Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Yakuza Kiwami 2
Yakuza Kiwami 2
Yakuza Kiwami 2 Game Box

Najciekawsze materiały do: Yakuza Kiwami 2

W „creditsach” serii Yakuza na GOG-u brakuje kluczowych deweloperów
W „creditsach” serii Yakuza na GOG-u brakuje kluczowych deweloperów

wiadomość26 czerwca 2023

Siedem odsłon serii Yakuza ukazało się na GOG-u. Gracze zauważyli, że na liście twórców brakuje kluczowych deweloperów, a nawet całych studiów, które opracowały pecetowe porty.

Game Pass na lipiec 2022 - m.in. seria Yakuza i Road 96
Game Pass na lipiec 2022 - m.in. seria Yakuza i Road 96

wiadomość5 lipca 2022

Poznaliśmy gry, które w pierwszej połowie lipca trafią do usługi Xbox i PC Game Passa. Wśród nich znajdziemy trzy odsłony serii Yakuza.

Xbox Game Pass na resztę lipca - m.in. Yakuza Kiwami 2 i polski Carrion
Xbox Game Pass na resztę lipca - m.in. Yakuza Kiwami 2 i polski Carrion

wiadomość15 lipca 2020

Firma Microsoft ujawniła resztę gier, które otrzymamy w lipcu w ramach usługi Xbox Game Pass. Uwzględnia to takie tytuły, jak Mount & Blade: Warband, Yakuza Kiwami 2 oraz Carrion od polskiego Phobia Game Studio.

PS4
PC
XONE
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.05.2019 17:52
kęsik
😢
kęsik
155
Legend

Dajcie Polakom port zrobić mówili, będzie fajnie mówili. No i tak średnio w sumie. Wiadomo, że chodzić to tak dobrze jak Zero i Kiwami 1 nie będzie, spodziewałem się słabej wydajności ale i tak jestem rozczarowany. No powiem tak, nawet na low nie mam stałych 60 klatek a gra wtedy wygląda gorzej niż pierwszy Gothic.
No gra sama w sobie wiadomo jest dobra albo i lepiej. No ale Polacy rodacy z portem się nie popisali zbytnio.

09.05.2019 18:46
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany668247
168
Legend

kęsik - Bo Yakuza Kiwami 2 śmiga na silniku z Yakuza 6 (Dragon Engine stworzony na potrzeby obecnej generacji), a 0 i Kiwami to podrasowany silnik z poprzedniej generacji. Ustaw Geometrię na Normal i powinieneś bez problemu mieć 60 fps +.

09.05.2019 20:31
kęsik
😒
kęsik
155
Legend

To ja wiem. Oczywiście że spodziewałem się że będzie chodzić gorzej, że nie będzie 140 klatek ale też nie spodziewałem się że będzie aż tak źle.
Geometria na low nawet 1 klatki więcej nie daje.

post wyedytowany przez kęsik 2019-05-09 20:44:24
09.05.2019 20:44
zanonimizowany668247
168
Legend

Ustawiłeś geometrię na normal? Na jakich ustawieniach grasz?

09.05.2019 20:46
kęsik
😒
kęsik
155
Legend

Sprawdzałem wszystkie ustawienia. Tak jak napisałem wyżej, nawet na low nie ma stałych 60 klatek. Teraz jestem w Sotenbori i działa jakby lepiej niż w Kamurocho.
Dodatkowo jeszcze jakby tego było mało to Steam nie chce mi screenów z gry nagle robić...

post wyedytowany przez kęsik 2019-05-09 20:47:06
09.05.2019 21:12
zanonimizowany668247
168
Legend

To nie wina gry, a coś z komputerem/systemem masz. Mi gra chodzi płynnie na ultra i nie mam problemów z robieniem screenów. Już samo to, że screenów nie możesz robić powinno dać ci do myślenia, że masz coś nie tak z systemem... Może też włączyłeś super sampling w grze? To zżera zasoby równo.

No tyle mogę powiedzieć, że steam nie lubi się z powiększaniem pulpitu w systemie.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-05-09 21:13:31
10.05.2019 01:01
kęsik
👍
kęsik
155
Legend
Image

No nie, no właśnie wina gry. W moim segmencie GPU ani GTX 970, ani 1060 ani RX 480 nie ciągną w stałych 60 klatkach. A problem ze screenami to też nie tylko ja się okazało. Pod F12 normalnie działa ale jak masz jakiś inny klawisz przypisany to z jakiegoś powodu ni działa.
No ale 5 godzin pograłem i jestem zadowolony. Świetna gra. Graficznie niby bardzo ładnie ale po tych wszystkich zachwytach nad nowym silnikiem liczyłem na więcej :D
PS. QLOC w wymaganiach woła 16GB Ramu a gra zużywa niecałe 5GB :D

post wyedytowany przez kęsik 2019-05-10 01:13:27
10.05.2019 03:19
😂
zanonimizowany668247
168
Legend

No tragedia, najmniej miałem 55 klatek, a też mam GTX 1060 na Tenkaichi St i podobnie na Theatre Square. Reszta mapy to 60 fps +. Wszystko na Ultra w 1080p.

