Apple zaprezentowało iPad - multimedialny tablet
dajemy wam mało warte coś bez multitaskingu i z minimalną ilością pamięci i miejsca na dane w cenie która nas zadowala.
Jak dla mnie porażka na całej linii... no ale znając życie wszyscy rzucą się na ten badziew.
i po co to komu? kolejny bezwartościowy gadżet. Są laptopy o podobnych rozmiarach, wielokrotnie wydajniejsze i bardziej konkurencyjnej cenie...
a tu jest... lans +5
aha i jeszcze brak multitaskingu... to jakbym nie potrafił mówić i chodzić jednocześnie... porażka.
Duzy ten Ipod.
Tablet(prawie laptop) bez multitaskingu, z systemem operacyjnym Iphone'a i bez skalowanej rozdzielczości aplikacji?
I ludzie maja zamiar to kupować??
A jakiś czytnik kart SD, albo chociaż wejście usb jest?
graf: wejście USB można uzyskać przy pomocy oddzielnej przejściówki, która trzeba dokupić :D
Czytnik kart micoSIM, only
Tablet myślałem, że jest do rysowania na komputerze ;/. Lepiej sobie kupić ebook reader i tablecik niż to coś.
Gruby Misiek
To będzie Hit! Idealny do grania, czytania i oglądania.
Ma to tyle samo sensu jak i uzywanie telefonu do robienia zdjec majac pod reka cyfrowke.
Osobiscie uzywam
Do Grania - PC/Konsola
Czytania - Ksiazki
Ogladania - TV
I jestem wielce zadowolony z moich niewyszukanych rozwiazan.
Dodam że Posiada również GPS, co do możliwości bezpośredniego połączenia z iPod to o czym takim jeszcze nie słyszałem....
Jest to System operacyjny OS X Mobile 3.2 i spodziewał bym się łatem wersji 4.0 z nowa funkcjonalnością....
Brak wielozadaniowości nie dotyczy Aplikacji Apple, więc słuchanie muzyki, pobieranie stron internetowych i mail w tle jak najbardziej, tak samo jak na iPod touch /iPhone + uruchomienie 1j aplikacji firm trzecich. Tak można słuchać muzykę i przeglądać internet czy pracować z mail również po analogii z iPhone OS.
Jak go można podłączyć do Apple TV? Przez iTunes? Nawet w iPod Touch kamery tez nie ma... err średnio widzę robienie zdjęć czymś takim... jak iPad...
Do grania ? Odpalisz na nim jedynie gierki od Apple. Ciekawi jak będziesz manewrował tym ekranem w prawo i w lewo, taak strasznie wygodne. Do czytania to też się nie nadaje... a oglądanie ? Nowe seriale będziesz miał z paskami, bo im się 4:3 zachciało (oczywiście najpierw będziesz musiał to skonwertować).
Dziadostwo to straszne, nawet nie można edytować tekstów jak się słucha muzyki. Tylko 1 czynność ;/. I jakie drogie to, lepiej lapca kupić, albo jak się chce mieć coś małego to netbooka, a za 2500zł (najdroższy iPad) dostaniemy cacuszko na których pogramy w nowe gry.
Na wszystkie problemy z dopasowaniem wielkości jest w iPad rozwiązanie: skalowanie i żadnych pasków....
Nie wiem kto to wymyślił że nie, ale iPad idealnie nadaje się do ksiązek, przecież specjalnie pod to urządzenie Apple wprowadziło iBook Store, i w porównaniu z iPad Amazon Kindle wygląda jak Newton A4 ;))
Co za noob wymyślił że nie da się uruchomić aplikacji iPod w Tle, na iPhone można, dlaczego więc na iPad nie????
A po chuja mi jakieś skalowanie ? Ja chcę oglądać na całym ekranie bez żadnego przycinania obrazu. I nie, nie nadaje się do książek, bo to będzie wypalarka oczu na takim ekranie nie da się wygodnie czytać.
Procesory serii ARM o wiele lepiej wspierają multitasking niż x86! To tylko kwestia aktualizacji softu, nic więcej. A sprzęcik cacko.
Dobra Racel45, na iPhone się da, na iPod touch się da, Apple mówi że na iPad się da i po to ten iPad zaprojektowała i sprzedaje, ale przecież ty wiesz lepiej nie???? Bo Tak!
Sprzęcik to cacko i jeszcze jakie, stoi na mojej liście zakupów na pierwszych pozycjach, nie mogę się doczekać kanapowego web surfowania.... ;))
Dobra Racel45, na iPhone się da, na iPod touch się da, Apple mówi że na iPad się da i po to ten iPad zaprojektowała i sprzedaje, ale przecież ty wiesz lepiej nie???? Bo Tak!
o czym ty mówisz, brałeś coś ?
