Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Neostrada 6mb - częste zrywanie połączenia

08.05.2011 10:55
ewelina_m
1
ewelina_m
101
secret

Neostrada 6mb - częste zrywanie połączenia

Witam! Mam Neostradę 6mb już jakiś czas. Ostatnio dzień w dzień zrywa połączenie nawet co kilka minut. Czyja to może być wina? Routera? Kabli? Ustawień w TP? Czy koniecznie trzeba do nich dzwonić by łącze było stabilne? Kiedyś było ok, mam nowy dobry router, komp podpięty przewodem, wcześniej było stabilnie, ostatnio ciągle zrywa połączenie.

08.05.2011 11:02
2
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Sprawdź w ustawieniach routera parametry łącza. Jeśli Downstream Margin masz niższy niż 6 db, to połączenie może się zrywać.

08.05.2011 11:06
maly_17a
3
odpowiedz
maly_17a
166
Senator

'Czy koniecznie trzeba do nich dzwonić by łącze było stabilne?'

Nie chcesz do nich dzwonić, bo boisz się, że zaczną Cię prześladować telefonicznie?

Wybacz, musiałem ;)

Likfidator --> gdzie konkretnie się to sprawdza?

08.05.2011 11:08
AvengerXXX
4
odpowiedz
AvengerXXX
112
Senator

Może dlatego, że masz większą prędkość internetu niż powinieneś mieć. Np. w miejscu gdzie ja mieszkam mogę mieć max. 2mb.

08.05.2011 11:12
5
odpowiedz
Mercer
83
Konsul

Prawdopodobnie masz przeciążone łącze, zadzwoń do TP, zmigrują cie na 2mg, nic innego nie wymyślisz.

08.05.2011 11:13
ewelina_m
6
odpowiedz
ewelina_m
101
secret

Likfidator - dzięki, sprawdzę
AvengerXXX - jak zakładali to mówili mi że linia może utrzymać max 10mb

Line Rate - Downstream (Kbps): 7456 - tyle mam

08.05.2011 11:16
Dym14
7
odpowiedz
Dym14
109
Senator

Powodów może być wiele:
-Jeżeli działa na starym routerze to znaczy, że źle skonfigurowany/popsuty router.
-Jeśli w momencie kiedy przerywa połączenie nie ma synchronizacji linii to powodem mogą być np. zaszumione kable lub zbyt duża prędkość i łącze może nie wyrabiać. Jeżeli wzięłaś Neo 6Mb + TV przez internet, to licz się z tym, że TP musi dostarczyć Ci około 11Mb.
-Mógł paść filtr od telefonu - teoretycznie powinno przerywać w momencie gdy dzwoni telefon ale bywa różnie.
-Problem może leżeć "u nich" więc zadzwoń na pomoc techniczną (nie musisz być nawet abonentem wystarczy wiedza na temat abonenta).

Najlepiej jest zadzwonić, może wykonywali jakieś prace w skrzynce albo zrestartują węzeł i będzie ok. Nawet jeżeli nie, to przyjedzie technik, ma sprzęt i bezpłatnie usunie problem, o ile leży on po stronie TP.

08.05.2011 11:18
ewelina_m
8
odpowiedz
ewelina_m
101
secret

Dym14 - dzięki, jak dalej tak będzie to pewnie trzeba będzie do nich zadzwonić, powinni wiedzieć co jest nie tak.

08.05.2011 11:21
9
odpowiedz
zanonimizowany752334
10
Generał

jak napisal likfidator sprawdź parametr snr/snr margin/signal to noise ratio.

To co podałaś to synchronizacja modemu na download.

08.05.2011 11:24
ewelina_m
10
odpowiedz
ewelina_m
101
secret

jojo121212121212 - mam router 300M Wireless N ADSL2+ Modem Router, Model No. TD-W8960N i coś nie mogę znaleźć tego.

08.05.2011 11:32
11
odpowiedz
zanonimizowany752334
10
Generał
08.05.2011 12:13
ewelina_m
12
odpowiedz
ewelina_m
101
secret
Image

coś takiego mam, jak na screenie obok.

08.05.2011 12:16
13
odpowiedz
zanonimizowany752334
10
Generał

Masz parametry w normie i faktycznie gdyby podpieli cie pod adsl2 to 10mbit poleci.

Nic mi innego do głowy nie przychodzi jak aktualizacja fw w routerze:
http://www.tp-link.com/support/download.asp?a=1&m=TD-W8960N

ew. jak łączysz się po wifi, to podłącz się po kablu i sprawdz czy będzie rozłączać.

08.05.2011 12:20
Flyby
😊
14
odpowiedz
Flyby
247
Outsider

..mam też neostradę 6Mb i od kilku miesięcy kłopoty z nią ;) ..w różnych porach dnia jej szybkość pobierania (nie mówiąc o pingach) potrafi spaść do 1Mb lub nawet mniej ..Składam co miesiąc reklamacje na które po "sprawdzeniu" przez techników TP otrzymuje takie same odpowiedzi "przejściowe problemy techniczne" ;) ..mam livebox kiedyś działający bez zarzutu ..Podobno linie "przeciążone"

08.05.2011 14:32
gtx295xD
15
odpowiedz
gtx295xD
81
Szef Syntetycznej Mafii

To ja się podepne ponieważ mam pytanie ile wynosi abonament za neostrade 6 mb ?

08.05.2011 14:38
Dym14
16
odpowiedz
Dym14
109
Senator
08.05.2011 14:56
ewelina_m
17
odpowiedz
ewelina_m
101
secret

aha to może coś oni robią że takie przerwy, zauważyłam że tak jest najczęściej rano i wieczorami. Aktualizowałam jakiś czas temu firmware, więc jest chyba najnowsze. Dzięki za odpowiedzi.

08.05.2011 15:35
pecet007
18
odpowiedz
pecet007
178
~

Miałem taki problem, okazało się że cała linia telefoniczna padła, naparawili następny dzień po telefonie, to było z 2-3 miesiące temu.

08.05.2011 15:41
legrooch
19
odpowiedz
legrooch
240
MPO Squad Member

Przecież SNR na Upie jest do bani - 6db :O
Ci wy jej radzicie?

ewelina_m ==> Sprawdźcie instalację w domu, polutujcie kable w puszkach i gniazdach, zaizolujcie je.
Sprawdźcie poprawność założenia filtrów przy KAŻDYM telefonie/faksie. Na koniec zadzwoń do TPSA i dowiedz się, jak daleko jest DSLAM od Ciebie. Jak poniżej 2km, to dzwoń po ekipę techniczną, niech pogrzebią w puszcze na słupie/w ziemi.

08.05.2011 18:37
ewelina_m
20
odpowiedz
ewelina_m
101
secret

legrooch - chodzi o upload? no był do bani, dopóki nie wgrałam programiku cFosSpeed, wtedy o wiele przyśpieszył, bo tak to masakra była. Co do odległości i jakości kabli to nie wiem, ale podejrzewam że nie jest to super zrobione, bo mieszkam na przedmieściach, tu nawet Chuck Norris by nie trafił :D

Forum: Neostrada 6mb - częste zrywanie połączenia