Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Telewizja BBC donosi o „żółtym świetle śmierci” konsol PS3

18.09.2009 11:09
1
zanonimizowany591176
20
Chorąży

ciekawym jest, że artykuł powstał w chwili, kiedy sprzedaż konsol Sony wyraźnie wzrosła...

18.09.2009 11:13
2
odpowiedz
zanonimizowany626876
26
Pretorianin

Łaaa MS to prawdziwe hardcory teraz dają w łape nawet europejskim telewizjom :D

18.09.2009 11:16
😉
3
odpowiedz
djsoundtronic
104
Konsul

Czujecie? Zanosi się na burzę... burzę fanbojów :) Swoją drogą czekamy na "zielone światło śmierci" nękające Wii.

18.09.2009 11:24
😁
4
odpowiedz
paprys
38
Pretorianin

ja tam zadnych problemow z X360 nie mam :P a konsole mam juz 3 lata :D ani jednej zwiechy, zadnego RRoD, zadnego rysowania plyt - poprostu wszystko jest w najlepszym porzadku! niewiem na co sie skarzy reszta? moze powinni sie zastanowic, czy majac slaba psyche do gier i po porazce rzucajac konsola po pokoju, warto jest wydawac tyle kasy ?

18.09.2009 11:24
5
odpowiedz
pop2
19
Legionista

Hehe... M$ wydał miliony na na darmowe naprawy swoich konsol a Sony żydzi na 3 Pe-eS-Trójki...

18.09.2009 11:38
6
odpowiedz
zanonimizowany158587
167
Senator

Niema sprzętu który nie może się popsuć, nawet Toyota i pralki Wiatka się psują w końcu :P

18.09.2009 11:39
7
odpowiedz
zanonimizowany540987
57
Pretorianin

Moim zdaniem , nie ważne ze mały odsetek graczy posiadających PS3 ma owa awarie , to i tak SONY powinno coś z tym zrobić , bo płacenie niebotycznej sumy za nowa konsole to kpina , każda konsola nie jest doskonała ma plusy i minusy , ale każdy gracz powinien być tak samo traktowany.

18.09.2009 11:49
8
odpowiedz
zanonimizowany591176
20
Chorąży

CrossFire12...? Tak, tak - kupujesz telewizor, który psuje się po 10 latach i czym prędzej biegniesz do producenta, by dał Ci nowy... dla mnie bomba. Wystarczy coś kupić tylko 1 raz, a reszta to juz zmartwienie producentów sprzętu, ubrań, produktów spożywczych...

18.09.2009 11:55
9
odpowiedz
Drau
82
Legend

Glowna wada programu, to kwestia naprawy POGWARANCYJNEJ.
Jesli sprzet jest po grawancji, to producent nie ma obowizaku zadnego jego bezplatnej naprawy i dopominanie sie tego jest smieszne.

18.09.2009 11:58
kaganpwnz
10
odpowiedz
kaganpwnz
43
Generał

Ostatnia czesc newsa to jest wlasnie czysta prawda, maly odsetek konsol boryka sie z tym problemem, i w wiekszosci byly to stare modele 60gb, bo ylod = problem z chlodzeniem.

A naprawa konsoli po gwarancji? coz, wszystko moze sie zepsuc po gwarancji, przed zakupem produktu sprawdzasz ile owy ma gwarancja, jesli ci nie pasuje, decydujesz sie na konkurencyjny sprzet z dluzsza gwarancja, ale z doswiadczenia wiem, ze im dluzsza gwarancja, tym bardziej gwarantowane gowno chca ci wcisnac, co sprawdzilo sie z moim pierwszym xboxem na dlugo przed ps3, dobrze chociaz ze teraz awaryjnosc X'ow (RROD) spadla na prawde ogromnie.