Do czytania książek nadawać się to będzie średnio, mniej więcej tak jak normalny laptop. Wiec Amazon raczej może spać spokojnie. Zresztą Amazon będzie sprzedawał ksiażki też na iPada, wiec są zabezpieczeni na wypadek wszelkich ewentualności.
A co do reszty..to po prostu tablet, identyczny jak dziesiątki tego typu urządzeń, tyle, że bardziej ograniczony. Fajna zabawka, ale ludzie spodziewali się czegoś rewolucyjnego. A dostali coś co można kupić od lat, tyle, ze z logo Apple. Wiec nie dziwota, że reakcje są tak negatywne. Ludzie ochłoną z pierwszego szoku to i łagodniejszym okiem spojrzą na tę zabawkę
AW: Ok, poprosze jakiegos linka do tableta z multitouchem za 499$ i 140.000 aplikacji :)
Nie wiem, jak Apple wyobraża sobie konkurencję z Kindle Amazona w dziedzinie książki elektronicznej. Kindle stosuje stworzoną do czytania technologię E-Ink (elektroniczny papier), która bije na głowę wszystkie inne technologie wyświetlania tekstu na ekranie.
E-Ink wyświetla obraz tak jak zwykły papier - czerń daje czarna farba a biel biała, dzięki czemu czytanie nie męczy wzroku.
Dzieki pioner18 otrzymalismy wlasnie kolejna definicje proznosci i lenistwa.
Wydawac kilkaset dolcow po to aby przegladac stronki na kanapie zamiast ruszyc tylek i siasc w fotelu przed komputerem. Ba za te kase to pewnie mozna by fotel kupic ktory nie tylko masowal poslady bedzie ale i pewnie laske zrobi.
@LooZ^
za $550 możesz kupić Lenovo IdeaPad S10-3t ..multitouch +Windows7, co da ci większy zasób aplikacji niż appstore
I bądźmy szczerzy..wersji iPada za $500 nikt normalny nie będzie kupował.
Taka zabawka może się podobać, ale nie oferuje nic nowego
Ciekawe, leżę sobie na kanapie z laptopem na kolanach i szczerze mówiąc tylko tak korzystam z Internetu. Widać ze mnie próżniak i leń. :)
LooZ^
Moje pierwsze skojazenie odnosnie osoby gdy czytalem jej posta.
fresherty
Czasem i mnie sie zdaza, ale sa to wyjatki bo z reguly wole siasc przed kompem. Wiekszy komfort wg mnie. Pozatym kupujac laptopa moim celem nie bylo surfowanie na kanapie, jest to jedynie niewielki dodatkowy bonus.
draug, w kwestii proznosci i lenistwa chciałem zgłosić swoją kandydaturę, własnie odpisuje ci z mojego iPhone, leżąc w wygrzanej puchowej poscieli i wcale mi się nie chce wstawac gdyby była jakaś aplikacja sterujaca ekspresem do kawy to pewnie bym ja wlasnie sciagal bo cholernie nie chce mi się wychodzić spod koldry
Lutz: :D
draug_xiii: Ja tez lubie sobie poczytac, popisac nie ruszajac sie z lozka ;) Bardziej sie do tego nadaje tablet niz lapek ;)
AW: TABLET chce, nie chce czekac 30 sekund na zaladowanie systemu tylko go odblokowac.
Lutz
Wolalbym jednak krzeslo z dupomasazem anizeli kolejny zbedny gadzet ktory nie oferuje nic lepszego anizeli inne posiadane przeze mnie przedmioty codziennego uzytku ktore byly tworzone z mysla o konkretnych czynnosciach i doskonale sie w swojej roli spisuja.
Widac ja jakis dziwny jestem, bo strasznie mnie mierzi jak ktos pol dnia potrafi w lozku spedzic (kobiecie sie zdaza) zamiast choc troszke sie poruszac. Odnosze takie nieodparte wrazenie marnotrawienia dnia.
Trzeba miec niezle w glowie nasrane zeby wydawac tyle kasy na takie dziadostwo. Przypuszczam ze ten Ishit i tak sie dobrze sprzeda zwlaszcza za oceanem, hamerykanie kupuja wszytkie gowna, byle zeby byly ladnie zapakowane.
@LooZ^
a tez lubie sobie poczytac, popisac nie ruszajac sie z lozka ;) Bardziej sie do tego nadaje tablet niz lapek ;)
No..do pisania to nie bardzo się nadaje lepiej niż Laptop. I nawet ręcznego pisma nie rozpoznaje
@LooZ^
TABLET chce, nie chce czekac 30 sekund na zaladowanie systemu tylko go odblokowac.
Cóż, taka jest cena posiadania pełnowymiarowego komputera zamiast okrojonego kadłubka jak iPad.
Poza tym..jakie 30 sekund? To z cold boota, a przecież każdy po prostu zamyka laptopa i pozwala mu wygasnąć. Nie powiesz mi chyba, że te 30 sekund raz,dwa razy dziennie to taki problem? Zwłaszcza, że dzięki fizycznej klawiaturze nadrobisz to z nawiązką przy pisaniu jakiekolwiek dłuższej wiadomości.
