DLC i dodatki do gry EverQuest (PC)
Dodatki do EverQuest
EverQuest: The Burning Lands
dodatek do gry11 grudnia 2018
Dwudzieste piąte rozszerzenie do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest. Gracze trafiają do Planes of Power, gdzie czekają na nich zarówno nowe zadania i raidy, jak i niedostępne wcześniej lokacje i przedmioty oraz niewidziani dotąd przeciwnicy (na czele z przerośniętymi ślimakami).
EverQuest: Ring of Scale
dodatek do gry12 grudnia 2017
Kolejne rozszerzenie do popularnego EverQuesta, w którym gracze wracają do Kunark, by stawić czoła zagrożeniu ze strony Imperium Sarnak. Dodatek wprowadza nowe strefy do podbicia i zadania do wykonania, a także zestaw zaklęć i umiejętności bojowych oraz możliwość awansu na 110 poziom doświadczenia.
EverQuest: Empires of Kunark
dodatek do gry16 listopada 2016
Dwudzieste trzecie rozszerzenie do EverQuest — gry MMORPG, której debiut datowany jest na 1999 rok. Za stworzenie DLC odpowiada zespół Daybreak Game Company, a fabuła tym razem koncentruje się na wojnie, jakiej widmo zawisło nad krainą Norrath po przeprowadzeniu niezbędnych reform przez Imperatora Tsapha Kattę. Dodatek nie wprowadza rewolucyjnych zmian w schemacie rozgrywki, stawiając na sprawdzone rozwiązania. Na jego potrzeby deweloperzy przygotowali siedem nowych stref do podbicia, zestaw dodatkowych misji, osiem nowych rajdów, a także całkowicie nowe rodzaje przeciwników i czekające na zebranie elementy ekwipunku. Ponadto, autorzy zdecydowali się na wprowadzenie tak zwanego Kręgu Znajomych — w ten sposób każda z postaci otrzymuje szybki dostęp do maksymalnie dziesięciu sojuszników. EveQuest: Empires of Kunark działa w oparciu o technologię stworzoną na potrzeby podstawowej wersji gry, więc pod względem oprawy nie różni się w znaczący sposób od oryginału.
EverQuest: The Broken Mirror
dodatek do gry18 listopada 2015
Dwudzieste drugie rozszerzenie do wydanej w 1999 roku gry studia Daybreak Game Company, EverQuest, będącej jedną z najdłużej rozwijanych gier MMORPG w historii tego gatunku. Fabuła The Broken Mirror osnuta jest wokół postaci upadłej bogini Anashti Sul, która, kierowana niepohamowaną żądzą władzy, zapragnęła podbić znaną użytkownikom EverQuesta krainę Norrath. Zadaniem graczy będzie zaś rzecz jasna zapobieżenie szerzącemu się chaosowi i stawienie czoła potężnej bogini. Mimo że dodatek nie wnosi żadnych istotnych zmian w mechanice rozgrywki, oferuje on graczom całą masę niedostępnej wcześniej zawartości. Zabawa toczy się w 7 kluczowych lokacjach, z których 4 to miejsca całkiem nowe, zaś 3 pozostałe stanowią odświeżone wersje znanych wcześniej lokacji. Wraz z nimi w grze pojawiają się oczywiście nowe czary i przedmioty oraz nowe questy fabularne i rajdy wieloosobowe, których stopień trudności skalowany jest do najbardziej rozwiniętego gracza biorącego udział w wyprawie.
EverQuest: The Darkened Sea
dodatek do gry11 listopada 2014
Dwudziesty pierwszy dodatek do gry typu MMORPG zatytułowanej EverQuest. Produkcja cieszy się popularnością od datowanego na 1999 rok debiutu, niesłabnącą nawet pomimo premier innych reprezentantów gatunku, a także drugiej odsłony cyklu. Wydane z okazji piętnastych urodzin marki rozszerzenie przynosi osiem nowych lokacji (Arx Mentis, Caverns of Endless Song, Combine Dredge, Tempest Temple, The Lost Castle oraz Thyliasaur Island) i nowe rodzaje przeciwników, wśród których znalazło się miejsce choćby na dinozaury. Ponadto, odpowiedzialny za stworzenie EverQuest: The Darkened Sea zespół Daybreak Game Company zdecydował się na podniesienie limitu doświadczenia — prowadzona przez nas postać może teraz osiągnąć 105 poziom. Deweloperzy wprowadzili również nowe aktywności poboczne oraz dodatkowe elementy ekwipunku, zaklęcia i umiejętności. Oprócz tego, poprzez wprowadzenie breloku na klucze częściowo uporano się z problemem niewystarczającej pojemności ekwipunku. Dodatek działa w oparciu o technologię, jaka napędzała mający kilkanaście lat na karku pierwowzór, jednak charakteryzuje się nieco bardziej szczegółową oprawą graficzną.