Jak gra może wykorzystać 16GB ramu u ciebie, jak karta i procesor ci bottleneckuje. xD

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2019-05-10 03:22:33
10.05.2019 00:52
odpowiedz
1 odpowiedź
AlienShooter
191
Generał
Image

Mi tez na szrocie GTX 970 na high chodzi dobrze tez nie widze by było 60 ale płynnie.

Gra na silniku yakuzy 6 jest piekna (jak na yakuze rzecz jasna) i kurde jaka to lipa bedzie jak kiedys wypuszcza 3,4,5 gdzie tam tylko podbite rozdzialki sa i połowa mniej funkcji xDD

17.08.2024 12:04
EmhyrVarEmreis
EmhyrVarEmreis
37
Centurion

AlienShooter

Mi się podobały wszystkie części nawet znienawidzona przez wielu trzecia część i jedyne do czego mogę się przyczepić do Y3 i 4 to mogli chociaż zdubbingować w pełni kwestie dialogowe fabularne, a nie same cutscenki. Fajnie to wyglądało w 0,1,2 i 5. Do 5 nie mam się do czego przyczepić, bo na tym samym silniku z 5 zrobili 0, a potem Kiwami 1.

01.07.2019 15:03
Krothul
odpowiedz
1 odpowiedź
Krothul
65
Generał

To jak jest z tą optymalizacją? Pogram na średnich detalach w fullhd na i5 3470 + Rx 470? Podobała mi się Yakuza 0 i pierwsze Kiwami ale wstrzymuje się z zakupem bo podobno kiepsko działa ta gra.

24.11.2019 16:01
dzl
dzl
103
John Yakuza

O ile nie ustawisz Anti-Aliasingu na SSAA i zjedziesz z geometrią i cieniami o oczko z wysokich to powinno Ci śmigać w okolicy 60 klatek.

31.12.2019 13:09
dzl
odpowiedz
dzl
103
John Yakuza
Image

Polecam zaaplikować sobie mod zmieniający paletę kolorów na tą z Yakuzy 6(niestety w przerywnikach nie działa). Gra dużo wizualnie na tym zyskuje.

Po prostu podmieńcie sobie folder z archiwum z folderem w plikach gry o takiej samej nazwie(polecam wcześniej wykonać jego kopię). Link do moda z mojego dysku na Mega

https://mega.nz/#!BoYWxS7Y!Qrk-bNadnRkdyCwpZnwW_5peDtvjdJ7z1tFo7UTZI2k

08.04.2020 00:21
MrocznyWędrowiec
👍
odpowiedz
MrocznyWędrowiec
89
aka Hegenox

Nie wiem o co wszystkim chodzi z optymalizacją - grałem na najwyższych i cały czas była płynna (z rzadka tylko dłuższe ekrany ładowania).
Sama gra trzyma poziom! Teraz tylko czekać aż kolejne części wydadzą na PCta.

07.09.2020 16:03
odpowiedz
1 odpowiedź
pioter181818
4
Junior

Gra bardzo fajna tylko z jednym ale... System walki sprowadzony został do jednego stylu u głównego bohatera i dlatego gra od strony zręcznościowej jest uboższa od poprzednich części.

17.08.2024 11:59
EmhyrVarEmreis
EmhyrVarEmreis
37
Centurion

pioter181818

W oryginale Y2 też był tylko jeden styl walki tak samo jak w oryginalnej pierwszej części, ale w Kiwami 1 zrobili też inne style, a to, że Kiwami 2 ma już jeden styl to pewnie dlatego, że gra wykorzystuje silnik z Y6, gdzie tam też był jeden styl.

08.01.2021 20:03
odpowiedz
Kracy30
36
Centurion

Swietna gra,fabularnie miazga,piekne miasto,grafika w 4k rtx 3080 cudowna,75 substories,menager klanow,postacie i ta historia.Yakuza to seria wyjatkowa i polecam ograc 10/10

05.02.2021 22:28
👎
odpowiedz
1 odpowiedź
eloman
1
Chorąży

Ludzie z QLOC powinni mieć zakaz portowania gier.

Gra wygląda niewiele lepiej niż Yakuza 0, a zżera 5x więcej zasobów, na minimalnych gra wygląda jak rozmazana kupa, rodem Silent Hill z PSX, a chodzi niewiele płynniej niż na wysokich.
Tragedia.

05.02.2021 23:30
Agreel
Agreel
65
Pretorianin

Ta część używa innego, nowszego silnika od tego z 0. Ciężko by gra nie była przez to bardziej wymagająca.
Przy okazji uważaj na powoli zbliżającą się na PC Yakuzę 6, ona używa tego samego. :)

post wyedytowany przez Agreel 2021-02-05 23:33:04
11.11.2022 15:25
pan martin
odpowiedz
pan martin
51
Pretorianin
7.0

Daje 7.0. Planowo chciałem dać 7.5 ale końcowa walka mnie bardzo zdenerwowała - na sam koniec mamy szybkie QTE które w przypadku niepowodzenia kończy sie instant death i trzeba powtarzać cała walke od początku. Chyba dopiero za 7 razem to ukończylem bo grałem w chmurze w której jednak masz minimalnego input laga który w tym przypadku jest kluczowy.

