PlayStation 4 - specyfikacja serca konsoli, układu AMD Jaguar
Z mojej strony mała prośba do bardziej doświadczonych graczy/fanów sprzętu. W jaki sposób nowy układ amd, będący częścią PS4 ma się do dzisiejszych procesorów AMD i Intel zarówno 2, 4 itd. rdzeniowych ? Czy np intel I5 oraz amd FX będą mogły konkurować z procesorem w Play Station 4 ?
Może w końcu proce AMD doczekają się optymalizacji w grach, bo dominacja Intela nudzi.
Tyle, że ten z ps4 ma mieć osiem rdzeni i pewnie będzie nieco zmodyfikowany.
Moim zdaniem błędem Sony jest odejście od architektury PowerPC.
A moim za to doskonałym posunięciem - pisanie gier na nowe PlayStation będzie w końcu mniej katorżniczym zajęciem, a tytuły multiplatformowe nie będą już wyglądać najgorzej akurat na tej konsoli.
nic szalowego (dobrze za maly proces technologiczny i zapewne TDP) ale jak pisze Kam9111 osiem rdzeni i modyfikacje sprawia ze PS4 bedzie bardzo wydajne i nie wstrzyma rozwoju na pare ladnych lat jak ma to miejsce w obecnej generacji a na czym cierpi PC.
procesor to nie wszystko , o grafice chyba ktos zapomniał , a ta... obecnej generacji "piece" beda mocniejsze od ps4 , z ta roznica że ze wzgledu braku mozliwosci rozbudowy konsoli programisci beda musieli bardzo sie starać aby wyciskać 7 poty z konsoli...
Ja również jestem zdania, że pójście w architekturę x86 to dobre posunięcie. Nie jestem może specjalistą w tej dziedzinie, ale logiczne wydaję się łatwiejsze portowanie gier na PC.
Poza tym należy pamiętać o Valve i ich SteamBoxie. Pewnie cieszą się z takiej a nie innej architektury PS4, w końcu jeśli portowanie będzie łatwiejsze, to i więcej gier na ich platformę. Oj będzie ciekawie, ale chyba dopiero w przyszłym roku.
Tak sobie pomyślałem, że dobrą opcją byłoby wbudowane podkręcanie procesora w ps4, decydować by mogła o tym konkretna gra, a na pudełku byłaby informacja, że wymagania energetyczne są większe dla tej gry i wtedy każdy mógłby zdecydować czy 50w robi mu różnice czy nie.
Oczywiście zasilacz byłby już na zapas, a użytkownik nic by nie musiał robić, ani się interesować, konsola po włączeniu tytułu przekręciła by cpu np. z 1,4 do 1,8 ghz, co zapewniłoby większą wydajność, a może coś na wzór turbo.
Oczywiście wymagałoby to od sony i producentów gier testów oraz konsultacji, ale to byłaby jakaś opcja.
Weź nie rób z tego peceta. Ja do dzisiaj jak komuś mówię (ktoś kto nie gra zbyt dużo taki casual), że podkręciłem sobie kompa to ta osoba myśli, że śrubokrętem. A niektórzy na moją propozycję "podkręcić ci kompa" reagują strachem i paniką czy się nie zepsuje -_- teraz weź pod uwagę to, że konsole to głównie produkty dla casuali co to odpalą jakąś gierkę raz na jakiś czas bez zmartwień.
Ja bym wolal raczej porownanie tego procka, do siedzacego w PS3 Cella, niz do innych pecetowych procesorow. Swoja droga, to mam nadzieje, ze jak w konsolach jest pecetowa architektora, skonczy sie portowanie z konsol na PC i zacznie sie portowanie z PC na konsole. W ten sposob, jak konsolom zabraknie mocy po dwoch czy trzech latach, to detale graficzne beda im obcinane i gry w wersji na PC, beda zawsze ladniejsze i dobrze zoptymalizowane.