EverQuest: Call of the Forsaken
dodatek do gry8 października 2013
Dwudziesty dodatek do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest, którego premiera niemal zbiegła się z piętnastymi urodzinami marki. Tym razem opowiedziana przez zespół Daybreak Game Company historia nawiązuje do wydarzeń z drugiej odsłony cyklu — zabawę rozpoczynamy w North Karana, gdzie pojawiła się tajemnicza Lady Lindenaria. Przybycie smoczycy stanowiło bezpośredni powód powstania międzywymiarowej wyrwy, niosącej ze sobą zagrożenie dla całej krainy Ethernere. Gracz staje przed koniecznością spotkania z bestią i sprawdzenia jej nastawienia do miejscowej ludności. EverQuest: Call of the Forsaken przynosi szereg nowych lokacji, takich jak choćby Dead Hills, czy Neriak 4th Gate. Oprócz tego, dodatek pozwala na zdobycie nowych elementów ekwipunku, wśród których debiutują pancerze oraz broń, zaprojektowane przez skupioną wokół gry społeczność. Ponadto, pojawiają się tajemnicze artefakty, jakie mogą okazać się pomocne w konfrontacji ze skrzydlatym stworem. Ostatnią nowością jest system Heroic Adventures, czuwający nad tym, by jakość losowanych przez grę przedmiotów i liczebność przeciwników były dostosowane do poziomu odwiedzających konkretną lokację graczy — dzięki temu każdorazowa wizyta w danym miejscu może zaowocować zdobyciem odmiennego łupu.
EverQuest: Rain of Fear
dodatek do gry28 listopada 2012
Dziewiętnaste rozszerzenie do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest, cieszącej się niesłabnącą popularnością od 1999 roku — za jego stworzenie odpowiada zespół Daybreak Game Company. Gracze wracają krainy Norrath, której grozi kolejne niebezpieczeństwo. Eksplozja, jaka towarzyszyła śmierci Triumwiratu, wyzwoliła tajemniczą Moc Strachu — jej fragmenty spadają na powierzchnię w formie kryształów, stanowiąc, z uwagi na swój magiczny potencjał, łakomy kąsek dla rozmaitych ugrupowań. To właśnie dlatego jedna z frakcji rozpoczęła nabór śmiałków chętnych do zebrania wszystkich artefaktów, nim trafią do niepowołanych osób. EverQuest: Rain of Fear niesie ze sobą nie tylko nowy wątek fabularny, lecz także dziewięć dodatkowych lokacji oraz ponad 1800 zaklęć i 3000 umiejętności dla prowadzonego przez nas bohatera. Oprócz tego, na zdobycie czeka tutaj 3500 nowych elementów ekwipunku, a wśród nowych przedmiotów pojawiają się fragmenty większych zestawów — ich wartość zwiększa się po zebraniu wszystkich elementów. Zmiany i usprawnienia nie ominęły również schematu rozgrywki — gracze mają teraz większą swobodę w zarządzaniu ekwipunkiem, a specjalny system polowań gwarantuje nagrody przyznawane za zabijanie dużych grup przeciwników.
EverQuest: Veil of Alaris
dodatek do gry15 listopada 2011
Osiemnaste rozszerzenie do gry MMORPG zatytułowanej EverQuest. Tym razem do dyspozycji graczy oddano nowy kontynent — Alaris. Ukryte za magiczną barierą miejsce stanowiło przez setki lat kryjówkę dla bóstw, które opuściły je w celu unicestwienia Boga Strachu. Ich działania doprowadziły jednak do zniszczenia tytułowej „osłony”, przez co niezbadana dotąd kraina stanęła otworem dla żądnych przygód bohaterów z całego świata. EverQuest: Veil of Alaris to ponad 110 nowych zadań i 20 misji, jakie czekają na wykonanie, a także 13 nowych rajdów. Dodatek podnosi również limit doświadczenia, dzięki czemu prowadzona przez nas postać może teraz osiągnąć 95 poziom. Ponadto, zespół Daybreak Game Company zdecydował się na implementację bardziej nowoczesnego interfejsu — największą nowością jest tak zwany Hotbar System, pozwalający na dostosowanie okien wyboru opcji i przedmiotów do własnych preferencji. Poza tym, otrzymujemy możliwość upiększania siedzib gildii, dbając o ich umeblowanie i dekoracje, a także nadawania ich poszczególnym członkom rang i tytułów oraz nagradzania ich trofeami. Należy również wspomnieć, że DLC przynosi możliwość dzielenia się przedmiotami i monetami z niezalogowanymi w danym momencie graczami.
EverQuest: House of Thule
dodatek do gry12 października 2010
Kolejne rozszerzenie do wydanej w 1999 roku gry MMORPG, zatytułowanej EverQuest. Pieczę nad marką nieprzerwanie sprawuje zespół Daybreak Game Company, a tym razem gracze mogą prześledzić historię tajemniczej choroby, jaka nawiedziła krainę Norrath. Zaraza powoduje, że osoby z wyższych sfer zapadają w sen, z którego nie są w stanie wybudzić ich nawet naukowcy i medycy. Na domiar złego, w wyniku starcia trzech potężnych bóstw, świat rzeczywisty został wymieszany z sennymi marami, przez co do Norrath przeniknęły pochodzące z koszmarów istoty. EverQuest: House of Thule to dwanaście nowych lokacji, 17 zadań fabularnych i 120 misji pobocznych. Ponadto, dodatek oferuje wzięcie udziału w 18 nowych rajdach i wypróbowanie ponad 450 nowych zaklęć w starciach z oponentami. Deweloperzy zdecydowali się podnieść limit doświadczenia, czego efektem jest możliwość osiągnięcia 90 poziomu, co przyniosło ze sobą ponad 800 nieobecnych wcześniej umiejętności. Oprócz tego, w porównaniu z podstawową wersją gry, DLC może pochwalić się bardziej szczegółową oprawą wizualną.
EverQuest: Underfoot
dodatek do gry15 grudnia 2009
Szesnaste rozszerzenie do cieszącej się niesłabnącą popularnością gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której debiut odbył się w 1999 roku. Za stworzenie dodatku odpowiada nieustannie czuwający nad rozwojem marki zespół Daybreak Game Company. Gracze mają tym razem okazję wybrać się w podróż do podziemnej krainy, zarządzanej przez twórcę krasnoludów — istotę zwaną Brella Serilisa. EverQuest: Underfoot to przede wszystkim kilkanaście nowych lokacji, nowe elementy ekwipunku, w jakie możemy zaopatrzyć prowadzoną przez nas postać (samego oręża jest dwa razy więcej, aniżeli we wcześniejszych rozszerzeniach) oraz dodatkowe zdolności. Add-on wprowadza również liczne zmiany i usprawnienia w mechanice rozgrywki — śledzenie postępu w zmaganiach zapewnia ekran Expansion Progression, z kolei implementacja opcji Focus Target umożliwia lepsze rozeznanie w sytuacji panującej na polu bitwy, gdyż dostarcza komplet informacji na temat stanu zdrowia uczestniczących w potyczce jednostek.
EverQuest: Seeds of Destruction
dodatek do gry21 października 2008
Piętnaste rozszerzenie do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której premiera odbyła się w 1999 roku — za jego produkcję odpowiedzialny jest zespół Daybreak Game Company. Tym razem gracze mają okazję odbyć podróż w czasie — Riftseekerom udało się bowiem doprowadzić do nagięcia czasoprzestrzeni przy pomocy Planu Czasu. W efekcie świat rozpadł się na fragmenty, w tym jeden zamieszkany przez upadłego boga — Zeboxoruka. Chcąc powstrzymać mroczne siły i nie dopuścić do owego kataklizmu, gracze muszą wziąć udział w wielu historycznych wydarzeniach, jakie ukształtowały krainę Norrath i zadbać o ich właściwy przebieg. EverQuest: Seeds of Destruction daje nam dostęp do dwudziestu nowych lokacji, dodatkowych elementów ekwipunku oraz umiejętności dla prowadzonych przez nas bohaterów, a także niesie ze sobą możliwość zatrudnienia najemnika, zapewniającego wsparcie w starciach z oponentami. Ponadto, twórcy zdecydowali się na podniesienie limitu doświadczenia — obecnie nasza postać może osiągnąć maksymalnie 85 poziom.