Ja nie atakuje tu iPada..ale naprawdę, niczego nowego ani lepszego niż konkurencja to on nie pokazał. To nie jest powtórka z iPhone
i jeszcze jedno od Orlanda :P
http://cache.gawker.com/assets/images/comment/4/2010/01/5b00d8520eee5ebd0dd0b18d160962ff/340x.jpg
sinbad, ten orlando to jakiś kumpel Jobsa?
looz, maile wysłane, strony sprawdzone, teraz tylko czekam na sygnał z żołądka i trzeba bedzie w końcu wstać, chyba ze ten cholerny kot zacznie miauczec o jedzenie :D
człowiek leniwy się robi na starość.
Już lepiej chyba kupić IPhone. Mimo wszystko IPhone w łatwiej gdzieś spakować.
Mam Iphone i bardzo go lubie, ale jak iPad nie ma flash'a to nie kupie - przy tak duzym oknie przegladarki brak flash'a to strzal w stope. Apple i jch zasrana polityka - zeby tylko ktos nie pogram w gre we flash'u zamiast kupic app.
Co do osob, ktore mysla o noszeniu/wielkosci - teblety nie sa zaprojektowane tylko do noszenia - sa tez do uzytku domowego. Mi bardzo czesto sie zdarze, ze ogladam cos w tv, generlanie leze na kanapie i niechce mi sie siadac do kompa - wtedy przegladam cos co mnie interesuje na iphonie, chetnie bym sobie taki tablet kupil - ale bez flash'a do dla mnie sredni pomysl, szkoda.
->pioner18 - na iphone standardowo nie mozna uruchamiac w tle - trzeba jailbreak.
Lutz - true - Ciebie ?
taaa, wchodzisz do salonu z zelaznym postanowieniem wybrania jakiegos innego telefonu, ogladasz te wszystkie nowe cuda, po czym stwierdzasz, ze i tak nie ma to sensu :P
za to wlasnie nienawidze mojego iphone, ograniczyl mi wybor.
Multitasking i brak flasha - wady, ale myślę, że dodadzą to w którejś aktualizacji (albo i nie). Aparat - po co? W tablecie? Mogliby dodać z przodu do wideokonferencji - np. via Skype, może za rok. Ja tablet i tak wezmę - tym bardziej, że nie jest taki drogi - tańszy od iPhone'a (wg. tych oficjalnych cen). Nie wiadomo, czy polskie karty będą działały w wersji z 3G, bo Apple zapowiedziało wejście dla MicroSIM - czy jakoś tak. Krytycy zawsze będą, ale aplet jest na prawdę fajny.
@Lutz, to po co go kupiłeś? Ja mam obecnie 3GS i nie mógłbym teraz używać innego telefonu. To już mój 4 czy 5 iPhone, i uwierz mi, jak się przyzwyczaisz, to już nie zmienisz na nic innego.
Co za crap chcą mi wcisnąć :/
Brak multitaskingu już mnie irytuje wystarczająco w iPhonie
Do tego dalej brak Flash&Java
Roździelczość poniżej 720p
Brak aparatu do konferencji nawet w wersji 3G
Po cholerę ta czarna ramka :/
A najgorsze, że pewnei i tak to kupię
Tez myślałem po cholery ta gruba ramka, do momentu jak nie obejrzałem na wideo jak to cudeńko trzymać jedną ręką....
Bez ramki wsadzasz połowę dłoni wprost w sam środek multitouch ekranu i aplikacje ci zaczynają wariować... bo rozpoznają z 6 miejsc dotyku...
Ramka jest genialna!!!
Logadin: Maruda ;)
"Brak multitaskingu już mnie irytuje wystarczająco w iPhonie "
Pewnie bedzie w iOS4.0
"Do tego dalej brak Flash&Java"
Java?? Po co komu Java ;) Twoje argumenty mnie nie przekonuja, na milion procent nie bedzie ;)
"Brak aparatu do konferencji nawet w wersji 3G"
Nie wiem, nie uzywalem nigdy kamerki w lapku/kompie :)
"Po cholerę ta czarna ramka :/"
Zebys za ekran nie trzymal tylko za ramke ;)
LooZ :
Może w OS4.0 będzie, a może jednak nie :P
Java - Supremancy 1914 (nie pogram!) :)
No widzisz ja pewnie też za wiele razy bym nie użył ale myślę o innych ;)
No z ramką się moge jeszcze zgodzić :P
IMO brak kamerki to głupota... :( Mogliby wrzucić taką jak mam w MacBooku...
A tak poza tym - im dłużej oglądam prezentacje (jest na stronie Apple), tym bardziej mi się cała ta idea podoba. Coś jak starodawna koncepcja PDA, zanim zrobili z tego smart-phone'a.
