Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Katastrofa kolejowa w Hiszpanii

24.07.2013 22:58
😒
1
Montera
63
Legend

Katastrofa kolejowa w Hiszpanii

http://www.tvn24.pl/katastrofa-pociagu-w-hiszpanii-20-osob-zginelo,342142,s.html

A ja jutro robię pociągiem 1500 km prawie..

24.07.2013 23:00
ES_Lechu
😁
2
odpowiedz
ES_Lechu
108
Mocny Mariusz

Więc statystycznie lepiej być nie może ;) w końcu jak często mamy katastrofy kolejowe dzień po dniu? cheer up

24.07.2013 23:00
3
odpowiedz
tomcio006
97
Legend

znaczy sie zakladasz swoj watek-nekrolog?

24.07.2013 23:01
bogi1
4
odpowiedz
bogi1
128
The Best in the World

Druga duża katastrofa kolejowa w tym miesiącu po tej we Francji

24.07.2013 23:09
5
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

Uhuhuhu powodzenia! :D Pamiętaj nie idź w kierunku światełka. Choćby MJ ręką sięgał do Ciebie.

24.07.2013 23:15
bogi1
6
odpowiedz
bogi1
128
The Best in the World

Mówią, że to mógł być zamach. Z relacji jakiejś kobiety, która twierdzi, że najpierw był wybuch a potem dopiero pociąg wypadł z torów

24.07.2013 23:24
7
odpowiedz
zanonimizowany602264
153
Legend

bogi1 to coś jak w Smoleńsku. :) Niech postawią pomnik, tak jak u mnie w Radomiu stoi teraz pomnik Kaczyńskich hahaha.

24.07.2013 23:24
Blackbeard
👍
8
odpowiedz
Blackbeard
110
Non timebo mala

Choćby MJ ręką sięgał do Ciebie.

Żeby tylko to była ręka :D

25.07.2013 00:39
👍
9
odpowiedz
zanonimizowany933346
22
Generał

Najlepiej siądź z tyłu. Jak pociąg w coś przypieprzy to najwięcej energi idzie na przednie wagony i tam giną ludzie. Im dalej tym bezpieczniej.
Udanej podróży życzę Damianie ;)

25.07.2013 01:21
Stra Moldas
10
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Nie mówiąc o kwestii "praktycznej", bo nie wiem, z czego to wynika, ale ostatnie wagony z reguły są puste.

W ogóle jak jest z bezpieczeństwem ostatniego wagonu? Lepiej siedzieć jak najbardziej z tyłu w razie (odpukać) wypadku, czy jednak w środkowych wagonach?

25.07.2013 01:22
11
odpowiedz
Montera
63
Legend

[9] Dzięki Mat.

Mój wagon ma nr 25. Ciekawe jakie mam szanse na przeżycie.

25.07.2013 01:27
12
odpowiedz
zanonimizowany933346
22
Generał

No w razie stłuczki te wszystkie wagony z tyłu mają jakąś tam energię i wytracają ją gniotąc te przed sobą. Chyba jakoś tak działa fizyka?

No Montera masz chyba na imię Damian czy Daniel, już nie pamiętam.

25.07.2013 01:29
Stra Moldas
13
odpowiedz
Stra Moldas
98
Wujek Samo Stra

Zastanawiam się też, bo zawsze może się zdarzyć, że coś walnie od tyłu... Ot, takie głupie dywagacje. Trzeba przecież zawsze myśleć pozytywnie. :)

25.07.2013 09:15
👍
14
odpowiedz
Child of Pain
191
Legend

Kto czeka na news o pociagu z wagonem nr 25? Tylko pytanie kto napisze ewentualny nekrolog .

25.07.2013 09:19
Bart2233
15
odpowiedz
Bart2233
132
Peaceblaster

dVk.--> ...Choćby MJ ręką sięgał po Ciebie.

