Tak jak można się było spodziewać po ostanich aferach i ogólnej ciszy w mediach społecznościowych. Dzieje Khorinis nie wyjdą.
Załączam całość oświadczenia tutaj w formie pisemnej, bo mi się nie chce bawić w screeny. Kopiuj/wklej wygodniejsze.
Pożegnanie i ostatnie informacje o stanie projektu
Zespół Dzieje Khorinis podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad modyfikacją oraz pożegnaniu się z fanami. Z tego miejsca chcemy wyjaśnić przyczyny tej decyzji oraz podkreślić parę spraw.
Podstawową przyczyną o zaprzestaniu prac jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu. Nie otrzymaliśmy w 100% pewnej odpowiedzi czy dubbing zostanie nagrany, więc założyliśmy, że nie można na to liczyć. Również niejasna jest sprawa niewielkich ilości nagrań "nestorów", którzy już odeszli. Dzieje Khorinis bez obiecanego "oryginalnego" dubbingu nie mają sensu. Żałujemy także, że nagrania nestorów nie zostaną zaimplementowane do modyfikacji. Mamy jednak nadzieję, że właściciel praw autorskich będzie w stanie pozytywnie je wykorzystać.
Jakiś czas temu podjęliśmy decyzję o zredukowaniu części „Vaduz” (DK 1) i połączeniu jej z Khorinis (DK 2), aby zwiększyć szansę na przygotowaniu dubbingu do obu planowanych wcześniej części modyfikacji. Ze względu na niejasny stan dubbingu oraz zbyt wiele problemów w projektowaniu scenariusza nie byliśmy w stanie określić jasnego kierunku działania. Czas od marca tego roku do sierpnia poświęciliśmy na poprawki scenariusza i projektowanie dalszej części fabuły (Khorinis).
Błędem ze strony zespołu było prowadzenie nadmuchanego PR, które rozbudziły w graczach nadzieję na ambitny projekt z gwiazdorską obsadą. Wiele projektów modyfikacji do Gothica upadło z powodu braku motywacji i tutaj jest podobnie, lecz chcemy, aby było dla Was jasne to, że brak motywacji wyniknął ze złego zarządzania, którego nikt nie ma już siły naprawiać.
PRZEPRASZAMY wszystkich fanów oczekujących na modyfikację, ślących nam dobre czy gorzkie, ale konstruktywne słowo oraz wszystkich wspierających finansowo na kanale Youtube.
Z tego miejsca chcielibyśmy pogratulować też sukcesu ekipie Gothic II Kroniki Myrtany, Ekipie, która przekuła prawdziwa pasję w coś, co faktycznie powstało, a co było początkowo okupione niezrozumieniem ze strony fandomu. Cieszymy się, że udało im się przetworzyć to w dobrego moda, która zainteresowała społeczność Gothica na tyle, że są głodni ich więcej.
Kłaniamy się więc nisko, żegnamy i idziemy w swoją stronę. DK 2008-2023.
Pozdrawiamy, zespół Dzieje Khorinis.
Via: Facebook Gothic II Dzieje Khorinis
I powiem, że szkoda. Liczyłem się z tym, że po tym jak Kroniki Myrtany postawiły wysoko, nawet baaardzo wysoko poprzeczkę - że Dzieje Khorinis nie zbliżą się nawet do poziomu Kronik, ale liczyłem na lużny, fajny modzik z głosami legend rodzimego dubbingu, no ale niestety. Wydaję mi się, że po tym rozłamie w ekipie, oni już wtedy wiedzieli, że ten mod nie ujrzy światła dziennego. No cóż, szkoda, wielka szkoda.
Wielka szkoda, w sumie podobny problem jak z gothiciem3, projekt przerósł moderów
Wystarczyło zrobić mod który rozgrywałby się w khorinis i w górniczej dolinie w czasach świetności to zachciało im się robić od zera cała dużą wyspę
ale liczyłem na lużny, fajny modzik z głosami legend rodzimego dubbingu
U mnie tak samo
Wielka, wielka szkoda. Jako wielki fan Gothica jakoś mi się smutnawo trochę zrobiło jak przeczytałem to oświadczenie na FB. Ale tak jak napisałeś, projekt ich zdecydowanie przerósł.