Moje ps3 jest juz dlugo po gwarancji, i jak sie zepsuje to co? wydam 500-700 zl na naprawe? nie oplaca mi sie to, wole dorzucic i kupic funkiel nowke nie smigana, i nie mam zadnych pretensji, bo ZAPOZNALEM SIE Z OKRESEM GWARANCYJNYM PRODUKTU.

A co do tego BBC, coz, BBC zawsze mialo powiazania z M$, i fakt ze ten program wystartowal tuz po masowym wzroscie sprzedazy PS3 (spowodowana slimem), na pewno nie jest przypadkowy, polityka MSu zawsze byla jaka byla, szkoda ze sony nie robilo podobnych numerow kiedy ich xbox robil dyskoteki w domu, ale coz, widac kto tu jest honorowy a kto nie. To tylko swiadczy o desperacji coponiektorych.

A dlaczego EUROPA ? bo ostatnimi czasy rynek UK stal sie bardzo korzystny dla producentow konsol jak i gier :)

18.09.2009 12:05
11
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

paprys => A moze Ty powinienes sie zastanowic czy mozna ocenic awaryjnosc sprzetu, ktorego sprzedaz jest liczona w milionach, na podstawie twojego egemplarza? Good 4 U ze smiga 3 lata ale faktow nie zmienisz.

Miszczu1991 => Jak zwykle zablysnales swoim geniuszem. Jak na to wpadles detektywie? Jakies dowody zbrodni? Poki co jedyne chyba udowodnione nieczyste zagranie wobec konkurencji mozna przypisac nie msowi a sony za wpis na wiki dotyczacy halo3. To dopiero hardkor ;]

kaganpwnz => Pierwszy xbox to masz na mysli starego xboxa czy juz 360? Bo pierwsza generacja xboxow (nie 360) o ile mi wiadomo byla wyjatkowo bezawaryjna (tym bardziej dziwil mnie fatalny start i pierwsze lata 360). Btw jakis dowod na powiazania ms>bbc (patrz wyzej, honor jak nic)?

18.09.2009 12:06
kaganpwnz
12
odpowiedz
kaganpwnz
43
Generał

@StoogeR

Chodzilo mi o X360. Za czasow X'a 1, mialem PS2 :)

A dowod? po co, jest tego pelno w internecie, wpisz sobie w google, "BBC and Microsoft"

ktos kto sie orientuje w tym rynku (nie chodzi mi o rynek gier) zna historie poszczegolnych gigantow takich jak bbc/m$ i inne, i w ogole zdziwilo mnie to pytanie o dowod, przeciez to nic tajnego nie jest.

Ale mniejsza, nie przyszedlem sie tu spierac przeciez tylko wyrazic swoje refleksje odnosnie sytuacji, wazne ze kazdy wie swoje :)

18.09.2009 12:15
13
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

kaganpwnz =>Ok zle to ujalem. Powiazania powiazaniami ale to nie dowodzi tego ze ms maczal palce w tym programie. Zawsze bylem zdania ze poki wina nie zostanie udowodniona, oskrazony jest niewinny. Nie wykluczysz mozliwosci, ze ms nie musial miec z tym nic wspolnego. Nie zrozum nie zle, nie bronie nikogo, nie bronie ms'u, gdyby to byl program nt awaryjnosci klocka, twierdzilbym dokladnie to samo - bez dowodu nie ma winy imo. Watpie osobiscie. Zwlaszcza ze ms raczej cudownie na tym nie wchodzi biorac pod uwage wzmianke o niklej awaryjnosci ps3-ek (gdzie od razu nasuwa sie porownanie z duzo wyzsza awaryjnoscia 360).