A co do samej gry to ulepszona wersja poprzedników - fajna historia (aczkolwiek trzeba brać tu pod uwage typowe dla japonskich gier przesadnie emocjonalne krzyki co wpływa na realizm, no i finalne wydarzenia były tak absurdalne momentami że zacząlem sie śmiać w momentach kiedy chyba miałem wg twórców rozpaczać) i świetne misje poboczne; na kabarecie podobnie jak w yakuzie 0 znowu spedziłem dobre kilka godzin maxując wszystko (bójki Majimy olałem, nie były zachęcające).
Gra staje sie pod koniec zbyt łatwa, szczególnie jak grasz na maxa i odblokujesz limit breaki na atrybutach i jak masz kase (z kabaretów) na najdroższe bronie to wszyscy praktycznie na hita lecieli lacznie z bossami. Czułem sie jak na cheatach.

post wyedytowany przez pan martin 2022-11-11 15:35:37
01.09.2024 18:26
enrique
odpowiedz
enrique
40
Zwykły gracz
9.0

Yakuza Kiwami 2 ukończona, na koncie 39h.

A więc tak - pod względem jakości fabuły, narracji, gameplaya, grafiki itd. - to gra jest na o wiele wyższym poziomie niż Kiwami 1. Nowy silnik robi mega robotę, Kamurocho i Sotenbori po prostu żyją. Jak zwykle mamy do czynienia z ogromną ilością questów pobocznych (z których wiele wykonałem), mini-gierek (jest manager klubu :D:D, oczywiście wymaksowałem wszystkie panie; jest też Majima Construction - ale to trochę nie moja bajka) a także mnóstwo różnorakich dodatków typu kręgle, magjong, blackjack, poker itp itd. które mnie nie interesują, więc je omijałem. Gameplay jest zupełnie inny niż w poprzednich grach, i na początku było ciężko, ale jak już się przyzwyczaiłem, to grało mi się bardzo dobrze. Z pewnością niejednego fana raził brak różnych styli i drzewek z poprzednich odsłon, ja akurat się nawet cieszyłem bo nie jestem wielkim fanem bijatyk, za to mogłem używać różnorakich katan, noży, kastetów itd. co bardzo fajnie umilało mi motywy "bitewne".

No ale przejdźmy do esencji Yakuzy, czyli fabuły. Fabuła jak zwykle jest wielowątkowa, mroczne i brutalne motywy mieszają się z zabawnymi i nawet nieco odklejonymi od rzeczywistości. Kiryu musi zmierzyć się z tym, co pozostawił po finale Kiwami 1, i od tego tak naprawdę zaczyna się ta opowieść. W tle mamy walkę o władzę, walkę o wpływy, zdrady, zemstę, a nawet... rodzącą się miłość. Historia toczy się na przestrzeni 26 lat, i sięga jeszcze przed to co widzieliśmy w Yakuzie 0. Wszystko jest opowiedziane bardzo ładnie, z sensem i zdecydowanie trzyma się kupy. Mogę zrozumieć zarzut, że finał bazuje na dość dużej ilości zwrotów akcji, ale dosłownie każdy z nich - po głębszej analizie - ma uzasadnienie fabularne, i pasuje do kontekstu całej opowieści. I za to czapki z głów, Panowie scenarzyści. Główny antagonista jest świetnie rozpisany i umotywowany, chciałbym więcej takich postaci. No i muszę podkreślić najważniejsze - wrócił mój Goro Majima. Już nie jest zapychaczem, zbędnym elementem do obijania jak w Kiwami 1. W głównej historii odgrywa całkiem sporą rolę, a jego aktor głosowy robi mega robotę. Naprawdę nie pamiętam, kiedy ostatni raz tak się śmiałem grając w jakąś grę - jego teksty, wątki, motywy, to jest prostu nie do opisania. Ale jest jeszcze jedno, warte podkreślenia - Goro dostaje swoją własną historię poboczną, rozpisaną w 3 aktach, która w pewny sposób buduje bazę do do wydarzeń w głównej historii w wątku Kiryu, ale też... pięknie domyka historię z Yakuzy 0. Zrobili to naprawdę rewelacyjnie - wątek

spoiler start

Makoto

spoiler stop

zostaje w końcu po 18 latach zakończony - "regrets? not anymore" ;(

Z czystym sercem mogę dać tej historii notę 9,5/10. Czemu nie dyszka? Bo Yakuza 0 po względem emocjonalnym była bezbłędna. Wątek finałowy

spoiler start

Goro/Makoto

spoiler stop

totalnie mnie zniszczył, gdzie tutaj wątek

spoiler start

Kaoru/Kiryu

spoiler stop

był po prostu przewidywalny. Tyle ode mnie. Grać i się nie pytać.

post wyedytowany przez enrique 2024-09-01 18:27:23
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze