DLC i dodatki do gry Crusader Kings II: Mroczne Wieki (PC)
Dodatki do Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Crusader Kings II: Holy Fury
dodatek do gry13 listopada 2018
Holy Fury to dodatek do pecetowej strategii Crusader Kings II. Rozszerzenie koncentruje się na północnych wyprawach krzyżowych, zwanych również bałtyckimi. Rozbudowuje przede wszystkim elementy związane z religiami, zarówno katolicką, jak i wierzeniami pogańskimi.
Crusader Kings II: Jade Dragon
dodatek do gry16 listopada 2017
Crusader Kings II: Jade Dragon to dodatek do wydanej w 2012 roku popularnej strategii historycznej studia Paradox Developments. Rozszerzenie do działania wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o obecność Chin w rozgrywce. Państwo Środka nie jest dostępne jednak jako frakcja, którą możemy osobiście pokierować. Zamiast tego obsadzono je w roli zewnętrznej potęgi, która pośrednimi metodami ma wielki wpływ na rozwój wydarzeń, zwłaszcza w Indiach oraz Transoksani. Możemy zostać lennikiem Cesarza Chin, lub spełniać jego zachcianki w zamian za różnorodne korzyści; odmowa zaspokajania życzeń władcy może okazać się dla nas bardzo niebezpieczna. Ponadto pochodzący z jego kraju książęta i awanturnicy przybywają do innych nacji, służąc pomocą lub generując problemy. Pojawiła się także możliwość czerpania profitów z Jedwabnego Szlaku. Dodano też nowe artefakty, portrety postaci oraz zestaw ośmiu nowych casus belli.
Crusader Kings II: Monks and Mystics
dodatek do gry7 marca 2017
Rozszerzenie do Crusaders Kings II, które wymaga do działania podstawowej wersji gry. Add-on został opracowany przez studio Paradox – autorów oryginału, w których portfolio znajduje się między innymi Stellaris czy Hearts of Iron IV. Dodatek koncentruje się na grupach religijnych – wśród dostępnych organizacji pojawiają się zarówno te znane oficjalnie, jak i sekretne, których działalność jest skrywana przed resztą społeczeństwa. Z czasem poszczególne ugrupowania rosną w siłę, zdobywając coraz większe wpływy, a dołączenie do nich i pięcie się po szczeblach kariery otwiera dla postaci dodatkowe typy akcji, nowe umiejętności oraz umożliwia aktywację nowych łańcuchów wydarzeń. Crusader Kings II: Monks and Mystics to także możliwość organizowania polowań na heretyków czy choćby ekspedycji archeologicznych w poszukiwaniu skarbów i świętych relikwii.
Crusader Kings II: The Reaper's Due
dodatek do gry25 sierpnia 2016
Dwunaste rozszerzenie do wydanej w 2012 roku strategii Crusader Kings II: Mroczne wieki firmy Paradox Interactive. W dodatku zatytułowanym The Reaper’s Due deweloperzy skupili się na temacie historycznych epidemii, takich jak słynna Czarna Śmierć, czyli dżuma, która w XIV wieku zebrała krwawe żniwo wśród mieszkańców Europy. W związku z tym w grze wprowadzono kilka nowych elementów mechaniki, z których najważniejszym są oczywiście rzeczone choroby, rozprzestrzeniające się po mapie kontynentu. Wpływają one negatywnie chociażby na liczebność armii oraz finanse. Te można jednak uzupełniać, wymuszając duże dywidendy na dobrze prosperujących prowincjach, które płacą nam w złocie i sile roboczej. Przed chorobami można jednak również chronić swoją ludność dzięki szpitalom i lekarzom, mającym dostęp do najnowszej wiedzy medycznej, choć ich obecność nie zawsze potrafi zapobiec epidemii. Prócz wymienionych nowości, rozgrywkę urozmaicają tradycyjnie nowe łańcuchy zdarzeń.