25.07.2013 13:56
bogi1
16
odpowiedz
bogi1
128
The Best in the World

Moment wypadku na video z monitoringu:

http://www.tvn24.pl/moment-katastrofy-na-filmie-z-monitoringu-pociag-z-ogromna-predkoscia-wypada-z-torow,342271,s.html

Ograniczenie do 80 było a on jechał w przedziale od 190 do 220 ;(

25.07.2013 14:15
ElMundo.
17
odpowiedz
ElMundo.
64
Mr Lazy

Montera - Ostatnio jechałem wagonem nr 27 który był zaraz za lokomotywą, więc sorry, możesz nie przeżyć

25.07.2013 17:38
18
odpowiedz
daro11221
97
Generał

Paradoksalnie dzięki temu wypadkowi mamy dużo mniejsze szanse na podobny wypadek podczas podróży pociągiem. Maszyniści że tak powiem przynajmniej przez następne kilka dni będą przywiązywali większą wagę do utrzymywania prawidłowej prędkości na pewno będą też prowadzić pociąg rozważniej. Tego typu wypadki uświadamiają im, że wiozą ludzi, a nie worek kartofli. Oczywiście większość maszynistów jest w porządku, czasem tylko niektórzy zapominają, że ich praca wiąże się ze sporą odpowiedzialnością a przepisów należy przestrzegać bezwzględnie.

25.07.2013 21:07
jaro1980
19
odpowiedz
jaro1980
78
Amiga User

No chyba, że będzie jak w Chinach kilka lat temu, że maszynista jechał kilka km poniżej limitu ale zapomnieli mu przekazać, że na jakimś odcinku był remont i ograniczenie...

25.07.2013 22:14
Herr Pietrus
20
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

^ Ta, przypominają się od razu Szczekociny...

25.07.2013 22:18
21
odpowiedz
wlodzix®
120
Zapach starca

Maszynista sobie nagrabił. Tyle ludzi na sumieniu przez nieodpowiedzialność, brawurę i głupotę.

Chyba na TVN pokazywali jego wpisy na facebooku jak chwalił się ile to on nie jeździ pociągiem. Było nawet zdjęcie z 200 na liczniku. Niby dziwnym trafem po katastrofie zdjęcie zniknęło, ale ludziom udało się je skopiować.

25.07.2013 22:20
bogi1
22
odpowiedz
bogi1
128
The Best in the World

Niby dziwnym trafem po katastrofie zdjęcie zniknęło

Ba nawet cały jego profil zniknął. Przynajmniej ja nie mogę na niego się dostać ;)

25.07.2013 22:27
23
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

co w tym dziwnego że jeździł 200 km/godz ?
nowoczesny pociąg nowoczesna trasa to śmigał i wstawiał do netu foty. ( nie mówię o tym tragicznym zakręcie ale o całej szopce że facet się chwalił i wielkie halo - to po ch... robią szybkie pociągi ?)

25.07.2013 22:31
24
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

Montera jeżeli myślisz ze twój pociąg będzie miał 25 wagonów to... no chyba ze ty towarowymi podróżujesz

25.07.2013 22:34
25
odpowiedz
wlodzix®
120
Zapach starca

trybik18 -> ale on tam dawał podpisy typu: jaki kozak ze mnie patrzcie.

25.07.2013 22:34
26
odpowiedz
zanonimizowany933346
22
Generał

Trybik, no dokładnie! Po co robią szybkie samochody, po co produkują broń, po co są noże!? Juz nie wspomnę o śmiercionośnych samolotach!! A siejące spustoszenie petardy!?

Jak ktoś wie jak ma korzystać z tego co ma to wszystko jest ok. Jak maszynista wchodzi w zakręt z 200 na liczniku to chyba coś tu jest nie tak! Nie wiem czy żyje, ale jeśli tak to dożywocie to minimum dla tego pacana!!

25.07.2013 22:52
27
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

ThrashMetal spokojnie spokojnie na dziś wiemy że jechał 190 ( co dla tej trasy i pociągu jest prędkością standardową)

nie wiemy tylko czemu przed zakrętem nie zwolnił do 80 .Nie wykluczajcie awarii hamulców czy innych systemów.

to tylko w Smoleńsku godz po katastrofie wiedzieli ze piloci "przydepeścili" ale to nie Rosja i nie MAK poczekajmy.( dziś juz odczytali skrzynki a pamiętacie ile to zajęło Rosjanom )

wlodzix® > gdybym śmigał taka bryczką pewnie tez byście widzieli moje foty na forum z podpisami tego typu.
ale to do qw.. nie oznacza ze jak by mi hamulce padły to te foty były by dowodem zbrodni.