18.09.2009 12:25
kaganpwnz
14
odpowiedz
kaganpwnz
43
Generał

Oczywiscie ze jest taka szansa, jak pisalem, ja dzielilem sie tylko swoimi refleksjami na ten temat :)

18.09.2009 12:28
15
odpowiedz
dresX94
51
Senator

Dobra mówcie co chcecie ale MS daje gwarancje na X'a i naprawia wszystkie błędy konsoli a Sony ma wszystko w dupie

18.09.2009 12:28
😉
16
odpowiedz
zanonimizowany610479
36
Konsul

18.09.2009 12:32
lordpilot
😁
17
odpowiedz
lordpilot
218
Legend

kaganpwnz,

ale z doswiadczenia wiem, ze im dluzsza gwarancja, tym bardziej gwarantowane gowno chca ci wcisnac

Bo umrę ze śmiechu :) Trzeba mieć naprawdę wyjątkowo nie po kolei w głowie, żeby coś takiego napisać. Każdy normalny konsument wie, że im dłuższa gwarancja tym lepiej, bo to zapewnia spokojny sen w razie awarii (a elektronika ma to do siebie, że czasem się coś popsuje). Jak ognia unikam sprzętu na który producent daje tylko rok gwarancji - dwa lata to jest absolutne minimum.

BTW - SONY ma teraz świetną promocję: na telewizory Brawia dają 5 lat gwarancji. Dla mnie bomba, gdybym teraz kupował to wziąłbym to pod uwagę, dla Ciebie to pewnie, cytuję: "bardziej gwarantowane gówno chcą ci wcisnąć" :)

18.09.2009 12:47
18
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Generalnie to powinno działać tak.
Im firma jest bardziej przekonana o jakości sprzętu, tym dłuższą może oferować gwarancję.

Ale może działać tak.
Firma jest przekonana o kiepskiej jakości sprzętu ale jest zdeterminowana aby utrzymać sprzedaż oferując dłuższą gwarancję, 'bo jak się zepsuje to naprawimy'.

Na naprawy gwarancyjne firmy muszą robić odpisy księgowe z zysku, więc długa gwarancja przy niskiej jakości sprzętu kosztuje sporo.

18.09.2009 13:29
kaganpwnz
19
odpowiedz
kaganpwnz
43
Generał

@lordpilot

jak osoba ktora nie zyje moze dalej komentowac ? :>

I czemu trzeba miec nie pokolei w glowie? wiem z wlasnego doswiadczenia, o czym pisalem (xbox). Przykladowo, Sony daje 5 lat na super turbo mega MIXER, a chinska firma CIEPONG International daje 10 lat, na cos podobnego, co wybierasz ? Tak samo bylo w sprawie M$ vs SONY na poczatku, kupilem xboxa zanim ps3 wyszlo i sie zawiodlem, bo wiedzialem ze M$ dopiero sie rozkreca w swiecie konsol (i mialem racje, patrzac na pozycje M$u teraz) i nie sa jeszcze pewni, a Sony ma doswiadczenie w budowaniu malo awaryjnych konsol, moje PS1 i PS2 do dzis dzialaja.

A co do 2 lat ? zawsze mozesz sie powolac na niezgodonosc towaru z umowa, bo nie wiem czy wiesz ale jestesmy juz w unii europejskiej, mimo niecheci i pieprzenia sklepow ze cos tam nie mozna itp itd (bo to tylko mydlenie szarych durniow nieznajacych prawa), wystarczy interwencja obroncy praw konsumenta i mozna nawet nowy sprzet elektorniczny od sklepu wyciagnoc, jak nie po dobroci, to droga sadowa :).

18.09.2009 13:34
geforc
20
odpowiedz
geforc
28
Pretorianin

truskolodz >>>>>>>> a co , toyota to marka ?? szajs robiony na słowacji i w czechach , kiedyś może coś było ale to tak na siłe sobie wmawiać mozna że toyota to dobra marka ...

18.09.2009 13:38
21
odpowiedz
zanonimizowany267556
27
Centurion

jesli zapytacie mnie to na 100% prowokacja ze strony Microsoftu , wystarczy zobaczyc ten odcinek programu , każdy wyraz wydaje się byc podstawiony.
A prawda jest taka że najbardziej awaryjna konsolą jest xbox i tak najpewniej pozostanie microsoft trzyma sie oprogramowanie ale nie umie robic sprzętu

18.09.2009 13:41
22
odpowiedz
Drau
82
Legend

@kaganpwnz [ Level: 9 - Konsul ]: idziesz juz w absurd w tym pokazywaniu, ze to Sony jest we wszystkim lepsza firma.

:)

18.09.2009 14:00
😈
23
odpowiedz
zanonimizowany515736
76
Pretorianin

dresX94 a na ciebie jest gwarancja . Starzy powinni cię wywieś do serwisu bo jest z tobą coś nie tak Ps3 rullez

18.09.2009 14:03
24
odpowiedz
zanonimizowany617408
16
Centurion

LOL! 120 funtów, czyli tyle co mniej więcej połowa ceny konsoli! Przeginają pałę.. O_o M$ lepiej wyszedł na tym, przyjmując inna taktykę, bo by stracił mnóstwo klientów

18.09.2009 14:14
25
odpowiedz
zanonimizowany542280
10
Pretorianin

@Milu: Fakt, M$ by stracił ;]. Kto chce kupić ps3 ten wie że gwaranacja jest na rok, i kupują ;] (ze względu na exy, i to że dużo ludzi miało ps2 ;])
Sony udowodni że konsola może być na 10 lat, to zrobi emulator na ps3, który odpali gry z ps2 (może będą one sciągane z PSS? skoro dają teraz w bundle packach 250gb? :]) < tak ja to widze ;]

18.09.2009 15:17
kaganpwnz
26
odpowiedz
kaganpwnz
43
Generał

@Drau

Bo jest ;)

18.09.2009 15:34
👍
27
odpowiedz
zanonimizowany557561
16
Pretorianin

może i sony nie ma obowiązku wymiany/naprawy uszkodzonych ps3 ale kiedy mi zepsuł się monitor samsung sync master 710n(zakupiony na początku 2005r) jakieś 3 miechy temu to zadzwoniłem i mimo że gwarancja skończyła się w lutym 2008 bo była na trzy lata to bez problemu przysłali kuriera, naprawili i nie wzięli ani grosza nawet za przesyłkę kurierską w dwie strony, więc nawet jeśli nie mają takiego obowiązku to tym bardziej że awarii jest mało to konsole powinny zostać naprawione za darmo, bo w takiej sytuacji człowiek nabiera zaufania do takiej firmy i następny wybór jeśli chodzi o elektronikę to padnie być może właśnie na taką firmę

18.09.2009 16:19
Chudy The Barbarian
28
odpowiedz
Chudy The Barbarian
89
Legend

Próbują być tak fajni jak MS ze swoim RRODem? A nie, sory to nie było takie fajne. Wyraźnie PS3 nie jest takie bezawaryjne jak się niektórym wydawało.

18.09.2009 16:29
29
odpowiedz
zanonimizowany540987
57
Pretorianin

myszakp ma racje moim zdaniem , dla SONY to nie powinien być problem naprawienie kilkuset konsol , powinni to zrobić hurtowo.

MS moze i zle zaczął , ale teraz już awaryjność spadła do minimum wiec co się martwic i w końcu dalej mamy 3 lata i 2 na konsole.

18.09.2009 16:36
bisfhcrew
30
odpowiedz
bisfhcrew
173
oversteer

ps3 i xbox 360 są niemal identyczne, pod względem awaryjności jak i grafiki(przynajmniej narazie)
tylko ms nie kryje sie z jaką rozdziałką są gry i przyznaje się w mediach że xbox jest awaryjny...
nie ma się co kłócić bo jedna konsola od drugiej nie jest lepsza.
O ps3 po prostu wszystkiego nie wiecie.. jak i o xboxie jeżeli go nie posiadacie lub jesteście bezstronni

18.09.2009 17:06
31
odpowiedz
zanonimizowany649085
20
Konsul

''setek użytkowników ps3'' haha, a miliony użytkowników Xboxa. Proste. Zepsuło się? po gwarancji? Ma problem, mógł kupić Xboxa i oddawać go co kilka miesięcy do naprawy...