To może i jest przyszłość ale na dzień dzisiejszy tylko zbędny bajer. Nie dość, że drogie to pewnie będą problemy jak z epapierem w Polsce, gdzie mamy około 800 tytułów tylko.
Sama idea takich urządzeń fajna ale jeszcze na ich czas trzeba poczekać.
Jak to u Apple - jabłko jest nadgryzione jest w jednym miejscu ale to konkretnie. Nie można robić dwóch rzeczy na raz (pisać i słuchać przy tym muzyki) - ok w iPhonie można to przeboleć, ale nie w tablecie. Brak Flash'a - LOL. No ludzie. Świat idzie do przodu a nie stoi w miejscu. A no tak, to Apple i ich chore pomysły (kto ma iphone/ipod touch wie że eksperci od jabłek zrobili wszystko by tylko ich słuchawki pasowały do telefonu/mp3). Na koniec cena - w życiu bym tyle nie dał. Miałem sobie kupić ich laptopa bo mam iMac (osx - świetny system) ale doszedłem do wniosku że nie będę płacił za jabłko na obudowie.
Ja liczyłem na taniego mini iPhona (mógłby się nazywać nano :P) :) No cóż, szkoda. A ta ramka to jakieś dziwadło, choc może się sprawdzi...
Dowolny netbook z wifi i dyskiem >200GB, z multitaskingiem, flashem, kamerką i wieloma innymi bajerami, których iPad nigdy posiadać nie będzie, kosztuje mniej niż najtańszy iPad.
Ludzie to byle gówno kupią, ważne tylko, żeby to gówno miało znaczek Apple.
Zapowiedzieli by lepiej iPod Touch 4g bo czekam na niego, miałem kupić 3g ale jeśli plotki z CES sie sprawdzą 4 generacja iPodów i iPhoneów będzie mieć dwurdzeniowy procesor, co do gier sprawdzi się wyśmienicie i chyba warto poczekać te 7 miesięcy na 4 generacje Toucha.
Trzecia generacja touch i iPody 3gs już uciągają Unreal Engine 3 więc chyba zaczekam na kolejną generację, bo w takim tempie jakim rozwija się apple będzie pewnie o niebo lepsza od trzeciej generacji.
Prawda jest taka czy tego chcemy czy nie apple robi świetne sprzety, drogie ale niezawodne.
w innym watku mefistofeles ladnie punktowal, ale nalezy dodac jeszcze:
- jako ebook reader jest za wielki - nie wyobrazam sobie lezec w lozku i to trzymac. 6-7" to maks oraz waga do 250gr a nie prawie 800.
- do wszelkiego WYGODNEGO czytania ma zdecydowanie zbyt male ppi - tylko 125. Ebook readery maja okolo 200 i jest ok, w moim telefonie mam 240 ppi i jest idealnie.
- brak usb i slotow na karty to zart. Wszystko przez kostki portujace.
- no i ten nieszczesny multitasking. Nie bardzo wiem jak mam sprawnie kopiowac z edytora tekstowego do np prezentacji, albo w przegladarki do maila...
Zaleta - jest ladny i dosc lekki. Oczywiscie wbudowany aku, ktory po 1,5 roku bedzie mial polowe zywotnosci...
Mikmac ->
- Za duży...? Przecież to jest mniejsze od rozłożonej standardowej wielkości powieści...
- Ma 132 ppi, jeśli już mam być dokładni...
- USB i sloty na karty drastycznie pogrubiłyby konstrukcję
- Brak multitaskingu dotyczy tylko aplikacji z AppStore
P.S Po 1,5 roku akumulator w moim MacBooku stracił może 15% żywotności.
I taka uwaga ogólna:
Wiecie że to nie ma konkurować z netbookami?... To urządzenie nastawione na kilka konkretnych funkcji przydatnych 'na mieście' i w domu, ma służyć do wygodnego wykonywania prostych prac biurowych, przeglądania internetu i rozrywki - w tym czytania książek. Kluczem tutaj jest 'wygodnego'. To kompromis... Pewnie - dedykowany ebook reader jest lepszy w ebookach, pewnie - netbook jest lepszy w pracach biurowych. W przeglądaniu internetu i odbieraniu emaili też byłby lepszy netbook z modemem bezprzewodowym. Jako urządzenie 'ultraprzenośne' sprawdzi się lepiej nowa nokia serii N, odtwarzacz muzyki - iRiver i so on. Konia z rzędem który udowodni mi jednak że noszenie tego wszystkiego ze sobą jest wygodniejsze od 1, góra dwóch (iPad + zwykły telefon) urządzeń.
Brak mozliwosci wykonywania kilku czynnosci w tym samym czasie - no rzeczywiscie dosc powazna wada...
Lutz - co za lol ?
http://toucharcade.com/2009/12/22/unreal-engine-3-running-on-3rd-gen-ipod-touch-iphone-3gs/
i to od Epic, bo oficjalnie mowia o wsparciu.