Crusader Kings II: Conclave
dodatek do gry2 lutego 2016
Jedenasty dodatek DLC do wydanej w 2012 roku gry Crusader Kings II: Mroczne Wieki studia Paradox Interactive. Rozszerzenie o nazwie Conclave znacząco rozszerza i wzmacnia rolę wasali w rozgrywce, dzięki czemu rada zarządzająca ziemiami wchodzącymi w skład królestwa będzie domagała się realnego wpływu na nasze decyzje. Każdy z podległych nam wasali oczekiwać będzie szacunku i posłuchu, a lekceważony może zacząć spiskować przeciwko królowi – tak więc aby zminimalizować ryzyko wojny domowej lub rebelii, musimy zadbać o zadowolenie wszystkich członków rady. Ta może także głosować nad rozmaitymi zmianami prawa obowiązującego w królestwie, zaś władca może próbować ograniczać jej wpływy, co daje jednocześnie okazję do rozgrywania misternych, pałacowych intryg. Wśród innych nowości w Crusader Kings II: Conclave, wymienić warto też przerobiony model nauczania królewskich dzieci, zmodyfikowany system dyplomatyczny, ulepszenia modelu walki oraz zwiększenie znaczenia morale naszych oddziałów.
Crusader Kings II: Horse Lords
dodatek do gry14 lipca 2015
Dziewiąte rozszerzenie do gry strategicznej Crusader Kings II, opracowanej przez firmę Paradox. Podobnie jak podstawowa wersja, dodatek Horse Lords jest osadzony w czasach średniowiecza. Tym razem skupiono się na dwóch koczowniczych plemionach, które wywarły duży wpływ na kształt ówczesnego świata: Mongołach i Tatarach. W przeciwieństwie do wcześniej dostępnych nacji, wymagają one bardzo dużej przestrzeni i pozostawania w ciągłym ruchu. Zarządzanie nowymi frakcjami oparte jest na prowadzeniu specyficznej polityki klanowej, która wymaga od gracza dzielenia zbyt dużych grup i wymuszania na pokonanych przywódcach złożenia przysięgi krwi. Oprócz tych nowości dodatek Horse Lords wprowadza przebudowany interfejs, ponad sto urozmaiconych wyzwań, mapę wzbogaconą o tereny Środkowej Azji, sposobność budowania fortów, jak również daniny, do których płacenia można przymusić podbite prowincje. W Horse Lords twórcy zaimplementowali także Jedwabny Szlak, którego kontrolowanie zapewnia spore dochody z handlu.
Crusader Kings II: Way of Life
dodatek do gry16 grudnia 2014
Dodatek do popularnej gry strategicznej Crusader Kings II, stworzonej przez doświadczone studio Paradox. Crusader Kings II: Way of Life wprowadza rozszerzone elementy fabularne, mające istotny wpływ na relacje pomiędzy postaciami w grze. Nowa zawartość daje graczowi większy wpływ na zachowanie władcy – także w aspektach życia osobistego. Zależy to od wybranych specjalizacji, które zapewniają unikalne bonusy oraz szybszy rozwój w danej dziedzinie. Należą do nich: rządzenie, prowadzenie biznesu, łowiectwo, wojaczka, życie rodzinne, skłonność do hulanek oraz intryg, uwodzenie, wiedza oraz teologia. Dzięki dodatkowi, bohaterowie Crusader Kings II mogą wdawać się w romanse, pojedynkować się, szpiegować i wchodzić w interakcje na wiele nowych sposobów. W grze pojawiło się także wiele opcji dyplomatycznych nawiązujących do mniej lub bardziej oficjalnych stosunków między postaciami. Oprócz nowej zawartości Way of Life wprowadza szereg poprawek technicznych i drobnych modyfikacji interfejsu, a także kilka istotnych elementów przeznaczonych dla modderów.
Crusader Kings II: Charlemagne
dodatek do gry14 października 2014
Dodatek do wydanej w 2012 roku gry Crusader Kings II od studia Paradox, stanowiącej drugą odsłonę serii strategicznej, opartej na mechanice cyklu Europa Universalis. Rozszerzenie Crusader Kings II: Charlemagne skupia się na osobie Karola Wielkiego, średniowiecznego króla Franków i założyciela Świętego Imperium Rzymskiego. Akcja gry przenosi nas do roku 769, do początków panowania tego władcy. Wprowadzona w dodatku kampania koncentruje się na najważniejszych wydarzeniach z okresu panowania Karola i toczących się za jego rządów konfliktach. Wraz z rozszerzeniem otrzymujemy cały szereg nowych wydarzeń specjalnych, nieobecne w podstawowej wersji gry kultury oraz nowy system zmian klimatycznych i pór roku. W Crusader Kings II: Charlemagne wprowadzono też kilka zmian w mechanice rozgrywki oraz zupełnie nowe opcje, w tym możliwość stworzenia nowego państwa wraz z jego flagą i unikalną nazwą. Nasze działania w roli średniowiecznego cesarza podsumowują zaś specjalne roczne kroniki.