EverQuest: Secrets of Faydwer
dodatek do gry13 listopada 2007
Czternasty dodatek do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której popularność nie słabnie od 1999 roku. Za stworzenie dodatku odpowiada zespół Daybreak Game Company. Tym razem zadaniem gracza jest stawienie czoła siłom nekromanty Meldratha, który przygotowuje się do inwazji na królestwo Ak’Anon. Na potrzeby EverQuest: Secrets of Faydwer deweloperzy przygotowali piętnaście nowych lokacji, wśród których znalazła się latająca forteca Meldratha, czy choćby Kryształowa Pieczara, gdzie rezyduje smok Kerafym. Add-on podnosi również limit doświadczenia — obecnie nasza postać może osiągnąć maksymalnie 80 poziom. Oczywiście w rozszerzeniu nie mogło zabraknąć nowych zadań fabularnych i misji pobocznych, a także dodatkowych elementów ekwipunku i umiejętności oraz czarów dla naszego bohatera. Gracze mogący pochwalić się wysokopoziomowymi postaciami z pewnością docenią aż 28 bonusowych rajdów.
EverQuest: The Buried Sea
dodatek do gry13 lutego 2007
Trzynasty add-on do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, której premiera odbyła się w 1999 roku. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji i wydanych do tej pory dodatków, za jego stworzenie odpowiada zespół Daybreak Game Company. Akcja EverQuest: The Buried Sea rozgrywa się na terenie podwodnego miasta Katta Castrum — miejsca spoczynku zatrutego przywódcy Imperium Combine. Kiedy moc artefaktu chroniącego metropolię przed zalaniem zaczęła słabnąć, jej mieszkańcy postanowili poprosić o pomoc norrathiańskich bohaterów. Rozszerzenie niesie ze sobą nie tylko nowe zadania fabularne i misje poboczne oraz dodatkowe przedmioty, umiejętności i czary dla bohatera, lecz również zmiany i usprawnienia w schemacie rozgrywki. Przede wszystkim wprowadzono możliwość zakładania bractw, których poszczególni członkowie mogą swobodnie rozmawiać w osobnych kanałach czatowych i przemieszczać się tam, gdzie przebywają pozostali. Ponadto, gildie możemy wyposażać w unikalne sztandary, działające jako punkty docelowe szybkich podróży. Standardowo, dodatek działa w oparciu o podrasowaną technologię, jaka napędzała pierwszego EverQuesta.
EverQuest: The Serpent's Spine
dodatek do gry19 września 2006
Kolejne rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, które trafiło do sprzedaży po siedmiu latach od premiery podstawowej wersji gry. Nad jego powstaniem czuwał zespół Daybreak Game Company, który sprawuje pieczę nad rozwojem marki. Add-on stworzono z myślą zarówno o nowicjuszach, jak i weteranach — ze względu na nich podniesiono limit doświadczenia na wystarczający do osiągnięcia 75 poziomu. Tym razem fabuła koncentruje się na nowej rasie — Drakkinach, będących połączeniem ludzi i smoków. Ci starają się dotrzeć do Crescent Reach, legendarnego miasta jaszczurzych przodków, zapominając o swoich ludzkich korzeniach. Dodatek pozwala na stworzenie nowego bohatera, będącego reprezentantem debiutującej w nim rasy — do naszej dyspozycji oddano szeroki wachlarz rodzajów i kolorów łusek oraz rogów. Akcja EverQuest: The Serpent's Spine rozgrywa się na terenie wspomnianego Crescent Reach, będącego samowystarczalną metropolią — to tutaj możemy sprzedawać bezużyteczne przedmioty i zaopatrywać się w potężniejszy ekwipunek, podejmować się rozmaitych zadań fabularnych i misji pobocznych, a także zdobywać nowe umiejętności bojowe. Rozszerzenie działa w oparciu o technologię, jaka napędzała oryginalnego EverQuesta, jednak twórcy pokusili się o implementację nowych efektów, takich jak choćby zmienne warunki pogodowe.
