Batman: Arkham Asylum [PC] - Nvidia PhysX
Nawet nieźle, tylko wolę grać bez PhysX, wtedy mniej gra będzie przymulać (mam GF8600GTS 512;)) Granie w full detalach w ta grę przeznaczone tylko dla posiadaczy z serii GTX 200, a z physx na full - GTX 295 ;P
Adrianziomal
Ja mam Radeon 4850 i u mnie wszystko chodzi na maksie.Nie potzrebuje jakis tam physków
RPGfan - pieprzysz głupoty. Tak w ogóle to nie rozumiem czemu ludzie kupują radeony. Bo są tanie? A nie lepiej dołożyć kilka zł i kupić porządnego GeForce'a?
RPGfan - to prawda, u mnie tez chodzi na max, wiadomo, ze bez physx, bo go nie obsluguje, ale plakac z tego powodu nie bede.
JohnnyD - jakbym myslal w taki sposob, by doplacac za gf 9800gtx+, ktory tak na dobra sprawe ma podobna wydajnosc co moja karta (gora 3fpsy wiecej w grach), to wolalbym juz kupic radka 4870, ktory jest lepszy.
poza tym niebawem pojawia sie nowe radki, ktore w przeciwienstwie do gf beda obslugiwaly dx11.
ja pozostane przy swojej karcie, mam w 4 literach nowe dx'y. Zbyt dobrze gry mi chodza, bym mial zmieniac tylko dla tego powodu.
Ja w ogóle dziwię się, że niczym nie różniąca się od tej sprzed 6-7 lat fizyka dzisiaj nazywana jest exclusivem dla Physx. Twórcy gier jak widać lubą robić klientów w balona i lobbować konkretny sprzęt. echhhh
PhysX od początku był niewypałem, a fizyka w Batmianie rządzi i bez tego :P Zwykłe marketingowe naciąganie :P
"zwykłe marketingowe naciąganie" - nie rozumiem tego toku myślenia - dają wam coś lepszego to wy jak zwykle wietrzycie podstęp i niepotrzebne wydatki - gry idą do przodu czy tego chcesz, czy nie, a PhysX będzie coraz więcej i będzie odgrywać coraz większą rolę w grach. Jakbyście poczytali co nieco o Nvidii to byście wiedzieli, że jest rozwiązanie dzięki któremu można odpalić gry na full z PhysX i nie trzeba wcale kosmicznego kompa - można podłączyć 2 różne karty graficzne byleby tylko jedna z nich (ta słabsza - wystarczy 9600gt) zajmowała się obróbką PhysX, a całą resztę grafiki obrabia twoja stara karta - czy to radek, czy inny gtx - to już nie ma znaczenia. Jak zwykle krytykujecie, nie posiadając żadnej bazy teoretycznej.
Proponuję, żeby na GOL omówić technologię PhysX i przedstawione przez Nvidie rozwiązania sprzętowe, które ją wspomagają, bo jak widać ludzie nie mają bladego pojęcia po co jest PhysX, jak działa, jakie ma wymagania sprzętowe i jak wpływa na rozgrywkę. Widzą tylko logo Nvidia i to wystarcza im, żeby uznać PhysX za "robienie ludzi w balona".
_Luke_,
Nie żebym był złośliwy, ale na czym ta "lepszość" Radeonów wg. Ciebie polega, bo chyba nie na tym że są pozbawione technologii, która u konkurencji jest już od dawna :) ?
Co do ceny to oczywiście zgoda - karty od "zielonych" przeważnie są droższe, tyle że komfort jakby większy, bo przynajmniej sterowniki są porządnie dopracowane (nie wiem jak jest u Ati z tym teraz, czy taka tragedia jak jeszcze kilka lat temu, czy już lepiej ? ).
lordpilot - pewnie mial na mysli, ze za nizsza cene moze miec wydajniejszego radka
ze sterami nie ma takich problemow jak kiedys
a co do physx to ati juz dawno, by z tego korzystala gdyby nvidia nie zastrzegla sobie praw do tego.
Na całe szczęście Havok jest równie popularny i nie trzeba do tego konkretnej karty graficznej. Wolę kibicować otwartemu standardowi zamiast płacić za pseudo-exclusive.
Ja właśnie zacząłem bawić się PhysX SDK, więc mogę parę rzeczy napisać.
Ogólnie wykorzystanie PhysX w grach jest żałosne, wrzucają po prostu jakieś gotowe obiekty wycięte wręcz z tutoriali dostarczonych w SDK. A tu jakaś flaga, a tam kartka papieru, kawałki materiału itd. Nie mówiąc, że wpływu na gameplay nie ma to żadnego.
Z drugiej strony nie ma się co dziwić, bo po co pakować się w technologię, która działa poprawnie tylko na sprzęcie jednej firmy. Druga sprawa to wsparcie konsol, nie ma się co oszukiwać, bo wersja gry na PC zawsze powstaje jako mały dodatek, główne źródło zarobku to konsole. PhysX jest też na konsole, ale coś mi mówi, że trochę ograniczone, gdyż przeglądając SDK już w pierwszych przykładach zobaczyłem komentarze, że pewne fragmenty kodu nie pójdą bezpośrednio na X360 i PS3, a to już znaczy, że programiści z nVidii mieli pewne problemy z implementacją.
PhysX wykorzystuje się obecnie jako kolejny chwyt marketingowy, biblioteka jest dostępna za darmo do zastosowań komercyjnych, implementacja jej w kodzie gry też jest dość prosta, więc koszty wdrożenia tej technologii do gry zbyt duże nie są, nie mówiąc, że gra jakiś silnik fizyczny musi mieć tak czy siak, a PhysX do zwykłych zadań jak ragdoll dobrze działa na samym procesorze.
Rewolucja szykuje się wraz DX11, który zawierać będzie odpowiednie api pozwalające pisać programy pod dowolne karty graficzne, więc sytuacja powinna się trochę zmienić.
Co do kart Ati, to szczerze mówiąc, nie jestem do nich przekonany. Miałem jedną w laptopie i ciągle były problemy z wyświetlaniem obrazu. W dodatku ile się namęczyłem z moim program z pracy magisterskiej, który był napisany z wykorzystaniem OpenGL Oczywiście na Geforce'ach działał świetnie, ale na Ati to się cuda działy z grafiką. Na różnych sterownikach działy się różne rzeczy. Najlepiej działały jakieś 3 letnie, bo chociaż wszystko wyświetlały na ekranie jak należy. Testowałem nawet u znajomego na jakimś nowym radeonie z górnej półki, ale oczywiście napisów nie wyświetlało, a korzystałem z jakiejś bardzo standardowej i zawartej w specyfikacji funkcji...
Na różnej maści Geforce'ach, a nawet na zintegrowanych kartach intela wszystko było jak należy.
Likfidator - no nie wszystkie. Taki geforce 6200 od pny byl beznadziejny. Czasem nowsze gry smigaly lepiej niz chociazby vice city, ktore pieknie chodzilo na 4mx.
18 września mam do zakupienia 3 fenomenalne gierki Red Faction Guerrilla, Need for Speed Shift i Batman Arkham Asylum!! Prawdziwa poezja!
Najwięcej uciechy będziesz miał z tej trzeciej, zobaczysz :P