Czy to się przełoży np. na możliwość gry 64 graczy w multi BF4?
kaszanka9 - Kazdy podkrecanie procka zmniejsza jego zywotnosc. A co do twojego pomyslu - pomyslales o chlodzeniu? Jezeliby Sony wprowadzilo opcje podkrecania procka przez konkretne gry, konsola by sie ugotowala. Chlodzenie i zwiazany z tym halas jest jednym z najwiekszych problemow tych malych pudelek.... to pomysl bezsensu.
Kam9111 - Przeciez casual nie musialby nic robic. O czym ty w ogole gadasz?
I właśnie tu się mylisz, bo jak taki casual się dowie, że coś ma się podkręcać to wpadnie w panikę, bo tacy to się boją w ogóle myśleć o podkręcaniu (że się zepsuje, spali itp.)
@Night Prowler
A moim za to doskonałym posunięciem - pisanie gier na nowe PlayStation będzie w końcu mniej katorżniczym zajęciem, a tytuły multiplatformowe nie będą już wyglądać najgorzej akurat na tej konsoli.
Pisanie gier na PowerPC nie jest katorżniczym zajęciem. Nikt się nie skarżył na X360 gdzie jest właśnie PowerPC. Pisanie na Cell było katorżniczym zajęciem ale tylko na początku gdy narzędzia nie były jeszcze dopracowane a programiści uczyli się odmiennego podejścia.
@kaszanka9
Tak sobie pomyślałem, że dobrą opcją byłoby wbudowane podkręcanie procesora w ps4, decydować by mogła o tym konkretna gra, a na pudełku byłaby informacja, że wymagania energetyczne są większe dla tej gry i wtedy każdy mógłby zdecydować czy 50w robi mu różnice czy nie.
Częstotliwość taktowania Jaguara w PS4 ma wynosić 1,6 GHz. Moim zdaniem to ściema a konkretnie półprawda mająca dezinformować Microsoft. Jestem pewny, że te 1,6 GHz to będzie w menu, małych, niezależnych gierkach, podczas oglądania filmów i przeglądania internetu a w grach AAA procek będzie pracował z dwa razy większą częstotliwością. Prawdopodobnie przy 1,6 GHz Jaguar nie będzie potrzebował działającego wiatraczka dzięki czemu konsola będzie bardzo cicha gdy nie będziemy grać w wymagające gry a gdy będziemy, to wiatraczek i tak będzie zagłuszony przez dźwięki z gier. Ja zresztą gram na słuchawkach więc nawet spory hałas z systemu chłodzenia nie robi mi większej różnicy.
Pankracy Czartoryski - trudno powiedziec, nie sadze by wyszla poprawiona wersja BF3 na nowe konsole, a w MAGu na PS3 miales nie 64 a 256 graczy na jednej mapie.
Hahahah OC konsoli !!!
Zart roku :) Jesli Sony w PS4 uporalo by sie z chlodzeniem, zasilaniem to po co mieli by dac odblokowany mnoznik i mozliwosc OC ?
Nie prosciej by bylo sprzedawac juz podkrecone PS4 ? xD
A moze to co beda sprzedawac tera juz jest po OC buahahahaha
Dla niezorjentowanych juz tlumacze - Jagular to beda "male" rdzenie, skierowane glownie do tabletow. 8 rdzeni jagular bedzie mialo problem z pokonaniem desktopowego (PC) Core i3-2xxx ktory posiada 2 rdzenie. Do i5/i7 i FX, czy nawet Phenom to temu BARDZO DALEKO.
Niestety, cudow nie ma, to sa bardzo oszczedne, malutkie rdzenie i w PS4 ratuje je jedynie to, ze bedzie to jedna specyfikacja a wiec optymalizacja gier lepsza niz na PC.
Same 8 rdzeni jagular (zapewne taktowane 1,6GHz) nie przekrocza wartosci 35W TDP, kiedy desktopowe i5/i7/fx juz sa ze startu 95W co tylko nakresla jak duza roznica jest w pobieranej i wykorzystywanej mocy. (oczywiscie na korzysc tych z PC).
Ale to konsola, ona nie moze miec tak wydajnych podzespolow jak PC, bo by ciagnela 200-300W, a to bylo by ciezkie do schlodzenia w tak malej skrzynce.
