluczową postać, która będzie z nami do samego końca i jest charakterystyczna według mnie, graficznie ładnie chociaż jak na 2024 mogłoby być lepiej zdecydowanie, nie wiem jaki gra miała budżet, ale patrząc po cenie to chyba bardziej klasa AA niż AAA, skoro teraz gry AAA chodzą po 330-350zł około, a to kosztowało niecałe 280zł, ale może się mylę, niemniej jednak grafika przyjemna nie kłuje w oczy, ale nie zachwyca. Fabuła to zdecydowanie największy plus tej gry, jest opowiadana bardzo, ale to bardzo dobrze i stopniowo, można poczuć emocję jakie towarzyszą naszemu bohaterowi(jeśli oczywiście nie patrzymy na postać xD ale o tym później) Polski dubbing mi się podobał i grałem z nim od początku do końca, poboczniaki robiło się w większości szybko poza bazami, których było niewiele, więc aż tak to nie przeszkadzało, ale cała reszta to góra 5 minut roboty nawet nie, ja zrobiłem wszystkie rzeczy poboczne i bawiłem się przy tym wyśmienicie, chociaż pewne rzeczy, które musimy robić w ramach fabuły bywają męczące, bo praktycznie w każdej wiosce jakieś 90% misji wygląda dosłownie tak samo, a 10% jest oryginalna no to nie dużo, bo to z jedna taka misja czy 2 na wioskę będą, a zazwyczaj jest tam z 10+ chociaż zależy od wioski i te 90% to wygląda tak "idź pogadaj z tamtym on będzie wiedział" i dobra idziesz sobie pogadać z tamtym on wie co robić i druga część wygląda tak "Zbierz/przynieś X czegoś tam" i zawsze tej rzeczy możesz przynieść odpowiednią ilość albo zwiększoną, żeby być ponad normą i mieć większą siłę mocy, którą ta wioska oferuję niezbyt to angażujące, a szczególnie, że wszystkie te misje są mega przegadane i ja już po jakoś 3-4 wiosce to te dialogi pomijałem, bo tak cholernie przegadane są te misje, a nie wnoszące za wiele, w dużym stopniu pokazujące bardziej głupotę Talan, żeby potem nagle pokazała się osoba, która wie jak coś ogarnąć, bo jej IQ wystrzeliło powyżej 100 xD, także tak wygląda no wydaję mi się że z 60-70% tej gry i to jest kiepskie w pewnym momencie, bo na początku ciekawi, ale potem nudzi, niemniej jednak są to tylko zadania, bo sama fabuła, cut scenki i emocję pokazane w tej grze(przynajmniej w głosach) są naprawdę dobrze zrobione moim zdaniem i ja się wciągnąłem, dlatego też chciałem ją skończyć, a poboczniaki to typowy ubi świat czyli porozrzucane znaczniki idź i zrób, ale że warto i większość tego nie zajmowała nawet 5 minut to chętnie robiłem, były tam czasówki, zrobić jakiś tor oraz oczywiście oczyszczanie posterunków i jakichś innych rzeczy z agresywnych stworów, a że ja uwielbiam ubi gry i światy to chętnie to robiłem, oczywiście osoba, która tego nie lubi to naturalnie się od tego odbije, ale takie są ubi gry, znaczy to nie jest od ubisoftu wiadomo, ale wiemy o co chodzi, to już powszechne pojęcie i dla jednych to atut, a dla innych wada, dla mnie to zdecydowanie atut. Dobra przejdźmy do tych mniej przyjemnych rzeczy o powtarzalności i przegadanych zadaniach już powiedziałem, więc lecimy dalej animacje postaci są kiepskie, szczególnie przy cut scenkach to widać, gdzie postacie potrafią nawet nie ruszać ustami albo ruszać tak słabo, że jest to praktycznie niezauważalne, dlatego zalecam nie patrzeć na usta szczególnie, a jedynie wsłuchiwać się w dialog, bo to jest ciekawe. Lecimy dalej optymalizacja no powiem tak, w grze potrafi się dużo dziać i być kolorowo, często FPSy mi bardzo spadały i to widocznie, ale to głównie podczas walk i nie wiem czy to przez przegrzanie konsoli czy co, ale potrafiły być u mnie też ścinki nawet ścieżki dźwiękowej, postacie mówiły w jakimś spowolnionym tempie jakby 0,75x coś w tym stylu, że słychać było takie typowe dla tego świszczenie czy nawet