Najciekawsze materiały do: Farm Manager 2022
Dziś premiera Farm Manager 2021
wiadomość6 maja 2021
Dziś swoją premierę będzie miał Farm Manager 2021, czyli opracowana przez studio Cleversan Software kolejna odsłona cyklu strategii ekonomicznych, w którym można zarządzać własnym gospodarstwem rolnym. Tytuł będzie dostępny w polskiej wersji językowej.
Farm Manager 2021 opóźniony przez wyprzedaż Steama
wiadomość28 kwietnia 2021
Farm Manager 2021 zaliczy lekki poślizg. Powód? Twórcy chcą uniknąć premiery jednocześnie z rozpoczęciem Golden Week Sale na Steamie.
Premiery gier - w jakie nowe gry zagramy w kwietniu 2021
artykuł2 kwietnia 2021
Mamy dla Was dobre wieści, zakończyliśmy bowiem sezon zimowy i pora na odwilż w świecie gier! Na horyzoncie nie brakuje obiecujących produkcji, a sam kwiecień oferuje zróżnicowany zestaw nowości. Każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie.
Czekam, ale boje sie że z symulatora budowy farmy zrobi się typowy city builder ,ale i tak czekam.18 według mnie była nawet ok ale jak zawsze bywa z konkurentami dla fs'a brak wsparcia powoduje że gry szybko umierają, idealnym przykładem jest na przykład pure farming 18 czy właśnie farm manager 18.. oby teraz play way bardziej zadbało o gre.
Już kupiłem 43 zł to żaden pieniądz, a w końcu to polskie studio i 18 też była fajna. Dwa widziałem u Corle1 gameplay i wygląda ciekawie chętnie zrobię swój ser i masło :)
Jestem optymistycznie nastawiony na długie godziny :)
Jak nie ma dopłat do hektara to nawet takich fantasmagorii rolniczych nie biorę pod uwagę.
Póki co trzeba poczekać, jest sporo błędów ale widać przez patche że są powoli naprawiane. To powinna być wersja wcześniejszego dostępu a nie pełnoprawna gra. Jak to naprawią to ocena wyżej bo nawet ciekawie się grało ale bugi mnie wykończyły
Jestem bardzo zawiedziony. Spodziewałem się, że gra będzie dość monotonna, ale nie aż tak. To przypomina flashowe gry typu idle, czyli klikasz, czekasz, klikasz, czekasz i tak w kółko.
Druga sprawa, że jest straszliwe nieprzyjazna dla gracza, nieprzejrzysta. Na przykład wchodząc do magazynu, widzisz wszystkie istniejące w grze zasoby, a nie tylko te, które masz. Dlaczego tak? To tylko utrudnia rozeznanie się. Żeby zobaczyć co masz, musisz wejść w ekran sprzedaży. Oprócz tego nie da się wyłączać pól, zagród czy fabryk, których akurat się nie potrzebuje.
Ta gra wygląda jakby była niedokończona i przez to jest po prostu słaba.
Na chwilę obecną nie polecam.
Masz sporo racji z tym, że gra jest monotonna i polega na "klikasz - czekasz", tylko ja się dziwię twojemu zdziwieniu :). Chyba każdy kupujący, a przynajmniej każdy kto wcześniej grał w gry tego rodzaju, się tego spodziewał. Zresztą na You Tube można było już kilka tygodni wcześniej obejrzeć filmiki z rozgrywki nagrane przez osoby które ją otrzymały przed premierą. Mnie monotonia nie zaskoczyła, bo dokładnie się jej w takim stopniu spodziewałem. Gra jest typowo przygotowana na odstresowanie, gdy chcesz wieczorem poklikać godzinkę czy dwie (bo dłużej jednorazowo się raczej nie da) bez jakieś większej "spiny", a cena za jaką ją kupiłem na Steamie (z dwiema promocjami ok. 43 zł) nie była wygórowana.