W skrocie - osoby ktore niedawno (czyli przez ostatni rok) kupily high-endowa maszyne, nie musza sie martwic ze bedzie do wyrzucenia po premierze gier na PS4. To nie czasy PS3, teraz takiego postepu nie ma, a unifikacja konsoli z PCtami tylko sprawi ze gry na PC beda mialy zblizona optymalizacja do konsol, a wiec nadal nie trzeba bedzie wymieniac sprzetu tak czesto jak kiedys.
Wiosnaidzie - pisałem o BF4. Jak zrobią to znowu na 32 graczy to będzie lipa na dużych mapach. W MAG owszem było max 256 graczy ale tam praktycznie nie występowała fizyka, zniszczenia otoczenia a pojazdy tylko szczątkowo.
Gastovski
A co ty możesz wiedzieć chłopie, nic nie musi zmniejszać żywotności, żadnego gotowania konsoli (lol), jeżeli to by zostało tak pomyślane z góry, przecież nie mówię o sytuacji, że sony w ostatniej chwili sobie coś takiego wymysli, tylko jako wbudowana funkcja coś ala turbo w desktopach i jakoś nikt nie pierdoli że żywotność spada i pc się gotuje, bo to przemyślana funkcja.
Twoje pierdolenie jest bez sensu, bo taka technologi istnieje w desktopach, więc jesteś frajerem.
Pan Dzikus
Heh, dobra teoria, jeszcze lepiej jakby się sprawdziło.
TrueGrand---> A świstak siedzi i zawija sreberka.
Pankracy Czartoryski - a to juz musisz wrozki zapytac, bo nikt inny Ci odpowiedzi nie udzieli. PS4 to taki mocny PC, ale posiadajacy wszystkie zalety systemu o zamknietej identycznej konfiguracji. Przecietny PC by dogonic jakoscia softwaru konsole MUSI byc conajmniej kilka razy bardziej wydajny. Wiec obawiam sie, ze w BF4 nie bedzie roznic, ba moga byc ale w druga strone, z kolei w BF6 sytuacja moze sie powtorzyc.
Zreszta dla tych kilku casuali caly czas uzywajacych PC do grania nie warto sie meczyc ;)
Kam9111
Widzisz . Piszesz o czyms o czym nie masz zielonego pojecia.
Napisz moze dlaczego bedzie inaczej tzn gry PS4 nie beda ladniejsze od tych na PC, a nie wyskakujesz ze swistakami .
Bo PS4 jest zacofane już na starcie? Przecież ten procesor to nawet koło i5 nie stał, grafika to coś jak hd7770, już teraz można kupić 7970, a pod koniec roku będzie seria hd8xxx. Poza tym pewnie niedługo doczekamy się także nowego directx.
Multiplatformowe tytuły zawsze na pc będą ładniejsze z tym, że na początku trzeba będzie dość mocnego sprzętu.
UbaBuba
HAHA
Nie słuchajcie tych bzdur, chłopie chyba główka się boli, wyssałeś te dane z DUPY..
PS3 pobiera około 200 W..
Ciężkie do słodzenia, gówno prawda, kompletny imbecyl...
Zaświadczam ci, że na ps4 gry będa lepiej wyglądać niż pc na 100%.
Są przecieki, że nowy KZ używał tylko 1,5 GB ramu...
Na początku nie bedzie wielkich różnic w grach na obie platformy, z czasem różnicę zaczną się pogłebiać bo to normalne. Ale dajmy na to, że szczytem dzisiejszej grafiki jest ten cały Crysis 3, to zakładając że nowe konsole będa wstanie prezentować taką grafikę, to minie sporo czasu zanim przeciętne multiplatformy na codzień będa tak wyglądać. A to jak wiemy z autopsji szybko nie nastąpi - pewnie dopiero za kolejnych 7 lat. Dlatego Kam9111 ostro bredzi a z fanbojami niestety nie ma dyskusji.
