Najciekawsze materiały do: Close Combat: The Bloody First
Close Combat: The Bloody First – poznaliśmy datę premiery
wiadomość20 września 2019
Seria Close Combat odżywa po latach nieobecności na rynku wraz z pojawieniem się Close Combat: The Bloody First. Fani klasyka na pewno się ucieszą, ponieważ twórcy podali oficjalną datę premiery gry, która nastąpi już niebawem.
Close Combat: The Bloody First z premierą w tym roku. Twórcy zdradzają przyczyny opóźnienia
wiadomość21 lutego 2018
Serwis Polygon przeprowadził rozmowę ze Stevem McClarem, głównym projektantem Close Combat: The Bloody First. Twórca wypowiedział się na temat powodów stojących za sporym opóźnieniem premiery, która ma nastąpić dopiero w tym roku.
Nowe screeny z Close Combat: The Bloody First
wiadomość27 marca 2017
Studio Matrix Games udostępniło parę screenów z wersji pre-alfa gry Close Combat: The Bloody First. Tym samym po raz pierwszy od kilku lat możemy zobaczyć, jak wygląda najnowsza odsłona kultowej serii taktycznych strategii czasu rzeczywistego.
Piszecie o nowym silniku , a na zdjęciach żadnej różnicy. Poza tym - kolejny close combat, pozycja obowiązkowa
Up^ Seriously? Nie widzisz, że to jest już najprawdziwsza grafika "3D"? Działa przecież na nowym silniku -> Unity, tak bardzo lubianym przez niezależnych i mniejszych twórców gier...
Jeśli spojrzysz na ostatnią odsłonę CC z 2014r. to dostrzeżesz, że posiada on dalej ten sam silnik 2D, jedynie poprawili mocno oświetlenie i cieniowanie oraz dodali ładnie wyrenderowane wybuchy oraz dym.. Tam to tylko eleganckie złudzenie wizualne - tu: prawdziwy trójwymiar...
Chociaż jako fan realistycznych strategii nigdy nie byłem fanem CC, to musze przyznać, że przejście na 3D i silnik Unity było strzałem w dziesiątke w tego typu produkcji!
Czy był to strzał w 10-tkę to się dopiero okaże po premierze gry. Na razie informacje są obiecujące nie licząc faktu że nie będzie wielokondygnacyjnych budynków.
Premiera khm.
1. Zmieniono silnik z Unity 3D na Archon (od Slitherine)
2. Beta testy podobno rozpoczęły się w styczniu 2017
3. Z tego co wyczytałem premiera ma być pod koniec czerwca 2017
Czesc rottensun. Sprawdzalem kiedys twoją strone :)
Panowie zamieścili po 2,5 roku (około) pierwsze screeny.
Zapowiadają od roku że gra ukaże sie w pierwszym kwartale 2017.
Ale to odpada napewno. Bo pierwszy kwartał jest za tydzień.
Więc licze ze ukaze sie do konca tego roku.
Nie wierze znowu zeby gra spelnila oczekiwania nawet zagorzałych fanów jesli czekali tyle lat.
Ja osobiście gram w Close Combat od niemal 20 lat.
Grałem prawie we wszystkie.
Oprócz Close Combat: Wacht am Rhein.
Muszę to mieć i zagrać w CC. To mój ulubiony RTS z lat młodzieńczych, skończone wszystkie części na najwyższym poziomie trudności :)
Nie zauważyłem że GoL też dodał swoje obrazki. Ja swoje wziąłem z Matrix forum.
I już mamy kwiecień 2019 a dopiero rozpoczynają się beta testy. Ciekawe czy zdążą przed kolejną rocznicą D-Day ?
Boję się trochę tego przejścia w 3D. CC zawsze było przestarzałe graficznie. Co im szkodziło trochę zmodyfikować silnik i zostawić 2D. Ale pożyjemy zobaczymy.
3 czerwca, jeśli dobrze obliczyłem to o 19 naszego czasu, pierwszy konkretny gameplay z gry, na Twitchu.
A tutaj macie inny zapis z bety. Niestety po hiszpańsku ale gra jak dla mnie wygląda świetnie. Już nie mogę się doczekać premiery.
https://youtu.be/gt5kZi3NrR8
Playlista, wybieranie oddziałów i walka.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLk5K-IfEIqTutwdOKY_rHzX07HeplbqWX&fbclid=IwAR3nrIhRBfXxaIm_JvcpL2WeWtHdgqY-64A2WFAqIrXzAlWP2q8IuJxCH6g
Gra wygląda trochę nieczytelnie, krew w oryginalnych częściach pełniła funkcję informacyjną, teraz jest tylko ikonka z czachą ;p
Pewnie moderzy sobie z tym poradzą :) Moim zdaniem trochę za grube są te znaczniki pocisków, wybuchy, dym i ogień też szału nie ma. Ale fajny klimat nadaje oświetlenie szczególnie o świcie.
