Najciekawsze materiały do: DiRT 4
DiRT 4 - HDR ReShade v.1.0
modrozmiar pliku: 8,2 MB
HDR ReShade to modyfikacja do gry DiRT 4 -, której autorem jest MayheM7. Jeśli mod przypadnie Ci do gustu to warto rozważyć wsparcie jego twórcy za pośrednictwem Patreona.
DiRT 4 - poradnik do gry
poradnik do gry27 czerwca 2017
Poradnik do gry DiRT 4 zawiera m.in. liczne porady dotyczące jazdy, wchodzenia w zakręty czy zmiany biegów. Znajdziesz w nim również instrukcje tuningu pojazdów i zarządzania naprawami, informacje o budowaniu drużyny czy nabywaniu pojazdów.
Recenzja gry DiRT 4 – w pół drogi pomiędzy DiRT 3 i DiRT Rally
recenzja gry6 czerwca 2017
Światowa premiera 9 czerwca 2017. O ile DiRT Rally dogadzał przede wszystkim fanom wymagających symulacji rajdowych, o tyle DiRT 4 próbuje pogodzić ze sobą zwolenników hardkoru i fanów beztroskiego zamiatania kuprem auta szutrowych poboczy. I nie wychodzi mu to idealnie.
EA szaleje - najpierw utajona czystka w serii F1, teraz kolej na DiRT
wiadomość9 listopada 2022
EA wycofuje ze sprzedaży kolejne gry samochodowe. Tym razem ze sklepów zniknęły DiRT 4 i DiRT Rally. Cała akcja odbyła się po cichu.
Nowe sterowniki Nvidii z ulepszeniami dla DiRT 4 i Nex Machina
wiadomość10 czerwca 2017
Firma Nvidia wypuściła nową wersję sterowników dla kart GeForce. Drivery oznaczone są numerem 382.53 WHQL, a ich zainstalowanie skutkuje lepszą wydajnością w takich tytułach jak DiRT 4 oraz Nex Machina. Poprawiono również optymalizację dla kilku pozycji przy korzystaniu z technologii SLI oraz 3D Vision.
Nowe sterowniki Radeon Software ze wsparciem dla DiRT 4 oraz Prey
wiadomość9 czerwca 2017
Firma AMD wypuściła nową wersję sterowników Radeon Software, oznaczoną numerem 17.6.1. Podnoszą one wydajność kart grafiki w grach DiRT 4 oraz Prey, a także naprawiają kilka większych błędów.
Gry czerwca 2017 – najciekawsze premiery i konkurs
artykuł2 czerwca 2017
Czerwiec nie obfituje w hity opatrzone etykietą AAA, ale i tak będzie w co pograć. Przed nami m.in. podwójne wyścigowe uderzenie Codemasters, smak nostalgii w dodatku Morrowind do The Elder Scrolls Online oraz lądowanie na spadochronie polskiego Get Even.
Jakoś Dirt Rally lepiej mi przypadło do gustu, model jazdy był lepszy a same samochody nie zachowywały się tak nie przewidywalne. Lekkie wjechanie na brzeg trasy czy muśniecie lekko czegoś kończy się potężnym dachowaniem, czegoś takiego nie powinno być bo to oznacza restart trasy.
Graficznie jest średnio jak na PC, zresztą każda rajdówka nie jest zbyt ładna graficznie. Tras jest mało, choć więcej niż poprzednio ale i tak nie jest ich gigantycznie dużo, większość tras się powtarza. Ludzie narzekają na optymalizację w połączeniu Intel+Nvidiia , na AMD+ Nvidia gra w większości czasu trzyma 50-60 klatek na maksymalnych, więc jest git.
Gra w pełni po polsku co jest na plus, oraz kilka dodatkowych trybów które tylko dopełniają grę.