@kaszanka9 - ja czytałem ze KZ używał 2gb ale to i tak kosmos co wycisneli z tak niewielkiej ilosci pamięci :)
kaszanka9 - Ale dlaczego ty mnie atakujesz w taki bezczelny i niegrzeczny sposob? Wylej kubel zimnej wody na glowe i ochlon najpierw. Napisalem ci tylko na spokojnie dlaczego ten pomysl jest bezsensu, a ty na mnie wyskakujesz.
Tak jak napisal TrueGrand, twoj pomysl jest chybiony. Jakby chlodzenie dawaloby sobie rade, po co w ogole sie bawic w podkrecanie? Konsola bylaby wysylana od razu podkrecona. Natomiast co do mitycznego turbo, dowiedz sie najpierw co ta funkcja daje, a potem wyzywaj innych od frajerow.
W kazdym razie, procesory zuzywaja sie szybciej na podkrecaniu i to jest fakt. A jak masz zamiar ludzi obrazac, to lepiej nic nie pisz. Twoje posty sa zwykle i tak klebkiem agresji i frustracji ;).
alphalyr ---> Dobra teraz ci coś uświadomię. PS4 jest jeszcze bardziej zacofane na starcie niż PS3. Przykład:
moc gpu w ps3 to około geforce 7800/7900. Czyli w tamtym okresie jedne z lepszych karty graficznych.
Teraz moc całego PS4 to te 1,84 TFLOPS (powtarzam całego PS4) czyli coś troszkę powyżej HD 7770 (dodatkowo mocy gpu nie powinno się mierzyć poprzez jakieś FLOPSY, bo ile razy to już widziałem jak jedna karta miała więcej flopsów, a była gorsza).
Połowa tych super duper filmików z PS4 to rendery lub oszustwa. Przypomnij sobie filmiki z gier przed premierą ps3. Grafika miała być taka superrrrr, a wyszła kupaaaa. Czyste rendery.
DEEP DOWN mnie najbardziej rozśmieszył, bo takiego rendera dawno nie widziałem.
http://n4g.com/news/1178872/unreal-engine-4-not-as-impressive-on-ps4-as-on-pc-comparison-between-elemental-pc-and-ps4-demos
masz swojego UE4 na PS4.
Watch dogs jechał na pececie o rzekomo "podobnej wydajności co PS4" ---> tak, bo uwierzę w te bajeczki.
Wasz kochany Killzone 4
http://www.youtube.com/watch?v=JUZJTjns6Qg
Teraz skanowanie trailera:
0:14 zauważ, że te drzewka wyglądają biednie, a tekstura pod nimi odstrasza. (mam na myśli te łączki brrr) do tego słaba jakość rzucanych przez nie cieni. Ba co ja plotę to nawet nie cienie tylko przyciemnione tekstury (ten sam trik co w call of duty).
Budynki zbudowane są ze strasznie prostych brył, niektóre rzeczy znajdujące się na dachach to wypukła tekstura (ahh klasyk).
Refleksy budynków to również tekstura (nie w czasie rzeczywistym) ta sama sztuczka jak m.in. w Crysisie 2 na dx9.
0:30 Tekstury na postaciach mogą podcierać tyłek tym z crysisa 3, a o liczbie poligonów nie wspomnę. Krzaczki z tyłu są z poprzedniej epoki.
Do tego przesadzone różne rozmycia (co to się taka moda na to zrobiła-ja jakoś jak wychodzę na powietrze to nie rozmywa mi się wszystko na co patrzę)
Fizyka z tego co widziałem prawie nie istnieje oprócz skryptów. Roślinki nawet na wiatr nie reagują, są statyczne ;(. Taki żal, bo crysis 3 ma obliczanie fizyki wiatru w czasie rzeczywistym...
Na sam koniec gra chodziła na prezentacji w jakichś 20 klatkach. Życzę miłych lagów.
Jeśli to jest ta nowa generacja to wystarczy mi kupić jedną kartę za 1500zł i cieszę się nowym kompem przez następne 5 lat.
Ale muszę im przyznać kamuflować to oni potrafią.
Jeśli to jest ta nowa generacja to wystarczy mi kupić jedną kartę za 1500zł i cieszę się nowym kompem przez następne 5 lat.