EverQuest: Prophecy of Ro
dodatek do gry21 lutego 2006
Jedenaste już rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, które zadebiutowało siedem lat po premierze podstawowej wersji gry. Jego przygotowanie wzięło na swoje barki studio Daybreak Game Company, sprawujące pieczę nad rozwojem całej marki. Fabuła EverQuest: Prophecy of Ro koncentruje się wokół powrotu bóstw do świata śmiertelników. Zrodzona z ludzkiej głupoty mroczna siła stara się za wszelką cenę zająć miejsce bogów, a jedyną nadzieją na jej powstrzymanie są zamieszkujący krainę Norrath bohaterowie. Add-on przynosi ze sobą 30 nowych zadań fabularnych, które wykonujemy w siedmiu nowych, zróżnicowanych lokacjach. Na naszej drodze staje 25 rodzajów przeciwników, nieobecnych w oryginalnym EverQuest, a na zdobycie czeka szereg dodatkowych elementów ekwipunku, zdolności i czarów. Rozszerzenie wprowadza również artefakty, dające posiadaczom przewagę na polu bitwy, oraz możliwość zastawiania na adwersarzy wymyślnych pułapek. Tytuł działa w oparciu o technologię, która napędzała podstawową wersję gry, lecz deweloperzy zaimplementowali tu szereg nowych rozwiązań, takich jak choćby możliwość destrukcji wybranych elementów środowiska.
EverQuest: Depths of Darkhollow
dodatek do gry14 września 2005
Dziewiąte rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, które zadebiutowało sześć lat po premierze podstawowej wersji gry. Nad jego stworzeniem czuwał zespół Daybreak Game Company, odpowiedzialny za rozwój całej marki. Tym razem gracze trafiają do mrocznego, podziemnego świata, w którym muszą stawić czoła nowemu złu. Oprócz kolejnej linii fabularnej i sześćdziesięciu nowych zadań, add-on zawiera siedem dodatkowych lokacji, a także szereg umiejętności i czarów dla prowadzonego przez gracza bohatera. W EverQuest: Depths of Darkhollow pojawiają się również nowe przedmioty — co ciekawe, niektóre, niczym główny bohater, rosną w siłę w miarę postępów w grze, a nawet posiadają własną wolę. Ponadto, rozszerzenie oferuje możliwość przeobrażenia się w potwora, co zostało wykorzystane w wielu misjach. Standardowo, dodatek wprowadza całą gamę poprawek i usprawnień w sferze technicznej i audiowizualnej.
EverQuest: Dragons of Norrath
dodatek do gry14 lutego 2005
Ósme już rozszerzenie do gry MMORPG pod tytułem EverQuest, cieszącej się niesłabnącą popularnością od premiery w 1999 roku. Stworzeniem dodatku zajęło się studio Daybreak Game Company, które sprawuje pieczę nad rozwojem marki. W EverQuest: Dragons of Norrath gracze mają okazję prześledzić historię konfliktu, jaki rozgrywa się pomiędzy Firioną Vie oraz Lanys T'Vyl, zwiastującego rozpoczęcie nadciągającej nad krainę Norrath Ery Wojny. Naszym zadaniem jest wzięcie udziału w wyniszczającym starciu dobra i zła, co przekłada się na wykonywanie licznych zadań fabularnych i misji pobocznych, eksplorację dodatkowych lokacji oraz walkę z nieobecnymi w podstawowej wersji gry i wcześniejszych dodatkach przeciwnikami, takimi jak choćby tytułowe smoki. Zmiany i usprawnienia nie ominęły również schematu rozgrywki — do naszej dyspozycji oddano między innymi interaktywną mapę świata, czy choćby specjalny pas, dający szybszy dostęp do wybranych przedmiotów i mikstur. Ponadto, rozbudowie uległ system gildii — wprowadzone w add-onie siedziby cechów umożliwiają nie tylko przechowywanie cennych przedmiotów, lecz także mogą stanowić swoistą bazę wypadową dla naszego awatara. Standardowo, względem oryginalnego EverQuesta, lekko podrasowano warstwę wizualną.