Zakładanie jak i ulepszanie własnego teamu w moim odczuciu jest kompletnie niepotrzebny, bo nie czuje potrzeby bu to robić, więc po co on? Typowa zapchaj dziura A naklejki na auta czy kolory to normalnie bieda, naklejki są brzydkie a kolory to 3 durne suwaki które ustawiamy wg. naszego uznania. Samochodów jest dość sporo ale trochę też brakuje.
Gra zła nie jest, jest dobra ale lepiej bawiłam się w DR a przy 3'ce nie ma porównania. Nie wydaje mi się oby następna część była lepsza od tej, ale kto wie. Gra nie jest trudna i nie wymaga tak wielkiego skupienia, ale restart trasy będzie się zdarzał przez dziwne zachowanie pojazdu.
Brak możliwości zresetowania pojazdu kiedy sie chce jest pierd0lonym nieporozumieniem
Niemasz co robic o 7 w niedziele tylko odpisywać na komentarze na golu?
Vito. Jak masz tak super fajny komputer to uruchom Get Even hahaha. Zobaczysz co to spadki fps. Ta gra ma problemy na radeonach i ryzenach. Ryzen 1700 jest na poziomie i3 hahahahha a RX 480 8GB na poziomie na poziomie GTX 1050 2GB :)
1 wrażenia są take
nigdy w tą serie nie grałem i mi sie podoba
grafika rewelacyjna
kariera świetna i tryb multiplayer
no model jazdy jest taki se ale moze lepiej sie gra na kierownicy lub na padzie moja próba była na klawie więc kto co lubi
GRĘ POLECAM jest fajna zabawa daje 9,5/10
Generalnie solidna giera, ale miałem nieco większe oczekiwania. Od razu powiem, że wcześniej grałem w DiRTa 3, który bardzo mi się podobał, w Rally nie grałem, ze względu, że nie mam kierownicy ani pada i od zawsze jestem graczem klawiaturowym. Odnalazłem zatem również w DiRTcie 4 sporo zabawy, jazda po prostu sprawia frajdę, a podziwianie widoków lokacji również jest bardzo przyjemne, jednak tutaj właśnie na myśl się nasuwa, że mogło to jeszcze lepiej wyglądać. Grafika moim zdaniem jak na 2017 rok mogła być lepsza, zwłaszcza drzewa. Tras jest dużo, ale 5 państw to kategorycznie za mało, powinno być co najmniej 7-8, gdyż po dłuższym czasie ma się wrażenie że jeździ się po tym samym. Jeśli chodzi o jazdę to chcieli połączyć DiRTa 3 i Rally no i jakoś to wyszło, mi się to podoba, ale z powyższych opinii można wyczytać, że fani Rally nie będą zadowoleni. Czasami jednak zdarzają się sytuacje, że auto zachowuje się co najmniej dziwnie, zwłaszcza w Szwecji, gdzie muśnięcie zaspy śnieżnej kończy się spektakularnym dachowaniem, tak jakby auto ważyło 100 kg. Muzyka jest bardzo przyjemna, co idzie na plus, a także pełna polska wersja. Jakoś w grze tego typu jest mi przyjemnie, gdy słyszę polskiego pilota. Stwarza to wrażenie, że mamy u swego boku bliskiego nam kompana i ogólnie polską załogę na międzynarodowych zawodach. Dobra gra, choć mogłaby być tańsza.
