Najciekawsze materiały do: Offworld Trading Company
Recenzja gry Offworld Trading Company – bezlitosny kapitalizm na Marsie
recenzja gry28 kwietnia 2016
Światowa premiera 28 kwietnia 2016. Biorąc pod uwagę, że Soren Johnson (człowiek odpowiedzialny za Civilization i Spore) sprawuje pieczę nad projektem, wypadało założyć, że gra będzie dobra i bez wątpienia będzie oryginalna. Sprawdzamy jak Offworld Trading Company prezentuje się w akcji.
Obduction i Offworld Trading Company od dziś za darmo w EGS [Aktualizacja]
wiadomość15 lipca 2021
Dziś o godzinie 17:00 czasu polskiego na platformie Epic Games Store udostępnione zostaną dwie kolejne gry - Obduction oraz Offworld Trading Company. Produkcje będzie można odebrać do 22 lipca.
GoNNER i Offworld Trading Company od dziś za darmo w Epic Games Store [Aktualizacja]
wiadomość5 marca 2020
Od dzisiaj w Epic Games Store można zdobyć za darmo gry GoNNER oraz Offworld Trading Company. Jak to zwykle bywa, promocja jest ograniczona czasowo, więc z dodaniem ich do swoich kolekcji warto się pospieszyć.
Patch do Metro Exodus, niepewny los konsolowych wersji OVERKILL's The Walking Dead i inne wieści
wiadomość22 lutego 2019
Dziś piszemy o losie konsolowych wersji OVERKILL's The Walking Dead, zwolnieniach u twórców Guild Wars i w należącym do Electronic Arts australijskim studiu Firemonkeys, darmowym trybie wieloosobowym Offworld Trading Company oraz o pierwszym popremierowym patchu do Metro Exodus. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
- Wieści ze świata (Super Mario Odyssey, Planet Coaster, Offworld Trading Company) 10/10/2017 2017.10.10
- Wieści ze świata (Doom, Vivendi / Ubisoft, Offworld Trading Company) 21/6/2016 2016.06.21
- Premiera Offworld Trading Company - strategii ekonomicznej autorstwa Sorena Johnsona 2016.04.29
- Offworld Trading Company - nowa strategia projektanta Civilization IV ukaże się 28 kwietnia 2016.04.09
- Wieści ze świata (Offworld Trading Company, Wasteland 2, NBA 2K15) 13/2/2015 2015.02.13
- Wieści ze świata (Dark Souls, F.E.A.R. Online, Neverwinter) 20/5/14 2014.05.20
Wow. Nic o tej grze nie słyszałem, a z opisu wydaje się bardzo ciekawa. Mam już dość wczesnych dostępów, ale warto śledzić projekt. Mam nadzieję, że powstanie jakieś spolszczenie :P
Oglądając prezentacje spodziewałem się że dostanę grę podobną do Ciwilizacji, z rozbudową miast, imperium ekonomicznego które konkuruje o handel z innymi korporacjami. Częściowo się to sprawdziło, ale.... A tych ale jest sporo. Okazało się że jest to rozgrywka na 30-40 min w stylu skirmishów w czasie rzeczywistym (RTS). Rozgrywka polega na budowie siedziby z 4 ras do wyboru, które poza innym schematem rozwoju niczym się nie różnią. Te same budynki, te same wynalazki. Np. jedna z ras szybciej przeprowadza badania, inna za to ma lepsze wydobycie, inna ma znowu łatwiejszy dostęp do czarnego rynku. Po wybraniu miejsca na rozbudowę, szybko orientujemy się w jakim surowcu nasza rasa się specjalizuje i budujemy ośrodki wydobywcze, wraz z przetwórniami. Budując własne budynki musimy kontrolować ilość slotów, które nas ograniczają przed nadmiernym rozrostem firmy. Kolejne sloty dostajemy za rozbudowę siedziby lub płacąc na czarnym rynku. Oprócz tego inwestujemy w badania, które dzielą się na dwie kategorie. Jedna z nich to zwiększenie wydobycia, druga to wykupienie unikalnych projektów o które walczymy z konkurencją. Konkurencji przeszkadzamy przeprowadzając przeróżne sabotaże, ale nie ma czegoś takiego jak obszar kontroli. Możemy budować własne przetwórnie zaraz obok siedziby przeciwnika. Partie wygrywa ten kto spełni cel misji. Może to być np największy przychód w ciągu 7 dni lub największy wzrost ludności. W kampanii po wygraniu mapy dostajemy do wyboru korporacje z określonymi premiami, kolejna premie dostajemy za wygranie mapy. Strategia: możemy robić małe kompleksy, które dają premie do przetwarzania surowców, zajmować najlepsze pola przed przeciwnikiem, sabotować jego działalność. Kosmos - mapy są robione jakby to się odbywało na Czerwonej planecie. Gdyby nie to że grę kupiłem na letniej przecenie to bym powiedział że gra nie warta swojej ceny.