EverQuest: Omens of War
dodatek do gry13 września 2004
Siódme już rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest, nad którym pieczę sprawował zespół Daybreak Game Company. Akcja dodatku rozgrywa się na zniszczonych wojną ziemiach Discord, z kolei fabuła koncentruje się na przygotowaniach do inwazji na Norrath i resztę krain, czynionych przez przywódcę Miramitów. Gracze, wraz z frakcją Wayfarers Brotherhood, podejmują próbę pokrzyżowania jego planów. EverQuest: Omens of War wprowadza wiele zmian i usprawnień zarówno w sferze technicznej, jak i w schemacie rozgrywki. Przede wszystkim, add-on oferuje specjalny system zadań przeznaczonych dla nowicjuszy, a także szereg „epickich misji”, w zamian za które oferowane są wartościowe nagrody. Ponadto, limit doświadczenia został podniesiony (możemy teraz osiągnąć 65 poziom), a na sprawdzenie czekają dziesiątki nowych przedmiotów, umiejętności i czarów. Dodatek działa w oparciu o technologię stworzoną na potrzeby podstawowej wersji gry, jednak przestarzały silnik został poddany rozmaitym zabiegom kosmetycznym — zwiększono szczegółowość tekstur, udoskonalono efekty pogodowe i cząsteczkowe oraz znacznie ulepszono cieniowanie i oświetlenie.
EverQuest: Gates of Discord
dodatek do gry9 lutego 2004
Szóste rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest. Jego stworzeniem zajęło się studio Daybreak Game Company, sprawujące pieczę nad rozwojem marki. Akcja omawianego dodatku rozgrywa się na nowo odkrytym kontynencie Taelosia, pustoszonym przez siły zła w postaci Legionu Mata Muram. Oczywiście stawienie mu czoła i zatrzymanie jego morderczego pochodu spoczywa na barkach graczy. EverQuest: Gates of Discord to 20 nowych lokacji, wśród których znalazło się miejsce zarówno na kamienne miasto, jak i świątynie oraz katakumby. Ponadto, w add-onie debiutuje nowa klasa postaci — Berserker — a także 100 nowych umiejętności oraz dziesiątki dodatkowych elementów ekwipunku. Listę nowości zamykają zadania fabularne i misje poboczne, przeznaczone zarówno dla nowych graczy, jak i doświadczonych herosów.
EverQuest: Lost Dungeons of Norrath
dodatek do gry8 września 2003
Kolejne rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest, stworzone przez sprawujący pieczę nad marką zespół Daybreak Game Company. Akcja add-onu rozgrywa się w podziemiach krainy Norrath, w których, jeśli wierzyć legendom, ma być ukryty starożytny artefakt, zapewniający posiadaczowi nadprzyrodzone zdolności. W EverQuest: Lost Dungeons of Norrath na odwiedzenie czeka czterdzieści lokacji, takich jak choćby Deepest Guk, Takish-Hiz, czy Mistmoore Catacombs, ulokowanych w pięciu nowych środowiskach. Ponadto, do dyspozycji graczy oddano dziesiątki nowych elementów ekwipunku, zdolności bojowych i czarów, a w starciach może teraz uczestniczyć maksymalnie 36 osób. Kolejne przygody generowane są przez zaimplementowany w rozszerzeniu, unikatowy system, a ilość przyznawanych punktów doświadczenia różni się, w zależności od postępów w rozgrywce. Listę nowości zamykają nieobecni w podstawowej wersji gry i wcześniejszych dodatkach wrogowie, napędzani przez usprawnioną sztuczną inteligencję.
EverQuest: The Legacy of Ykesha
dodatek do gry24 lutego 2003
Kolejne rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest, nad którym pieczę sprawowało studio Daybreak Game Company. Tym razem akcja rozgrywa się na terenie wyspy Broken Skull Rock, z kolei fabuła przybliża historię wojny domowej, jaką toczyły między sobą zwaśnione klany trolli. EverQuest: The Legacy of Ykesha wprowadza nową, grywalną rasę — Froglogs. Ponadto, add-on oferuje odmieniony dziennik, gdzie zapisywane są wszystkie rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi, rozbudowane możliwości zarządzania gildią i dostosowania wyglądu uzbrojenia do własnych preferencji oraz unikalny system tworzenia map. Standardowo, nabywcy dodatku znajdą w nim szereg fabularnych zadań i opcjonalnych misji, a także dziesiątki nowych przedmiotów, zaklęć i zdolności.