" Nie wiem czy żyje, ale jeśli tak to dożywocie to minimum dla tego pacana!!"

mam nadzieje ze nigdy nie będziesz sędzią

ps. obaj żyją

25.07.2013 22:57
👎
28
odpowiedz
wlodzix®
120
Zapach starca

trybik18 -> bronisz typa jakby to twój ojciec był. Było ograniczenie do 80 a jechał 190 ? Było tak ! Był zakręt a jechał 190 ? Jechał.

Koniec kropka, takie są fakty jego wina.

Zresztą sam powiedział, że oby nie było zabitych bo będzie miał wielu ludzi na sumieniu. On sam tak powiedział, więc go nie broń, bo jest świadomy co zrobił.

ThrashMetal spokojnie spokojnie na dziś wiemy że jechał 190 ( co dla tej trasy i pociągu jest prędkością standardową)

było ograniczenie do 80 ! To, że pociąg może jechać już nawet 500km/h to nie oznacza, że z taką prędkością ma pokonywać każdy zakręt. Gość się śpieszył bo miał tam jakieś opóźnienie, olał bezpieczeństwo/znaki/przepisy i katastrofa gotowa.

25.07.2013 23:01
29
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

wlodzix® > nikogo nie bronie porostu biorę inne okoliczności pod uwagę. Wyobraź sobie, jeżeli sie okaże że jednak nie była to jego wina to i tak bedzie miał poczucie winy ( czyli na sumieniu).

"było ograniczenie do 80 ! To, że pociąg może jechać już nawet 500km/h to nie oznacza, że z taką prędkością ma pokonywać każdy zakręt. Gość się śpieszył bo miał tam jakieś opóźnienie, olał bezpieczeństwo/znaki/przepisy i katastrofa gotowa. "

zgłoś sie do ambasady Hiszpanii szukają świadków zdarzenia .

tak zapytam . jestes ograniczony czy naprawdę nie rozumiesz ze przyczyna NIEWYHAMOWANIA może być inna niż brawura ?

27.07.2013 18:01
30
odpowiedz
daro11221
97
Generał

[29] Sądząc bo braku odpowiedzi chyba faktycznie jest ograniczony.

27.07.2013 18:06
31
odpowiedz
wlodzix®
120
Zapach starca

trybik18 >> oczywiście, że może, ale w tym wypadku jest inaczej. Zresztą ta sprawa jest już wyjaśniona - gośc przyznał się, że specjalnie nie wyhamował bo się śpieszył. Będzie sądzony za nieświadome spowodowanie katastrofy. Poczytaj sobie.

27.07.2013 22:27
32
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

wlodzix® [> dziś możliwe ze tak ( nie sledze) ,ale twoje wpisy były kilka dni temu.Oskarżałeś na podstawie zdjęć i wyrzutów sumienia.

Wygląda na to ze przeszarżował , zastanawia mnie jednak to ze nie zadziałała automatyka.Nowoczesna trasa automatyczne hamulce ,komputery i inne cuda niewidy.Obiło mi się o uszy ze te słynne foty były robione na ograniczeniach, znaczy ze nie był to pierwszy raz. To co przy takiej elektronice nikt tego nie widział i pozwalał na takie praktyki?

edit. nie przyznał sie odmówił składania wyjaśnień ( z infa wiadomości tv)

27.07.2013 23:25
33
odpowiedz
demon92
197
Senator

@wlodzix: Z ostatniego infa jakie słyszałem, on odmówił składania zeznań, więc nie znamy przyczyny zapierdalania jak idiota. W skrócie dopóki nie ustalą, że nie zwolnił bo nie chciał to nie skreślaj człowieka.

27.07.2013 23:51
Herr Pietrus
34
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

ja tam wiem o kolejnictwie tyle, ze jakieś ograniczenia i rozbudowana do granic automatykę (choć nei wiem czy sterującą prędkością, czy za to nie jest mimo wszystko, poza wykryciem przez systemy awarii samego składu, odpowiedzialny zawsze człowiek?) z czujnikami co 0,5 czy co 5 km to mają linie TGV (a pewnie i Shinkansen). Jak jest w Hiszpanii, to tak anprawdę nie wie nikt poza fanami kolei oraz profesjonalistami. Szybki pociag może być z tej samej fabryki Alstomu czy innego Siemensa, ale infrastruktura nei musi byc identyczna. Zwłaszcza że te szybkie Hiszpańskie niekoniecznie maja budowane oddzielne linie i częściowo korzystają zdaje sie z tych dostępnych takzę dla innych pociągów.