nie wiem jak to nazwać, no optymalizacja mimo, że już 5 miesięcy po premierze to dalej nie jest w najlepszym stanie niestety, co jeszcze, a poza głównymi postaciami to praktycznie każdy talanin wygląda identycznie i niczym poza ubiorem się nie wyróżnia, ta sama twarz i nawet charaktery mają prawie że identyczne, w pewnym momencie nawet w wioskach tych wodzów i szamazów to na siłę robili innych, żeby jakkolwiek to wyglądało, no niestety nie wyszło to za dobrze, a szkoda, bo nawet w takim indyku jak Creatures Of Ava odczuć się dało, że sam lud z innej planety nie jest głupi, ma swoje wierzenia i zna swoją planetę, a także postacie były bardziej charakterystyczne te, które spotykamy, więc no tutaj w Outcaście studio temu nie podołało według mnie. Poziom trudności wydaję mi się że odpowiedni, a tych poziomów z tego co pamiętam mamy 4, ja grałem na normalu i nie odczuwałem trudności, w sensie no jak za bardzo wleciałem w przeciwników typowo na chama w środek walki to mnie rozkurwiali, chociaż potem byłem tak dokokszony, że mogłem to robić na spokojnie, ale to trzeba zrobić wszystkie poboczne rzeczy, ja właśnie lubię robić takie rzeczy jak widzę, że ma to wpływ na grę czy gameplay, a nie że "A zrób, bo jest" A wpływa to tyle co nic, wtedy mnie to nudzi, tutaj na szczęście tak nie było, nie wiem jak jest na wyższym poziomie, ale nie sprawdzałem tego, dla mnie gra ma sprawiać przyjemność, a większe wyzwanie nie zawsze mi to daję, nawet bym powiedział, że rzadko kiedy tak mam, ale to kwestia indywidualna. Finał był mocno przeciągany według mnie, raz jedni to Ci dobrzy, raz drudzy, w końcu tak mi się pomieszało, że nie wiedziałem ostatecznie po jakiej stronie stoimy i do czego dążymy, strasznie chaotyczne to było moim zdaniem, ale no jest jak jest. To tyle jeśli chodzi o tę grę, ja się bawiłem bardzo dobrze, nie rozumiem tak słabych ocen na Opencritic czy Metacritic, gra ma naprawdę bardzo fajny klimat, fabułę i pomysł na siebie, wszystko co robisz ma wpływ na Twój gameplay, czuć, że po zrobieniu jakiejś części rzeczy pobocznych jesteś wyraźnie silniejszy, zadajesz większy damage, a i plecak odrzutowy jest świetny, bardzo dobrze dodany element zręcznościowy do gry według mnie i naturalny nie na siłę, w pewnym momencie gra potrafi znużyć jak najbardziej, ale nie jest to na tyle odczuwalne, żeby tak ją cisnąć, optymalizacja też kiepska, ale która gra ma dzisiaj ją dobrą? To jest rzadkość, grafika po prostu przeciętna, ale przyjemna, podobały mi się zachowanie wody i roślinności jak lataliśmy przez nie plecakiem, fajnie to wyglądało, także uważam że gra jest solidna takie 7/10 i nie zasługuję na to jak została oceniona, można się przy niej naprawdę dobrze bawić, ja od niej nie mogłem się oderwać w przeciwieństwie do ostatnio ogrywanego i giga zachwalanego Halo 4, które mnie wynudziło powtarzalnością i gameplayem.
Plusy:
Przyjemna dla oka grafika
Fabuła
Przyjemne poboczne rzeczy do zrobienia
Czuć, że po ulepszeniu jesteś silniejszy
Dobrze wyreżyserowane cut scenki
Główne postacie mają jakiś charakter
Uważam że odpowiedni poziom trudności
Klimat
Plecak odrzutowy
Minusy:
Duża powtarzalność w zadaniach z wioskami
Strasznie przegadany środek gry właśnie przy zdaniach z wioskami
Animacje postaci
Optymalizacja gry
Praktycznie każdy talanin wygląda tak samo, twarze to kopiuj/wklej
Przeciągany finał
Gra w stylu exow ps5 dla mnie pozytywne zaskoczenie.
Gram na ps5 i chodzi i wygląda dobrze.
Tylko te znienawidzone przezemnie elementy zręcznościowe.
Jak np. Zbierz slupkowie do produkcji lampe- poszukaj serca lampe.
Szczerze mówiąc nie wiem jak sterować aby przelecieć w powietrzu i zebrać te 12 kwiatów?
Edit zrobione.