Gra jest dobra ale brakuje mi zawartości tak jak w dirt rally, 5 rajdowych krajów to zdecydowanie za mało, raz tyle powinno być przynajmniej, kilka samochodów więcej do rajdów też by nie zaszkodziło, nie rozumiem trochę codemasters ludzie już od dirta rally narzekali że jest mało zawartości, szczególnie tras a oni dalej idą tą samą drogą, coś wywalą a jakieś 2 nowe kraje dodadzą i nic się nie zmienia, dalej mało tras a według nich jest git, i tak co roku będą nowego dirta klepać, wywalą kilka aut, dodadzą kilka nowych, parę tras wywalą, z 2 nowe dodadzą i liczba ta ciągle będzie stała w miejscu, zamiast zrobić porządnego dirta z dużą ilością krajów aby gra się tak szybko nie nudziła to nie, pograsz trochę i te wszystkie odcinki z każdego z 5 krajów znasz na pamięć, może jeszcze będzie do czwórki jakieś dlc ale wątpie, do dirta rally nie wydali to do czwórki też raczej nie będzie
Chyba najlepsza część Dirt. Gra się w nią świetnie. W porównaniu do Dirt 3 to Dirt 4 jest pod każdym względem lepsze. W porównaniu do Dirt Rally, jest mniej hardkorowy - samochód trudniej uszkodzić, za restarty wyścigów nie jesteśmy karani finansowo, kary czasowe za powrót na trasę są mniejsze oraz najniższy poziom trudności przeciwników jest zdecydowanie prostszy. Jeśli chodzi realizm i model jazdy, to mamy dwa tryby do wyboru - symulacyjny i zręcznościowy (nazywany "gracz"). W trybie symulacyjnym pojazdy prowadzą się równie realistycznie i trudno jak w Dirt Rally, ale sterowanie jest "ostrzejsze" (silniej i szybciej reagują na skręt i gaz). Natomiast w trybie "gracz" samochody prowadzą się bardzo prosto i praktycznie są przyklejone do trasy - można z powodzeniem grać nawet na klawiaturze. Niestety brakuje czegoś pomiędzy trybem "gracz" a symulacyjnym. Wg moich odczuć, w przypadku rajdów i samochodów z napędem na przód śmiało można jeździć w trybie symulacyjnym na padzie, natomiast w przypadku mocniejszych samochodów z napędem na tył lub na 4 koła pojawiają się już poważne problemy z opanowaniem aut - tutaj zalecana jest kierownica - na padzie gra się trudno i nieprecyzyjnie, a jeżdżąc takimi bestiami jak samochody grupy B, na padzie jest to męczarnia i ciągle zaliczanie pobocza, tutaj niezbędna jest już kierownica z force feedbackiem i wysokie umiejętności. Czyli w przypadku trybu symulacyjnego pod tym względem jest tak samo jak w Dirt Rally. W trybach rally cross i land rush nawet tymi mocnymi samochodami można pomęczyć się w trybie symulacyjnym - jest w tych wyścigach dużo mniej zakrętów, więc trasy można nauczyć się i nie popełniać błędów, które to błędy w rajdzie skończyły by się zwiedzaniem pobocza. Standardowo takie systemy jak kontrola trakcji i kontrola stabilizacji w grze rajdowej psują odczucia z gry i przeszkadzają, więc moim zdaniem nie mają sensu. Kolejna kwestia - trasy rajdów są generowane losowo, przez co poziom trudności przeciwników jest bardzo nierówny - niektóre rajdy bez problemu wygramy na poziomie np. trudnym, inne na tym poziomie będą nie do wygrania.
Podsumowując:
+ chyba najlepsza gra rajdowa na rynku;
+ ładna grafika;
+ 4 tryby gry: rajdy zwykłe, rajdy historyczne, rally cross i land rush;
+ tryb symulacyjny równie hardkorowy jak w Dirt Rally (do rajdów i samochodów z napędem na tył i 4x4 zalecana kierownica, do gruby B kierownica z force feedbackiem niezbędna), a tryb "gracz" jest bardzo prosty...
- więc przydało by się coś pomiędzy trybem symulacyjnym a "gracz";
- mało lokacji i dość mało zawartości;
- nierówny poziom trudności przeciwników.
