Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: The Terminator: Future Shock

The Terminator: Future Shock - The Terminator: Future Shock  Mouse Helper v.1.2
The Terminator: Future Shock - The Terminator: Future Shock Mouse Helper v.1.2

modrozmiar pliku: 617 KB

The Terminator: Future Shock Mouse Helper to modyfikacja do gry The Terminator: Future Shock, której autorem jest Osprey.

Todd Howard opowiada o swojej karierze w branży gier. Od Terminatora do Starfielda w 15 minut
Todd Howard opowiada o swojej karierze w branży gier. Od Terminatora do Starfielda w 15 minut

wiadomość16 listopada 2023

W sieci pojawił się kilkunastominutowy materiał wideo, w którym Todd Howard ze studia Bethesda podsumowuje całą swoją karierę.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
04.12.2016 01:33
👍
Ferdzio Pierdzio
5
Junior
8.0

Prawdopodobnie pierwsza gra, która wykorzystuje prawie pełny trójwymiar. Ale nie była lepsza niż odrobine nowszy tytuł, który wykorzystuje pełne 3D, czyli Quake 1.

19.04.2020 20:22
marcinho01
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcinho01
49
Pretorianin

Jako wierny fan gatunku FPS przyznam się szczerze i bez bicia, że absolutnie nie słyszałem o tym tytule jeszcze tydzień temu! Ale wysoka ocena tej gry w serwisie oraz jednocześnie niewielka ilość komentarzy (dokładnie: 1) wzmogły mogą ciekawość. Ściągnąłem i uruchomiłem Terminator: Future Shock. I gra już na dzień dobry wciągnęła mnie na kilka dobrych godzin!!!

Ale uporządkowując fakty... Gra to typowy (no... może nie koniecznie, ale zaraz to wyjaśnię) FPS osadzonym w uniwersum filmów Terminator (1 i 2). Wcielamy się tu w rolę żołnierza ruchu oporu, gdzie w przyszłości roku 2015 (ale wydanie gry ma miejsce w 1995, przypominam) walczymy z maszynami, które opanowały świat, ale ostatecznie odnieść zwycięstwo ludzkości. To ogółem. Klimat Terminatora czuć od samego początku. Już w menu głównym mamy muzykę rodem z pierwszych części filmów, a także animację tytułowego terminatora z wielkim karabinem laserowym. Fabuła gry jest niby banalna, ale wciąga, gdyż sytuacja w walce ludzkości z maszynami zmienia się dynamicznie i właśnie ona determinuje działania gracza; dzięki temu najpierw walczymy na pustkowiach, potem nieśmiało wkraczamy do baz Skynetu, by ostatecznie walczyć o jego wyłącznie w centrali. Gra oferuje 17 misji. Ogólnie przed każdą misją mamy briefing, gdzie omawiana jest sytuacja i mamy określone cele misji. Następnie gracz jest wrzucony na mapę i ma absolutną swobodę w tym, jak cele misji zrealizuje. I to jest piękne!!! Mapy, po których porusza się gracz, są duże (nawet zbyt duże, bo bez opcji mapy często gubimy się na niej- taki minus gry, ale wynikający bardziej z innowacyjności tego typu map w latach 90, niż faktycznym przeoczeniu). Środowisko to najczęściej wyniszczone wojną miasta opanowane przez różnego rodzaju maszyny, patrolujące samoloty, terminatorów... pełno tu spalonych aut, pełno śmierci, pełno przygnębiających obrazków znanych z filmów, przez co klimat zagłady świata daje się odczuć w stopniu wręcz namacalnym. Maszyny eliminujemy za pomocą pokaźnego arsenału broni, nie tylko tych współczesnych (m.in. M16 czy Browning), ale też i przyszłości (m.in. karabin i pistolet plazmowy). Każda z tych broni ma moc i ją czuć, a dźwięki przez nie wydawane brzmią przyjemnie i realistycznie (Browning brzmi identycznie jak w filmie). Od strony graficznej gra zestarzała się, ale w 1995 r. stanowiła przełom technologiczny, którego nie były w stanie udźwignąć współczesne komputery. Bardzo żałuję, że na GO nie ma screenów z gry, mam nadzieję że redakcja wstawi je do artykułu. Ogólnie- bardzo dobre 3D, wielopoziomowe (nie tak jak Doom). Mogę zaryzykować z pełną świadomością stwierdzenie, że pod kątem map i wykonywania celów misji Terminator przypomina idealnego i przełomowego dla gatunku FPS Far Cry!!! Z tą różnicą, że w Terminator wykonujemy misje tylko w nocy (dlaczego? nie wiem...) i otoczenie jest... mniej bajkowe. Poza tym, niemal otwarty świat ograniczony tylko obszarami silnie napromieniowanymi sprawiają, że czuć swobodę w działaniu. Niektóre misje wykonujemy sterując samochodem lub samolotem z bronią pokładową, co wyszło bardzo dobrze w grze.

