Najciekawsze materiały do: SimCity BuildIt
Najlepsze mobilne aktualizacje (m.in. Rayman Adventures, Neon Drive, Shooty Skies)
wiadomość14 czerwca 2016
Tym razem polecamy wypróbowanie łatek do takich tytułów jak Neo Monster, Neon Drive, Rayman Adventures, Shooty Skies oraz SimCity BuildIt.
SimCity BuildIt najpopularniejszą odsłoną serii?
wiadomość9 czerwca 2015
Z informacji podanych przez wiceprezesa firmy EA Mobile wynika, że w mobilną edycję kultowej niegdyś serii – dostępną na smartfonach i tabletach z systemem Android lub iOS – zagrało niemal 40 milionów osób.
Najlepsze mobilne aktualizacje minionego tygodnia (m.in. Space Marshals, Asphalt 8 i Subway Surfers)
wiadomość13 marca 2015
Ruszamy z serią krótkich artykułów omawiających najciekawsze naszym zdaniem aktualizacje, jakie w minionym tygodniu otrzymały gry mobilne.
- SimCity BuildIt – Tokyo Town pierwszą dużą aktualizacją 2015.03.05
- W Dragon Age: Inkwizycja spędziliśmy ponad 113 mln godzin 2015.01.28
- Sukces SimCity BuildIt – grę pobrało ponad 15 mln osób 2015.01.19
- SimCity BuildIt – specjalna mobilna odsłona sima zadebiutowała na Androidzie i iOS 2014.12.17
- Gry mobilne w natarciu! Tydzień z GramyNaWynos.pl (8-14 września) 2014.09.16
- Zapowiedziano SimCity BuildIt – mobilną odsłonę popularnej serii strategii ekonomicznych 2014.09.11
Ta gra tylko z wyglądu przypomina SimCity. Naszym zadaniem jest budowa dróg i budynków mieszkalnych i zwiększanie populacji. Domy wymagają zasilania z elektrowni, wody, straży pożarnej, parków itp. ale żeby rozbudować domy musimy dostarczyć różne materiały. Podstawowe materiały budujemy w fabrykach, czas budowy materiału zaczyna się od od 1 minuty i każdy nowocześniejszy materiał ma dłuższy czas budowy. W najprostszej fabryce można tworzyć 2 przedmioty naraz, w lepszych fabrykach 3 i więcej, nie ma kolejki budowy. Bardziej zawansowane materiały tworzy się z podstawowych w budynkach komercyjnych które działają jak fabryki ale tworzą tylko jeden przedmiot naraz ale mają kolejke budowe (2 sloty). Tu czasy tworzenia zaczynają się od kilku minut. Są różne budynki komercyjne i pozwalają tworzyć rózne przedmioty. W grze nie ma kosztów utrzymania, za to są przychody z podatków (bardzo małe) zależne od ilości i zadowolenia mieszkańców a to zależny od spełniania ich zachcianek (parki, straż pożarna itp). Gra stawia nam niskie limity róznych budynków (w tym domów) i stopniowo je zwiększa zależnie od naszych osiągnięć. Koszty rozbudowy szybko wzrastają nawet przy najmniej rozbudowanych domach. Materiały przechowujemy w magazynie którego pojemność szybko staje się niewystarczająca, jego rozbudowa (niewielka) jest możliwa dzięki specjalnym przedmiotom którymi gra czami na obdarowuje.
Gra stawia na zaglądanie do niej od czasu do czasu (uwzględnia czas gdy nie graliśmy) aby coś tam rozbudować, zacząć produkcje nowych materiałów i odstawienie jej na kilka godzin.
Ale można przyspieszyć grę za pomocą tzw. golda który pozwala przyspieszyć tworzenie przedmiotów, dodaje nowe sloty do budynków komercyjnych, pomaga rozbudować magazyny i można ja wymienić na walutę w grze która jest potrzebna do stawiania budynków fabrycznych, komercyjnych, elektrowni, parków itp.
W skrócie to nie jest SimCity.
Materiały przechowujemy w magazynie którego pojemność szybko staje się niewystarczająca, jego rozbudowa (niewielka) jest możliwa dzięki specjalnym przedmiotom którymi gra czami na obdarowuje.
Gra stawia na zaglądanie do niej od czasu do czasu (uwzględnia czas gdy nie graliśmy) aby coś tam rozbudować, zacząć produkcje nowych materiałów i odstawienie jej na kilka godzin.
Ale można przyspieszyć grę za pomocą tzw. golda który pozwala przyspieszyć tworzenie przedmiotów, dodaje nowe sloty do budynków komercyjnych, pomaga rozbudować magazyny i można ja wymienić na walutę w grze która jest potrzebna do stawiania budynków fabrycznych, komercyjnych, elektrowni, parków itp.
W skrócie to nie jest SimCity.
Oczywiście gold jest za kupienia za prawdziwe pieniądze. W końcu to F2P. Albo czekasz albo płacisz.
Jak dla mnie aspekt wizualny to najmocniejsza strona owego SimCity, niestety cały mechanizm rozgrywki kuleje. Główny zarzut kieruję do sposobu zarabiania pieniędzy, otóż głównym źródłem gotówki są nie podatki mieszkańców, ale nagrody za ulepszenia parcel mieszkalnych, co niestety bardzo hamuje rozwój miasta i męczy gracza schematem gry na zasadzie - wyprodukuj tone metalu i drewna, przerób to na deski i gwoździe, ulepsz parcele by zdobyć fundusze na straż pożarną X_X Potrzebujesz pieniędzy na posterunek policji/park itp ?? - powtórz powyższe 20 razy.
Jeżeli ktoś ma potrzebę budowy miasta na tablecie czy smartfonie to od siebie polecam Little Big City 2 - mechanika niby podobna, ale lepiej dopracowana :)