Witamy w wątku poświęconym najnowszej odsłonie gry z serii The Elder Scrolls czyli Skyrim!
Poprzednie części:
# I: https://www.gry-online.pl/forum/the-elder-scrolls-v-skyrim-1-1/z9a8d750?N=1
[...]
# XXXIV: https://www.gry-online.pl/forum/the-elder-scrolls-v-skyrim-34/zdcecf9c?N=1
# XXXV: https://www.gry-online.pl/forum/the-elder-scrolls-v-skyrim-35/z5d0bef4?N=1
==========
Przydatne linki:
==========
Wątki seryjne pozostałych odsłon serii:
Morrowind #151: http://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3711188
Oblivion #42: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=8127648
>Oficjalna strona: http://www.elderscrolls.com/
>Polska strona poświęcona uniwersum The Elder Scrolls: http://www.skyrim.pl/
>Profil gry w encyklopedii GOLa: https://www.gry-online.pl/gry/the-elder-scrolls-v-skyrim/z923d#pc
>Materiały video dotyczące Skyrimu: http://www.gametrailers.com/game/elder-scrolls-v-skyrim/14247
>Największa w Internecie baza modów do gry: http://www.nexusmods.com/skyrim/
>Nieoficjalna encyklopedia serii TES: http://www.uesp.net/
==========
Polecane strony z modami:
==========
1. Skyrim Nexus: http://www.nexusmods.com/skyrim/
2. Warsztat Steam: http://steamcommunity.com/sharedfiles/browse/?appid=72850&browsesort=toprated
3. Klasyczny i przemyślany zbiór wysokiej jakości modów: http://skyrimgems.com/
Przydatny dla osób które nie mają ochoty ręcznie przekopywać się przez bazy modów.
Z nowości- widmo reedycji TESV na konsole obecnej generacji. Więc PC prawdopodobnie teżdostanie. Choć osobiście- wolałbym żeby tak nie było.
Chyba że tam będą potężne zmiany.
Nawet patcha bym nie chciał- popsuje tylko mody. Tyle lat po premierze...
Siedziałbym na obecnej wersji, bo moderzy by nie uaktualnili w większości.
Póki co NMM pokazuje 229 modów. Z 20 'bardziej kompleksowych' (jak Expanded Towns http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/13608/? ) czeka w kolejce jak skończę pierwsze przejście Dragonborna.
Reedycja? Nie wiem. Biorąc pod uwagę tysiące godzin jakie poświęciłem tej grze.. czyli pewne znużenie tematem i światem - musiałaby to być wielce osobliwa reedycja, abym ją kupił. Większy sens (być może) byłby, gdybym ją kupił wraz z konsolą nowej generacji, padem od Steama i wodotryskiem. ;)
Ja w końcu kończę dodatki więc z uwagi na nową zawartość odżyła u mnie chęć eksploracji Skyrima. Poza tym w podstawkę grałem na premierę w 2011/początku 2012, więc już kompletnie niczego nie pamiętam :)
Nie spodziewam że żadnych dużych zmian ani nowej zawartości. O ile na PS4/X0 rozumiem wydanie tej wersji, o tyle na PC nie do końca, poza chęcią zysku. Chyba że ktoś wyznaje zasadę że nie uznaje żadnych modów. Ogólnie zazwyczaj lepiej żeby było niż nie, ale tu boje się o problemy z modami...
Z drugiej strony- zanim wyjdzie to ja wszystko skończę więc to też nie jest jakaś tragedia. Mam w każdym razie mieszane uczucia. Ostatnie reedycje jak Dead Island czy Hard Reset dostawał rabaty -85% dla posiadaczy oryginału, ciekawe czy tu będzie tak samo.
Nie lepiej by było zrobić jeden wątek o wszystkich TESach? Tutaj i tak niewielu zagląda.
A do jakiś wątków o TES ludzie zaglądają?
Skyrim stracił już dużo na popularności- minie niedługo 5 lat od premiery. Można dać w tytule 'seria TES' ale niewiele to zmieni- w Morrowinda i Obliviona nikt prawie nie gra.
Jak jest inny wątek o TES to musiałem przeoczyć.
Po skończeniu dodatku Dragonborn od razu przetestują paczkę w klimacie LotR:
The Elder Scrolls V MIDDLE-EARTH
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51319/?
Wygląda bardzo ciekawie. Przy okazji jej szukania dowiedziałem się że zablokowano parę lat temu wielką modową produkcję:
MERP | Middle Earth Roleplaying Project
http://www.moddb.com/mods/merp-middle-earth-roleplaying-project
Straszna szkoda :/
No dobra - będę przeplatał granie w Fallouta 4, graniem w Skyrima ale na razie bez nowych modów. Wielce mnie ucieszyły wieści z konferencji Bethesdy ;) Nie dość że wciąż poszerzają możliwości F4 ale mają dodać za darmo poprawioną wersję Skyrima. Zagram w nią a jakże, choćby z ciekawości.
I Dishonored 2 - kupuję "w ciemno", tylko jeszcze nie wiem kiedy..
