Grapeshot Games
Zespół deweloperski założony przez firmę Studio Wildcard w celu stworzenia rozbudowanej gry MMO. W grudniu 2018 roku debiutancki projekt ekipy Grapeshot Games, czyli ATLAS, trafił do Wczesnego dostępu na platformie Steam.
Historia
Grapeshot Games to siostrzany zespół firmy Studio Wildcard, który został powołany do życia przez jej założycieli – Jeremy'ego Stieglitza oraz Jessego Rapczaka. Zadanie studia polegało na stworzeniu rozbudowanej gry MMO. Chcąc jednak mieć pewność, że proces produkcji owego tytułu nie wpłynie negatywnie na rozwój marki ARK (nad którą wciąż czuwali Stieglitz i Rapczak), przez pierwszy rok działalności firma prowadziła szeroko zakrojoną rekrutację.
O owym enigmatycznym projekcie świat po raz pierwszy usłyszał w sierpniu 2018 roku, kiedy to Studio Wildcard przedwcześnie opublikowało jego zwiastun. Mowa o grze ATLAS, w której gracze mieli przemierzać rozległy, fantastyczny świat, wcielając się w korsarzy.
Istnienie tego tytułu, a także samego studia Grapeshot Games, zostało potwierdzone w grudniu tego samego roku, podczas gali The Game Awards. Niedługo później ujawniono, że szeregi zespołu odpowiedzialnego za ATLAS-a zasilają zarówno byli członkowie ekipy Studio Wildcard, jak i deweloperzy „z zewnątrz”.
Sam ATLAS zmierzał na komputery osobiste i Xboksa One. 22 grudnia 2018 roku pozycja zadebiutowała we Wczesnym dostępie na platformie Steam, jednak nie doczekała się zbyt ciepłego przyjęcia. Gracze narzekali na ogrom problemów trapiących tę pozycję oraz fakt, że wiele z jej elementów skopiowano z gry ARK: Survival Evolved.