Witam
W związku z przesiadką na nowy system operacyjny (XP zamieniłem na Siódemkę) wystąpiły problemy z modemem, który nie jest kompatybilny z Windowsem 7. Postanowiłem, że pora kupić router i tu rodzi się moje pytanie, bo w tej kwestii jestem kompletnie zielony - jaki router kupić? W sumie to nie wiem, jakie mam wejście (DSL czy ADSL), czy to jedno i to samo? Do tej pory miałem to "cudeńko" ->
Cena? Coś do 130 złotych.
[EDIT]: Nie wspomniałem, że ma być to urządzenie przewodowe, wyłącznie do zastąpienia wysłużonego modemu. Wi-fi mile widziane, ale nie jest to podstawowy wymóg.
Zapewne od Orange. Czyli de facto od TPSA. Zwykłe ADLS, takie jak Neostrada.
Kup coś TP-Linka, Pentagrama, D-Linka.
Orange, to chyba Neostrada.
Polecałbym Linksysa mam Linksys WAG200G od jakiś 3 lat i sobie chwalę, żadnych problemów.
http://allegro.pl/tp-link-router-wifi-adsl-td-w8901g-neostrada-netia-i1902230051.html
90zł z wysyłką :)
I Masz wifi.
[6]
Yep, bardzo dobry sprzęt. Co prawda, nowego za 130 się raczej nie dostanie, ale jak się nie boisz używki kupić, to też polecam.
przy takich wymaganiach jakie stawiasz to bierz najtanszy jaki bedzie w sklepie i bedzie okej
Ten TP-Link wydaje się całkiem sensowny.
Jeśli ktoś jest obeznany w temacie, to proszę o pomoc - owy router podpinam do kompa kablem USB czy nie? Bo nie widzę na tylnym panelu odpowiedniego wyjścia. W ogóle jak wygląda podpięcie tego urządzenia? Tylko kablem telefonicznym czy jak?
Jak nie widzisz? Są nawet cztery :)
Tak, podpinasz kablem (NIE przez USB) lub bezprzewodowo. Oczywiście, w komputerze musisz posiadać odpowiednią kartę sieciową.
W skrócie:
1. gniazdko telefoniczne -> 2. router (z modemem ADSL) -> 3. komputery
1->2 - kabel telefoniczny
2->3 - kabel sieciowy (lub wifi)
USB jako wejście w kompie, na modemie wygląda to tak (lewa strona) ->
O jakiej specjalnej karcie sieciowej mówisz? Ja nie posiadam karty sieciowej.