I krzyż na drogę.
No pojeździsz 5 lat na jednej grafie, chyba na niskich. Powodzenia.
TrueGrand - proste ... patrz na bebechy (cudow nie ma nawet uzywajac api libgcm). To moze ty mi napisz dlaczego beda wygladac lepiej ?
kaszanka9 - ujme to tak... Zdziwisze sie ;]. To juz nie sa czesy kiedy konsole przodowaly lub byly na rowni technologicznie z PC. Teraz sprzetowo sa o jakies kolo 1,5 roku do tylu ,a w dniu premiery beda o ponad 2 lata :). Co do plotek z pamiecia to jest mowa o pamieci GPU, a nie o ogolnym uzyciu pamieci. Co sie stalo z pamiecia zarezerwowana dla CPU hmmm ?? ;] Zreszta wieksze uzycie pamieci nie oznacza lepszej grafy, a jak ta by byla to oznacza wieksze zuzycie mocy gpu, ktorej za duzo nie ma. Co do chlodzenia, pradu itp. to UbaBuba ma racje ;]. Dobry PC wszama 400W+ mocy i zobacz jakiego chlodzenia to wymaga. W PS4 i tak mamy uz przynajmniej 100W gpu do tego CPU 40W i reszta bebechow i mamy 180W znane z ps3 classica ktory jak x360 to chlodnych nie nalezal. Do tego trzeba tez dodac finanse, a sony nie jest korporacja charytatywna i nie bedzie doplacal niewiadomo ile do swoich zabawek.
Kam9111 na digital foundry masz ladne screenshoty z Vist. Kilka prostych meshykow poukladane, poskalowane, porotate'owane na plane'ie z takze dosc lo-resowa textura. OWszem tych kartonikow jest sporo na ekranie i na zwyklego gracza to dziala, dajac efekt "WoW".
Ciesze sie,ze dano tyle ramu. Skonczy sie kombinowanie z streamingami i napedy takze troche odpoczna. Ale cala reszta za to jest lekko w tyle.
Sam Jaguar jest kierowany do tabletow x86 ultrabookow itp. Czyli wydajnosc nizszej poleczki.
Kam - jaja sobie ze mnie robisz ? najpierw mówisz że mi cos udowodnisz a potem punktujesz mi trailer co jak wygląda wg. twojej opinii. To ma coś udowodnić bo Ty tak sądzisz ? Takim sposobem moge udowodnić że mój maluch wyglada lepiej niż twój mercedes.
Co do pierwszej części zgodze się że z demem jest coś nie wporzadku, ale nie wiem dlaczegom nie wypowiadam się. Wole poczekać na gry.
kaszanka9->
Nie potrafisz dyskutować nie obrażając ludzi? Jakaś niedojrzałość emocjonalna czy co? Nie możesz przedstawić swojej opinii bez "z dupy", "gówno prawda", "imbecyl", "pierdolenie" czy "frajer". Zachowujesz się jak gimbus, co to - tu pojadę Twoim stylem - w dupie był, gówno widział;)
PS Stare PS3 - fat, pobierało nieco poniżej 200W, Slim ma mniejszy pobór mocy, tak ze 30% mniej - czyli koło 130W.
PS A jaką oprawę graficzną zapewnią nowe konsole to zobaczymy jak się pojawią, KZ2 też na pokazach przedpremierowych wyglądał lepiej niż finalna wersja.
Rzeczywiście jak się przeanalizuje dogłębniej te gameplaye i trailery z prezentacji PS4 to wygląda biednie w porównaniu z Crysisem na PC. Jak już hype opadł to rzeczywiście zaczyna się dostrzegać te niedoskonałości.
@alphalyr - akurat z tym trailerem KZ to ma rację gościu, wystarczy że zatrzymasz trailer w tych wskazanych punktach i zobaczysz na czym oszczędzali.
Hype to będzie na E3.
Na dzień dobry jest świetnie. 163 firmy już coś robią. Hardware ma bardzo niewiele ograniczeń więc czarodzieje z SCEE zmasakrują. A studia niezależne będą miały łatwiej.