18.09.2009 17:42
bisfhcrew
32
odpowiedz
bisfhcrew
173
oversteer

[32]SDRaid
mógł kupić Xboxa i oddawać go co kilka miesięcy do naprawy

3 jedno roczne xboxy, zero usterki, jeden dwu letni i też zero usterki, jeden 3 letni, też ani razu się nie popsuł...

więc co ty chcesz ? jak sie popsuje i dasz na gware to dostajesz z reguły nowego, np teraz jaspera które niemal sie nie psują..

to co mówi sie o xboxach można mówić i o ps3... tyle że ms ma odwagę mówić c sie dzieje z konsolą a sony nie.
Wszystkie konsole są awaryjne w jakimś stopniu, chodź by najmniejszym a te dwie o które zawsze jest kłótnia są takie same...

SDRaid parę słów do ciebie.
Bez przerwy wypisujesz jaki to ps3 jest naj, ach i och... za to bez przerwy najeżdżasz na wszystko co związane z MS i xboxem, rozumiem masz ps3...

nie masz xboxa ? albo miałeś jednego który ci sie zepsuł ale ci gwarancje odrzucili bo był przerobiony ? dlatego co kilka miesięcy chodziłeś do naprawy po klejeniu płyty w jakimś marnym punkcie ? nie masz xboxa ? to milcz albo czytaj tych co mają xbx a nie tych z ps co nie lubią xbx bo to sa bajki...

Ja mam xboxa a jak chce sie czegoś o ps dowiedzieć to wchodze na forum ps a nie xbx... ty pewnie swoją wiedzę na temat x360 czerpiesz od małolatów posiadających ps3

18.09.2009 18:18
Rafiraf2
👍
33
odpowiedz
Rafiraf2
87
ALPHA ASSASSIN

Ja tam miałem tylko taki problem, że nie czytało mi płyt, ale szybko mi to naprawili. :)

18.09.2009 18:32
tankem3
34
odpowiedz
tankem3
68
Senator

dres --> ale gwarancje na ps przecież masz

po gwarancji, wiec sony nie powinno w to ingerować tym bardziej ze niby dopłacali do każdej sztuki, co ciekawe akurat teraz sie BBC za to wzięło, jako uzytkownik 1.5 rocznej 40 GB mam jakieś minimalne obawy, bo zdarza sie ze raz na 2 tyg mam ciemny obraz przez 3-4 sekundy, ale póki co nic poważnego to nie jest wiec jestem dobrej myśli

jeden 3 letni, też ani razu się nie popsuł...

do czasu.... sory ale chyba nie ma czegoś takiego jak dobrze działający x360 sprzed 3 lat(moze był mało używany?) nie raz na amerykańskich forach widziałem opisy ludzi którzy wymieniali starego x360 po 5-6 razy na gwarancje, kazdy model z tej "epoki" to czeka i chyba nie dalej niz 4-5 lat

18.09.2009 20:22
35
odpowiedz
akira23
74
Konsul

@kaganpwnz
"a Sony ma doswiadczenie w budowaniu malo awaryjnych konsol, moje PS1 i PS2 do dzis dzialaja."

Co do psx zgoda, ale z ps2 już nie. Ps2 z pewnością nie jest mało awaryjną konsolą...

"ale z doswiadczenia wiem, ze im dluzsza gwarancja, tym bardziej gwarantowane gowno chca ci wcisnac,"

Bez jaj, to według twojej logiki im krótsza gwarancja to sprzęt jest lepszy, i działa bezproblemowo szmat czasu? Skończyły się czasy kiedy elektronika działała bez problemów wiele lat...