Crusader Kings II: Rajas of India
dodatek do gry25 marca 2014
Szósty dodatek do strategii Crusader Kings II z 2012 roku opracowanej przez studio Paradox Interactive. Zgodnie z tytułem, Crusader Kings II: Rajas of India rozszerza miejsce akcji o tereny Indii oraz wschodniej Persji, oferując w sumie obszar dwukrotnie większy niż mapa z pierwowzoru. Dodatek wprowadza setki nowych prowincji w centralnej Azji, a grywalny teren obejmuje także część Syberii. Największą atrakcją jest opcja wcielenia się w indyjskiego radżę. Rozgrywkę rozpoczynamy wtedy w dowolnym okresie między rokiem 1066 a 1337 (lub w 867 roku, jeśli posiadamy rozszerzenie Crusader Kings II: The Old Gods). Zaczynając rozgrywkę indyjskim radżą, należy wybrać między trzema religiami – buddyzmem, hinduizmem i dżinizmem. Każda z nich wiąże się z innym zestawem zalet oraz obowiązków, co wpływa na przebieg rozgrywki. Ponadto pojawiają się też liczne nowe elementy, takie jak dżungle i słonie oraz system kastowy, wyraźnie inny od europejskiego feudalizmu. Sporą atrakcją są także nowe opcje sieciowe oferowane przez usługę Steam.
Crusader Kings II: Sons of Abraham
dodatek do gry18 listopada 2013
Piąty duży dodatek do uznanej strategii studia Paradox Interactive Crusader Kings II. Rozszerzenie Sons of Abraham skupia się na religijnym aspekcie rozgrywki, dodając opcje związane z trzema głównymi wyznaniami epoki średniowiecza: chrześcijaństwem, islamem i judaizmem. Jeśli chodzi o pierwsze z nich, rozszerzono przede wszystkim mechanizmy związane z urzędem papieża, na czele z dodaniem dziewięcioosobowego kolegium kardynałów. Znacznie zwiększono znaczenie herezji oraz zakonów, do których można wysłać niewygodnego potomka. W kwestii islamu rozszerzenie wzbogaca rozgrywkę sunnitami, wprowadzając możliwość zajęcia stanowiska w sporze między dwiema wywodzącymi się z tej grupy stronami: postępowymi aszarytami lub konserwatywnymi mutazylitami. Co ciekawe, muzułmanie otrzymali też możliwość tworzenia własnych struktur politycznych w postaci kalifatów. Z kolei judaizm to zupełna nowość. Gra reprezentantem owej religii jest możliwa tylko w ramach Kaganatu Chazarskiego, a nadrzędnym zadaniem staje się odnowienie starożytnego Królestwa Izraela.
Crusader Kings II: The Old Gods
dodatek do gry28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze. Ciągłych podbojów domagają się sami podwładni, którzy w przypadku stagnacji politycznej mogą się zbuntować, ale za to chętnie stawiają się do dyspozycji, gdy ogłosimy zamiar wyruszenia po łupy. Jeśli z kolei wcielimy się we władcę wyznającego zaratusztrianizm, to naszym zadaniem staje się przywrócenie tej religii świetności. Crusader Kings II: The Old Gods wprowadza również szereg innych elementów, w tym składanie ofiar bogom, szał berserkerów, klątwy, przepowiednie itp. Jednocześnie jako władca pogański lub zaratusztriański musimy cały czas chronić naszych podwładnych przed próbami konwersji na chrześcijaństwo lub islam.
Crusader Kings II: The Republic
dodatek do gry14 stycznia 2013
Rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej gry strategicznej z 2012 roku od studia Paradox Interactive. W Crusader Kings II: The Republic zamiast we władcę feudalnego, wcielamy się w głowę rodu kupieckiego. Zadaniem gracza jest doprowadzenie swojej rodziny do szczytu potęgi w Lidze Hanzeatyckiej oraz przejęcie kontroli nad ważnymi miastami handlowymi, takimi jak Wenecja, Genua, Piza czy Gotland. Zamiast zajmować się budową zamków i przejmowaniem wrogich terytoriów, koncentrujemy się na kontrolowaniu miast oraz handlu. Aby dobrze oddać kupiecki charakter rozgrywki znacznej przebudowie uległ interfejs oraz cały aspekt ekonomiczny. Gracz otrzymuje też dostęp do Rodzinnego Pałacu, który da się ulepszać i rozbudowywać, a ponadto może budować na wybrzeżach placówki handlowe. Tytuł doży każdej z republik jest dożywotni i przechodzi drogą głosowania na głowę najpotężniejszej z lokalnych rodzin. Zdobycie go jest istotnym celem, ale nawet porażka w głosowaniu nie oznacza końca zabawy.
Crusader Kings II: Sunset Invasion
dodatek do gry15 listopada 2012
Trzecie rozszerzenie do wydanej w 2012 gry strategicznej firmy Paradox Interactive. W odróżnieniu od pozostałych dodatków, jak i podstawowej wersji gry, Crusader Kings II: Sunset Invasion przedstawia mocno alternatywną historię inwazji imperium Azteków na XIII-wieczną Europę. Wraz Aztekami na Stary Kontynent przybywa nowa plaga, z którą europejscy lekarze nie są sobie w stanie poradzić. Zadaniem gracza, jako przywódcy prosperującego imperium, jest stawić czoła nowemu zagrożeniu i nie dopuścić do jego upadku. Dodatek jest zintegrowany z podstawową wersją gry Crusader Kings II: Mroczne Wieki, a jego zawartość zostaje odblokowana na późniejszych etapach standardowej kampanii. Crusader Kings II: Sunset Invasion wprowadza wiele nowych jednostek oraz portretów. Odtworzone też zostały unikalne aspekty kultury i religii Azteków. Wśród nich znalazły się oczywiście brutalne rytuały, w ramach których Indianie składali swoim bóstwom krwawe ofiary z ludzi.
Crusader Kings II: Legacy of Rome
dodatek do gry16 października 2012
Drugie rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej strategii z 2012 roku od firmy Paradox Interactive. Zgodnie z nazwą, Crusader Kings II: Legacy of Rome koncentruje się na spuściźnie pozostawionej przez Imperium Rzymskie. Rozszerzenie pozwala wcielić się we władcę Cesarstwa Bizantyjskiego lub jego części. Nowym wyzwaniem, z jakim musi zmierzyć się gracz, są jego wasale, reprezentujący różne frakcje, które nie tylko rywalizują między sobą, ale są też gotowi zjednoczyć się przeciwko nam. Z drugiej strony, dołączenie do którejś z nich daje bonusy polityczne i pomaga uporać się ze spiskowcami. Spore zmiany zaszły też w sferze militarnej, na czele ze zwiększeniem roli dowódców – ich cechy i umiejętności w istotny sposób wpływają na przebieg bitew. Ponadto system mobilizacji wojsk został uproszczony, a także pojawiła się opcja posiadania stałych armii zaciężnych. Z innych nowości warto wymienić system rozwoju władcy, możliwość mianowania patriarchów prawosławnych oraz serię unikalnych decyzji i wydarzeń historycznych.
Crusader Kings II: Sword of Islam
dodatek do gry26 czerwca 2012
Pierwsze rozszerzenie do gry strategicznej Crusader Kings II: Mroczne Wieki od studia Paradox Interactive. Dodatek, podobnie jak wersja podstawowa, zawiera liczne mechanizmy będące adaptacją tych znanych z serii Europa Universalis. Crusader Kings II: Sword of Islam pozwala graczom objąć przywództwo nad narodami muzułmańskimi i poprowadzić je do zwycięstwa w czasach wypraw krzyżowych. Rozszerzenie umożliwia wcielenie się w jednego z muzułmańskich władców, którzy stali na czele imperium Otomańskiego oraz Mameluków. W związku z tym Crusader Kings II: Sword of Islam wprowadza zmiany w mechanice rozgrywki, odzwierciedlające styl życia muzułmanów, z uwzględnieniem obowiązujących praw, sposobu zawierania małżeństw (poligamia), formowania sojuszy, nadawania tytułów czy dziedziczenia władzy. Crusader Kings II: Sword of Islam oferuje także rozszerzoną mapę gry, sięgającą aż po państwa Mali, oraz 100 wydarzeń historycznych, które urozmaicają rozgrywkę, w tym napięcia pomiędzy frakcjami szyitów i sunnitów, czy organizowanie pielgrzymki do Mekki.
DLC do Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Iberian Unit Pack
cena: 8,00 zł
DLC16 grudnia 2014
Zestaw wizerunków różnych jednostek z iberyjskiego kręgu kulturowego.
Finno-Ugric Unit Pack
cena: 8,00 zł
DLC14 lutego 2014
Zestaw wizerunków różnych jednostek z ugrofińskiego kręgu kulturowego.
Saxon Unit Pack
cena: 8,00 zł
DLC14 lutego 2014
Zestaw wizerunków różnych jednostek z saksońskiego kręgu kulturowego.
Celtic Unit Pack
cena: 8,00 zł
DLC25 czerwca 2013
Zestaw wizerunków różnych jednostek z celtyckiego kręgu kulturowego.
Norse Unit Pack
cena: 8,00 zł
DLC28 maja 2013
Zestaw wizerunków różnych jednostek z nordyckiego kręgu kulturowego.
Russian Unit Pack
cena: 7,00 zł
DLC13 grudnia 2012
Zestaw wizerunków różnych jednostek z rosyjskiego kregu kulturowego.
Russian Portraits
DLC13 grudnia 2012
Zestaw tysięcy dodatkowych wariacji twarzy i ubiorów mężczyzn i kobiet zamieszkujących Rosję i Bułgarię.
Songs of the Rus
cena: 7,00 zł
DLC13 grudnia 2012
W dodatku znajdują się trzy utwory muzyczne trwające łacznie dziesięć minut, utrzymane w rosyjskich klimatach:
- "Land of the Rus"
- "The Trade Route"
- "Alexander Nevsky Rides to Battle"
Byzantine Unit Pack
cena: 9,00 zł
DLC16 października 2012
Zestaw unikalnych grafik prezentujących jednostki bizantyjskie, greckie, armeńskie i gruzińskie.
Dynasty Shield II
cena: 9,00 zł
DLC16 października 2012
Pakiet 50 dodatkowych tarcz dynastii.
Songs of Byzantium
cena: 5,00 zł
DLC16 października 2012
Trzy nowe utwory trwające w sumie ponad 10 minut, skomponowane przez Andreasa Waldetofta.
African Portraits
cena: 9,00 zł
DLC16 października 2012
Zestaw tysięcy dodatkowych wariacji twarzy mężczyzn i kobiet zamieszkujących kontynent afrykański.
African Unit Pack
cena: 8,00 zł
DLC26 czerwca 2012
Pakiet dodatkowych jednostek pięciu nacji: Nubia, Abyssinia, Mali, Songhay, Ghana.
Songs of the Caliph
cena: 8,00 zł
DLC26 czerwca 2012
Pakiet dwóch dodatkowych utworów muzycznych (Saladin Arrives at Jerusalem, The Persian Army).
Songs of the Holy Land
cena: 8,00 zł
DLC18 kwietnia 2012
Pakiet dwóch dodatkowych utworów muzycznych.
Ruler Designer
cena: 20,00 zł
DLC18 kwietnia 2012
Pakiet pozwalający stworzyć własnego bohatera.
Songs of Albion
cena: 8,00 zł
DLC18 kwietnia 2012
Pakiet czterech dodatkowych utworów muzycznych.
Songs of Faith
cena: 8,00 zł
DLC18 kwietnia 2012
Pakiet dwóch dodatkowych utworów muzycznych.
Dynasty Shields
cena: 8,00 zł
DLC15 lutego 2012
Pakiet 50 dodatkowych tarcz dynastii.
Mongol Faces
cena: 8,00 zł
DLC15 lutego 2012
Pakiet tysięcy dodatkowych kombinacji twarzy oraz siedmiu skórek dla jednostek.