Inna sprawa to wiele niedopracowań i to nie z bugami w rodzaju zawieszania gry, ale z niezaimplementowaniem pewnych mechanik - można do tego zaliczyć m.in. twoje uwagi o magazynach. Widać, że twórcy nad tym pracują, bo patche ukazują się prawie codziennie, ostatnio dodali możliwość ustawień trudności swobodnej gry, wcześniej dodali kredyty bankowe itd. Mnie tylko dziwi, że te mechaniki nie były zaimplementowane już na premierę, która była przecież kilkakrotnie przesuwana. Myślę, że za jakiś miesiąc gra będzie zbliżona do wersji ostatecznej a obecni gracze są w jakiejś mierze batatesterami, bo widać, że twórcy pilnie śledzą to co się pisze na forum Steam'a.
Gra była za free na epic games więc wziąłem. W grę pograłem kilkanaście godzin i niestety gra ze sporym potencjałem jest kompletnym gniotem. Gdyby ta gra wyszła tak ze 20 lat temu byłaby konkurencją dla settlersów, simsity czy kilku tyconów a dzisiaj nie ma podejścia do takiego chociażby Cities Skylines (tak - city builderze bo tym ta gra jest).
Z symulacją nie ma to kompletnie nic wspólnego.
Mechanizmy logistyczne w grze są irracjonalne - np. ciągnik z przystawką kosiarki mający 2 pola z trawą obok siebie, po skoszeniu jednego wraca do bazy aby ponownie wyruszyć na drugie pole.
Maksymalna wielkość pola na początku to około 5 arów ( 50x50 m2). Rolnikowi szkoda byłoby odpalać ciągnika aby pole takiej wielkości obrabiać. Obory mieszczą po 4 sztuki krów lub 8 szt owiec. Nie widziałem jeszcze tak małych obór. Parkingi i domy pracowników mają promień zasięgu około 100 metrów - czyli jak pole jest 150 metrów od zaparkowanego ciągnika to ten nie pojedzie na pole bo jest za daleko; to samo z pracownikami.
Z interfejsu to nie wiadomo jaka placówka czego ile wyprodukuje. Nigdzie to nie jest napisane. Po 10 godzinach grania po przejściu samouczka, odkryłem że jest coś takiego jak szkolenia pracowników (wcześniej nie było o tym mowy nigdzie). W magazynie i w domu wyświetla się cały wachlarz różnych produktów i półproduktów, których nie masz i jest status 0 - bez sensu.
Jeżeli chodzi o gałąź rozbudowy to najlepiej wybrać sobie jedną i się tego trzymać. Kompletnie nie ma sensu robić np. obór krowich i kozich ponieważ przetwórnie mleka i tak produkują w tym samym czasie jeden typ produktu ostatecznego. Jak wybierasz owoce i przetwórstwo owoców to już się przy tym zostaje bo maszyny do danej gałęzi kosztują spoko i nie ma sensu wchodzić w inną gałąź. I tu jest spory problem. Nie ma kompletnie łącznika pomiędzy produktami z przetwórni. To jest produkt ostateczny i można go tylko sprzedać. Nie da się z tym zrobić nic innego i miksowanie gałęzi warzywnej z owocową mija się z celem. Pomiędzy gałęziami nie ma żadnej interakcji.
Największym mankamentem jest to że nie ma żadnego celu tej gry. Maszyny cały czas te same (3 traktory i 1 kombajn - zapomnij o mnogości i różnorodności sprzętu rodem z FS19). Kilka ulepszeń niezbyt wpływających na rozgrywkę z początku.
Grę można skończyć w niecałe pół godziny budując wszystkie niezbędne zabudowania z gałęzi w odpowiedniej ilości. Cała reszta rozgrywki skupia się na sprzedaży wyprodukowanego surowca. Siedzisz i klikasz przez całą grę "sprzedaj" i patrzysz jak stan konta powoli wraca do tego, z którym zaczynałeś bez zabudowań.
Ogromne rozczarowanie.
Pozdro.
Grę za free to masz raczej z Piratebay czy innego torrenta bo w ogóle jej na Epicu nie ma to raz, a dwa że to nie jest city builder, geniuszu, tylko strategia ekonomiczna xD
Co do reszty twojego posta można napisać tylko jedno. To nie jest symulator, jak oczekujesz realnego odwzorowania zasad prowadzenia farmy to jest farming simulator. Równie dobrze można czepiać się Prince of Persia że nie da się tak biegać po ścianach albo dowolnej strzelanki że ciało źle reaguje na obrażenia postrzałowe.