Dobra grafika? To wygląda jak coś sprzed 10 lat, zobaczcie jak wygląda taki NFS na frostbite, a potem porównajcie z tym gdzie drzewa na ultra wyglądają jak kwadraty. i jeszcze klatkować potrafi no niesamowite. a co do samej gry, to fizyka kiepska spodziewałem się czegoś lepszego, a nie zahaczenie o lekki krzak i prędkość spada ze 100kmh na 15 serio? Lekkie zahaczenie o zaspę a auto robi fikołki po 5 razy jakby mnie tir uderzył. Jak są ostre zakręty na żwirze czy śniegu to auto po prostu jedzie w bok jak na lodzie i za nic nie może się z tego wyciągnąć, mimo awd i sporej mocy. Jak się troche poprzestawia to i tamto to się da jeździć, ale za kija to nie jest realistyczne. Poziom przeciwników też powalony równo, jeden odcinek przewaga 40 sekund, a drugi strata 20 i co ciekawe na takiej prostej przy max prędkości traci się najwięcej jakby przeciwnik jechał ze 300, chyba coś im nie poszło napisanie doganiania. A tryb symulacji czy taki dobry też bym nie powiedział, jak auto się na betonie całe przechyla i ślizga jak autobus to ja dziekuję za taką "symulacje". Nie wiem kto te gry tworzy, ale nie ma żadnego pojęcia o rajdach, fizyce i całej reszcie.
Dość.
Mam płacić 160 zł za jakich chujowy port z konsoli? Po odpaleniu gry chce widzieć MENU GŁÓWNE z opcjami, nie jakiś kurwa pół godzinny tutorial.
1. Menu główne 2. Benchmark w opcjach.
Dopóki się nie nauczą to 0.0 i refound.
Ps. Jak odpaliłem to myślałem, że mi włączyło na niskich. Sprawdzam opcje: wszystko "Ultra". To by było na tyle jeśli chodzi o grafikę.
+ chyba najlepsza gra rajdowa na rynku,
+ 4 tryby gry: rajdy zwykłe, rajdy historyczne, rally cross i land rush,
+ dwa modele prowadzenia się samochodów,
+ realistycznie prowadzące się samochody w modelu symulacyjnym,
+ gra nie jest tak bezwzględnie hardkorowa i irytująca jak Dirt Rally (samochód trudniej uszkodzić - szczególnie opony które nie pękają od byle uderzenia, za restarty wyścigów nie jesteśmy karani finansowo, kary czasowe za powrót na trasę są dużo mniejsze, poziomy trudności przeciwników są zdecydowanie prostsze),
+ można włączyć ala ABS, kontrolę trakcji, kontrolę stabilizacji i dobrze bawić się na padzie w trybie symulacyjnym nawet najtrudniejszym autem (nie należy ustawiać ich na więcej niż 3),
+ dla początkujących jest zręcznościowy model jazdy: "gracz", który jest bardzo prosty...
- ...tak bardzo, że auta są przyklejone do trasy i prowadzą się jak po sznurku, więc nie ma w tym trybie zabawy,
- mało lokacji i dość mało zawartości,
- nierówny poziom trudności przeciwników i brak możliwości jego zmiany w trakcie zawodów,
- robienie wielu wyścigów kwalifikacyjnych w w późnych rally crossach - po 4 wyścigu kwalifikacyjnym mamy już tego dość.
Nareszcie rozpoczal sie proces modowania DiRT 4. Madre glowy znalazly w koncu sosob na edycje plikow NEFS. Po prawej moje pierwsze malowanie.
Zapraszam na moja WWW i do grupy Steam:
http://dirt-lounge.wixsite.com/dirt
http://steamcommunity.com/groups/dirt_lounge
Chyba mało kto wie jakie wyboje musiał przejechać DIRT 4 aby w ogóle powstał, ale ja nie o tym, a samej grze słów kilka chciałem napisać.
Do plusów można dużo elementów zaliczyć, zdecydowanie sam fakt że, zrezygnowano w dużej mierze z offroadu. Nie znosiłem tego w Dirt 2 i 3, zdecydowanie lepiej mi odpowiadał CMR: DIRT gdzie nastawiano się na Rally i myślę że DIRT 4 jest właśnie takim uchyleniem czoła w stronę pierwszego Dirta.