Podsumowując, Terminator: Future Shock to gra świetna i nie wiedzieć czemu (czyżby brak pieniędzy?) nie wpisała się do kamieni milowych rozwoju FPS (choć, wg mnie, faktycznie takim jest!), bo zginęła w gąszczu Dooma i Quake. Gra zdecydowanie wyprzedzała swoją epokę nie tylko graficznie, ale przede wszystkim pod kątem rozgrywki, która jest nieliniowa i całkowicie swobodna (w przeciwieństwie do Doom czy Quake). Fabuła gra tu zdecydowanie większą rolę niż w przypadku tych dwóch wspomnianych tytułów. Minusy gry? Brak mapy jako takiej do orientacji w terenie (lokacje są duże, często można się zgubić). Także brak możliwości odpalenia przedmisyjnego briefingu w trakcie wykonywania zadania, przez co briefing należy dokładnie zapamiętać, aby znać cele misji oraz cenne wskazówki. I jest kilka innych irytujących błędów, ale generalnie jakoś można je przejść.

Polecam tę grę!!! Ostrzegam- jest długa i wymagająca, a poziom trudności także nie należy do najłatwiejszych.

19.04.2020 21:02
_Luke_
_Luke_
260
Death Incarnate

Polecam druga czesc - SkyNET :)

06.07.2020 21:53
marcinho01
marcinho01
49
Pretorianin

Panie _Luke_, Skynet to niestety powinien być dodatek do Future Shock, gdyż jest mega krótki i w zasadzie żadnych nowości nie wprowadza... szkoda. Mimo wszystko, uniwersum Terminatora cierpi na posuchę pomimo swoich już lat na karku, a więc i Future Shock, i Skynet to propozycje obowiązkowe dla fanów :D To dwie godne polecenia propozycje FPS z prawdziwego zdarzenia, w które z chęcią gra się dziś.

22.04.2020 21:49
marcinho01
odpowiedz
marcinho01
49
Pretorianin

Być może trochę spamuje tu ostatnio odnośnie Future Shock, ale co tam :D Niedużo tu komentarzy, więc można :D Właśnie ukończyłem grę. Powiem tak... Gra wspaniała, a przynajmniej bardzo dobra. Niesamowicie długa i też trudna, posiadająca kilka poziomów sterując pojazdem latającym i samochodem, jednocześnie kierując działkiem laserowym z wyrzutnią rakiet, aby dostać się do kolejnego celu. Oczywiście, po drodze mając hordy wrogich maszyn... A ostatni level to majstersztyk, to trzeba zobaczyć po prostu (i przy okazji się w nim nie zgubić...). Powiem tak... Chciałbym remake tej gry, naprawdę zasługuje na to, aby stworzyć Future Shock remaster... Te wszystkie minusy i minusiki gry naprawdę są nieważne, gdyż nie są uciążliwe, a gra została stworzona 25 lat temu i dziś jest ona po prostu genialna. Ta muzyka, ten klimat Terminatora, który czuć na każdym kroku... Majster!!!

13.11.2020 17:45
odpowiedz
1 odpowiedź
Fokcuf
21
Pretorianin
8.0

To byla całkiem spoko strzelanka - szczególnie dla fanów Terminatora.

14.02.2021 21:40
marcinho01
marcinho01
49
Pretorianin

Tylko czemu tak mało znana? I była przed pierwszym Quake, i wbijała w fotel swoim klimatem i modelem rozgrywki...

14.08.2021 15:46
Vorightaun
👍
odpowiedz
Vorightaun
10
Pretorianin
8.0

Stara gra ale jare gra. ;-)

20.02.2022 21:54
Wiedźmin
odpowiedz
Wiedźmin
44
Legend
Wideo
8.0

The Terminator: Future Shock 1995 jest tak wymagająca z gier FPS jak Hexen 1995, Dark Forces 1995, PoweSlave 1996, Turok 2 1999, ale z innych powodów. W tych czterech wymienionych produkcjach z powodu świetnego projektu lokacji, który jest zagmatwany i zmusza do używania szarych komórek. Przy Terminator: Future Shock z kolei z powodu bardzo rozległych poziomów, gdzie wszystko wygląda dość podobnie, a zasięgi rysowania małe. Do gry nie ma żadnych modów graficznych z lepszymi teksturami, akceleracją sprzętową czy nawet z wyższymi rozdzielczościami więc gramy w 640x480 w teksturami vanilla i do tego z rozpikselowanymi teksturami, bo gra powstała jeszcze przed powstaniem Voodoo 1. Grze nie można odmówić oryginalności i klimatu. Ma też kultową ścieżkę dźwiękową znaną z filmu. Gra jest nie tylko wymagająca, ale też długa, bo zawiera 17 rozległych poziomów.

Wiele mamy świetnych gier FPS z dekady lat 90' np: Wolfenstein 3d, Doom 1 i 2, Terminator: Future Shock, Heretic, Hexen, Dark Forces 1 i 2, PowerSlave, Duke Nukem 3d, Blood, Outlaws, Shadow warrior, Redneck Rampage, GoldenEye 007, Quake 1 i 2, Turok 1 i 2, Half Life 1, Unreal, Rainbow Six, Delta Force, Kingpin, Soldier of Fortune, The Operative: No One Lives Forever itp. Do wielu z nich są świetne mody graficzne, które dały im wizualnego kopa.

Mnie najmocniej wgniotły w fotel z FPS dekady 1991-2000 te:
Doom 1993, Duke Nukem 3d 1996, Dark Forces II 1997, Half Life 1998, The Operative: No One Lives Forever 2000.

https://www.youtube.com/watch?v=2-U_ENZc8_0&ab_channel=NRGeek

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-02-20 22:00:31
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze