Szkoda, że nie ma działu motoryzacja, ale mniejsza z tym.
Wiesz ktoś może o ile dłuższe są drzwi w Puncie II 3-drzwiowym niż w 5-drzwiowym?? Pytam, bo mamuśka rozważa kupno auta i ciągle kłócę się z bratem, że nie potrzebuje 5 drzwi, bo już praktycznie się nie zdarza, żeby przewoziła więcej niż 1 pasażera.
Później bardzo ciężko będzie sprzedać samochód 3-drzwiowy, to możesz potraktować jako główny powód wyboru wersji 5dr.
Mi też nie zdarza się przewozić często więcej, niż jednego pasażera. Jednakże obecne auto 3-drzwiowe jest ostatnim takim (przynajmniej podstawowym) w mojej karierze. Po jakimś czasie wygoda użytkowania 5 drzwi daje się wyraźnie odczuć.
Niby w czym z punktu widzenia kierowcy auto 5d jest wygodniejsze od 3d? Do tyłu też wsiadacie? Bo nie rozumiem.
Jak poużytkujesz dłuższy okres czasu jeden i drugi rodzaj samochodu, to zrozumiesz.
Chociażby w tak prostych czynnościach jak parkowanie w ciaśniejszych miejscach (auto 3D ma wyraźnie dłuższe drzwi, co utrudnia wsiadanie i wysiadanie), czy pakowanie niewymiarowego pudła (wąskie wysokie wejdzie na tylne siedzenie, niekoniecznie do bagażnika i teraz morduj się z tym odchylając przednie siedzenie. Zresztą nie muszę nawet pakować nic niewymiarowego, czasami po prostu mam potrzebę wrzucenia czegoś na szybko do tyłu, tudzież spakowania nawet od czasu do czasu dwóch osób na wyjazd (też niekoniecznie musi się to zmieścić do bagażnika) i grzebanie się potem z tym w autach 3D/5D daje kompletnie różny komfort użytkowania. O różnicy w składaniu tylnych siedzeń w ogóle nie wspominam...
Brzmi banalnie, ale zapewniam, że w znakomitej większości przypadków jak ktoś uważa, że nie ma to większego znaczenia, tudzież będzie użytkował praktycznie tylko przednie siedzenia i bagażnik na drobne zakupy, to się później częstokroć mocno potrafi zdziwić :>
poza względami finansowymi, ciężko mi sobie wyobrazić inne zalety brzydkich samochodów w wersji 3d.
Rozumiem 3d w autach o sportowym charakterze, gdzie linia dachu ładnie opada, ale w punto... ?
Kotlet - z perspektywy kierowcy zalety są dwie. Pierwsza to taka, że w 5d drzwi kierowcy i pasażera są krótsze, dzięki czemu łatwiej wysiąść na ciasnym parkingu. Druga to taka, że jak masz do przewiezienia duży przedmiot, to możesz go wrzucić na tylną kanapę zamiast do bagażnika. Z resztą, gdy przedmiot jest na tyle duży, że wymaga złożenia tylnej kanapy, to łatwiej się nim manewruje z perspektywy otwartych tylnych drzwi, niż zza w połowie złożonego fotela kierowcy.
edit: na auto 3d lub 2d można sobie pozwolić, gdy jest to drugi samochód. Wtedy jednak nie ma co się pchać w punto - lepiej kupić coś z totalnie niepraktycznym, ale ładnym nadwoziem, jak np. coupe, cabrio lub roadster.
W domu mamy jeszcze Vectre B w kombii, więc przewożenie czegokolwiek większego to nie problem. Dlatego też jedyny minus 3d samochodu to długość drzwi i tak się zastanawiam o ile mogą być dłuższe drzwi w 3d niż przednie drzwi w wersji 5d.
A co do "nie ma się co pchać w punto" to nie jest powiedziane, że to na pewno będzie punto, a nie coś innego, po za tym przedział cenowy jest bardzo biedny.
A jak ktoś ma Punto II w domu, to jego opinią nie pogardzę.
Punto to nie czolg - różnica w długości drzwi to pewnie max 2-3 cm, o ile nie sa takie same - wiec nie wiem jaką by to miało robić rożnice na parkingu. Jak chcesz to moge zmierzyc w 5dr bo matka ma takie.
Tak odnosząc się jeszcze do własnego postu "Dlatego też jedyny minus 3d samochodu to długość drzwi" <--- to zdanie było hipotetyczne, bo minus to by był gdyby była jakaś większa różnica, w długości drzwi, w co wątpię.
©®©: Jak ci się nudzi to możesz zmierzyć.
@gtx295xD: 5d to większa wygoda wsiadania do tyłu, a mamuśka nie przewoziła swoim samochodem więcej niż jednej osoby od ponad roku. A do przodu prawdopodobnie będzie się wsiadać bez większej różnicy. Bo tak jak napisał ©®© różnica będzie 2-3cm, bo nie podejrzewam, że więcej.
demon92 zawsze sytuacja może się zmienić, że "mamuśka" zacznie przewozić więcej osób i co wtedy? Ja bym brał 5d, lepsze pod każdym względem.
różnica w długości drzwi widoczna jest gołym okiem. Myślę, że wynosi około 8-10cm, a to bardzo dużo.
Zwłaszcza odczuwa się to w ciasnym miejscu parkingowym, gdzie przy danej ilości miejsca obok samochodu, w wersji 3d otwarcie drzwi pozwala na wystawienie nogi 20cm dalej niż miałoby to miejsce przy wersji 5d. Inaczej mówiąc, przy 5d noga się zmieści mniej więcej na wysokości przodu fotela, podczas gdy w 3d trzeba będzie wywinąć nią w jakiś sposób co najmniej na wysokość połowy fotela :)
cala dyskusja dziwna.Wiadomo ze 5 d.
3d jak jestes singlem i zamierzasz szpanowac coupe.
ale to szpanowanie Puntem to troche iluzoryczne.
Sprobuj zaladowac telewizor 25 calowy starego typu na tylne siedzenia w 3 d albo cos o wiekszy gabarytach .Przy wysiadaniu na parkingu tez koszmar .
Nie mowiac juz o ciaglym wysiadaniu pasazera zeby wypuscic kogos z tylu.Samo miodzio.
@Belert: Przeczytaj temat, a później się wypowiadaj. Po pierwsze auto dla mamy, więc nie będzie szpanować samochodem, bo to nie w jej stylu, po za tym już chyba nie te lata na szpanowanie czymkolwiek. Zresztą gdyby to miało być auto do szpanowania ty by było np. Oplem Insygnią, albo nowym BMW serii 5 na które będzie nas stać może za jakieś 20 lat. Po drugie mam jeszcze w domu Vectre B w Kombii, więc przewożenie czegokolwiek to nie problem. Po trzecie, od ponad roku nie przewoziła więcej niż jednej osoby w aucie.
@cswthomas93pl: To się nie zmieni, nie ważne skąd wiem(nie wróżką nie jestem:) ale to się po prostu nie zmieni.