Skyrim Special Edition za darmo dla osób które mają kompletną pierwotną wersję/Legendary
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
http://store.steampowered.com/app/489830/
https://twitter.com/BethesdaStudios/status/742194847101095936?ref_src=twsrc%5Etfw
Trochę czekania tylko. Te dodatki do F4 takie hmm.. pierdołowe- od tego jest Nexus. Wolałbym coś dużego pokroju Far Harbor, to jest dobre DLC.
Małe video, mojej produkcji, na którym można obejrzeć całkiem ładną krainę "Summerset Isle" :
Sam mod: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/68406/?
O, ten mod (filmik Twój też, Ryszawy ;)) podoba mi się..
Tylko czy mój nadziany modami Skyrim, wytrzymałby takie obciążenie?
Jakie dokładniejsze warunki/utrudnienia instalki?
Czy w wersji angielskiej pójdzie na wersji pełnej polskiej?Czy będę musiał przestawiać na polskie napisy a jeżeli to czy nie za bardzo namiesza w tychże napisach? Przy mniejszych modach z questami to się zdarzało ale też przeszkodą specjalną nie było, jednak przy tak obszernym modzie (60 questów) zmiany językowe (napisy) mogą być nawet w interfejsach gry ;(
SI razem z Falskaarem mam na oku, ale chyba zrobię je jak wyjdzie Special Edition, do tego czasu pewnie zmienię kartę i będę mógł sprawdzić 'cięższe' mody graficzne.
Dziś skończyłem Dragonborna (na nowej postaci stety/niestety, pierwsza była zabugowana jeszcze z v1.0). Na pewno w porównaniu do Dawnguarda niebo a ziemia.
Dawnguard jako większe DLC jest śmiesznie słaby jak na możliwości Bethy, patrząc na dodatki do F3 i właśnie Dragonborna.
Ogólnie fajna sprawa, technicznie i mechnaicznie nadal to poprzednia dekada, ale starali się dodać parę smaczków- jak raz czy dwa spotkałem deski które trzeba strącić z przejścia (wow! Half-Life2 miał to za normę w 2004 roku). Nadal dużo drewna i za mało złożoności ale też nie ma co narzekać- nie zapowiadali tego jako rewolucji.
Podoba mi się nowy tier Stalhrim, choć ja wolałbym mieć jeszcze jakąś wersje 'elite'- bez futra i tego typu rzeczy, bardziej wzorowaną na klimatach elfowo-thalmorowych.
Pare ciekawych zaklęć, pare nowych składników alchemicznych i przeciwników. Wyspa dość spora i nawet przemyślana. Myślałem że będzie mniej do roboty.
Dziś pewnie ostatnich parę zadań pobocznych i zrobię sobie przerwę, choć będę monitorował mody i postępy z Special Edition.
Potem pewnie parę screenów wrzucę :)
Co do stalhrimowych pancerzy, Jj - to był jeden mod co je lekko na kobiecą postać dopasowywał czyli lepiej i lżej wyglądały..Tak w ogóle, to biorąc pod uwagę osobliwy klimat Solstheimu - żar pod tyłkiem z lodową czapą do schłodzenia - trudno tutaj wyciągnąć średnią co do wyglądu ubiorów ;) Tak, w lokacjach jest sporo ukrytych smaczków i niespodzianek, powiązanych z całą paletą mniej lub bardziej potrzebnych atrybutów. Pamiętam jak mnie zaskoczyła Czaszka Karstaaga i jej możliwości..
Już w F4 trochę zaczęli kombinować z nowymi systemami wewnątrz gry. O ile w F4 tak na 100% wszystko nie jest przemyślane, rozbudowane i nie klei siętak jak niektózy by chcieli, o tyle w kolejnym TESie można było by to wykorzystać w paru miejscach.
Już w Gothic 3 ubolewałem że nie można odrestaurować swojej twierdzy i nią zarządzać (chyba twierdza Gotha). Przy dzisiejszych możliwościach PC i (mam nadzieję) konsol, można by było coś fajnego wymyślić.
Płacenie straży, budowanie fortyfikacji i pułapek, najmowanie magów i rzemieślników i kupców, ataki hord które chcą podbić dobytek... było by fajnie :)
Ogólnie śmieszna rzecz- o ile mechanicznie walka z bosem w Dragonborn była sztampowa (łał prawie nie żyję, to odnowię sobie HP na full 4 razy....) o tyle niedługo po tym zrobiłem jednego questa pobocznego który mnie zaskoczył.
Z jednej strony tak- w gruncie rzeczy to było to co wszystko- wyczyść tą ruinę, z drugiej było to fajnie skonstruowane. Chodzi o prace archeologiczne w queście Unearthed (lokacja Kolbjorn Barrow).
Kilkuetapowe prace które dzieli kilka dni czekania, kurier, inwestycja kasy, tajemnica w tle, plo twist, zestaw unikalnych przedmiotów... dobrze przemyślane i trochę świeższe. Reszta to głównie nudy- zrób kółko w tej jaskini/ruinie, zajumaj wszystko i zabij każdego. Parę wyjątków, ale większość podobna jak w podstawce.
