Komentarze allegro i reakcja na nie

Forum Rozmawiamy
Odpowiedz
13.07.2011 19:19
Didier z Rivii
1
odpowiedz
Didier z Rivii
243
life 4 sound

Komentarze allegro i reakcja na nie

Co prawda allegro to nie ebay jesli chodzi o komentarze, ale tez dzieje się tu coraz gorzej.

Kupiłem przedmiot na aukcji, od razu wpłaciłem kasę i wysłałem maila z prośbą o potwierdzenie wysyłki, po tygodniu bez odzewu napisałem kolejnego maila i znów tydzień ciszy. Wtedy zadzwoniłem do kontrahenta i dowiedziałem się, że przedmiotu, który kupiłem nie ma on w swojej ofercie i że aukcja była pomyłką. Po kilku dniach dostałem zwrot kasy.
Wystawiłem gościowi negatyw jako, że wystawia rzeczy, których nie ma, i od razu odstałem negatyw zwrotny z jakimś tam bezsensownym komentarzem.

Poprosiłem allegro o pomoc, ale dostałem odpowiedź, że "przypadek nie spełnia żadnego z warunków, które są konieczne, abym mogła usunąć lub wyedytować wskazany komentarz."

IMHO to jest całkowite olewactwo klientów przez Allegro.

13.07.2011 19:21
QamilekQ
2
odpowiedz
QamilekQ
106
Wisła Kraków

Niestety takie jest allegro. Trzeba było nie wystawiać nic albo neutrala. Albo z reszta miałeś racje ale niektórzy sprzedający to takie "buce".

13.07.2011 19:22
Raistand
3
odpowiedz
Raistand
189
Legend

To nie jest olewanie klientów, to jest dbanie o klientów.
Zapamiętaj sobie, że klientem dla Allegro jest sprzedawca, a nie kupujący.

A odwetowcem się nie przejmuj.

13.07.2011 19:25
4
odpowiedz
zanonimizowany775707
0
Generał

To nie kwestia przejmowania się, tylko zasrania statystyki...

13.07.2011 19:28
Raistand
5
odpowiedz
Raistand
189
Legend

@up- tak jakby ktoś na tę statystykę zwracał uwagę.

13.07.2011 19:30
Didier z Rivii
6
odpowiedz
Didier z Rivii
243
life 4 sound

Tak naprawde to mam to gdzieś, ze wystawił ten negatyw, bo i tak mało kiedy cokolwiek sprzedaje na allegro, a kupującym nikt w statystyki nie patrzy, ale zdziwiła mnie reakcja allegro.

13.07.2011 19:31
7
odpowiedz
zanonimizowany377077
45
Legend

Raistand - Przed każdym zakupem sprawdzam czy sprzedawca nie ma dużej ilości negatywów.

13.07.2011 19:37
Didier z Rivii
8
odpowiedz
Didier z Rivii
243
life 4 sound

Swoją drogą, co uważacie za dużą ilość negatywów?

Czy 97% pozytywów u sprzedawcy który sprzedaje 1000 przedmiotów miesięcznie to dużo? :> bo ostatnio jak czegoś szukałem to naciąłem się na to, że szukałem usilnie kogoś z mega statystyką i olewałem osoby które w ciągu ostatnich 7 dni miąły np 10 negatywów, ale 200 pozytywów

13.07.2011 19:40
Raistand
9
odpowiedz
Raistand
189
Legend

To zależy. Wiadomo, że jak ktoś sprzedaje hurtowo to mu się negatywy trafią. Tak powyżej 3% to już trzeba się zacząć zastanawiać. ;)
Dla mnie ważne jest przede wszystkim jak sprzedawca odpowiada na nie.

13.07.2011 19:50
10
odpowiedz
zanonimizowany555134
125
Generał

Niedawno miałem zamiar założyć podobny temat. Sprzedający często mają ten przywilej, że mogą odpowiedzieć i próbować publicznie zrobić z Ciebie debila.

[2] Na neutrala też różnie reagują (odpłacają negatywem), więc na honorowe zachowanie nie ma co liczyć z ich strony, jednak wyjątki się zdarzają.