Apple to chyba jeszcze gorsza firma od Sony we wciskaniu gówna ciemnocie po cenie wziętej z kosmosu.Ale i tak fanboye polecą zaraz po to do sklepu, bo przecież to Apple.
Sony?
Apple ma tylko jednego konkurenta na tym polu i jest to oczywiście Nintendo :)
widzisz wszystko jest kwestia nazewmictwa, i interpretacji (czesto nader swbodnej)
i ty pewnie, i ja gralismy w podobne gry na naszych iphonach, i raczej dosc oczywistym jest ze unreal engine 3 ktory kazdy ma na mysli pamietajac tech dema i inne, ma sie nijak do tego co jest na dzisiaj dostepne na telefon klasy 3GS, za dwa lata pewnie da sie juz uciagnac go na poziomie jaki sobie wyobrazamy, poki co, nazywanie tego unreal engine 3 jak dla mnie jest marketingowym naduzyciem.
Jak wszystko od Apple także iPad ładnie wygląda, jest taki nowatorski i taki amerykański, no inny od reszty... cóż to wszystko... oczywiście jeżeli miałbym na wydanie te 2000zł (tyle ponoć najtańsza wersja w Polsce ;) to bym sobie dla ciekawości pewnie kupił, ale w żadnym wypadku, jako zakup planowany, za taką kasę można mieć dobrego netbooka pod każdym względem bardziej funkcjonalnego od produktu Apple. Dla mnie to taki typowy gadżet, stylowy, ale do niczego nie nadający się....
Apple to chyba jeszcze gorsza firma od Sony we wciskaniu gówna ciemnocie po cenie wziętej z kosmosu.
Ja pierdziele, jaki ty jesteś przygwożdżony
@fresherty
Za duży...? Przecież to jest mniejsze od rozłożonej standardowej wielkości powieści...
Ale powieść nosisz zamkniętą. Dedykowana e-readery są jednak znacznie poręczniejsze
@fresherty
Konia z rzędem który udowodni mi jednak że noszenie tego wszystkiego ze sobą jest wygodniejsze od 1, góra dwóch (iPad + zwykły telefon) urządzeń.
Ale możesz równie dobrze nosić telefon + netbook i będzie to tak samo wygodne, ale znacznie bardziej uniwersalne.
A dedykowanego ereadera i tak trzeba mieć jeśli się regularnie czyta ebooki. Męczenie się z nimi na telefonach, laptopach czy tabletach przypomina przeglądanie internetu na dumbphone'ach :)
Ciekawe... Sam się zastanawiałem nad podobnym urządzeniem. Przydałoby się do czytania e-booków i oglądania filmów na wyjazdach.
Zna ktoś podobne urządzenia znajdujące się już w sprzedaży??
Adrian -> Okej, ale po co mi netbook, skoro mam normalnego laptopa? Nie chcę rozwiązania bardziej uniwersalnego, chcę rozwiązanie bardziej dedykowane, ale nadal o szerokim zastosowaniu. No i bez obrazy, ale normalny netbook kojarzy mi się z wszystkim tylko nie 'wygodny w obsłudze'.
fresherty:
to po co ci iPad jeśli już masz laptopa? Gdzie ta wspomniana "wygoda noszenia wszystkiego ze sobą?"
A co do wygody netbooka..jaka by one nie była i tak pisać się na iPadzie zapewne będzie znacznie gorzej. Zresztą jakość i przyjemność użytkowania chyba nie są raczej zbyt ważne dla osób, które chcą na iPadzie książki czytac :)
Adrian ->
Laptop - 2 kg - 3,5h bateria - modem USB
iPad - 0,7 kg - 10h bateria - modem wbudowany
Taka mała różnica. :)
I kolejne pytanie - jeśli chcę sobie czasem poczytać książkę, a czasem pooglądać film, to lepiej twoim zdaniem nosić iPada czy Kindle i netbooka?
Ja tam sobie moge internet w telefonie przeglądać... nie ma to jak szybki internet
Szczerze, to jak zdaje sobie sprawę że Apple już tak ma, że przede wszystkim idzie w design i marketing, to po tym iPadzie spodziewałem się więcej... tak na dobrą sprawę to dla kogo to urządzenie ma niby być?
Na pewno nie do czytania, jak to próbował sugerować Jobs, bo czytanie książki będzie równie męczące jak na normalnym laptopie (co innego gdyby zastosowali e-ink)... Na pewno nie do oglądania filmów (ekran 4:3), do gier to się nadaje tak samo jak każdy netbook, czyli nic wymagającego na tym nie uruchomisz... Dodajmy do tego brak flasha, usb czy kart i zakres użytecznosci tego cuda robi się dosc wąski... Tak na dobrą sprawę to jedynie przychodzi mi do głowy pisanie czegos w terenie lub korzystanie z internetu (mail, www, aplikacje google), w dodatku np. posłuchać sobie muzyki podczas w/w czynnosci nie dasz rady, bo multitasking to przecież nie potrzebny nikomu wymysł... Więc pytanie - kto i po co miałby to kupić?
fresherty
I kolejne pytanie - jeśli chcę sobie czasem poczytać książkę, a czasem pooglądać film, to lepiej twoim zdaniem nosić iPada czy Kindle i netbooka?
To drugie. Bieganie co chwile do ładowarki z iPadem nie jest zbyt mile, a Kindle wytrzyma kilka tygodni bez ładowania. No i jest znacznie wygodniejszy i przyjemniejszy jako czytnik. Zestaw taki nie jest idealnie podręczny, ale iPad też jest zbyt duży . I tak i tak będziesz musiał wziąźć ze sobą plecak/torbę.
Zresztą czytanie ksiązki na netbooku nie róźni się za bardzo od tego co będziesz miał na iPadzie więc nawet jesli z jakiś powodów absolutnie nie możesz mieć dwóch urządzeń to możesz się ograniczyć tylko to netbooka, ewentualnie zaszaleć i nabyć netbooka z obracanym ekranem
jeżeli o mnie chodzi:
jeśli miałbym gruuuby portfel, to z pewnością był sobie iPada sprawił.
Nie, nie chodzi tu o sam fakt posiadania kolejnej zabaweczki, appla, ale o fakt mobilności.
Mam awersję do posiadania więcej niż jednego komputera - problemy ze znalezieniem aplikacji, plików itd. Combo np. MacBook/iMac + iPad + iPhone to chyba najlepsze, co w tym momencie może być: iMac praca, przeglądanie sieci, iPad SZYBKIE przeglądanie sieci (uwielbiam sobie conieco poczytać przed snem, a netbook mimo iż dobry, to nie doskonały), iPhone - wiadomo.
Szczerze mówiąc, to byłbym w stanie kupić teraz iPada. Ale ten flash... :/
aha, no i propos multitaskingu - zarówno w iPhonie, jak i zapewne iPadzie, iTunes działa/działać będzie na przy włączonych innych aplikacjach.
apple tylko dobrze prezentuje jego mocne strony, ale i tak jeśli go ktoś kupi to nie zrezygnuje z laptopa czy komputera
Ja widzę jedną zaletę braku flasha. Przynajmniej reklam nie będzie. Nawet na Operze nie wszystko omija, ale takiej przeszkody reklamy na szczęście nie przeskoczą.
tak racja, z tą muzyką to był zły przykład, chodziło mi zobrazowanie że wielu czynnosci naraz nie zrobisz, nie wiem czemu przyszło mi to do głowy, przecież na iPhonie chodzi ;)
Ja mam dwa pytania :
- Czy ten sprzęt potrafi robić za tablet
- Jak się go wyłączy to ma refleksy 'ala lustro ?
kamikadzol -> A kto powiedział, że to ma cokolwiek zastępować? Uzupełnić - owszem.
czekers -> Właśnie na tej samej zasadzie o tym myślę. Jako jeden sprawnie działający i bezobsługowy system. Na zasadzie - np. wpisuję coś sobie do kalendarza na MacBooku (korzystam z niego...), automatyczny synch z iPadem i voila. Tak samo z muzyką, wybranymi zdjęciami, dokumentami etc.
nawrocki -> Jedyne co mógłbym jeszcze potrzebować w multitaskingu to ewentualnie komunikator - a i tak z niego praktycznie nie korzystam ostatnio.
fresherty synchronizacja kontaktow/kalendarza to wlasciwie rzecz podstawowa, nie trzeba nawet do tego miec jednoliteogo systemu. Wystarczy jedno konto google.
co do reszty siec i media serwer zalatwiaja sprawe, ewentualnie jeszcze webdisk.
generalnie w domu mam podpiete ze soba 3 komputery (2xpc, 1xmac) iphone i ps3
jedyne co musialem zrobic nadprogramowo, to kupic air video player na iphone, bo standardowy media serwer mial problemy z filmami.
wlasnie dlatego podobala mi sie idea tabletu, ktory mial byc z zalozenia sprzetem do wanny/kibla/lozka. Jednak brak flasha sprawia ze moga poki co go sobie w dupe wsadzic ;)
@ haterzy
lol. Jest wolny rynek, jeśli wam sie nie podoba nie musicie tego kupować. O ile Flash to faktycznie minus ale Sam korzystam z Itoucha i czasem wielkoś tego urzadzenia mi przeszkadzała.
Imo jest to lepsze rozwiązanie niż te wszystkie netbooki. Bo na tym da się obejrzeć film , da się poserfowac w sieci , da się ogladac youtuba, poczytać itd. I to wszystko bez części z klawiaturą.
