Najciekawsze materiały do: Hellish Quart
Hellish Quart najlepiej ocenianą polską grą początku 2021 roku na Steam; Outriders najpopularniejszą
wiadomość12 kwietnia 2021
Końca dobiegł pierwszy kwartał 2021 roku. W tym okresie na rynku pojawiło się, czy to w pełnej wersji, czy we wczesnym dostępie, kilka polskich produkcji. Jak radziły sobie wybrane z nich na Steamie? Przygotowaliśmy dla Was mały przegląd.
Valheim i polskie Hellish Quart to jedne z największych premier lutego na Steam
wiadomość25 marca 2021
Poznaliśmy 20 największych premier lutego na Steamie. Na liście znalazły się m.in. dominujące w ostanich tygodniach Valheim, polskie Hellish Quart, Persona 5 Strikers oraz Little Nightmares II.
Hellish Quart chwalone za realizm, zobacz analizę eksperta od walki bronią białą
wiadomość23 lutego 2021
Realizm Hellish Quart został oceniony przez Matta Eastona - nauczyciela walki bronią białą. Według niego gra dobrze odwzorowuje prawdziwe pojedynki.
- Polski Hellish Quart zalicza udany debiut na Steam. Gracze zachwyceni 2021.02.18
- Hellish Quart - premiera polskiej gry szermierczej w Steam Early Access 2021.02.16
- Hellish Quart - polskie starcia na szable trafią do wczesnego dostępu 2021.01.07
- Pojedynki na szable w grze twórcy animacji do Wiedźmina 2020.07.20
Najciekawsze polskie gry wideo zapowiedziane na 2023 rok
artykuł10 grudnia 2022
Do niedawna mogliśmy się chwalić przede wszystkim kolejnymi RPG „Redów” i kilkoma oryginalnymi mniej lub bardziej produkcjami niezależnymi. W 2023 roku dobrze zapowiadających się polskich gier powstanie więcej niż dodatków do The Sims 4.
Ciekawe czy będzie polonizacja.
Powiedzenia "Machasz waść jak cepem" albo "Kończ waść wstydu oszczędź" nabiorą teraz nowego znaczenia.
Nie grałem, ale poczytałem, widziałem filmiki, recenzje i w ogóle porównałem wiele gier wschodzących na rynku, bo sam chciałem sobie coś znaleźć. Wniosek? Wszystko zależy od twórców, widziałem kilka gier, też z Polski (Here be Dragons, pierwsza z brzegu), które w wersji rozwiniętej i dopracowanej byłyby bestsellerami pokroju Valheima. Niestety z jakichś powodów takie perełki się duszą w zarodku, nawet pomimo super ocen i wsparcia.
Mogę domniemywać, że jak się wchodzi na rynek bijatyk, to presja rośnie w miarę wzrostu zysków. Ale na naszym rynku ta gra w pełni rozwinięta byłaby lepsza niż te wszystkie Tekkeny, Mortal Kombaty, Fightery... Ale wiecie o co chodzi, globalizacja, mass media, mcdonaldyzacja... Nasza klasa nie wygra z Facebookiem, przykro mi.
Bardzo miodna gierka. Early access a lepiej mi się w to gra niż SC 6 czy MK 11 i to po masie dodatków i patchach. Z ciekawości zagrałem Survival Isabellą cały czas trzymając long guard. Nie jest łatwo, zwłaszcza że gram na klawiaturze. No ale ważne że jest ciekawie i zabawnie, jest satysfakcja z gry :) Cóż, za bardzo się podpalam, a podczas Survivalu obrona to 99% sukcesu. Jeden błąd, przeciwnik będzie szybszy o ułamek sekundy i pozamiatane. Dodatkowo wydaje mi się że po dzisiejszym patchu AI zostało znacząco poprawione, albo mi się tylko wydaje :P
Oto jak to wygląda: https://www.youtube.com/watch?v=2vtAdQpZyQ4
Tutaj jeszcze ballada o Jacku który nie odmówił nikomu i przyjął każde wyzwanie. Nawet zawalczył ze swoim bratem bliźniakiem :D
https://www.youtube.com/watch?v=Y4JxeOAzAYA
Btw, na klawiaturze gra się świetnie. Pada nie potrzeba ;)
Jak dla mnie wypas w deche miodnośc na 9,5 brakuje tylko trybu tank by można było walczyć z większymi ranami czy bez kończyny co wpływało by na styl walki jak i obrażenia... gra spokojnie na 100k sprzedaży tylko jeszcze niech dodadzą to o czym pisałem
pogralem chwile, szybko sie nudzi, wiem że realizm 100 procent ale jeden lub dwa cięcia i koniec. Przydały by sie jakieś zbroje aby mozna było powalczyć do ostatniego tchu
Szanuje twórców za stworzenie gry o tak niszowej tematyce, która przy okazji wygląda całkiem przyzwoicie.
Pograłem już kilka razy, nabiłem 11 w survivalu za pierwszym razem i... uważam, że gra ma wspaniały potencjał, gdyby był to system walki zaimplementowany w Wiedźmina albo Mount & Blade. Naprawdę optymalizacja kuleje, ale i tak gra się świetnie. Jako przerywnik między jednym meczem w Dotę, a drugim lub między odcinkami serialu super sprawa, ale granie kilka godzin w ciągu dnia jakoś byłoby ciężko osiągnąć.
Mimo to, za system walki daję dychę bo moim subiektywnym zdaniem (bazując na posiadanej wiedzy o grach) jest to pierwsza taka produkcja ever i walki są naprawdę dobre.
Za mało jest takich gier, które mogły by wprowadzac jakieś innowacje do systemu walki w innych grach. Każdy kopiuje stare "sprawdzone" ale tez i tym samym nudne rozwiązania.
Takie gry mogły by podnosić poziom gier. Tak było z grami samochodowymi, ale tu jest duzo prościej. Dlatego każda gra o samochodach miała łatwiej, choć o dziwo niektóre nadal stosowały przestarzałe mechaniki, zapewne przez zbyt drogie "patenty".
Mam wielka nadzieję, że będzie coraz więcej takich gier gdzie walka szpadą lub mieczem będzie czymś więcej niż tylko "sztucznymi iskrami" i tanimi efektami dźwiekowymi.
Zapowiada się super - propozycja - niech TaleWorlds (Mount&Blade) pogada z tymi ze studia Kubold :) Zaimplementowanie tych rozwiązań świetnie powinno sprawdzić się w ich produkcji (zresztą nie tylko Mount&Blade ale i wiele innych tytułów skorzystałoby na takim udoskonaleniu) :]
Twórca daje najwyższa cenę na świecie, a co tam niech Polacy płacą jedynie mniej niż Szwajcarzy. Bo jak twierdzi nie zna się na tym.