Tylko ja bym tego trailera Killzone 4 (badz shadow fall) nie bral jako odpowiednika mocy PS4. Po pierwsze jest 10 miesiecy do premiery (a sama gra nie powstawala na pelnym hardwarze PS4), po drugiej pierwsze gry nigdy nie zachwycaja oprawa. No ale tutaj trzeby byloby pamietac poprzednie poczatki generacjii konsol z perspektywy starszego czlowieka, a nie wczesnego nastolatka, badz dziecka. Wtedy wszystko bylo piekne i kolorowe.
Skok z pierwszego Xboxa do X360 byl (pomijajac skok z 480p do 720p) praktycznie zaden. Nie bez powodu 360 byl nazywany Xboxem 1.5. Natomiast ci co pisza o jakiejs przewadze technologicznej PS3 w dniu premiery tez sie myla, gdyz w listopadzie 2006 roku na rynku byla juz seria GeForce 8, a PS3 dysponowalo czyms w rodzaju dwoch 6800 w SLI. Gry oprawa tez wtedy nie zachwycaly.
Gastovski
Atakuję cię, bo twoja głupota jest bezczelna, piszesz jakiś bzdury, gdy dokładnie to co opisuję już istnieje i nikt nie narzeka.
Pomysł nie jest chybiony, dlatego właśnie jesteś imbecylem, bo pierdolisz o jakichś bzdurach, a tym czasem taka funkcja już istnieje w obecnych prockach desktop, tam masz wszystkie odpowiedzi na twoje durnoty:
- nic się jakoś nie grzeje ani nie gotuje
- nie zmniejsza to żywotności
- po co się bawią w podkręcanie - przeczytaj sobie po co jest turbo u intela i amd i jakie są korzyści
Więc tak, jedynie ty jesteś FRAJEREM, jako, że w każdym punkcie się myliłeś, TURBO ISTNIEJE i to jest fakt, którego nie podważysz, a żadne z pierdół o których pisałeś nie jest problemem przy turbo, ale spoko ty wiesz lepiej niż intel i amd, złóż im cv na inżyniera...
Żadna gra pc nie skaluje się obecnie na 8 rdzeniach, dlatego na początku ps4 pokaże pazur, a potem, to sobie będziecie mogli kupić lepsze gry na pc, ale pc droższym minimum 2 razy, więc co to za porównanie.
kaszanka9 - wylewaj wiecej piany i agresjii, ale niczego to nie zmieni w twoim osmieszaniu sie :D. Nie potrafisz czytac ze zrozumieniem, wmawiasz mi rzeczy, ktorych nie powiedzialem i mnie na dodatek ciagle obrazasz. Jak tu z toba dyskutowac? Ano, fakt, nie ma o czym :). Wszak przekonalo sie juz o tym 90% tego forum.
Dorosnij synu, a potem sie bierz za dyskusje.
ja czytałem ze KZ używał 2gb ale to i tak kosmos co wycisneli z tak niewielkiej ilosci pamięci
A ile tak naprawdę ma pamięci dla gier to PS4? Co z tego, że specyfikacja 'mówi', że 8gb skoro to pamięć także dla karty graficznej. Czyli pewnie ze 3gb odchodzi, 1gb odchodzi na utrzymanie samego systemu i pewnie ze 4 zostanie.
Poza tym największy wpływ na grafikę w grach ma karta graficzna i procesor, a ram ma mało do gadania. Owszem jest ważny, ale nie aż w takim stopniu.
Skok z pierwszego Xboxa do X360 byl (pomijajac skok z 480p do 720p) praktycznie zaden
W Grudniu 2006 roku wyszło Gears of War, skok ogromny.
Ghost2P - X360 wyszedl w 2005 roku, nie w 2006.
Ja mowilem o premierze.
Poza tym największy wpływ na grafikę w grach ma karta graficzna i procesor, a ram ma mało do gadania. Owszem jest ważny, ale nie aż w takim stopniu.
