Risen [PC] - część pierwsza
Fajna okładka gry :) I do tego kolorowe pegi :)
Chętnie też zobaczył bym taki test Arcania vs. Risen, lub jakieś porównanie z poprzednimi Gothicami :)
U.V---> a faktycznie Risen zajmuje tylko 2.5 GB na dysku ?
Jeśli chodzi o porównanie, to wniosek jest jeden: Risen to klon Gothica.
kluha666 ---> Nie wiem ile zajmuje. Pełna wersja gry nie jest jeszcze gotowa, trudno zatem mówić o jej ostatecznych rozmiarach.
Czekam na to bardziej niż na nowego Gothica. A w kolejnej odsłonie bety chciał bym aby trochę uwagi poświęcono fabule. Czy jest wciągająca i czy chce się grać ;] I o co w ogóle w tej grze chodzi :P
Może więcej słów o questach pobocznych? Ile ich mniej więcej jest, czy są różnorodne, długie, ciekawe itd.
Ja też z chęcią zobaczył bym porównanie Gothic 4 vs. Risen a pozatym gra naprawdę zajmuje 2.5 GB?
Mnie bardzo interesuje jaki będzie system walki - czy wyrżnięty z Gothica czy zwykły. Inne pytania to np. czy się pojawią znane potwory z serii gothic np. ścierwojad, cieniostwór itp.
Jak wygląda sprawa z nieliniowością ? Czy jak dołączymy do jakiejś frakcji to już nie będziemy mogli wykonać żadnego questa od tej drugiej lub po prostu NPC z przeciwnej frakcji będzie nas ignorował ? :P
Ciekawe czy wprowadzą np, że kij w starciu z mieczem łamie się itp, to by uatrakcyjniło grę uważam ;)
no właśnie chciałbym dowiedzieć się coś o potworach występujących w Risen oraz pancerzach
to tylko gra (skrypty) wiec nie wymagaj cudów ,
chociaz byly rozne absurdy jako przykład gta , *grajac na konsoli w gre w ktorej grales na konsoli* moj ukłon w strone san andreas ;p
Gra zapowiada się super mnie natomiast interesuje jakie będzie dostępne oporządzenie bronie, zbroje,tarcze i czy ogólnie dużo tego będzie czy tak jak w Gothic 3 tylko kilka zbroi... Jestem fanem całej serii Gothic i jest to moja najlepsza gra, a Risen jest następcą ponieważ jest także tworzony przez moją ulubioną firmę PB... chętnie już bym zagrał w Risena...
Pozdrawiam
Lepsze pancerze zapewnie będziemy dostawać po dołączeniu do frakcji lub awansowaniu w niej, co do reszty to nie wiem.
Wiąże z tą grą wielkie nadzieje. Jak dla mnie to najbardziej wyczekiwana gra tego roku.
Ja bym chciał się dowiedzieć trochę więcej o świecie, czy są różne klimaty jak śnieg czy pustynia? Oraz o pogodzie
Pokażcie najlepiej na video którąś część beta testów ^^..... przejrzyjcie bronie/zbroje/eliksiry itp itd.... powiedzcie więcej o lokacjach i o questach..... i o środkach transportu
Ja chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat miast i ekwipunku w Risen.
Dla mnie najważniejsze pytanie to pytanie o coś nieuchwytnego, coś co w środowisku graczy nazywane jest "klimatem". Składa się na niego na pewno bogactwo świata, ciekawe lokacje (wiecie, nieznane, tajemnicze terytoria gdzie można spotkać niezwykłe potwory i zdobyć bardzo mocny oręż; przeciwieństwem tego jest level scaling) oraz interesujące zadania, postaci które zapadają w pamięć. Jak w tych kryteriach można ocenić Risen? I jak z frakcjami, różnią się od siebie bardzo i jakie dają możliwości? I czy istnieje coś takiego jak Gildia Złodzieji z G2, co dodaje smaczku rozgrywce? Jeszcze interesowałoby mnie nastawienie postaci do bohatera i czy dialogi spełniają swoje zadanie. ;)
A ja mam pytanie jaki jest mniej wiecej rozmiar świata.