Dziwie się że w Dragonborn nie rozbudowali kuszy. Domyślny wybór jest żenujący.
Polecam mega mod- jest super lore friendly, czuje się jakby to były oficjalne rzeczy:
Crossbows Basic Collection
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/23876/?
Na screenie kusza do setu Nightingale
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/22741/?
Kuszy to miałem worek cały - z modów ;) Jeden mod, m.in. na kuszę, stareńki jest, z wampirami związany i małym questem (miejscem na nabycie) tego "cacka". Kilka razy uzupełniałem jego wersję ze względu na inne ciekawostki jakie miał, lecz została wada z kuszą ;) Otóż (na szczęście) strzelać może różnymi bełtami, lecz takie specjalne do owej kuszy, nigdy wyprodukować nie mogłem. Z braku jakiś piórek tajemniczego kościanego jastrzębia ;) Inna rzecz że nigdy mi się nie chciało bawić długo w Lorda Wampirów wiec poznałem tylko część wampirzych sekretów.
Niedawno sprawiłem sobie jakąś stalową kuszę (mihail?) nie chce mi się nazwy sprawdzać. Strzela tylko specjalnymi stalowymi bełtami lecz wszystko to do produkcji na pierwszych poziomach kowalstwa a ma taką moc że żaden smok nie podskoczy. Tyle że wydała mi się zbytnim ułatwieniem roli strzelca ;)
Ja chyba ani razu kuszy nie użyłem, to trochę jak strzelanie z pistoletu :)
Flyby -- mod chodzi na wersji polskiej, oczywiście sam jest po angielsku. Instalacja jest banalna. Niestety nie zagłębiałem się w fabułę, tylko łazikowałem, bo flora bardzo ładna na tej wyspie :)
Nie dziwię się Ryszawy, temu zwiedzaniu, skoro się na ENB wspierasz..
Może, zainstaluję na próbę tę Isle (jak dotąd, nigdy nie instalowałem modowych dodatkowych lokacji). Jak gra rypnie, najwyżej odinstaluję a jak spieprzy się przy okazji wszystko - wraz z moją chęcią do grania, zawsze gdzieś na jesieni, jest nowa wersja ;)
Po paru latach wróciłem do Skyrima i gra nadal potrafi wciągnąć (tak samo wciąga modowanie). szczerze to nie rozumiem po co jakies remastery, ta gra nawet dziś potrafi sprawić, że szczęka opada (oczywiście po solidnej modyfikacji). A co najsmieszniejsze - potrafi zajechać każdy sprzęt, nie zawsze trzyma u mnie 60 fps w 1080p a mój sprzęt jest naprawdę solidny: i7 6700k, 16 GB RAM i GTX 1080.
widoki piękne, szkoda, że kompresja psuje nieco screena --->
Psuje kompresja, czy nie psuje i tak widok jest uroczy.. hmm, czy gorset nie za mocno sznurowany?
Nieee, to tylko tak wygląda :)
Trochę się naszukałem takiego presetu enb który by ładnie wyglądał na terenach zewnetrznych i jednocześnie nie wprowadzał za wielkich ciemności do pomieszczeń, zwłaszcza dungeonów, grając za dnia w nasłonecznionych pomieszczeniu nic by nie było widać.
Tal_Rascha -- Bardzo Ładna Pani :)
A cóż ta za ENB, bo wygląda dziwnie znajomo ?
Ja tam nie czekam ..nie szprecham a po brexicie mój angielski jeszcze gorszy ;) Polonizacja będzie wtedy jak stolica UE będzie w Warszawie ;)
Tal_Rascha --- że tak nieśmiało powiem..., prawidłowy wybór ;) Jakbyś miał jakieś problemy z tym Enb to służę pomocą.
Flyby -- optymistą trzeba być :) Jeżeli to będzie tak dobre jak się zapowiada to polska wersja pewnie powstanie.
a to twój preset z tego co widzę? :)
miałem problem z deszczem, wyglądał jak jakieś długie pasma folii, coś się gryzło z innymi dodatkami, wywaliłem plik enb odpowiadający za opady i wszystko zaczęło działać.
Deszcz (ten w wersji ENB) można wyłączyć lub dopasować w GUI (shift+enter), długość "rozmycia" kropli i ich przeźroczystość, przewijasz do sekcji "Rain" i tam masz wszystko.
Ten efekt czasami gryzie się z paroma modyfikacjami.
Próbowałem najpierw tam grzebać ale nic nie dawało oczekiwanego skutku, no ale tak jak już wspomniałem - całkowite wyłączenie deszczu przez enb/skasowanie pliku rozwiązało problem, mam wgrany deszcz z jakiegoś moda.
Ryszawy - mam problem z twoim enb do Fallouta New Vegas, prześwitują mi obiekty przez elementy otoczenia -->
modów innych nawet zbytnio nie mam, generalnie na grafikę to tylko NMCs Texture Packs, korzystam z fnv4gb z dopisanymi linijkami na wersję pl i enb. Masz może jakiś pomysł jak to rozwiązać?
Tal Rascha, tak z ciekawości, cóż to za broń dzierżysz?
..jejku, głupie pytanie przecież to FNV. ale tak czy owak, grafika imponująca ;) W FVN mogę nadal tylko o takiej pomarzyć. Moja polska wersja choć jest w bibliotece Steam i mogłem dokupywać do niej dodatki, to jest ale jej nie ma. ;) Oferty Steama pokazują że nie mam FVN w bibliotece i chcą abym kupił wersję angielską ;) To samo z Neksus Mod Managerem, uznał że nie mam wersji FVN nadającej się do modowania. Zabawne, prawda?
Nawet nie wiem, to sam początek gry, wręcz samouczek jeszcze, dostałem tę strzelbę od babki z którą poszedłem zabijać gekony
Ja już wiem, Tal Rascha, tę strzelbę też można "ulepszyć", lecz pewnie już masz 10mm pistolet, na początek jest niezawodny..
To polska wersja FVN ta na Steamie?! Ciekawe czy mógłbym ją mieć osobno.. Zaciekawiłeś mnie, mógłbym modować ją bez przeszkód. Moja jest stara, jeszcze od Cenegi..
Tal_Rascha -- antialiasing wyłączyłeś ? W panelu opcji i w sterownikach sprawdź.
Ja mam Skyrim LE na PC i na Xbox360 i wyglada na to, ze wlasnie na mojego staruszka konsolowego nie dostane zadnych modowych fajerwerkow 28 pazdziernika :(?
FNV zakupilam jakis czas temu na Steam i nawet nie pamietam jaka wersje, bo jeszcze nie zagralam i cos nie wiem jak sprawdzic. Bo jak gra trafia do mojej biblioteki to juz nie umiem wyswietlic tych wszystkich informacji jakie byly dostepne w sklepie przed zakupem.
Ty masz Skyrima na Steamie, Ines, ja mam Skyrima.. Ale tak naprawdę jaką wersję Bethesda uwzględni dając nam (lub nie) wersję "poprawioną", przekonamy się oboje dopiero 28 października ;)
Co do FVN zakupionego na Steamie, to musisz go zainstalować. Wtedy się dowiesz czy w tej Steamowej wersji są napisy polskie (jak zapodał Tal Rascha) czy nie ma. Bo w sklepie steamowym pisze że nie ma.
Ulepszoną wersję dostaną posiadacze legendary edition jak i ci co mają wszystkie dodatki kupione oddzielnie (ja mam taką). Mam tylko nadzieję, że gra sama mi się nie zaktualizuje do nowej bo szlag trafi mody znając życie.
Dopisek określający wersje regionalną jest trochę ukryty w steamie, po uruchomieniu steama w prawym gornym rogu jest Twoj nick, lewym przyciskim na niego i z menu wybrac dane konta, a potem jest Wyświetl licencje i aktywacje kluczy produktu i tam jest lista gier i tam gra i dodatki do fallout powinny miec jakis dopisek.
ROW to masz bez polskiego, a RHCP to bedzie.
(chociaz widze w necie, ze mozna tez sprawdzic po folderze gry w folderze stema bo moze byc Steam\steamapps\common\fallout new vegas enplczru )
W teorii szybciej powinno byc, PPM na fallout w bibliotece i wlasciwosci i zakladka jezyki, ale steam potrafi pokazywac dostepne jezyki, ale gry nie odpali na nim, bo podstawa i dlc byly kupowane osobno i sa z roznych regionow (przyklad skyrim Pl i dodatki wersji row troche osoby sie na tym poległo)
FVN w sklepie steama w typowej tabelce jezykowej nie ma polskiej, ale jest w specjalnej tabelce "Uwaga: W twoim regionie wspierane .." ktora jest ponizej screenow, a powyzej belki do kupna gry z cena.
Jest info, raczej pewne, od kogos z beth, ze nowy skyrim bedzie osobnym wpisem w bibliotece. I maja byc jezyki takie same jakie sa teraz. zobaczymy co z wyjdzie z jezykami w praktyce
Zirytowała sytuacja, ze cena wydania LE w czasie promocji steamowych wzrosła, nie wiem czy to betsheda wina czy usuniecie tieru 2 na stema, a moze jedno i drugie.
Ciekawe czy po premierze specjalnej edycji nadal bedzie mozna dostac go za darmo, jak po premierze SE kupi sie zwykla edycje LE.
Ja mam wersję FNV ze Steama i jest język polski, gra instaluje się w katalogu "fallout new vegas enplczru", czyli angielsko-polsko-czesko-rosyjskim :) Z modowaniem tej wersji problemów raczej nie ma.
..waham się nad kupnem steamowej wersji FNV .. pewnie dałoby ją radę zainstalować, mimo że mam wersję cenegowską.
Ale..znam ją tylko trochę gorzej od Skyrima a zdaje się mam znowu ochotę na wymianę części sprzętu - dużo niewiadomych, łącznie z modowaniem.
Nie rozumiem zwrotu mam wersję cenegowską. Jaki masz z nią problem?
Jak masz wydanie od Cenegi to dla steama masz grę w wersji RHCP /nazwa foldera fallout new vegas enplczru. Chyba, ze byly klucze u Cenegi co dawały wersje ROW??
Tomeis ;) Miałem z nią dużo kłopotów, przy dodatkach i patch'ach, a zwłaszcza przy modowaniu ;) To stare dzieje ;) Wiele pisałem o tym swojego czasu. Już wtedy korzystałem z NMM - ostatnio przy instalce stwierdził że mu się numer wersji FVN nie zgadza i przestał modować. Być może problem jest do rozwiązania lecz przekracza moje możliwości obeznania z instalkami i NMM. Wersja cyfrowa ze Steama, być może sprawiłaby mniej kłopotów. Może ;) To było pudełko, dodatki dokupowałem, także ze Steama bo było szybciej. Podobnie było z Falloutem 3. Fallouta 4 wraz z przepustką sezonową oraz z tym co przepustka nie obejmuje, kupiłem na Steamie, "na pniu" ;) Najmniej kłopotów, pudełek już nie kupuję. Chociaż Skyrim też z pudełka, oraz parę innych nowszych gier, bo były po prostu tańsze. Teraz mogę sobie pozwolić na cyfrową wygodę w euro bo w ogóle mniej gier kupuję ;)
Flyby, No to miales przygody, nie sledze problemow jakie sa z Falloutem New Vegas, jedyne co kojarze, ze jesli posiadasz wersje nasza czyli RHCP i zachodnia w bibliotece to steam wymusi odpalanie gry w wersji RHCP, nawet jesli wersja zachodnia byla z dlc'ami. Ludzie musieli prosic support o usuniecie gry, teraz chyba mozna samemu to zrobic. A i jeszcze chyba strona sklepu steam zle pokazuje czy masz gre czy osiagniecia steamowe, przez ten podzial na rozne wersje.
Mam tylko watpliwości czy zakup FNV w sklepie steama cos pomoze, bo steam sprzeda ci wersje RHCP, a w pudelku od Cenegi tez była taka wersja, ze dla pewnosci lepiej sprobowac zainstalowac pobierajac z steama( z a nie plyty) czy mieć kogoś kto pomoże z problemami z grą :)
Pewnie masz sporo racji, Tomeis, zwłaszcza jak chodzi o moje obeznanie z poprawkami instalacji gry i modów. Sklep Steama kiedyś pokazywał że mam Fallouta NV, teraz już tego nie robi. Ale podobnie jest z Falloutem 3 ;) Choć mam obie wersje, polską i angielską, uznaje że nie mam żadnych Falloutów i oferuje mi nowego Fallouta 3 ;) Może to zabawne ale drażni. Honoruje tylko posiadanie "Fallouta 4" .. Pewnie jakieś niedopatrzenie w ich programie sklepowym..
Szukam moda ze złym towarzyszem. Polecicie coś konkretnego ? Szykuje się do Ordinatora i Undeatha i chciałbym stworzyć jakiś fajny duet
spoiler start
Tylko proszę bez przerośniętych biustów i skąpych pancerzy ...obserwując wątek można odnieść wrażenie, że tylko takie towarzyszki są ...ekhem ... dostępne
spoiler stop
Historia takiej towarzyszki musiałaby być nielicha ... z mojego punktu widzenia niemożliwe.
W tym miejscu był długi post o odgrywaniu postaci, ale postanowiłem skrócić wypowiedź bo i pewnie mało kogo by to obchodziło :)
Witam. Naszła mnie ochota na Skyrima. Jakie polecacie mody na grafikę ( i inne )? :)
Jak ktoś uważa, że postać powinna mieć nieco fizycznych smoczych cech to znalazłem ładną skórkę ->
Mam też pytanie odnośnie ENB a konkretnie tego od Ryszawego - da się jakoś wyłączyć AA lub nieco je obniżyć? Gram w 1440p i średnio jest mi to potrzebne
Pewnie nie uwierzysz, Tal-Rascha (patrzę na Twoją pannicę) ale jest w realu takie schorzenie skóry, rozmaicie zwane ;)
Znałem blisko uroczą dziewczynę, co skórę miała miejscami jak smocza tarka. Dobrze że tylko miejscami ;)
ja osobiście nie przepadam za modami do żadnych gier.
jedyny jaki akceptuje, co mi teraz do głowy przychodzi to San Andreas: Multiplayer
Tal_Rascha - wszystko masz w GUI - enblocal.ini, sekcja [ANTIALIASING]. Możesz tylko wyłączyć, nie ma ustawień.
Witam. Jestem tu nowy :) Mam wielką prośbę odnośnie kolejności instalowania modów. Wiadomo żadnego problemu nie ma z prostymi modami jak run for your lives czy tam when vampires attack ale największe problemy sprawiają mody ingerujące w grafikę oraz imersję czy itemy. Wrzucam wam moją kolejność skompletowaną na logikę. Skyrim jest wyczyszczony TES5EDIT także będę instalował mody na świeżej wyczyszczonej grze.
