Neo Plus zawartość Numeru 03/2011
adres: 00-963 Warszawa 81, Skrytka Pocztowa 85
email: [email protected]
wydawca: Independent Press
Odpoczywamy od samochodów. Tym razem na okładce coś dla prawdziwych hardcore’owców, czyli The Darkness II. Gulash udał się na pokaz gry do Nowego Jorku jako jedyny przedstawiciel polskich mediów.
Marcowy numer NEO Plus #144 w kioskach od 04.03.2011 (piątek).
Jackie, Darkness i Darkling powracają. Powraca również Mike Patton, który ponownie podłoży głos tytułowemu demonowi; będzie krwawo, ale też bardziej komiksowo niż w pierwszej części. O przemocy, seksie, kontrolerach ruchowych i wielu innych rzeczach rozmawiamy z twórcą gry, Tomem Galtem. Dla fanów bardziej realistycznej jatki mamy piękne screeny i pierwsze informacje o Battlefield 3. Nie tak spektakularnie, ale również ślicznie prezentuje się The Elder Scrolls V: Skyrim, o którym rozpisał się Sasori.
W marcu czeka nas premiera nowej przenośnej konsoli Nintendo 3DS. Mieliśmy okazję pograć na pokazie zorganizowanym przez oficjalnego dystrybutora Nintendo na Polskę, firmę Stadlbauer. Wrażenia Kaxiego, a także komentarze Gulasha, Quentina i Zooltara oraz zdjęcia uroczych hostess znajdziecie w raporcie z prezentacji. Przy okazji porozmawialiśmy z Beatą Dudzic ze Stadlbauera o przyszłości 3DS i innych konsol Nintendo w Polsce.
Sony nie pozostaje bierne i zapowiada następcę PSP. Przyglądamy się Next Generation Portable i wraz z zaprzyjaźnionymi ekspertami analizujemy, jakie ma szanse w walce nie tylko z 3DSem, ale również ze smartfonami.
„Sony jest rozdarte pomiędzy starymi i nowymi wizjami platform mobilnych” – mówi nam Tomasz Strzelczyk z Vivid Games. A chodzi oczywiście o NGP oraz telefon Sony Ericsson Xperia Play i usługę PlayStation Suite. Fax wyjaśnia o co chodzi i czy gracze powinni być zainteresowani. Mielu z kolei przyjrzał się nerwowym ruchom behemota branży, czyli Activision Blizzard, które wstrzymało produkcję True Crime oraz odpuściło tworzenie kolejnych części Tony Hawk i Guitar Hero. Czy to koniec znanych serii?
Przeprowadziliśmy wywiad z Pawłem Kopińskim z Techlandu – Kaxi rozmawiał o zombie i kowbojach, czyli dwóch nowych gier wrocławskiego developera, które miał przyjemność obejrzeć w akcji. Mowa o Dead Island oraz Call of Juarez: The Cartel.
Czy kipiąca seksem Catherine ukaże się w Europie? Na razie nie zapowiada się, ale gramy w japońskie demo. Ciekawe czy to dziwaczne połączenie przygodówki i gry logicznej przypadnie do gustu Tomkowi Kreczmarowi, który w swoim cyklu felietonów Po Drugiej Stronie Lustra pisze, że dla niego najważniejsza w grach jest fabuła. Quentin wieści rychły koniec świata – a wszystko przez smerfy i Facebooka.
O Duke Nukem Forever opowiada szef Gearbox, Randy Pitchford. W tym miesiącu w Grze Wstępnej do pojedynku stanęły gry o Templariuszach, a Mielu i Fax dyskutują czy remake’i w HD mają sens. W otchłań sieci zagłębił się Gonzo, by zobaczyć, jakie cuda w edytorze LittleBigPlanet 2 stworzyli gracze w niecałe dwa miesiące po premierze gry. Dowiedzieliśmy się również co nieco o Shadows of the Damned, w którym zastosowano patenty rodem z… Alan Wake. Zaskoczeni? My też byliśmy.
Mielu grał i oglądał nowości Sony na londyńskim PlayStation Experience 2011 – Ratchet & Clank: 4 Za Jednego, Resistance 3, inFamous 2, MotorStorm: Apokalipsa, SOCOM: Polskie Siły Specjalne. Te dwa ostatnie Mielu widział w 3D, a w SOCOMa grał również na PlayStation Move.
W zapowiedzi poprzedniego numeru napisaliśmy, że w recenzjach gorąco, jak przed świętami. Teraz powinniśmy napisać „w recenzjach gorąco, jak co miesiąc”. Znów trafiło się kilka perełek. Przede wszystkim, jako pierwsi w Polsce wystawiliśmy ocenę Dragon Age II – a konkretniej DrMax, który pierwszą część wraz z dodatkami przechodzi już prawie z zamkniętymi oczami. Jeśli jemu zmiany przypadły go gustu, fani jedynki nie mają czego się obawiać.
Doczekaliśmy się. Pierwsza gra People Can Fly na konsole HD właśnie się ukazała i Polacy mają kolejny powód do dumy. Świetna, zabawna, oryginalna, miejscami rewolucyjna, absolutnie topowa. Oprócz tego wystawiamy oceny takim grom jak Kirby’s Epic Yarn, Bionic Commando Rearmed 2, Inazuma Eleven, Stacking, Hard Corps: Uprising i innym.
W Retroplus Martinez, jeden z ojców-założycieli Secret Service, opowiada o tym jak tworzyło się czasopisma o grach w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych! Max wybiera dziesięciu największych bishonenów. Wspominamy PlayStation 2, ekipę Bullfrog, a także piszemy o… nowej grze na Dreamcasta! Tradycyjną dawkę publicystyki zapewniają Sasori piszący tym o zjawisku backtrackingu i DrMax, który kończy swój tryptyk tekstem o trudnych grach (Kwestia Wysiłku).
Numer zamyka pakerne FAQ z wypowiedziami użytkowników forum oraz strony neogo.pl, a także felieton niezawodnego Grabarza.
Zapraszamy do lektury i widzimy się ponownie na początku kwietnia.
N+ crew