Sam rozwój kariery jest przyzwoity, a wyzbycie się festynowej otoczki wyszło grze tylko na plus.
Szkoda natomiast że mamy tak mało krajów, zwłaszcza że nie ma licencji WRC więc liczyłem na co najmniej 8-10 państw do dyspozycji. Bardzo smuci fakt że RallyCross na którego developer miał oficjalną licencję FIA nie został w pełni wykorzystany.
Proceduralne generowane trasy to temat dość obszerny, dlatego o tym co mam do powiedzenia na ten temat daję w recenzji.
Ogólnie całość jak najbardziej na plus gra nie jest średnia ani też słaba, to Bardzo dobra gra rajdowa, do grafiki można się doczepić, niby jedziemy szybko i nie zwracamy uwagę na detale. Ale tak naprawdę wmawiając sobie ten argument okłamujemy samych siebie, bo tak można by było pisać, gdyby państw było 2x więcej a trasy nie były by do siebie tak bardzo do siebie podobne.
W końcu zapamiętamy trasę (mimo iż generowane) to i tak nie sprawia to problemu w dostrzeżeniu detali. Fajnie natomiast wykorzystał pogodę i warunki aby zakryć gorsze tekstury, np: MGŁĘ. Ale gorsza grafika to nie zasługa silnika graficznego (ten jest na nowszym modelu EGO aniżeli DIRT Rally) tylko właśnie samo generowanych tras.
Zapraszam na moją recenzję związaną z DIRT 4.
https://www.youtube.com/watch?v=MRDoNjdKRTY
Bardzo dobra gra. Dla mnie osobiście lepsza niż Dirt Rally. Świetna muzyka i tryb kariery nieźle rozbudowany. Dobry model jazdy i przede wszystkim wybór dostosowania go pod siebie jak i całego poziomu trudności. Mało trochę lokacji i samochodów.
Po kapitalnym Dirta Rally oczekiwałem wiele po tej części jednak odrobinę się zawiodłem. Co prawda gra jest bardzo podobna do DIrt Rally jesli chodzi o zawartość, ale model jazdy jest zbyt spłycony jak na mój gust. Bez wspomagaczy jeździ się podobnie w trybie symulacji jak Dirt 3,jest odrobinę trudniej co prawda ale spokojnie można kręcic dobre czasy na klawiaturze. Wciaż jest zbyt mało krajów i kilka się powtarza z Dirt Rally, licencja Rally Cross wykorzystana bidnie i znów brakuje kilka legendarnych samochodów. Michigan to praktycznie kalka Finlandii z Dirt Rally tylko zmienione tekstury na jesienne ale ogólnie jesli chodzi o zawartość to jest całkiem nieźle. Generowanie tras to przyszłość i mam nadzieję że w kolejnej części dzięki temu podwoi sięilośc państw i wszystkie odcinki będą generowane losowo. Zajmie to na pewno mniej miejsca na dysku niż obecnie przygotowane odcinki. Już teraz gra zajmuje prawie 40GB a gdyby dołożyc ilość panstw byłoby pewnie blisko 100GB. Czas chyba zmienić lub usprawnić silnik bo takie WRC 7 ma 13 państw po 5 OSów i gra zajmuje niecałe 20GB wygladajac przy tym nawet podobnie jakościowo.
Dodatkowy minus za optymalizacje. Niektórzy mają problemy z wydajnością i trzeba wyłączyć widzów by to naprawić. Coś nie pykło bo Dirt Rally wygląda wg mnie ładniej i dziaął o wiele płynniej. Widać że gra była robiona na konsole a potem konwersja na PC a Dirt Rally był od poczatku robiony z myślą o PC.
Ogólnie gra miała pogodzić fanów arcade i symulacji ale nie udało się to ani e jednym ani w drugim aspekcie. Model symulacyjny jest spłycony względem DIRT Rally a arcade jest zbyt łatwy. Jedynie fizyka na asflacie wg mni jest lepsza od tej w DR. Mimo wszystko dobra gra dla fanów rajdów. Na szczęście zrezygnowano z tej całej bazarowej ziomalskiej otoczki z poprzednich 2ch Dirtów co wyszło grze na plus.
Po rewelacyjnym Dirt Rally czekałem na nią.
Zrobili wielką szopkę medialną. Miało być cudo.
No i częściowo zrealizowali pomysły.
Dobra muzyka, sporo możliwości rozrywki.
Ale model jazdy spaprali. Nie mogę się do niego przekonać.
Jeździ się topornie - odczucie prędkości jest znacznie mniejsze niż w poprzedniczce.
[link]
Też zauważyliście, że po dzisiejszej (ostatniej aktualizacji) poprawiła się wydajność oraz optymalizacja gry? Gra chodzi mi ze stałą prędkością 50 klatek na sekundę na wysokich (ale nie najwyższych) detalach. Mówię tutaj o laptopie, jeszcze nie testowałem gry po aktualizacji na stacjonarnym komputerze. Ale wydaje się też, niestety, że twórcy celowo pogorszyli jakość grafiki wraz z tą poprawą optymalizacji...
Czyli podobna sytuacja jak z Assassin'em?
ja nie wiem ten kto ocenia ta gre na 5-7 ma chyba niedowład mózgu ... ta gra zmiana wszystkie dirty , muzyką autami grafiką i optymą ... CPU nie jest durne wyścigi to wiśnia na torcie... jedne z lepszych aut w jakie grałem w życiu no poza grant turismo .. dobrze ze sie nie słuchałem pieprzonych hejtów którzy krytykują gre bo im nie poszla na ich pentiumie 320 z 256 mb ramu ... Grę Polecam Mistrzostwo :D
Fajna gra trochę odmiany dobrze mi zrobiło :) otwarte piękne tereny rajdów po dwóch miechach spędzonym w kokpicie F1 2017 potrafią cieszyć oczy. Ogólnie nie widzę słabych stron jedynie w 4K lekki ziarnienie to dość rzadki efekt którego raczej nie powinno być.
Im dłużej się jeździ, tworząc losowo nowe trasy tym częściej spotyka się podobną sekwencję zakrętów.
https://youtu.be/QqlEyeLJjtg
Moim zdaniem najlepszy DiRT jaki powstał do tej pory.
Model jazdy jest tak samo świetny jak w poprzedniej części. Do tego dali prosty, ale satysfakcjonujący generator tras. Dzięki temu gra jest dla mnie wręcz nieśmiertelna. SUPER
Co mi się nie podoba to fakt, że generowane mapy choć bardzo dobrze zrobione to nie posiadają jakiś swoich charakterystycznych miejsc i po jakimś czasie można się nauczyć niektórych zakrętów.
Advanced Blending zajedzie każdą konfiguracje :) Gra działa bardzo dobrze na i7 2600 bez OC i gtx 1060 :)
[link]
Jak macie najnowszą wersję gry i najnowsze sterowniki to jest już lepiej na nvdii.
Advanced blending i tak aż tyle nie zmienia by tracić aż taką ilość FPS :)
Mało tego jak macie słaby CPU to branie radeona zawsze będzie problemem bo narzut na CPU przez sterownik jest wiekszy i FPS 1% low zawsze bedzie gorszy w wiekszości grach :)
Ogólnie patrząc na wiekszą ilość gier to niestety ale konfiguracja np z i7 2600 i gtx 1060 wypada wielu grach lepiej niż jakiś ryzen i RX :)
nie jestem jakimś fanem serii, pykam sobie na padzie. Lubię spedzać czas przy samochodówkach. Grając w Dirt rally bawię się do dzisiaj dobrze, gra nie pozwala siedzieć spokojnie w fotelu :D jest wymagająca i każdy błąd kosztuje wiec trzeba się napracować :) do tego po trudach nogrodą jest zatysfakcja :) Dirt 4 za to jest mało wymagający, nawet za łątwy jak dla mnie, na trybie symulacji gaz do dechy i jazda niestety :( dirt 4 ma gorszy dzwięk i modele samochodów niż dirt rally, dziwny modej jazdy, samochody z napedem na przód są jakby przyklejone do podłoża ale za to z napedęm na 4 ślizgają się jak po lodzie. gra średnia duży minus za średnia jakość całości.