Nic specjalnego. Gra nie warta wiecej, niz 30PLN. Interfejs jest fatalny i nieintuicyjny, tutorial kiepski, w trybie potyczki dziwi mnie, jak moze mnie przeciwnik przejac bez pytania, majac 30% akcji (kiedy ja posiadam 70%). Misje i potyczki sa bardzo krotkie (na kilkanascie minut), wszystko trzeba robic bardzo szybko, bo ciezko nadazyc za AI. Na dodatek AI dokonuje ciaglych sabotazy, czasem non stop albo piraci, albo wyladowania emp. Ciezko napisac, ze gra jest bardzo trudna. Jest tak dziwaczna, ze po prostu skopana. Do Civilization nie umywa sie pod zadnym wzgledem, a pod wzgledem gieldy i akcji stary Railroad Tycoon 3 byl duzo lepszy i bardziej przejrzysty.
Cieszy mnie, że Gry Online dostrzegło Offworld T.C. ...a martwi, że tak mało ocen i komentarzy od graczy :(
A gra jest świetna! jeśli ktoś ma na tyle dużo lat, że pamięta stare dobre M.U.L.E. na Atari 800XL, to jest to wręcz pozycja obowiązkowa :) !
Kilka słów o grze na zachętę:
- bardzo udanie zrobiony klimat kosmiczny/marsjański
- coś jak połączenie RTS-a i gry ekonomicznej
- model ekonomiczny świetnie zbalansowany
- porządne opcje do gry Multi: ranking, bez rankingu, gry od 1vs1 aż do 8 graczy na raz
- wygodna opcja odtwarzania powtórek
- scenariusze i tutoriale dla gry solo
- za wykonanie i grywalność 10/10, bo nic nie brakuje
- za objętość - która jest ograniczona do jednego konkretnego modelu gry - wypada dać mniej, powiedzmy 8/10
Po uśrednieniu: 9/10, polecam ! :)
Zbyt bardzo trzeba dbac w tej grze o detale. Jeżeli w danej chwili postawisz nia taką budowle jaka trzeba to prawdopodobnie przegrałeś bo koncesje nie pozwolą ci postawić innego budynku . Wiec od początku trzeba w to grać po mistrzowsku. Mało można sie w takim trybie gry zrelaksować.
A szkoda bo gra ma spory potencjał, ale twórcy postanowili zrobić harcorową gre multiplayerową (bo nawet z komputerem gra się bardzo ostro), więc jeżeli ktoś szuka tu sporo spojonej miłej zabawy to czegoś takiego tutaj nie ma.
przyjemna gra ekonomiczna na multi
niestety kampania dla jednego gracza szybko się nudzi i jest troche przekombinowana a boty nie stanowią żadnego wyzwania ;/ szkoda bo bardzo ciekawy pomysł na gre