18.09.2009 20:46
😜
36
odpowiedz
zanonimizowany251643
134
Legend

Co do psx zgoda, ale z ps2 już nie. Ps2 z pewnością nie jest mało awaryjną konsolą...

Masz na myśli nieprzerabiane PS2 oczywiście ....

18.09.2009 20:54
37
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Interesujący artykuł :-)))

18.09.2009 21:26
38
odpowiedz
zanonimizowany652583
24
Generał

Sony zawsze usilowalo wmowic ludziom, ze ich sprzet jest bezawaryjny, choc to nieprawda. Jest awaryjny tak jak kazdy inny, a moze nawet bardziej bo czasem zdaje sie, ze w tej firmie pracuja ludzie z lapanki na ulicy, ktorzy kompletnie nie wiedza co robic. Wystarczy wspomniec jakie spustoszenie wywolywaly swego czasu aktualizacje PS3. Sam doswiadczylem tego na wlasnej skorze, gdy po zainstalowaniu firmware'u bodajze 2.50 calkowicie przestal dzialac kontroler. Konsola go po prostu nie widziala i nic sie nie dalo zrobic. Na szczescie udalo sie zdobyc drugi.

To nie byl jednostkowy przypadek, byly ich tysiace, ale Sony probowalo zbagatelizowac sprawe. Z kolejnymi aktualizacjami tez pojawialy sie mniejsze lub wieksze problemy, a to swiadczy o calkowitym braku dbalosci o klienta. Wystarczylo wczesniej nalezycie przetestowac aktualizacje, zamiast uznac uzytkownikow PS3 za kroliki doswiadczalne i niech oni testuja.

PS2 byla w pewnym okresie czasu masakrycznie awaryjna i masowo padaly w niej lasery. Kumpel raz sprowadzil do sklepu kilkanascie sztuk, to od razu musial odeslac pare do serwisu, bo zwyczajnie nie czytaly plyt. Nie wiem, moze wyprodukowali jakas wadliwa partie, ale wiem ze byl okres gdy konsole padaly jak muchy i oczywiscie nikt ich nie przerabial. Swego czasu krajowy serwis Sony nie mogl sie doslownie wygrzebac spod sterty przyslanych do naprawy PS2.

18.09.2009 23:26
39
odpowiedz
akira23
74
Konsul

@albz74
Jak to było z tymi radami coś w stylu "Dobra rada - nie podskakuj." Hehehehe
Tak nieprzerobione, czyżbyś twierdził że problemy z ps2 to wszystko wina przeróbek, nieprzerabiane nie padały?

19.09.2009 10:57
40
odpowiedz
Fatality1
20
Pretorianin

Tak większość padniętych PS2 to były własnie te przerobione... Nieprzerobione trzymały się bardzo długo.

19.09.2009 15:15
tankem3
😁
41
odpowiedz
tankem3
68
Senator

Jest awaryjny tak jak kazdy inny, a moze nawet bardziej bo czasem zdaje sie, ze w tej firmie pracuja ludzie z lapanki na ulicy, ktorzy kompletnie nie wiedza co robic. "

nie no rozje*ales mnie

19.09.2009 20:06
42
odpowiedz
akira23
74
Konsul

@Fatality1

"Tak większość padniętych PS2 to były własnie te przerobione... Nieprzerobione trzymały się bardzo długo. "

Oczywiście masz dane na poparcie tej tezy, jeśli nie daruj sobie używanie terminu większość bo tego po prostu nie wiesz...

20.09.2009 19:28
43
odpowiedz
Djas
35
Generał

Ale wyolbrzymiają sprawę.

20.09.2009 19:56
dolek_17
44
odpowiedz
dolek_17
131
pawian_akrobata

Ja mam swojego plesiaka juz kilka miesiecy i jakoś nic sie nie psuje

a tak w ogóle to co to jest to "żółte światło smierci"??

Technologie Telewizja BBC donosi o „żółtym świetle śmierci” konsol PS3