EverQuest: The Planes of Power
dodatek do gry22 października 2002
Czwarte z kolei rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, wydanego w 1999 roku. Przygotowaniem add-onu zajęło się studio Daybreak Game Company, sprawujące pieczę nad marką od momentu jej narodzin. EverQuest: The Planes of Power wnosi ponad dwadzieścia nowych lokacji, wśród których debiutują dwa miasta — dostęp do poszczególnych stref uzależniony jest jednak od poziomu doświadczenia prowadzonej przez nas postaci. Ponadto, rozszerzenie oferuje dziesiątki zadań fabularnych, powiązanych z opowiedzianą w nim historią, dodatkowe zadania poboczne, a także pakiet bonusowych elementów ekwipunku, umiejętności i zaklęć, jakie możemy wykorzystać w trakcie starć z ponad 50 nowymi rodzajami przeciwników. Listę nowości zamyka udoskonalony system rajdów — od teraz może w nich brać udział nawet 60 graczy jednocześnie, a przyznawane w ich trakcie punkty doświadczenia dzielone są pomiędzy poszczególnych członków drużyny.
EverQuest: Shadows of Luclin
dodatek do gry4 grudnia 2001
Trzecie rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, wydanego w 1999 roku przez Sony Online Entertainment. Za jego stworzenie odpowiada zespół Daybreak Game Company, czuwający nad rozwojem marki od momentu jej narodzin. Akcja EverQuest: Shadows of Luclin rozgrywa się na naturalnym satelicie Norrath — tytułowym Luclinie. Odkrycie księżyca dało olbrzymie pole do popisu żądnym przygód bohaterom. Add-on oferuje ponad 25 zupełnie nowych lokacji, wśród których debiutuje nowe miasto startowe, a także dziesiątki zadań fabularnych i misji pobocznych. Oprócz tego, na liście nowości pojawia się kolejna rasa, czyli The Vah Shir — Kerrans, a także klasa postaci, zwana The Beastlord. Dodatek działa w oparciu o technologię, jaka napędzała podstawową wersję gry, jednak doczekała się ona licznych zmian, poprawek i nowych efektów.
EverQuest: The Scars of Velious
dodatek do gry5 grudnia 2000
Drugie rozszerzenie do MMORPG-a pod tytułem EverQuest, wydanego w 1999 roku przez Sony Online Entertainment. W przeciwieństwie do podstawowej wersji gry, jego stworzenie wzięła na swoje barki grupa Verant Interactive. EverQuest: The Scars of Velious zabiera graczy do zupełnie nowej krainy — pokrytej wieczną zmarzliną, tytułowej Velious, powstałej w wyniku bliskiego spotkania z Veeshanem — gigantycznym smokiem, którego pazur oddzielił ją od reszty kontynentu Norrath. Na potrzeby add-onu twórcy przygotowali 19 nowych lokacji, takich jak choćby lodowe jaskinie, podziemne krypty i groty, a także lodowe wieże. Ponadto, dodatek wprowadza zestaw zupełnie nowych zadań fabularnych i misji pobocznych, setki elementów ekwipunku, umiejętności i zaklęć oraz całkowicie nowe rodzaje przeciwników, wśród których debiutują lodowe smoki, niedźwiedzie jaskiniowe, czy też mroźne giganty.
EverQuest: The Ruins of Kunark
dodatek do gry25 kwietnia 2000
Pierwsze rozszerzenie do wydanego w 1999 roku MMORPG-a pod tytułem EverQuest. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku podstawowej wersji gry, stworzeniem EverQuest: The Ruins of Kunark zajął się zespół Daybreak Game Company. Add-on zabiera graczy w podróż na zupełnie nowy kontynent — tytułowy Kunark, na który składa się ponad 20 nowych lokacji. Deweloperzy mieli na uwadze zarówno debiutujących graczy — etap tworzenia postaci został wzbogacony o nową rasę jaszczuropodobnych Iksar, jak i doświadczonych poszukiwaczy przygód — z myślą o nich przygotowano specjalne lokacje, pokroju smoczych legowisk, gdzie mogą rozwinąć swoich herosów nawet do 50 poziomu doświadczenia. Ponadto, nowe rodzaje statków pozwalają na wygodne podróżowanie drogą morską, z kolei w starciach z oponentami można wykorzystać dziesiątki nowych przedmiotów, umiejętności oraz czarów. Twórcy pochylili się również nad oprawą graficzną — tekstury mają teraz wyższą rozdzielczość, a poszczególne modele zaprojektowano przy użyciu większej liczby polygonów.