Jakiś czas temu kupiłem grę na allegro, przyszła do mnie innego wydania niż na zdjęciach, w opisie aukcji też nie było mowy, że może się różnic. Po wysłaniu maila o wyjaśnienie sytuacji, w odpowiedzi powiedziano mi tylko tyle, że z ich strony jest wszystko w porządku (ewentualna wymiana w obie strony na mój koszt), bo zdjęcie jest tylko poglądowe, a jeśli wystawię komentarz inny niż pozytywny, to sprawa skończy się w sądzie. Gdy odpisałem, że druga część dotycząca sprawy sądowej była zbędna, bo nie robi na mnie wrażenia, telefonicznie otrzymałem przeprosiny. Komentarz neutralny oczywiście wystawiłem, opisując zaistniałą sytuację. Przez tydzień mnie męczyli i straszyli sądami, wysyłali wnioski o unieważnienie itp. Zwrotnego nie dostałem, bo kupiłem dwa przedmioty i za ten drugi specjalnie nie wystawiłem opinii, ale sprzedawca wystawia negatywy bezlitośnie właśnie w takich sytuacjach, jakie przedstawiliśmy z Didierem z Rivii.

Dla mnie ważne jest przede wszystkim jak sprzedawca odpowiada na nie.

Dokładnie, na to samo zwracam uwagę.

13.07.2011 19:59
Child of Bodom
👍
11
odpowiedz
Child of Bodom
148
Woo Hoo!

Ostatnio jak na zawołanie byłem świadkiem podobnej sytuacji. Mój ojciec kupował coś na allegro z miesiąc temu i był to co prawda przedmiot za niską cenę, ale nie działał w ogóle i w momencie rozpadł się na kawałki. Nie było żadnego interesu, żeby wymieniać, czy coś w tym stylu, bo naprawdę nie warto było zachodu za takie pieniądze. Ojciec trochę zdenerwowany wystawił negatywa, co zrobiło też paru innych kupujących z tej aukcji. Ostatnio parę dni temu zaskoczenie - sprzedawca nie dość, że nie zrewanżował się złym komentem, to do tego wystawił uczciwie poztywa, bo z naszej strony wszystko było okej. Nie lada zdziwiłem się i muszę przyznać, że są jeszcze uczciwi sprzedawcy na allegro w tej kwestii.

13.07.2011 20:04
QamilekQ
12
odpowiedz
QamilekQ
106
Wisła Kraków

Wg. mnie sprzedający powinni mieć prawo wystawić komentarz jeśli kupujacy nie wpłaci kasy czy coś.

13.07.2011 20:13
13
odpowiedz
zanonimizowany5018
15
Legend

Normalka. Też mi się zdarzyło coś podobnego. Dostałem negatywa w rewanżu od kolesia, który wylicytował przedmiot i za niego nie zapłacił. Przy 1000 komentarzy może nie robi to różnicy, ale przy 50 czy 100 owszem... polskie gówno :).

13.07.2011 20:21
14
odpowiedz
zanonimizowany408759
56
Senator

Dlatego trzeba mieć 2 konta. Do kupowania i sprzedawania.

13.07.2011 20:22
15
odpowiedz
zanonimizowany76464
72
Senator

Ja mam dwa konta. Na jednym sprzedaje (100% pozytywów) i staram się to robić zawsze tak aby nie dostać negatywa, czyli ogólnie jestem OK dla kupujących.

Na drugim koncie tylko kupuje i nie waham się wystawić negatywa, jeśli sprzedawca ewidentnie chciał mnie oszukać, albo się nie wywiązał z umowy (celowo coś przeoczył itp.).

Jak dla mnie taki system sprawdza się w 100%, bo nie boje się odwetowców... a niektórzy użytkownicy nie kupią nic u sprzedawcy jeśli ten ma negatywa... nawet głupiego i niesłusznego.