Najlepsza czesc ze zrecznosciowych Dirtów jak do tej pory.Model jazdy jest łatwy i przyjemny.Roznice pomiedzy dostępnymi samochodami są odczuwalne(rodzaj napędu mocno wpływa na prowadzenie auta ale nawet poszczególne samochody z tym samym napędem prowadzi sie inaczej),zmiana nawierzchni tez mocno wpływa na naszą jazde.Niezle oddano warunki atmosferyczne(snieg,deszcz,mgła) i zmiany pór dnia i nocy.Graficznie jest niezle,auta sa ładne ,otoczenie co najwyzej srednie.Rozbudowany i długi tryb kariery.Ilosc i jakosc aut na duzy plus,w tym sporo samochodów historycznych.Minus za ilosc tras i ich zroznicowanie.W rajdach mamy tylko 5 panstw, przez co szybko zaczynaja sie nudzic gdy jezdzimy non stop te same odcinki.W Land Rush mamy tylko małe zamknięte tory ziemne(przydały by sie jakies długie otwarte trasy np.przez las lub przez plaze,góry itd.).W rallycross oddano tylko małe zamknięte tory wyscigowe asfaltowo-ziemne(trasy wytyczone przez miasto pasowały by tutaj idealnie).Minus rowniez za brak mojego ulubionego trybu z poprzednich czesci-wspinaczki pod góre(hill climb).Ogolnie gra bardzo przyjemna,łatwy model jazdy,sporo fajnych samochodów,mało tras i moze ciut za łatwa ale warta ogrania dla fana zręcznosciowek.
Hej,
Miał ktoś może podobny problem???
Mam kierownice
Logitech G923 + Gear Schifter Thrustmaster TH8A
Problem polega na tym że nie mam pojęcia jak
skonfigurować ten zestaw z grą Dirt 4. Jak widać
na screen'ie pole kreator kalibracji jest szare i nie
ma możliwości by w ten nazwijmy go przycisk kliknąć.
O co może chodzić???
Na początku wszystko jest fajnie, dopóki nie zajedziemy prawie do końca. W późniejszym etapie gra zaczyna już okropnie nudzić, trasy powtarzają się co mistrzostwa, wszystko co mogliśmy zobaczyć zobaczymy już w pierwszych dwóch etapach mistrzostw. Schemat aut jest taki, że zaczynamy od słabych, potem przechodzimy do tych z górnej półki a na samym końcu wracamy do tych najsłabszych... już lepiej jakby to wszystko było zaplanowane tak, że zaczynamy od najgorszego auta i ścigamy się coraz to lepszym. Ogólnie jest to fajna odsłona Dirt'a, bardzo realistyczna. Często możemy złapać kapcia, przez cholerny śmigłowiec który nagrywał wyścig wylądowałem na drzewie bo leciał tak nisko nad drogą, że przez ten kurz nic nie było widać i wyścig zakończył się katastrofą. Momentami można przestraszyć się latającego drona, który nagle nie wiadomo skąd przelatuje przed naszymi oczami. Graficznie w porządku, grywalnie bardzo fajnie, ale tak jak mówię po 35h już nie dało się wytrzymać tych powtarzających tras...
Tak było jak u tego facia u góry, już przy RallyCrossie wieje nudą, później jak widzę te kropki mistrzostw po 6 takich samych odcinków... Odinstalowałem, już starsze Dirt Rally jest lepsze, a tu jeszcze w Dirt 4 mamy arcadowy model jazdy a nie symulacyjny jak w Rally.