Wadą tego urzadzenia jest cena i brak obsługi flash
Jak można wogóle zrobić komputer bez obsługi flasha?
Czyli tam nie działa Youtube w przeglądarce? Bo nie do końca rozumiem...
Amerykanie i tak się rzucą do sklepów.
Później Apple wypuści poprawiony model z możliwością multitaskingu. Później kolejna wersja z wyjściem HDMI. Za jakiś czas z aparatem fotograficznym... i interes się kręci.
A poza tym te ceny, skąd oni je biorą?
> akurat youtube ma dedykowaną aplikację, więc to nie problem
:D :D
Z każdym dniem przekonuję się że Apple nie produkuje komputerów, oni produkują "consumer electronics", albo inaczej mówiąc konsole użytkowe.
Ten film tylko zniechęca do kupna tego badziewia. Gościu tylko gada o dotykaniu, a reszta opcji to całkowity standard (nawet w telefonach).
Komentarz tekstowy:
co za gówno!!!!
Komentarz graficzny:
http://woozers.files.wordpress.com/2009/10/facepalm-face-palm-facepalm-demotivational-poster-1223672935.jpg?w=624
http://www30.patrz.pl/u/f/46/53/97/465397.gif
http://www.saynotocrack.com/wp-content/uploads/2008/08/siskoanimated.gif
ITD...
KRETYNIZM W NAJCZYSTSZEJ (czyli amerykańskiej) POSTACI.
"Jeśli słuchamy muzyki, możemy zapomnieć o edycji dokumentów tekstowych lub przeglądaniu zasobów sieci."
To akurat kłamstwo, bo iPhoneOS obsługuje multitasking w przypadku odtwarzacza muzyki.
dlaczego znowu wciskają nam takie japońskie badziewie! To normalna mp4-ka tylko że od apple i w nowej obudowie... ŻENADA TOTALNA!
@kaptur123, gratuluję Ci inteligencji. Poczytaj czym jest iPhone OS najpierw i co oferuje.
Lukxxx:
Polecam Ci całym sercem i duszą firmę HTC.
Jeśli chcesz mieć wszystko w jednym, htc hd2 (leo)- powinienes sie zainteresowac.
jesli chodzi o cos wiekszego to albo htc advantage, albo shift.
Jestem użytkownikiem iPhona 3Gs już od jakiegoś czasu....i muszę szczerze przyznać jestem wniebowzięty produktem od Apple...jest naprawdę niesamowity i nie wyobrażam sobie, żebym mógł mieć w przyszłości jakikolwiek inny telefon niż następcę iPhona 3Gs...
Jeśli chodzi o iPada...to jeśli to jest większa wersja iPhona to jak najbardziej chcę ją mieć! Wygoda przeglądania internetu...albumów czy zdjęć na iPhonie jest niesamowita...przeglądanie stron które nawet Cię nie interesują jest świetną zabawą z iPhonem...oczywiście na początku...potem się przyzwyczajasz ale i nie koniecznie chcesz wracać do standardowej przeglądarki. Tak jak powiedział Jobs...przeglądanie internetu na iPhonie jest jak trzymanie internetu w dłoniach...w iPadzie będzie to jeszcze bardziej odczuwalne bo jest o wiele większy...
iPad będzie a 100% kupiony przez ludzi którzy cenią sobie wygodę...myślę, że przeciętny Kowalski byłby wniebowzięty kiedy po ciężkim dniu w pracy mógłby wrócić do domu zjeść umyć się i położyć w wygodnym łóżku i dzięki iPadowi, poczytać coś w internecie np. wiadomości sportowe, obejrzeć skróty meczy których nie mógł zobaczyć jak był w pracy, później zagrać sobie szybki mecz czy możę jakąś strategię(...swoją drogą jestem fanem strategii i mnogość zastosowań tak dużej przestrzeni dotykowej na iPadzie w grach strategicznych niesie ze sobą nieskończone możliwości, nikt nie zaprzeczy, że granie na iPadzie w strategię nie sprawiałoby wielkiej frajdy...strategi czy takie gry jak GTA Chinatown Wars które niesamowicie wykorzystują stosunkowo mały ekran iPhona do różnych typowo zręcznościowych mini zadań jak kradzież samochodu czy zrobienie koktajlu Molotova...). Na Koniec Kowalski mógłby położyć swój tablet na stoliku czy szafce koło łóżka włączyć po cichu swój ulubiony album swojego ulubionego artysty i ustawić żeby iPad wyciszył się za np. 30 minut....Myślę, że każdy byłby ucieszony takim zakończeniem dnia...a jeśli nie dokładnie takim to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zzamiast grania poczytać książkę obejrzeć film serial czy ulubiony program...
Oczywiście iPad nie jest w stanie zastąpić odtwarzacz, laptopa, komputera czy konsoli do gier...ale mixuje możliwości wszystkich wymienionych i dlatego jest niesamowity...dzięki niemu wszytko jest w jednym miejscu...
Co do dwóch właściwie największych wad:
- brak multitaskingu
- brak flasha
to myślę, że Apple w najbliższym czasie rozwiąże oba te problemy...jeśli chodzi o multitasking to prawdopodobnie będzie on w najnowszej wersji oprogramowania...a jeśli nie to społeczność internetowa znajdzie na to sposób...tak jak na iPhonie jest jailbreak...a co do flasha, to z tego co wyczytałem, Apple przekonało serwis YouTube do zrezygnowania z tej usługi na rzecz HTML 5...wiele osób uważa, że HTML 5 w kilku najbliższych latach całkowicie zastąpi flasha....do tego dąży Apple i to właśnie wspiera przeciągając na swoją stronę takich gigantów jak YouTube....
Artykuły odnoścnie przewagi HTML 5 w stosunku do flasha...
http://www.infoworld.com/d/developer-world/html-5-could-it-kill-flash-and-silverlight-291
http://www.infoq.com/news/2009/06/will-html-5-kill-flash
http://blog.digitalbackcountry.com/2009/05/html5-versus-flash-versions/
PS. Nic dodać nic ująć...oczywiście jest to drogi sprzęt ale jest to jak Mercedes czy BMW wśród aut...za jakość się płaci...ale myślę, że nie nikt nie znajdzie niezadowolonego użytkownika nowego Mercedesa czy BMW...oczywiście ferrari jest szybsze....polonez tańszy...inne auto mniej pali....ale nikt nie odmówi Mercedesowi czy BMW zarówno frajdy i wygody...to samo zapewnia Apple...
Niestety nie mogłem już edytować swojego poprzedniego posta a chciałem dodać link:
http://www.youtube.com/html5
Można przełączyć youtuba na HTML 5 wersję beta...sam mam zamiar wypróbować... :) oczwyiście w razie jakichkolwiek problemów można bez problemów poprzez tą samą stronę wyłączyć HTML 5 :)
Marketing szeptany, witamy BrayanMT, zegnamy BrayanMT.
To jest tak ograniczone, że nie warto se głowy zawracać. Szkoda, czekałem na coś konkretnego a wyszedł badziew. Jeśli interfejs dotykowy działa tak jak w iPhone to chyba jedyny plus tego urządzenia. Na szczęście w najbliższym czasie czeka nas wysyp tego typu tabletów, więc każdy wybierze coś dla siebie. Gdzie wejście na karty SD? Gdzie multitasking? Gdzie możlwość instalowania dowolnego oprogramowania? Jak tego nie ma to po co mi to?
Z rozbawieniem czytam posty ludzi którzy nigdy iPhone nie mieli w ręce.
MULTITASKing w iPhone i iPadzie JEST tyle że dotyczy wbudowanego oprogramowania.
Nie działa multitasking z oprogramowanie instalowanym.
Co to oznacza? można słuchać np. muzyki i wysyłać maile JEDNOCZEŚNIE
Nie można np. wysyłać maili i grać w grę.
BrayanMT --> Nic dodać nic ująć...oczywiście jest to drogi sprzęt ale jest to jak Mercedes czy BMW wśród aut...za jakość się płaci
To jest raczej jak Mercedes zrobiony z Lady. Wmawiaja Ci, ze masz Mercedesa, a jak blizej sie temu przyjrzysz, to okaze sie, ze z Mercedesa masz tylko znaczek, a podzespoly z Lady. Ipadaka jest typowym badziewiem, jak wszystko od Apple. Brak portow USB, czy slotu na karte pamieci, to po prostu robiebie zartow z konsumentow. Znacznie wygodniej jest miec np. kilka memorek, na ktorych trzyma sie wazne pliki, niz co jakis czas oprozniac pamiec wbudowana. Zreszta brak USB takze calkowicie dyskwalifikuje ten sprzet jako przydatny. Nie wspominajac juz o braku flasha, kamery i paru innych drobiazgow.
Ale w przypadku Apple nie ma sie czemu dziwic, skoro iPhone dopiero w trzeciej generacji zaczal robic MMSy - cos co inne telefony umozliwiaja od lat - a w generacji 3.5 (GS) zaczal wreszcie nagrywac filmy. Z iPadaka bedzie podobnie. Pewnie w drugiej generacji dostanie flasha, w trzeciej USB i slot na karte, a w czwartej moze kamere. A glupi klient i tak zaplaci.
Sadze, ze tablet HP i Microsoftu zmiecie konkurencje, a to przeciez nie jedyny tablet na rynku. Od jakiegos czasu Archos produkuje urzadzenia o podobnej funkcjonalnosci, a nie mozna tez zapomniec o JournE Touch od Toshiby, ktory juz bije na glowe ipadake, bo nie tylko ma HDMI, porty USB, ale i 1GB wbudowanej pamieci rozszerzalnej kartami pamieci.