28.07.2013 01:39
35
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

Herr Pietrus > to była bardzo nowoczesna jak nie najnowocześniejsza linia w Hiszpanii ( niedawno modernizowana za kosmiczne pieniądze).
Na TVN 24 przysłuchiwałem sie rozmowie i jednak jest coś na rzeczy. Pociąg na tej linii jest monitorowany i jeżeli gościu miał w zwyczaju szarżować to ktoś powinien to wykryć i zareagować.
Trzeba poczekać na jakieś oficjalne komunikaty i nie opierać sie na mediach filmujących zza płota.
ps. Media po katastrofie zachowały się skandalicznie zero obiektywizmu. facet w szoku powiedział " co ja zrobiłem" " będę miał te ofiary na sumieniu" a te palanty juz go skazały.

28.07.2013 01:48
36
odpowiedz
Montera
63
Legend

Przeżyłem podróż 1600 km :)

28.07.2013 01:56
37
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

to sie nie liczy - jechałeś towarowym

28.07.2013 02:14
Herr Pietrus
38
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Jestę Grifterę

trybik18 - a, w takim razie to faktycznie ciekawe. Luźne podejście ludzi z południa Europy? :) Hiszpanie az tak bardzo mi sie z tym nie kojarzyli, u makaroniarzy to niby burdello bunga-bunga jak w Polsce, ale tam...

Ale gdyby przyczyna byłą awaria to raczej jasne jest, zę poza "co aj zrobiłem", czy raczej, "zamiast tego" powiedziałby "o Boże, co za tragedia" I sam zacząłby już dawno tłumaczyć, co poszło nei tak.

Może po prostu czasem to nei jakaś zwrotnica, tylko człowiek jest najsłabszym ogniwem. Albo wielu ludzi.
Cóż, faktycznie, zobaczymy za jakis czas.

28.07.2013 04:52
39
odpowiedz
Montera
63
Legend

trybik18 -> Ale ja nigdzie nie napisałem, że mój pociąg ma mieć 25 wagonów. Chodziło tylko i wyłącznie o nr.

U nas na szczęście taka katastrofa jak w Hiszpanii przez najbliższe kilkadziesiąt lat nie będzie miała miejsca. Pociągi max wyciągają 80 km/h i to przy dobrych wiatrach...

28.07.2013 08:38
40
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

Herr Pietrus > prawdopodobnie winny jest maszynista -pod warunkiem ze te medialne informacje nie sa "upiększane".
A to co powiedział po wypadku nie ma żadnego znaczenia . Widziałem ludzi którzy po wypadku robili i mówili nieprawdopodobne a czasem niewykonalne rzeczy.

Stawiam ze będziemy mieli spektakl pod tytułem "jak to ja nic nie mogłem zrobić", chyba nawet juz się zaczął.

Związkowcy bronią maszynisty a odpowiedzialni za bezpieczeństwo mówią o sposobach na obejście zabezpieczeń.

28.07.2013 21:09
41
odpowiedz
zanonimizowany918141
16
Konsul

Zadałem kilka pytań facetowi znającemu sie na kolei .Jego zdaniem dyspozytorzy nie mogą być bez winy > jedynie awaria może ich tłumaczyć. Krótko mówiąc maszynista nie zrobi nic bez zgody i wiedzy dyspozytora.

"Maszynista zaraz po katastrofie - jak powiedział mediom pomagający mu po wypadku świadek - mówił, że jechał szybko, powinien był wyhamować, ale nie mógł. - Powiedział nam, że chce umrzeć - relacjonował świadek, Evaristo Iglesias, w telewizji Antena 3. "

29.07.2013 21:02
bogi1
42
odpowiedz
bogi1
128
The Best in the World
Forum: Katastrofa kolejowa w Hiszpanii