Jestem w becie. Jest dobrze. Gra wciąga jak stare CC. Na szczęście nie zrobili z tego jakiegoś RTS w 3D pokroju Men of War czy Blitzkrieg. Walka jest trudna i bardzo taktyczna, nie ma mowy o jakimś szturmowaniu typu "kupą mości panowie". Każdy metr ziemi trzeba przemierzać rozważnie i wzajemnie się osłaniać. Samotny oddział puszczony do przodu zazwyczaj już nigdy nie wraca. Grafika sama w sobie jakoś szału nie robi ale w tej grze nie ona jest najważniejsza. Oglądanie naszych żołnierzy na pełnym zbliżeniu kiedy prowadzą ogień daje dużo satysfakcji. I mała ciekawostka. Wreszcie słychać czołgi ! :) Co ciekawe teraz po bitwie jest do wyboru kilka decyzji:
- kolejny atak za godzinę ale trzeba liczyć się z tym że ludzie będą zmęczeni, amunicja nie uzupełniona a pododdziały nie przeorganizowane
- atak za 4 godziny albo np na drugi dzień rano kiedy będą możliwe nawet uzupełnienia w ludziach i sprzęcie ale należy mieć na względzie fakt że i wróg może jeszcze bardziej się umocnić i przegrupować.
Teraz to wygląda jak taka wersja Combat Mission w czasie rzeczywistym. Jest także aktywna pauza, ale prawdziwi dowódcy z tego nie korzystają :)
Wymiana ognia jest szybka i brutalna, chwila nieuwagi i cała drużyna idzie do piachu. To tyle moich wrażeń tak na gorąco. Pozdrawiam.
Slitherine czemu to zrobiliście.
O ile sie orientuje można grać tylko Aliantami.
To ma być progres (3D mam gdzieś).
To jest regres.
Ja nigdy nie grywałem Aliantami.
Żegnaj 20 kilka lat bycia fanem CC.
Premiera 3 października!
Zapraszam na przedpremierowy pokaz z wersji beta. Wybaczcie że bez mojego komentarza. Obiecuję poprawę :)
https://youtu.be/n5zvsMGxqlc
Tim Stone z RPS opublikował swoje wrażenia:
https://www.rockpapershotgun.com/2019/09/27/the-flare-path-close-combat-preview/
Najlepsze kąski:
"pojedynki czołgów często przypominają farsę"
+
"Jednym z głównych powodów, dla których przeszedłem do innych gier wojennych po latach CC, był brak prawdziwego postępu w zakresie SI. Nic, co widziałem w ciągu ostatniego tygodnia, nie przekonuje mnie, że kod kontrolujący wrogów w CCTBF jest bardziej wyrafinowany niż kod kontrolujący wrogów w CC5".
Raczej poczekam na łatki i pewnie przecenę, liczyłem na zmiany w powyższych kwestiach ale jak widać nie dali rady.
Jeśli chodzi o czołgi to muszę się z tym niestety zgodzić. Odnoszę wrażenie, że przy niektórych ustawieniach pojazdu to można sobie strzelać do końca świata i o jeden dzień dłużej mimo że cel jest blisko i dobrze widoczny. Pomaga lekkie cofnięcie czołgu albo zajęcie nowej pozycji. Natomiast zachowanie piechoty jest w moim odczuciu Ok. Atakują, zmieniają pozycję, salwują się ucieczką. Wiadomo że cudów nie można oczekiwać ale źle nie jest. Przy obniżonej kamerze widać teren i naszych wojaków niczym w Combat Mission szkoda tylko że zamiast nieba widzimy czerń którą przecież łatwo można było zamienić na jakaś teksturę krajobrazu na horyzoncie. Wydaje mi się że w wersji finalnej zoom kamery będzie ograniczony jak i kąt zawieszenia
Wstrzymałem się i chyba dobrze zrobiłem. Poczekam na 2-3 porządne patche.
Recka z Wargamera - www.wargamer.com/reviews/close-combat-the-bloody-first/
Pojawił się pierwszy patch. Zbyt dużo nie naprawia ale zawsze to coś:
Fix for crash / save file corruption that could occur after saving in a battle.
• Soldier name or portrait pic no longer changed incorrectly after saving in battle.
• Campaign no longer stops early when playing with a language other than English set.
• Fix for incorrect 'STEEP ANGLE' state with vehicles targeting another vehicle at very close range.
• German units no longer redeploy into original positions after first battle on Omaha Beach.
• Fixed missing string error when initiative changes during an Operation.
• Original order choice now shown correctly if you return to the Planning Screen.
• Original order choice now shown correctly if you return to the Planning Screen.
• Fixed Accuracy for tanks and guns in close range