Kolejność instalacji modów jeden po drugim:
1. Instalacja Gry
2. TES5EDIT (czyszczenie)
3. SKSE
4. PapyrusUtil
5. Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch
6. Unofficial High Resolution Patch
7. Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch PL
8. SkyUI
9. SkyFalls and SkyMills
10. Static Mesh Improvements Mod
11. Skyrim HD - 2K Textures
12. Indistinguishable Vanilla Tree Billboards (wymagane do DYNDOLOD)
13. DYNDOLOD (na nexusmods jest tutorial jak zainstalować po angielsku jak ktoś nie czai mogę pomóc)
14. RaceMenu
15. When Vampires Attack
16. Run For Your Lives
Do punktu 16. wszystko działa dobrze, poniższe mody sprawiają konflikty mianowicie wozy z więźniami się rozwalają podczas podróży i gra nie chce czasem wczytać save.
17. A Quality World Map and Solstheim Map
18. Atlas Map Markers for Skyrim
19. Atlas Map Markers - Updated with MCM - Atlas Map Markers - Legendary Update
20. Atlas Map Markers for Skyrim PL
21. Immersive Armors
22. Immersive Armors PL
23. Immersive Weapons
24. Immersive Weapons PL
Czy instaluję mody w odpowiedniej kolejności oraz czy load order (taki sam) też jest poprawny ?
Najwięcej problemów dawniej miałem z DYNDOLOD, Immersive Armors, Immersive Weapons, SMIM i 2K Texures. Mianowicie DYNDOLOD nie chciał się ładować, po instalacji immersivów wozy na początku gry się rozwalały cały obraz się trząsł a po SMIM w ogóle się gra nie włączała :D Najlepsze jest to, że w LOOT nie było konfliktów ale mody graficzne i immersyjne się gryzły. Najbardziej chodzi mi o to żeby pliki się nie gryzły nie podmieniały i żeby wszystkie mody z listy grały ze sobą i działały i dawały efekt w grze. Z góry dzięki za pomoc :)
P.S.
Billboards mam instalować przed DYNDOLOD czy kiedy ? W ogóle to jak zainstalować poprawnie to badziewie bo niby robie tak jak w poradniku tym angielskim ale koleś strasznie bełkocze mimo tego, że rozumiem angielski to on gada za szybko i pluje w mikrofon także niezbyt rozumiem a filmik jest strasznie szybko nagrywany mało istotnych rzeczy wytłumaczyl przy samej instalacji moda a za dużo zbędnych rzeczy nagrał.
Nie działa mi w mod organizerze MCM jak odpalam przez SKSE i zmienia język na Angielski więc wbite w niego. Nexus Mod Manager daje sobie świetnie rade tylko, że no takie rzeczy jak opisałem powyżej. Jakiś pomysł ?
NMM również ma osobny folder na mody i nie różni się od MO pod tym względem (już od roku)
Dziwne bo kiedyś mi działało wszystko przez NMM tylko zapomniałem jak to robiłem i doszedłem bardzo daleko w grze bez żadnych błędów. Jeśli wiesz co trzeba zrobić to bardzo proszę napisz a jeśli nie to nie narzucaj mi MO. Mało kto wie co trzeba zrobić ;)
Dhubleidd a powiesz mi jak zrobić żeby odpalało grę przez mod organizera w języku pl dialogi i napisy i ładowało mcm i skse ? Bo w tym nexusie instalowałem już na setki sposobów w różnych kolejnościach i nie chce się gra włączyć
Odinstalowałem wszystko i zainstalowałem grę na nowo. Wyczyściłem TES5Edit i co teraz ? Zainstalować SKSE czy MO ?
Bo ja mam plik instalacyjny SKSE to mam to manualnie zainstalować ? albo w innej lokacji i przenieść ręcznie do folderu skyrim oprócz skryptów tak ?
Ok jak już to zrobię to co dalej z tymi moimi modami ? Kolejność instalacji nie ma znaczenia ? Load Order ?
Nikt nie ogrywa Enderala ? Dziwne, że tutaj jest tak cicho ...
Z ciekawszych modów do Skyrima - polecam nową wersję Caranthir Tower ... problem tylko taki, że nie ma czasu sprawdzić bo ostro Enderala ogrywam ...
No jak to, ja ogrywam :) Klimat jest.
Spolszczenie ponoć się robi, mam nadzieję, że to tylko tymczasowy żal :)
Jak najbardziej tymczasowy, Ryszawy ;) Choć właśnie urządzam się w świecie Fallouta 4 - Skyrim wciąż jest obecny w moich steamowych odsłonach ;) Zauważyłem że mimo starych modów, zrobił się jakby ładniejszy (zmieniałem kartę) ;) Na jesieni powinienem do niego wrócić, po wyjściu poprawionej wersji.. Czyli, jeszcze wszystko przed Skyrimem i jego modami ;)
Mam takie głupie pytanie: czy mając wszystkie DLC do Skyrim będzie można odrzucić wersję special edition, aby nie popsuło mi modów?
