Witam! Mam Neostradę 6mb już jakiś czas. Ostatnio dzień w dzień zrywa połączenie nawet co kilka minut. Czyja to może być wina? Routera? Kabli? Ustawień w TP? Czy koniecznie trzeba do nich dzwonić by łącze było stabilne? Kiedyś było ok, mam nowy dobry router, komp podpięty przewodem, wcześniej było stabilnie, ostatnio ciągle zrywa połączenie.
Sprawdź w ustawieniach routera parametry łącza. Jeśli Downstream Margin masz niższy niż 6 db, to połączenie może się zrywać.
'Czy koniecznie trzeba do nich dzwonić by łącze było stabilne?'
Nie chcesz do nich dzwonić, bo boisz się, że zaczną Cię prześladować telefonicznie?
Wybacz, musiałem ;)
Likfidator --> gdzie konkretnie się to sprawdza?
Może dlatego, że masz większą prędkość internetu niż powinieneś mieć. Np. w miejscu gdzie ja mieszkam mogę mieć max. 2mb.
Prawdopodobnie masz przeciążone łącze, zadzwoń do TP, zmigrują cie na 2mg, nic innego nie wymyślisz.
Likfidator - dzięki, sprawdzę
AvengerXXX - jak zakładali to mówili mi że linia może utrzymać max 10mb
Line Rate - Downstream (Kbps): 7456 - tyle mam
Powodów może być wiele:
-Jeżeli działa na starym routerze to znaczy, że źle skonfigurowany/popsuty router.
-Jeśli w momencie kiedy przerywa połączenie nie ma synchronizacji linii to powodem mogą być np. zaszumione kable lub zbyt duża prędkość i łącze może nie wyrabiać. Jeżeli wzięłaś Neo 6Mb + TV przez internet, to licz się z tym, że TP musi dostarczyć Ci około 11Mb.
-Mógł paść filtr od telefonu - teoretycznie powinno przerywać w momencie gdy dzwoni telefon ale bywa różnie.
-Problem może leżeć "u nich" więc zadzwoń na pomoc techniczną (nie musisz być nawet abonentem wystarczy wiedza na temat abonenta).
Najlepiej jest zadzwonić, może wykonywali jakieś prace w skrzynce albo zrestartują węzeł i będzie ok. Nawet jeżeli nie, to przyjedzie technik, ma sprzęt i bezpłatnie usunie problem, o ile leży on po stronie TP.
Dym14 - dzięki, jak dalej tak będzie to pewnie trzeba będzie do nich zadzwonić, powinni wiedzieć co jest nie tak.
jak napisal likfidator sprawdź parametr snr/snr margin/signal to noise ratio.
To co podałaś to synchronizacja modemu na download.
jojo121212121212 - mam router 300M Wireless N ADSL2+ Modem Router, Model No. TD-W8960N i coś nie mogę znaleźć tego.
Masz parametry w normie i faktycznie gdyby podpieli cie pod adsl2 to 10mbit poleci.
Nic mi innego do głowy nie przychodzi jak aktualizacja fw w routerze:
http://www.tp-link.com/support/download.asp?a=1&m=TD-W8960N
ew. jak łączysz się po wifi, to podłącz się po kablu i sprawdz czy będzie rozłączać.
..mam też neostradę 6Mb i od kilku miesięcy kłopoty z nią ;) ..w różnych porach dnia jej szybkość pobierania (nie mówiąc o pingach) potrafi spaść do 1Mb lub nawet mniej ..Składam co miesiąc reklamacje na które po "sprawdzeniu" przez techników TP otrzymuje takie same odpowiedzi "przejściowe problemy techniczne" ;) ..mam livebox kiedyś działający bez zarzutu ..Podobno linie "przeciążone"
aha to może coś oni robią że takie przerwy, zauważyłam że tak jest najczęściej rano i wieczorami. Aktualizowałam jakiś czas temu firmware, więc jest chyba najnowsze. Dzięki za odpowiedzi.
Miałem taki problem, okazało się że cała linia telefoniczna padła, naparawili następny dzień po telefonie, to było z 2-3 miesiące temu.
Przecież SNR na Upie jest do bani - 6db :O
Ci wy jej radzicie?
ewelina_m ==> Sprawdźcie instalację w domu, polutujcie kable w puszkach i gniazdach, zaizolujcie je.
Sprawdźcie poprawność założenia filtrów przy KAŻDYM telefonie/faksie. Na koniec zadzwoń do TPSA i dowiedz się, jak daleko jest DSLAM od Ciebie. Jak poniżej 2km, to dzwoń po ekipę techniczną, niech pogrzebią w puszcze na słupie/w ziemi.
legrooch - chodzi o upload? no był do bani, dopóki nie wgrałam programiku cFosSpeed, wtedy o wiele przyśpieszył, bo tak to masakra była. Co do odległości i jakości kabli to nie wiem, ale podejrzewam że nie jest to super zrobione, bo mieszkam na przedmieściach, tu nawet Chuck Norris by nie trafił :D