13.07.2011 20:25
16
odpowiedz
zanonimizowany740676
69
Legend

do allegro po pomoc nie ma sie co zgłaszac, im tylko o kase chodzi

13.07.2011 20:41
17
odpowiedz
Mark24
11
Legend

100% jak dla mnie byłoby bardzo podejrzane. Oznacza to kombinatora który za wszelką cenę unika komentarzy negatywnych/neutralnych.
Raczej wolę interesy robić z ludzmi z charakterem, który nie owijają w bawełnę i jak trzeba to przywalą z negatywa nie bojąc się odwetu. I tak jak się wczytasz w komentarze to na pierwszy rzut oka widać który komentarz jest zwykłym odwetowcem.

QamilekQ - taka sytuacja jest teraz na ebay. Sprzedający nie może wystawić komentarza negatywnego. Robisz tak:
1. kupujesz
2. po zakupie uzgadniasz przesyłkę możliwie najtańszą (bez potwierdzenia etc.) bo nie masz pieniędzy - sprzedający się godzi bo przecież klient nasz pan jeszcze nega przywali
3. sprzedający wysyła
4. czekasz 2-3 dni
5. robisz claima na paypal-u odzyskując wpłacone pieniążki w 100%
6. piszesz do sprzedającego, że paczka nie dotarła stąd claim - jak chce to niech wyśle jeszcze raz
7. jak wdaje się w niepotrzebne dyskusje straszysz negatywem
8. dyskutuje dalej - walisz negatywa
9. sprzedający moze Ci wystawić tylko i wyłącznie komentarz pozytywny

co może zrobić sprzedający - przyjąć to wszystko spokojnie na klatę, rozsmarować i delektować się super systemem ocen na ebay-u :D

13.07.2011 23:15
Lysack
18
odpowiedz
Lysack
68
Przyjaciel

Child of Bodom -> dziwne, że sprzedający w takiej sytuacji nie wystawił negatywa. Każdy normalny człowiek najpierw próbuje dogadać się ze sprzedającym, a dopiero potem, jeśli ten się nie wywiązuje z umowy wystawia się negatywa.
Tak samo jak się kupi wadliwy towar w Mediamarkcie, to nie nasyła się na nich policji i nie straszy sądem, a korzysta z gwarancji - proste.

Często bywa tak, że:
a) sprzedający wystawia urządzenie jako sprawne, nie wiedząc, że nie działa jakaś podrzędna funkcja, o której sam nie ma pojęcia
b) towar uszkodzi się podczas wysyłki
c) kupujący nie potrafi uruchomić/posługiwać się danym przedmiotem.
d) kupujący nie przeczytał dokładnie opisu aukcji

W tej sytuacji kupujący powinien skontaktować się ze sprzedającym - ten w większości przypadków wymieni towar na nowy na własny koszt, lub jeśli nie opłaca się przesyłać po prostu zwróci koszt towaru i przesyłki.

Najgorsi jednak są kupujący-majsterkowicze. Kupią jakiś sprzęt, a później piszą: "przedmiot dotarł uszkodzony, zdjąłem obudowę, bo chciałem naprawić, ale nadal nie działa" - najczęściej tacy klienci wyciągają sobie potrzebne im części, albo psują jeszcze bardziej. Z tego też powodu nie przyjmuję takich zwrotów, a żeby uchronić się przed klientami, którzy nie przyznają się do rozkręcania naklejam plomby (choć znalazło się dwóch akrobatów - jeden twierdził uparcie, że plomby zeszły podczas mycia urządzenia, a drugi, że mu dziecko nacięło/przebiło długopisem).

13.07.2011 23:35
Child of Bodom
19
odpowiedz
Child of Bodom
148
Woo Hoo!

Nie wiem co w tym dziwnego, skoro kupujący wywiązał się ze swoich obowiązków i przelał szybko pieniądze na konto. Niby za miałby dostać komentarz negatywny? Sprzedający z drugiej strony sprzedaje szmelc w dużych ilościach i do tego na aukcji zaznacza, że jest to "produkt wysokiej jakości". Polecam zapoznać się z komentarzami (neutralnymi i negatywnymi) z ostatniego miesiąca na temat "pompki".

http://allegro.pl/show_user.php?uid=7516180&type=fb_all&feedback_type=fb_recvd_neg

Forum Forum Rozmawiamy
Odpowiedz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl