Dragon Age: Początek - PC kontra konsole
Powiedz Von Zay czy na PC jest płynniejsza animacja?
Heh a ja chciałbym się dowiedzieć w końcu czy ten czterordzeniowy procesor to jakiś trick marketingowy, czy faktycznie trzeba taki mieć by sobie normalnie pograć??
#1
Przecież to jest oczywista oczywistość, jedynie kilka gier lepiej chodzi na konsolach niż na PC, m.in. GTA IV... ale to inna bajka :)
Tym razem konsolowcy dostają w dupę? :P
bitzz ->
No nie taka oczywista: określenie PC nie znaczy nic, konkretna konfiguracja już coś mówi, co do GTA to na współczesnym PC, np c2d > 3ghz i jakiejś karcie z serii gtx 2xx jest lepiej niż na konsolach (nie wspominając już o c2q, bo akurat ta gra jako jedna z nielicznych, dostaje kopa przy 4 rdzeniach)
Czemu ps3 ma tylko 256ramu ?
"Prosto z mostu – walki w wersji na PC są dużo trudniejsze niż na konsolach. Różnica jest spora, bo poziom hard na tych ostatnich nie jest jeszcze tym samym, czym normal na „blaszakach”."
Konsolowcy potraktowani jak debile?
Każda gra wygląda lepiej na pc niż na konsole. To oczywista oczywistość :)
Już nie mogę się doczekać !!!
No i chyba wszyscy będą zadowoleni, PCtowcy i Konsolowcy dostaną to co lubią, i o to pewnie chodziło.
Ja jednak za klasycznym DnD nie przepadam (choć są wyjątki - KOTOR), wolę coś pokroju Risena.
z tekstu wynika, ze tworcy gry zrobili absolutnie wszystko co mogli aby jedna gre dopasowac do zupelnie roznych architektur i stylu grania - wielkie brawa za to.
Ja akurat zamowilem obie wersji i x360 i PC a to dlatego, ze generalnie zdecydowanie wole grac na konsoli, jednak nie moglem sobie odmowic trybu izomotrycznego oraz ew. modow.
Choc zdaje sobie sprawe, ze duzo wygodniej i przyjemniej bedzie mi sie gralo na konsoli, jak zreszta w wiekszosc gier.
lukix -->
nie glabie, tworcy wzieli pod uwage, ze na konsoli jest inna dynamika gry, ze duzo trudniej jest wydawac rozkazy roznym postaciom bez myszki. Duzo latwiej wywijac lapami czy wymachiwac mieczem na konsoli i padem, ale juz kontrolowac druzyne jest trudno, i sposob z ME jest tu najlepszym kompromisem.
Lukxxx - nie sądzę, zapewne wynika to z mechaniki sterowania. Nie oszukujmy się, myszka jest idealna do cRPGów w rzucie izometrycznym. No i pełna aktywna pauza to jednak duże udogodnienie dla pecetowców.
Odliczam dni do premiery i zacieram ręce, pieniądze na grę już odłożone. Mam tylko nadzieję że premiera w kraju odbędzie się bez poślizgów :)
Ja nie powiedziałem, że konsolowcy są debilami, tylko, że zostali potraktowani jak debile. I na pewno są konsolowcy, którzy chcieliby większego wyzwania niż ŁATWIEJ NIŻ NORMAL NA PC. Chociażby dodać tryb EXTRA HARD na konsoli...
Lustereczko powiedz przecie
– na jakiej platformie gęba ma najlepiej będzie się prezentować?
Czy to ma sens?
Ja to mam nadzieję, że będzie się grało przynajmniej tak dobrze jak w Mass Effect na PC ^^
Poza tym jeszcze raz pytanie - czy ktoś wie jak to jest z wersją polską za granicami Ojczyzny ? (np w Szwecji) Czy może też trza ją importować z Polski ?
Myślałem, że rzut izometryczny i pauza będzie na konsoli :( Zawiodłem się na tej grze w wersji na konsole.
No teraz juz wiem, ze kupie wersje na pieca i nie chodzi oto ze lepsza grafika, ale o to ze wersja na PS3 moze lekko ssac (animacja spadajaca ponizej 30 fps i brak AA).
Lustereczko powiedz przecie
– na jakiej platformie gęba lepiej prezentować będzie się?
tak byłoby lepiej chyba
W RPG na konsoli?Jakoś sobie tego nie wyobrażam.Ale cóż pożyjemy zobaczymy
Jak już to PCtowcy zostali potraktowani jak debile potrzebujący aktywnej pauzy do ogarnięcia sytuacji przeciążające ich zdolności analizy sytuacji ;)
I tak z racji braku pcta kupię wersje na X360... Więc...
fresherty: sorry ale jeżeli uważasz że "aktywna pauza" w grze dużo trudniejszej niż na konsolach jest dla "debili nie ogarniających sytuacji" to szkoda, bo jednak wystarczy jedna taka pauza, wydanie paru rozkazów i można skupić się na oglądaniu dzieła zniszczenia, którego dokonują nasze jednostki, i nie musimy wcale katować przycisków na padzie (pauza + pisanie skryptów = cud miód i orzeszki :D)
Ja tam biorę wersję na pc. Co jak co, ale hołd Baldurs Gate złożyć trzeba na jego rdzennej platformie ;) Niemniej jestem pełen podziwu dla Bioware, że ogarnęli taką grę na tak różnych platformach sprzętowych :) Sukcesów panowie i panie :)
buhahahha - przypadku konsoli Sony wyraźnie daje się we znaki momentami „chrupiąca” animacja (czyli spadająca poniżej standardowych 30 klatek na sekundę) oraz większe ząbkowanie krawędz
fresherty chyba nie przeczytales uwaznie, w wersji na pc walki sa znacznie trudniejsze. Różnica jest spora, bo poziom hard na tych ostatnich nie jest jeszcze tym samym, czym normal na „blaszakach”. Wiec raczej to wyglada jakby konsolowcy zostali potraktowani jak debile niz pc-towcy, fakt ze inne sterowanie jest, ale poziom trudnosci mogliby zwiekszyc. Chociaz i tak tego typu rpgi wciaz najwygodniejsze beda na pc niz na konsolach. Moim zdaniem konsole sa tylko do gier zrecznosciowych i akcji. Nie wyobrazam sobie przygodowek typu Point and click oraz rpgow typu kotor, neverwinter nights czy hack 'n slashow pokroju diablo na konsole.
Von Zay -> Rozumiem, że wersja PC nie ma natywnego wparcia dla pada?
Czyli tą grę kupię w wresji na PeCeta. Wyższy poziom trudności przesądza sprawę.
"Naturalnie na każdej z platform spotkamy się z takim samym światem, fabułą, postaciami czy wydarzeniami – tutaj żadną z nich nie należy uważać za wyróżnioną czy poszkodowaną."
Super - rzeczy w cRPG najważniejsze, niezależnie od sprzętu będą takie same. A jeśli chodzi o resztę - to niech fanboje sobie skaczą do gardeł, bo i tak nic innego, sensownego nie potrafią .
Sam wezmę wersję PC - ale nie w dniu premiery. Raczej koło stycznia albo i jeszcze później. Po prostu w dniu premiery nie byłbym w stanie poświęcić dziełu BioWare tyle czasu ile potrzeba. Dziś dotarła do mnie trzecia Forza - a to jest ładnych kilka miesięcy grania :)
ps. A co do DA - to najbardziej czekam na Wasze opinie (forumowy wątek o grze jest pewny). Jak już będziecie mieli grę to dajcie znać czy BioWare dało radę i jest to godny następca Baldur's Gate :)
Ja nie mieszam się w wasze kłótnie i poglądy , chcę tylko więcej Dragon Age :P filmiki, recenzje, zapowiedzi łyknę wszystko :P ale dajcie tego więcej :P
Największe brawa należą się za dostosowanie gry do specyfiki różnych platform, co obecnie nie jest już niestety standardem np. FIFA konsole>PC, albo Risen PC>x360.
Grafika jest tak naprawdę nieistotna, ważne jest tylko to, żeby gra nie przycinała i moim zdaniem lepiej, żeby wersja na PS3 odstawała wyraźnie wyglądem, ale miała te stałe 30 fps.
Chętniej zagrałbym w wersję gry na PC, gdyż wolę sterowanie myszką i możliwość korzystania z widoku z góry i całej reszty. Ale... no właśnie jest ale i są nim wymagania sprzętowe na PC, których się trochę boję, bo na pewno nie będę mógł skorzystać z maksymalnej ilości detali, a to jak gra będzie działała na średniej szczegółowości pewnie zaważy nad wyborem platformy, bo posiadam i PC i X360.
Standardowo już, PC wygrywa z konsolą. Tak będzie dopóki nie wyjdą nowe generacje konsoli. Lecz i wraz z postępem technologicznym, PC zwycięży ten bój :)
patuzi- mieszkasz w szwecji?
@sasquath_
Stety i niestety tak, a mieszkam w mieście gdzie twórcy World in Conflict mają swoją siedzibę (imho ładny budynek ^^). A że bardzo chcę wersję PL, pytam jak to z tą wersją za granicami ojczystymi (ciekaw jestem bo np takiego Red Alerta 3 i NFSa mam po Polsku ze sklepu - wybór języka z kilku innych podczas instalacji)
No gierkę na 99% kupuję na PC, ale się jeszcze wstrzymam. Von Zay świetny materiał!!!!!!! Czekam na GRAMY z twoim udziałem :-)))
patuzi --> Wersja polska będzie miała z 6 języków do wyboru przy instalacji. Gry EA zawsze miały olbrzymi wybór języka przy instalacji, pewnie w tym przypadku będzie podobnie.
Pytanie tylko czy akurat PL będzie. Najlepiej jakbyś zadzwonił/napisał do swojego oddziału EA i zapytał.
Na konsolach można grać we wszystko. Na uważam, że pctowców potraktowali jak debilów z tą aktywną pauzą podczas gry. Co z tego, że poziom na konsolach może jest niższy niż na pctach,ale za to jakie to jest uproszczenie. Więc nie ma porównania. Risen na X360 jakoś dobrze sie prezentuje jeśli chodzi o sterowanie więc jaki ma być problem z DA na Xboxa 360 ?. Poza tym postaraj się człowieku ogarnąć pada i zagrać to wtedy pogadamy. Nic sie na konsolach i sterowaniu na nich nie znacie,a głupoty gadacie.
Lustereczko powiedz przecie
– na jakiej platformie gęba ma najlepiej będzie się prezentować?
Powinno być
Lustereczko powiedz przecie
– na jakiej platformie gęba ma prezentować będzie się najlepiej?
xD
ile graczy pecetowych specjalnie dla tej gry kupi karty graficzne i ram? a ilu procki?
hehe. a ilu graczy konsolowych specjalnie grę żeby w nią pograć?
rachunek sam się kalkuluje.
Tym razem konsolowcy dostają w dupę? :P
grafika idzie do przodu, wymagania idzie do przodu
i wydaje mi sie ze samo to ze konsole na tych niezmiennych sprzed 4 lat parametrach wciąż w ogóle nadążają za postępem graficznym PC jest sukcesem. ciężko naprawde aby sprzet który w każdej chwili moze byc rozbudowywany nie mógłby sie szybciej rozwijac
poczekamy z reszta do Crysis 2 i FC3
patuzi--> ja mieszkam w miescie gdzie siedzibe ma EA i DICE- tez ladny budynek z ladnym widokiem:) ja nigdy nie szukalem gier po polsku choc dragona chetnie bym kupil- daj znac jesli gdzies znajdziesz inaczej bedzie trzeba z polski targac.
Szczerze mówiąc, to twierdzenie, że wersja na pecety będzie trudniejsza, bo postacie będą miały niższy poziom HP... Jest nieco przesadzone. Nieograniczony czas wyboru zachowania postaci, możliwość skryptowania, widok z góry - to NIE SĄ ułatwienia? To nie jest dawanie graczom opcji, dzięki którym, będą mieli lepsze rozeznanie się w sytuacji? To nie sprawi, że będą stawiani w lepszej sytuacji niż ci, którzy owych możliwości będą pozbawieni?
Moim zdaniem twierdzenie, że w tej sytuacji wersja na konsolę będzie łatwiejsza... Nie całkiem odpowiada rzeczywistości. Będzie to bowiem gra przede wszystkim inna.
O tym jaka jest różnica w poziomie trudności będzie można powiedzieć coś wtedy, kiedy gracz komputerowy skorzysta z perspektywy TPP, przełączając się bieżąco między postaciami i stopując tylko na chwilę, by szybko wydać polecenia. Czyli grając tak, jakby grał na konsoli.
Już wcześniej wiedziałem, że kupię jedyną słuszną wersję Dragon Age czyli wersję PC. Ale ten artykuł tylko mnie w tym przekonaniu utwierdził, że ten wybór to słuszny wybór! :) I wcale nie chodzi mi o grafikę... ;)
Jak ktoś chce sprawdzić, jak interfejs sprawuje się na konsoli, to odsyłam Was do tego filmiku.
http://www.giantbomb.com/quick-look-dragon-age-origins-360/17-1528/
Według mnie wersja na PC jest o wiele lepsza, bardziej skomplikowane walki, lepszy system sterowania i lepsza grafika.
I chociaż czysto teoretycznie wychodzi na to że konsolowa jest łatwiejsza tylko przez sterownie, to patrząc na ME ciągle wydaje mi się, że konsolowcy mimo wszystko są traktowani jako gracze o wiele głupsi.
Krzych Ayanami ---> Dobrze prawisz. Duży plus. Niech gracze PCtowi dzięki tej całej "aktywnej pauzie", i tej metodzie, w której można zadecydować co dana postać ma zrobić jak np straci 50% hp, żeby się automatycznie uleczyła. Na konsolach tego nie ma, więc poziom trudności jest niższy niż na PC,ale nie zapominajmy, że dlatego też przez te ułatwienia dla PC poziom będzie znacznie trudniejszy. Coś za coś. Poza tym wbrew pozorom to gra na padzie nie jest taka łatwa, więc niech gracze PCtowi, jeśli mają taką możliwość niech spróbują pograć na konsoli ;)
Grafika jakoś zbytnio mnie nie interesuje. Grafika nie jest najważniejsza. Poza tym nic dziwnego, że na PC zawsze grafika będzie lepsza. Zauważcie dla porównania ile Xbox 360 jest na rynku. Od dobrych 4 lat. A PCty co parę miesięcy wychodzą nowe, z lepszym sprzętem., wypasione karty graficzne, procesory itp. W konsoli nic zmienić nie można. Ona od tych 4 lat ma ten sam skład sprzętowy, więc co tu porównywać. I tak konsola się dobrze sprawuje. Do konsoli nie dołożę np 2 gb ramu i takie tam bzdety.
Poza tym nie mamy możliwości na konsolach polepszać tekstury i inne pierdółki w opcjach. Konsola z góry ma narzucone opcje, więc...
Jak by jeszcze ffXIII byłby na PC, to dzięki takim grom jak Dragon Age, Komputer by rządził.
No i zebraly sie dzieci w piaskownicy, wykrzykujac, kazdy o swojej cennej zabawce, bo jego jest najlepsza, hahahaha
zalosne.
Noo chyba logiczne, że każdy kto ma PC lub konsole i dobrego PC kupi właśnie wersję PCtową. No chyba, że ktoś nie lubi taktycznych, trudnych cRPG i woli po prostu grać bez przeszkód. Tak czy siak ja kupie wersje PC i . :p
Dobra naznaczony. To mnie bawi, że cię rozjebałem. Taka jest prawda. Więc na PC jest więcej uproszczeń i to sporych.
Naznaczony**** -> tak funkcjonują skrypty w FFXII. Z tego co zostało napisane, tak samo będzie tutaj. Daleko posunięta automatyka.
W sumie to dość zabawne. O ułatwieniach w wersji konsolowej się wspomina. O tych w pecetowej już nie.
Chciałem kupić na xBoxa... ale po przeczytaniu artykułu mam pewne wątpliwości :( poczekam na GRAMY i ew. zestawienie obu wersji.
zaraz sie okaze ze w wersji pecetowej mozna predefiniowac kilkadziesiąt roznych akcji dla kazdej z postaci i jedyne co nam w grze pozostanie to wybor opcji dialogowych z npc :)
Wersja na X360 zamówiona, i co z tego że misje poboczne są inne lub poziom trudności się znacząco różni, ale akurat na konsole poziomy trudności szczególnie w grach FPS są zawsze trochę niższe niż na PC.
Cieszy mnie fakt, że BioWare nie poszła na łatwiznę i każda platforma (PC, X360, PS3) dostanie dokładnie zrobione grę, grafika poziomy trudności, sterowanie wszystko pewnie będzie wykonane bardzo dobrze. W końcu BioWare nie robi złych gier tylko odwrotnie...
Krzych Ayanami i SalwikPL
Odpalcie BG 2 z modem Tactics. Albo IceWind Dale, dowolne, w trybie Serce Furii. Pograjcie, wróćcie i dopiero wtedy się wypowiadajcie, bo teraz chrzanicie takie bzdury, że głowa mała. Widok z góry, aktywna pauza, skrypty: to wszystko tam było. I nic nie dawało. O tak, ekstra, jak mi ktoś straci 50% życia to go kapłan uleczy. Tylko jak mag ginie od pierwszej strzały to się takim skryptem można podetrzeć. W ogóle skrypty akurat bardziej przeszkadzają jak pomagają, nikt rozsądny z nich nie będzie korzystał (ostatnią rzeczą jakiej potrzebuję w środku walki jest caster rzucający co mu się podoba).
Teraz gram w Might and Magic VI. Tam w ogóle jest cały tryb turowy, a nie sama aktywna pauza. I co? Nic, i tak jest piekielnie ciężko.
Na konsolach można grać we wszystko.
Tiaa, w końcu każdy widzi ten zalew hardcorowych symulatorów na konsolach. Normalnie co tydzień jakaś premiery, aż nie wiadomo za co się łapać. A te strategie na poziomie Europy Universalis czy Hearts of Iron, mmmmm, normalnie poezja, tyle ich konsole mają.
Demilisz -> No strasznie dużo tych strategii wychodzi, a są tak popularne, że ho ho. Ich producent jak był niszą tak jest.
Sprawdź sobie tytuł Demon`s Souls to zobaczysz co to znaczy gra dla hardcorowca.
http://www.youtube.com/watch?v=15lEZDiCBjk
http://www.youtube.com/watch?v=14_OICVhKIQ&feature=SeriesPlayList&p=8D8DA14A89AF39AF
Demilisz: zmiłuj się, Serce Furii może by jeszcze odpalili. Ale już z instalacją modów to sobie mogą nie poradzić.
Caine -> z Weidu każdy kto umie czytać kopiować pliki, klikać w exeki i w konsoli na pytanie odpowiedzieć "y" sobie poradzi... Chociaż to niekoniecznie oni
Lukxxx: no widzisz, wyskoczy takie małe czarno-białe okienko, wyświetlą się wiersze DOSowskie miast przyjaznych ideogramów, może jeszcze trzeba będzie coś wpisać i...
Do autora tekstu:
Odnośnie zakładki taktyk, której - jak piszesz - w wersji konsolowej nie ma.
Wg Giantbomb taka zakładka jest, w wersji na X360 można ją otworzyć naciskając Y na ekranie postaci.
Może i u Was zadziała :)
@ tankem3 [40] -> Popatrz na to z drugiej strony. To nie koniecznie jest tak, że "konsole na tych niezmiennych sprzed 4 lat parametrach wciąż w ogóle nadążają za postępem graficznym PC" co raczej popularność konsol i większe skupianie się na nich przez producentów gier spowalnia szybszy rozwój grafiki na PC. Zaraz ktoś powie, że np. takie GTA 4 wymaga mocnej konfiguracji PC'ta żeby chodzić podobnie do wersji konsolowej. A może jest tak dla tego, że głównym targetem twórców były konsole a na PC'ta zrobili port lekko "na odwal się". Ponadto nie da się raczej ukryć, że gry robione tylko na PC'ty w dużej mierze zostawiają konsole daleko w tyle jeżeli chodzi o wygląd grafiki.
@ Krzych Ayanami i SalwikPL -> Po pierwsze gdybym chciał mieć rozgrywkę w stylu konsolowym to kupił bym sobie konsole a nie PC'ta, więc po co mam na siłę rozgrywkę upodobniać do konsolowej? Po drugie kwestia rzekomych ułatwień gry na PC'cie o jakich tutaj trąbicie. Załóżmy że postać w wersji PC ma 20 HP a na konsoli 40. Przeciwnik rzucając dajmy na to ognistą kulę zadaje 10 obrażeń. Z prostego rachunku matematycznego wynika, że w wersji na PC po 2 kulkach moja postać ginie natomiast na konsoli może bez problemu przyjąć na klatę 3. Daje to po pierwsze więcej czasu na uleczenie się a po drugie większą szansę na zabicie przeciwnika przed śmiercią/koniecznością leczenia. Jeżeli to nie jest ułatwienie gry na konsoli to nie wiem co jest.
Caine,
zmiłuj się, Serce Furii może by jeszcze odpalili. Ale już z instalacją modów to sobie mogą nie poradzić.
Wniosek ten wyciągnąłeś dlatego, że Ty sobie nie radzisz :-)) ?
Dwa głupie problemy:
1. nie potrafię.. zapomniałem jak dodać parametr -mod=@dodatki do wiersza poleceń skrótu Arma2. XP informuje że "określona w polu Obiekt Docelowy nazwa jest nieprawidłowa. SpPrawdź tralalala" :|
2: Po wyprodukowaniu w bazie jednostek, wszystkie trafiają do grupy strategicznej "F1" (czyli tej samej co Razor). Jak przypisać je do do innych grup, tych które po wciśnięciu Shift+Spacja wywołuje się klawiszami F2, F3 etc?
^^ To Twoje słowa z innego wątku :) Także, bez urazy, ale nie mierz innych swoją miarą :)
Polski Major Nelson -> zależy na jakim PC. Grę prezentowano nam na jakichś potworach i tam animacja na PC śmigała w komfortowych 60 klatkach, więc w takiej sytuacji można rzec, że była płynniejsza :)
Krzych Ayanami -> stwierdzenie, że gra na PC jest trudniejsza nie padło z mojej strony, a ze strony samych twórców :)
RexNebular --> no i klops, faktycznie jest. Gwoli usprawiedliwienia - jak widzę, część składu Giant Bomb też obecności ekranu nie zauważyła :)
hemm... kupiłem borderlands w wersji na xa, więc DA miał być na PC... ale dalej nie mam stuprocentowej pewności... jak wpadnie jakaś dodatkowa gotówka to wezmę na konsolę :)
baardzo starałem się nie śmiać...
[37] by SalwikPL - Poza tym postaraj się człowieku ogarnąć pada i zagrać to wtedy pogadamy.
boskie w kontekście rozmowy o poziomie trudności
lordpilot: Kto pyta, nie błądzi. Kto nie pyta, rzuca klawiaturę i udowadnia wyższość ruskich gramofonów z czytnikiem CD nad pecetem.
Jeśli nie będzie mi się cięło to kupię oczywiście na PC. A jak nie to trudno - przejdę na konsoli, chociaż bardzo ubolewam nad tym, że twórcy skorzystali z innych rozwiązań na konsoli. Spodziewałem się, że widok izometryczny i aktywna pausa jednak będzie na xbox'ie.
Shrike
No strasznie dużo tych strategii wychodzi, a są tak popularne, że ho ho. Ich producent jak był niszą tak jest.
Biorąc pod uwagę ile odsłon seria EU ma to widać, że jest stała i wystarczająco duża grupa fanów. Te gry nigdy nie miały być mainstreamem. Zresztą zupełnie nie rozumiem argumentu "to nisza" (Okami, ICO, Shadow of Collosus też są niszą, ale nie przeszkadza to wielu osobom twierdzić, że warto kupić konsolę tylko dla tych gier). Wygląda na strasznie popularny "argument" jak już nie ma się innej riposty.
Zresztą to nie miało pokazywać jaki to PC nie jest kozak tylko wskazanie na bzdurność argumentu "na konsolach można grać we wszystko". Nie można.
Caine,
Kto pyta, nie błądzi. Kto nie pyta, rzuca klawiaturę i udowadnia wyższość ruskich gramofonów z czytnikiem CD nad pecetem.
Cóż, większość normalnych graczy nie ma takich kompleksów żeby udowadniać wyższość jednego sprzętu do grania nad drugim :) Wojny o to toczą tylko fanboje - ale tak było, jest i będzie zawsze.
I jeszcze jedna uwaga - jak jakiś konsolowiec zapragnie nagle zagrać na swoim blaszaku (bo każdy konsolowiec ma blaszaka/laptopa/Maca - bez kompa nie można się dziś praktycznie obyć) w zmodowaną grę, to sobie doczyta/dopyta jak danego moda zainstalować. "Google" nie gryzie i nie jest trudne w obsłudze - więc Twoja troska o graczy konsolowych, że sobie z czymś nie poradzą jest zupełnie niepotrzebna :)
No strasznie dużo tych strategii wychodzi, a są tak popularne, że ho ho. Ich producent jak był niszą tak jest.
Bo w tych grach trzeba niestety trochę pomyśleć. Duży fan-base, dużo modów, duże wsparcie Paradoxu w stronę graczy (gdy tacy np. od Call of Duty jasno stwierdzili że causal dla nich jest najważniejszy). Gra zapewnia tysiące (nie, nie pomyliłem się, tysiące i co najważniejsze każda rozgrywka jest zupełnie inna) godzin dobrej zabawy (gdy na konsolówkach i innych causaloatych konsolach gry trwają co najwyżej po 10 godzin, z nielicznymi wyjątkami). I właśnie niedostępność dobrych (dobrych = zarąbiście rozbudowanych i wymagających dużo myślenia, a nie popłuczyn gdzie naciśniemy rozkaz ruchu i w kilka sekund wygrywamy) strategii jest dla mnie sporym minusem konsol. Oprócz strategii mamy wiele gier MMO (daleko nie szukając WoW z milionami graczy), symulatorów (nie mówię teraz o symulatorach śmieciarek, a np. Armie). Oczywiście konsola nie jest zła, jednak nie oznacza to że pecet jest do D.
Co do tematu. Mam mieszane uczucia co do gry (podobnie jak do Mafii 2).
Von Zay --> Kilka pytań :) Zapewne jesteś już weteranem i grałeś nie raz, nie dwa w poprzednie gry BioWare (mowa głównie o Baldurs Gate). Jak wygląda BG w stosunku do DA? Chodzi mi głównie o trudność, potrzebę myślenia i ilość uproszczeń. Po prostu nie wiem czy ta gra jest dla mnie i czy się nią zainteresować, aby znów nie było jak z Mass Effectem, który kupiłem jedynie dla BioWare, a kompletnie mi się nie podobał. (nie tyle co się nie podobał, a był całkowicie nie w moim typie, choć sama gra nie była jakaś super zła, jednak od BioWare oczekiwałem czegoś zupełnie innego).
JA CHCE BALDURS GATE ;))))
Mimo iż pierwsza część ukazała sie jak mialem 6 lat to do dziś z kumplem raz na jakiś czas pykamy po lanie w BG. Nie chce extra grafiki , super animacji ja chce FABUŁY,GRYWALNOŚCI I tego czegoś co miało BG, tej iskry. Chociaz BG 2 mnie nie przekonało to już lada dzień powinienem je skończyć (w końcu). Wszystkim polecam pograć w baldura przed albo i po Dragon Age.
Baldur's Gate, Gothic, Mario i Contra to gry ponadczasowe i kazdy powinien chociaż troche w nie pograć :P
W Risen sie udało nawiązać do Gothica a czy tak samo bedzie z Dragon Age??
Co wy tak caly czas o tej aktywnej pauzie, jak gralem w kotora to wogole tego nie uzywalem(chyba ze jak szedlem do kuchni po papierosa pare razy) Wiec dla mnie to bez roznicy. Wie ktos moze cos o tych edytorach do tworzenia modyfikacji?
Blackthorn --> zagraj sobie w Baldur's Gate bez aktywnej pauzy. Moze wtedy zrozumiesz.
Oooo racja :D. BG czy IW są grami na tyle trudnymi (o ile wybiera się ten wyższy poziom), że bez aktywnej pauzy po prostu nie da się skorygować walk bo są one nieprzewidywalne (1 złe kliknięcie i wtopa). Tak więc aktywna pauza i szybki save/load w taktycznych rpg to podstawa. Trzymam za Dragon Age kciuki i wierzę, że twórcy nie kłamali z poziomem trudności (ofc PC) :)
Bajta - albo pokonać demogorgona bez aktywnej pauzy :) rzecz niemożliwa, mi osobiście nawet z aktywną pauzą nigdy się to nie udało :( najtrudniejsza walka w wszystkich grach jakie do tej pory wyszły.
SVath: Demogorgon to pipka. Sześć - osiem Kolczastych Pułapek, które może kłaść złodziej a nawet bard i po demonie. Wystarczy je położyć przed ostatecznym dialogiem.
Sposób testowany na zwykłej, nie modowanej grze.
Bajta: chciałbym tylko nadmienić że podczas walki save\load nie działają. Dobrze, jeśli są szybkie ale nie pomogą w walce.
Wydaje mi się że gra bedzie lepiej chodzila na konsoli , chyba ze ktos ma na pokładzie i7 wykreconego na min. 3.00 , gtx275 , 4gb ram
Caine - zapewne tak się da ale to sposób który raczej nie daje zbyt dużo satysfakcji :) można to porównać do tego ze demogorgon ginie potykając się o kamień :D
Nie czytałem komentarzy,ale pewnie doprowadziły one do kłótni posiadaczy PS3/X360 a PC.Ja nie będe się kłócić ,która wersja jest lepsza.Moim zdaniem sterowanie na pc jest wygodniejsze niż na konsoli,szczególnie jeśli chodzi o RPG ;p.
Heh szkoda. Myślałem że będzie można pograć na wyrku padem na dużym ekranie, a tak bedzie trzeba męczyć przy biurku ;) Dziwi mnie fakt, że gra która graficznie wygląda jak połowa Demon's Souls może spadać poniżej 30fps. Jest to oczywiste niechlujstwo developera.
... a zmieniając temat. Demon's Souls jak ktoś napisał wcale nie jest trudna. To jakiś mit wypuszczony przez producenta i pociągnięty przez recenzentów. Chyba tylko w celu zwiększenia popularności. Tak gram - gre można kupić na ebayu bo z tego co wiem nie ma jeszcze europejskiego dystrybutora. Ver US region free.
ROroROro
Nie czytałem komentarzy,ale pewnie doprowadziły one do kłótni posiadaczy PS3/X360 a PC.Ja nie będe się kłócić ,która wersja jest lepsza.
Nie ma lepszej i gorszej. Jak ktoś chce powrotu do korzeni i taktyczną walkę to bierze wersję PC. Ci, co wolą lżejsze potyczki ala Jade Empire niech grają na konsoli. Tylko trudno nie reagować, jak ktoś zarzuca wersji PC uproszczenia i uważa, że aktywna pauza to taka wielka przewaga.
lordpilot
Cóż, większość normalnych graczy nie ma takich kompleksów żeby udowadniać wyższość jednego sprzętu do grania nad drugim :) Wojny o to toczą tylko fanboje
Nic do Ciebie nie mam ale cz Ty rozumiesz znaczenie slowa kompleks ??
@Am.(S)
Oprawa wizualna nie jest najmocniejszą stroną tej produkcji, dlatego powątpiewam, aby potrzeba było procesora za +900 zł. Spokojnie wystarczy komputer o rocznym stażu, odpowiadający mocy konsoli: E8400, 260GTX, +2 GB (obecne gry nie wykorzystują więcej niż ~2,5 GB). Przykładowo w Risen oprawa wizualna stoi na znacznie wyższym poziomie, i na pewno Draon Age nie będzie miało takich samych wymagań.
Zgadzam się, że kłótnie nie mają najmniejszego sensu. Trzeba jasno stwierdzić, że konsola to produkt rynkowo stary, ale w ciąż po kilkoma względami opłacalny. Nie piszę bardziej opłacalny niż inwestowanie w PC, gdyż koszta zakupu 3-4 gier PS3/XBOX360 w miesiącu, z perspektywy roku są ogromne. Konsola + comiesięczny zapas gier = sprzedaż, i modernizacja PC (znacznie mocniejszy od konsoli).
Niedawno sam pozbyłem się PS3, i odmłodziłem PC, gdyż powoli zbliża się jej kres, a cena sprzedaży używanego produktu nie jest jeszcze zastraszająco niska. Jakość tekstur, wygładzanie krawędzi i filtrowanie anizotropowe - z tymi rzeczami PS3 pomimo zapewnień producentów sobie na radzi.
Wyjdzie nowa generacja konsol to zapewne zakupię PS4.
Innego wyboru nie mam tylko PC ale gdybym miał to w tej grze i tak zdecydował bym się na ta wersje
A tak na poważnie mi się udało nagrać na nagrywarkę cyfrową jak leciał podajże na alekino+ HD i mam tego mistrza w jakości HD (oczywiście skalowanej i podciągniętej) :) Nic nie zastąpi kultowego "get to the choppa!" ;) Mam też tą nową produkcję Predators, która moim skromnym zdaniem jest najlepszym filmem z Predatorem od czasu produkcji ze Schwarzeneggerem. Dwójka była niezła, ala AvP, a zwłaszcza AvP2 (dno), niestety zaniżyły znacząco poziom.
yadin, chyba Ci się wątki pomyliły, ale złota łopata należy się tak czy inaczej.