W konsolach jest bardzo ważny; przy wyrównanych osiągach o jakościach multiplatform decyduje głównie ilość dostępnego RAMu. Co było widać w pierwszych 2-3 latach na PS3; przy identycznej ilości pamięci nie dość, że PS3 miało podzieloną na pół pulę dla CPU i GPU, to dodatkowo OS footprint wynosił na początku 96MB vs 32MB w X360.
Tak więc ilość i jakość dostępnego RAM ma zasadnicze znaczenie. 2 fps mniej mało kto zauważy, ale teksturę niskiej jakości - każdy.
Kaszanka9 az bije glupota od twoich wypowiedzi, mam wrazenie ze robisz sobie jaja, choc jesli to zarty to przez ich poziom i tak wydajesz sie kompletnym idiotą. Sorry, moge jedynie zgadywac ile masz lat, ale dawno nie widzialem takiego smarka piszacego takie bzdury na forach :) Wszystko co napisal Gastovski jest prawda. I wszystko co napisal, osoba ktora podkrecala procesor powinna wiedziec. Zwiekszona moc = zmniejszona zywotnosc, chlodzenie, halas itd. A za szczeniackie obrazanie innych forumowiczow gdybym byl adminem tego forum dalbym Ci bana po IP od razu. To juz nie jest trolling, tylko zwykle chamstwo. Jak juz bardzo chcesz kogos obrazic zrob to w sposob inteligentny, nieewidentny i elokwentny. Choc po co ja to pisze, pewnie i tak nie znasz znaczenia tych słów.
kaszanka9 - kolego, wbij sobie to do głowy, że konsola nie przebije PC-ta . Tu nie ma się co kłócić, bo ten procesor nie będzie zajebiście wydajny (tak samo grafa) to tylko konsola - ograniczone pudło z napchanymi podzespołami które się ledwo co mieszczą....
i co teraz powiecie mineło 2 lata od waszych wypowiedzi i gry też sie pozmieniały wszystkim tęmpym gamoniom pc żeby dorównać konsoli ps4 musi mieć kartę o wartosci 1400zł i procesor o wartosci 1400 niemówioc o reszcie po1 konsola jest tylko do gier internetu i filmów komputer wiadomo moim zdaniem już teraz widzimy potecjał najdroszej firmy na świecie sony i niema lepszej jest to marka kturej nietrzeba nic o niej mówić każdy człowiek na świecie zna i docenia tą marke jeżeli chodzi o procesor ktury jest w konsoli jagby miał go jakiś komupter to by sie zaliczał do super komutera po 2 pamieć 8 ddr5 to tak jagby było 16 ddr3 po 3 grafika 4 giga to tak jagby było 8 na pc dzielimy wszystko razy x2 i tak to na chwile obecną wygloda na 7 lat do przodu jak z poprzedniczką co dała by rade jeszcze dziś zaskoczyć ps 3 bardzo udany trafiony produkt za niewielke pieniodze teraz policzmy ile byśmy musieli wydać na taki komupter czym jest ps4 kturą możemy już kupić za 1400 zł nową moim zdaniem niech ci co graja na pc pochylą czoło i przetrawią to że długo jeszcze żaden komputer nie dorówna ps4
i jeszcze jedno do tych co sie tak znają na pc pamientajcie ze w konsoli procesor graficzny i procesor amd o nazwie kodowej jaguar so zintegrowane jerzeli chodzi o ram jest po to żeby system w konsoli szybciej pracował czyli pzesyłanie danych i tmp. prosze sie niespierać niepisać głupot mam podzielone zdania do wszystkich wypowiedzi jeszcze raz tłumacze na chwile obecną żaden komuter niedorówna konsoli jerzeli chodzi o predkość wczytywania gier i samego grania niema co sie spierać a za 2 lata usłyszymy o ps5 o kturej już sie mówi
Po pierwsze, to otrzymujesz w nagrodę łopatę.
Po drugie, to wnioskuję o jakieś krótkie testy IQ zanim będzie można dodać jakiś komentarz, dzięki temu zmniejszy się ilość debilnych komentarzy i użytkowników jak ten powyżej.