Po co odrzucać special edition, skoro będzie w osobnej pozycji na steamie? No i ponoć SE będzie wspierał obecne mody (chyba nie wszystkie) i będzie przede wszystkim stabilniejszy od starego 32bitowego Skyrima.
Mam prośbę do Was jako doświadczonych moderów.
Ciężko znaleźć w internetach paczkę naprawdę dobrych modów graficznych, które mają 'wszystko'. Póki co mam taki set ->
I o ile woda i część środowiska wygląda genialnie, o tyle część tekstur jest bardzo nierówna. Miejscami wygląda to bardzo słabo :(
Jeśli chodzi o ENB to korzystam z Tetrachromatic :
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/73848/?
Wersja dla Vivid Weathers.
Jeśli chodzi o LOD to używam TES5LODGen (z Dyndolodem jest za dużo zabawy :P).
Głównie jak mówiłem zależy mi na poprawie tekstur ziemi, różnych 'kamyków' roślin itp. Drzewa są w miarę, trawa miejscami powiedzmy też ok, ale niektóre krzaczki wyglądają wręcz paskudnie. To samo dotyczy części tekstur kamieni i różnych urn.
Zdaje sobie sprawę, że lista jest pokaźna ale jakby ktoś pomógł, co wyrzucić, a co dodać itp to byłbym bardzo wdzięczny. Mam wrażenie, że pancerze też mogłyby być lepszej jakości.
EDIT : Chciałem dodać, że jeśli chodzi o wydajność to jest super - rzadko fps spada mi poniżej 45 na zewnątrz. We wnętrzach praktycznie stałe 60fps+ (PC specs w profilu/sygnaturce).
EDIT2 : Parę screenów jak to wygląda obecnie :
http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/254839631190545882/D3A708E12F1D28A92A324F6262C639919A330008/
http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/254839631190546506/FA91809EA093A7435E4967F99B69227A96FFD94D/
http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/254839631190546999/902608B39ECCB734ECAA2F0530E35437F3907E15/
Szczególnie na drugim screenie widać straszne 'cięcia' między ziemią, a skałami (po lewej, pod nogami :p). Może za dużo wymagam?
EDIT3 : Inny screen :
http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/254839631190861530/C3C6505516FE70FAAC67345F1FA691B6C098AEC9/
Ziemia wygląda nawet ok, drewniane 'pale' już kiepsko, a 'kamienna ściana' jest dla mnie nie do zaakceptowania :(
Na Nexusie znajdziesz dwa kombajny:
Texture Pack Combiner - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/20801/? - stary i już nie rozwijany, ale masz tam linki do wielu ciekawych modyfikacji.
Skyrim Mod Combiner - http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51467/? - sukcesor poprzedniego.
Do tego:
http://www.nexusmods.com/skyrim/users/212132/?tb=mods&pUp=1
http://www.nexusmods.com/skyrim/users/5851384/?tb=mods&pUp=1
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/45807/?
http://www.nexusmods.com/skyrim/users/139369/?tb=mods&pUp=1
http://www.nexusmods.com/skyrim/users/6948840/?tb=mods&pUp=1
Podobno na torrentach można znaleźć całe paczki z siatkami i teksturami ważące po kilkadziesiąt gigabajtów. Nie sprawdzałem.
@Ryszawy
Dziękuję za odpowiedź :)
Znalazłem ostatnio też coś takiego :
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/76373/?
Wydaje się, że spoko poradnik :)
DonProtein/Sinitar Gaming ma też sporo fajnych filmików na Youtube o modyfikowaniu Skyrima :) - https://www.youtube.com/channel/UCHEdKzHeo5OiJhhiGG95wkA
No i jest jeszcze Hodilton - https://www.youtube.com/channel/UCoEjvAplB6GaVJjCAwx3fJA
Siemka, takie głupie pytanie bo nie pamiętam. Czy można składować gdzieś sztylety i inne graty do enchantingu nie posiadając wlasnego domu? W sensie czy jest jakaś skrzynia która się nie opróżni z moich kosztowności po jakimś czasie? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zawsze rozwiązywałem ten chwilowy kłopot, sprzedając wszystko lub obarczając NPC-ów, co cenniejszą bronią. Znowu w tym wypadku zależy wiele od ilości i jakości użytych modów. W końcu NPC jest jak skrzynia na nóżkach, odłączony od nas też przechowuje nasze rzeczy a miejsca pobytu ma stałe. ;) Taka Toccata co leczyć nas potrafi, po zainstalowaniu, zjawia się zresztą na nasze żądanie. Napakować, (udźwig ma spory) odesłać, wziąć innego NPC-a i dalej w drogę..
..bez modów, jest takie miejsce w chacie tego łucznika z Rzecznej Puszczy. O ile weźmiemy go na początku gry na NPC-a. Zabieramy mu klucz od jego chaty i rządzimy się tam jak we własnym domu, nie ruszając tylko rzeczy oznaczonych na czerwono ;) Są skrzynie, nic nie ginie ;)) Sytuacja się nie zmienia nawet gdy zrezygnujemy z jego usług. Możemy tam wpaść, przespać się jak łóżko wolne i zabrać co trzeba ;)
Poleci ktoś mod pod ciuchy dla maga ? Jako, że lubię poszukiwania to fajnie byłoby gdyby to wyglądało mniej więcej jak w modzie Rings of the Old : http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/42564/?
Przedmioty posiadająca już określone właściwości magiczne, do znalezienia/craftu ...
Ryszawy
Czy jeszcze zajmujesz się może troszkę teksturami ? Pamiętam, że kiedyś Cię prosiłem o usunięcie płaszczyku
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/19291/?
Ale podmienione tekstury mi się zapodziały ... mógłbym mieć taką prośbę ponownie ? :>
A co tam poprawialiśmy ? Wybacz, ale pamięć już mnie zawodzi :D
Od jakiegos czasu gram ponownie w Skyrima i zauwazylem pewien problem. Mam dwa dodatki do gry, ten z wampirami i dragonborna. O ile ten drugi wiem, ze jest aktywny, bo juz na poczatku mialem wizyte typow z wyspy, i na samej wyspie juz bylem, to wampirow ani widu ani slychu, a mam juz 25 poziom.
Dodatek jest odfajkowany w menu startowym gry, cos trzeba zrobic,jakos wymusic wizyte krwiopijcow, czy mam czekac cierpliwie, czy to bug i po wampirach w ogole?
Musisz iść do Fortu Dawnguard/podsłuchać plotki o łowcach wampirów jak dobrze pamiętam
Ciekawe - na ogół już w Białej Grani wystarczy podsłuchana gadka strażnika aby aktywowało się zadanie z Łowcami Wampirów. Czasem w Białej Grani zjawia się wysłannik Łowców Wampirów, poszukujący ochotników. Potem aktywowanie zadania potwierdzają ataki wampirów, po miastach i w terenie ;) Niektórzy gracze tak mieli ich dość że pojawiły się mody ograniczające te ataki ;) Mięczaki, no nie? ;)
No wlasnie tak kojarzę z rozgrywki sprzed lat, ze wampierze same sie objawialy, tymczasem tutaj cisza :/
To spróbować (skoro grałeś przed laty) poszukać wejścia do Zamku Łowców Wampirów. Na wszelki wypadek pliki całej gry zweryfikować za pomocą Steama lub odinstalować i zainstalować od nowa.. Tak dawno temu robiłem bo obecnie obie wersje Skyrima, (nadziane modami jak kaczka jabłkami) pracują bez zarzutu.. ;)
Kupiłem ostatnio Fallouta 4 no i tragedia. Łażę po tym świecie, nic się tam nie dzieje ciekawego, dialogi okropne nawet jak na Bethesdę (w Skyrimie za pierwszym przejściem nie miałem ochoty ich skipować), system dialogowy jest debilny i nawet mody go nie ratują. Durna fabuła, mało ciekawych rzeczy do robienia, brzydki i nudny świat. Nienawidzę interfejsu w Falloutach, pipboy jest beznadziejny, nie znalazłem moda, który go wywala. Zainstalowałem coś co niby poprawia interfejs, ale i tak jest bardzo źle.
Nawet mody tej gry nie ratują, bo zainstalowałem około 80 i po 20 godzinach i tak nie mam w ogóle ochoty grać. Jedyne co mi sprawiało przyjemność w tej grze to system craftingu, w połączeniu z modami cały czas wyczekiwało się na znalezienie nowego ekwipunku.
Ogólnie to marnie wydane pieniądze.
Dlatego... wywaliłem grę z dysku i zainstalowałem Skyrima. Instalka już jest, największe i najważniejsze mody już się ściągają. Wszedłem na kanał na YT Brodual i sprawdziłem co tam nowego w Skyrimie, mam już pomysł na to jak chcę żeby mój gameplay wyglądał, ale mam problem z tym z czym zawsze mam jak zaczynam nowe przejście. Początek gry. Jako, że mój setup będzie dosyć wymagający to będę musiał wzmocnić postać przechodząc kilka z pierwszych questów które się napotyka w grze. Ale robiłem już je ze sto razy i znam je na pamięć i szukam sposobu co zrobić żeby spotkało mnie coś nowego po drodze. Sam nie wiem czego dokładnie szukam, ale jak macie jakieś propozycje to piszcie. Może jakieś nowe questy w Whiterun, Riverrun i okolicach? Może jest coś co zmienia Dungeony z podstawki? No nie wiem.
Edit:
Ryszawy, co to za zbroja z [29]? Wygląda super.
BDO Shudad Armor. Link: http://regenbot.tistory.com/category/Mods
Nie jestem pewien, czy jest jeszcze dostępna.
Tutaj trochę jej więcej na obrazkach i video:
http://www.nexusmods.com/skyrim/images/619292/?
Hej koledzy! Ktoś jeszcze pamięta starego wyjadacza? (Bizon1807). Planuje wrócić do skyrima i oczywiście...zostac alhemikiem hah:v