I myślę, że tak samo się skończy przygoda z modowaniem Gothica 3. Community story project pewnie też pójdzie do piachu, bo tworzenie tego moda już tyle trwa, że to nawet śmieszne przestało być.
Community story project jest w fazie rozkładu już od 2015 tak na oko. Szybko nie dostaniemy informacji o jego śmierci po paru pasjonatów coś tam cały czas dłubie, ale nie posuwają się do przodu z krytycznymi problemami i najważniejszymi wyzwaniami, za to dodają dodatkowe drobiazgi, które nie mają wpływu na datę wyjścia moda.
Co do DK, to upadek był jasny zaraz po tym jak wyszły Kroniki Myrtany, bo widać było, która połowa zespołu po schizmie miała rację w tej dramie.
Cóż, to tylko 15 lat czekania. Na Half-Life 3 to już będzie zaraz 20.
A ja nie powiem, że mi w pełni szkoda. Szkoda w zasadzie tylko dlatego, że mieli sporo dubbingu zrobionego i część osób, która brała w nim udział niestety odeszła. Ich praca po prostu się zmarnuje i moim zdaniem jest to po prostu brak szacunku dla zmarłych, utalentowanych aktorów.
Ale oni też nie mieli szacunku dla nas, dla graczy. Już od początku tego roku, z informacjami o wątpliwym stanie prac, mącili ile się dało. Zero kontaktu, zero informacji. Nikt nie wie czy oni tam naprawdę grzebali, czy się tylko ociągali, biorąc hajs od naiwnych. Do samego końca to ciągnęli i nagle wychodzą z porzuceniem projektu.
No tak, to jest też prawda. Na koniec tej całej szopki powinni się zachować chociaż w miarę przyzwoicie i zwrócić ludziom pieniądze.
ciekawe, czy od strony prawnej można ten dubbing odzyskać, szkoda pracy ludzi
No właśnie z tym dubbingiem to jest bardzo ciekawa kwestia, bo rzeczywiście mega szkoda, żeby to wszystko poszło ot tak do kosza, tym bardziej, że głosów użyczyły tam osoby które już zmarły.
zero zaskoczenia, czyli plotki które były po "rozstaniu" były prawdziwe. twórcy kronik myrtany dźwigali całą pracę a "szefu" myśląc, że jest nie wiadomo kim bo posiada prawa do głosów lektorów to mają się z nim obchodzić jak z kimś wyjątkowym, a facet okazał być zwykłym bufonem. tylko szkoda, że nie wykorzysta się już głosów artystów
Kompletnie zero zaskoczenia. Po ostatnim wycieku raczej było wiadome że to kwestia czasu kiedy anulują pracę
Typ najpierw narobił dramy, doprowadził do rozłamu zespołu i teraz dzięki temu dzbanowi wszystkie kwestie dialogowe nagrane z legendarnymi aktorami głosowymi poszły do śmieci. Brawo.
Już pisałem, że niewykorzystanie głosów seniorów, którzy odeszli, to splunięcie na ich groby. Szkoda, że tak potraktowano ich ostatnią pracę przez toksycznego osobnika. Oby jednak pojawiła się szansa na to, że nagrania nie przepadną. Może jest jakiś cień szansy, że prawa do nich ma Filmoteka Narodowa, skoro projekt Nestorzy był przez nią współfinansowany, więc możliwe, że i z tych pieniędzy nagrano głosy. Kwestia zapisów umowy. Niemniej wielka szkoda, że zmarnowano kilkanaście lat pracy różnych osób.
Niby nie jestem fanem Gothica, a sam mod mnie niezbyt obchodził, ale szczerze i tak czuję się mocno rozczarowany, że tak się to skończyło. Wielka szkoda zmarnowanego czasu na produkcję tego moda i przede wszystkim nagranych kwestii dialogowych, które nie zostaną wykorzystane.