Najciekawsze materiały do: Stellaris: Nemesis
Stellaris to nadal potęga - DLC Nemesis bestsellerem Steam
wiadomość19 kwietnia 2021
Ubiegły tydzień przyniósł sporo zmian w zestawieniu bestsellerów Steam. Świetny debiut zaliczyło rozszerzenie Stellaris: Nemesis, a na pozycję lidera udało się dostać grze It Takes Two.
Stellaris otrzyma update do wersji 3.0 razem z dodatkiem Nemesis
wiadomość18 marca 2021
Paradox Interactive nie przestaje rozwijać swojej kosmicznej strategii. Razem z dodatkiem Nemesis Stellaris otrzyma aktualizację do wersji 3.0.
Rozszerzenie Stellaris: Nemesis otrzymało datę premiery
wiadomość14 marca 2021
Paradox Interactive ogłosił datę premiery nowego fabularnego rozszerzenia do kosmicznej strategii 4X Stellaris. Nemesis ukaże się 15 kwietnia 2021 roku.
Dawać rozszerzenie do ck3 a nie... Żartuje. W to też pykne. Ale za kilka miesięcy jak stanieje. Cyberpunk mnie nauczył żeby nigdy nie kupować na ani przed premierą.
Słowem: nie kupujesz gier na pramierę, bo po prostu jesteś dziadem i czekasz na spadek ceny. :) Należysz do tych obywateli, którzy kupują używanego Opla po gwarancji, bo cena spada o 50% w ciągu 5 pierwszych lat, więc po co przepłacać!
Ehh, gdyby człowiek miał czas (tutaj dodatkowym problemem jest potężny endgame lag w stellarisie, nie mam takiego w żadnej innej ich grze). Wciąż czeka do dokończenia partia w HOIV już raczej końcówka a chciałbym się pierwszy raz zmusić by skończyć, rozgrzebana partia w EUIV, którą właśnie ogrywam, a że robię wyjątkowo osiągnięcia to jeszcze sporo zostało bo bez savów to się powoli gra by nie wtopić. W CK3 tez mam końcówkę do ogrania, bo oderwałem się dla Cyberupnka i nie mogę wrócić do starego save, więc pewnie po wyjściu nowego patcha zagram od zera (dodatku na razie nie planuję kupować). A chciałem jeszcze zobaczyć co słychać w imperatorze wraz z nowym patchem, w Cities skylines jeszcze ostatniego DLC nie ograłem, a i chciałem jakiś nowości z GP spróbować. Może coś z akcją w tle.
By naprawdę się nacieszyć grami paradoxu to człowiek musiałby mieć to chyba jako pełnoetatową pracę.
Sprawdzoną metodą na end-game laga (przynajmniej na poprawę bo wcześniej mi po prostu grę system wyłączał żeby komp się nie spalił) jest granie bez bram na najmniejszym rozmiarze galaktyki (600 z tego co kojarzę), jak ktoś wcześniej wspomniał lagi są spowodowane głównie populacją, do tego dochodzą floty, ilość imperiów i tak z gry która niby ma bardzo niskie wymagania na end-game robi się palacz procesorów?? a bramy międzygwiezdne nie pomagają prockowi...
Oj, będzie dziś grane.
Poczytałem też co nieco o przyczynach end-game laga i okazuje się, że jakiś redditor wyczaił, o co chodzi, grzebiąc w kodzie. Wychodzi na to, że sporą winę za spowolnienie ponosi system handlu i piractwa, który liczy trasy, zyski i straty każdego dnia, zamiast na przykład raz na miesiąc. Stąd na największej szybkości, gdzie dzień trwa sekundę, wszystko zaczyna wariować. Swoje dorzucają też popy szukające zajęcia, co przy zamieszkanej setce planet oznacza dodatkowe palenie procesora. Zmiana tego stanu rzeczy wymagałaby fundamentalnego przebudowania całego systemu, więc nie wiem, czy kiedykolwiek uda się to naprawić.
No, muszę w końcu zabrać się za to Stellaris, tak wszyscy go chwalą.
dodatek wgrany i będzie grane :D 349 godzin rozegrane, kolejne dziesiąt wpadnie;D
Jest dobrze. Co prawda wybrałem sobie dość kiepską ścieżkę do testowania nowej mechaniki pierwszego kontaktu, gram rojem żrących wszystko robali (żeby sprawdzić nowy patent na end-game crysis), ale kolejne drobne usprawnienia znów zwiększają przyjemność z gry.
Na przykład wreszcie rozdzielono kopalnie i dzielnice przemysłowe, więc już od początku można postawić na produkcję stopów do budowy floty, co mój ersatz Tyranidów/Xenomorphów bardzo cieszy.
Miałem obczaić na szybko parę zmian, a skończyło się oczywiście na siedzeniu do drugiej w nocy.
siedzenie do 2 w nocy jest cool, a jeszcze lepiej jest o 5 nad ranem, gdy mózg zaczyna żyć własnym życiem ;), a tak wracając do tematu, to niestety pod koniec rozgrywki (tak mi się wydaje) stellaris jest chyba nie do ukończenia z powodu lagów :(
Najgorsze DLC do tej pory, za dwie dyszki masz 1 nowy statek i mozliwosc zostania kryzysym ktora jest zrobiona strasznie biednie, ten perk co dodali to chyba ktos na kolanie pisal, na steamie juz oceny mieszane i sie nie dziwie. System szpiegostwa jest w miare ciekawy ale ma strasznie duzo bugow. Ogolnie nie polecam 2/10