Taki jak w jedynce, dwojce czy moze trojce?
I drugie pytanie:
Jak to jest z tymi frakcjami, magowie to widaomo. ale banici i inkwizycja, ktorzy reprezenuja czystych wojownikow a ktorzy posrednich..
over_9000---> myślę, że tego nie zrobią, ponieważ twoja broń którą kupiłeś lub zdobyłeś zostaje zniszczona i będziesz musiał ją kupować jeszcze raz.
Co do gry to od razu widać, że to jest kopia starego dobrego gothica. Owszem będzie coś nowego. Myślę, że Risen to będzie następna, ulepszona część Gothica pod inną nazwą. Myślę, że to może być naprawdę udana gra.
Mam jeszcze pytanie czy świat będzie duży? i czy w grze będzie dużo zadań?
No muszę przyznać, że ten tekst rozwiał kilka moich wątpliwości co do tego tytułu, jednakże wciąż interesuje mnie kilka spraw. Jeśli można to chciałbym abyście nieco przybliżyli fabułę gry, z tym, że nie chodzi mi o jej ogólny zarys, tylko raczej o to jak się ona prezentuje, tj. czy jest ciekawa, przemyślana, wciągająca i nasycona nagłymi zwrotami akcji ala Gothic I czy denna, bezsensowna, składająca się z miliarda nic nie znaczących zadań pobocznych i trzech-czterech zadań głównych niczym Gothic III. Ponadto napisaliście, że w następnym numerze zostanie poruszona kwestia zadań. Ciekawi mnie to czy w tej grze są zadania typu "idź i zabij 15 wilków", "przynieś mi księgę ukradzioną przez gobliny", czy też raczej coś bardziej rozbudowanego. Ogólnie fajnie by było zrobić też małe porównanie Risena z poszczególnymi częściami Gothica ;). Inna sprawa - jak wygląda kwestia broni? Czy znowu będzie coś takiego, że na początku gry znajdziemy wielki, płonący miecz i będziemy z niego korzystać prawie do końca gry, czy też oręż został nieco bardziej urozmaicony? I jeszcze jeden drobiazg - czy zbroje można tylko i wyłącznie kupić od NPCów, czy jest też możliwość by zabrać zbroję zabitemu przeciwnikowi?
Pozdrawiam
Edit: Jak można to przybliżcie jeszcze z grubsza wszystkie frakcje. Jakie są, jakie dają możliwości, itd.
ciekawe co będzie lepsze Arcania: A Gothic Tale czy Risen ja by jeszcze do tego zestawienia dodał Divinity 2: Ego Draconis ta ostatnia może konkurować z Risenem ze względu na bliską date premiery
Może opiszecie dokładniej rozmowy z NPC,i przerywniki filmowe.
Moje pyatnie .Jaki jest system rozmów.Taki sam jak w Gothicu czy inny?Drugie pytanie jak jest z płynnością tego ytułu na platforme PC?.Trzecie pytanie jakiej wielkości są miasta/wioski większe cczy mniejsze jakbyśmy je porównowali do Gothiców?To na razie tyle.
Zapowiada się super i choć nie mam czasu na granie w RPG to kupię z pewnością.
Mnie z kolei zastanawia data premiery i zawartość polskiej edycji ?
Moje pytania? Jakie Risen będzie miał wymagania sprzętowe? Opiszcie trochę bardziej magię i coś o fabule. Proszę:)?
Risen jest dla mnie(i na pewno nie tylko dla mnie xD ) jedną z najważniejszych premier tej jesieni.
Bardzo chciałbym się dowiedzieć na jakim sprzęcie "pykacie" sobie w Risen i jak wygląda sprawa z wydajnością. Ciekawi mnie także wielkość świata po jakim będziemy się poruszać.
Z góry dziękuje i życze miłego grania :D.
Za Gomeza!!!
Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć, czy rozwiązanie polegające na otrzymywaniu pancerzy po przystąpieniu do jakiejś grupy nadal funkcjonuje ?
Czy są jacyś przedstawiciele fauny, którzy nie atakują gracza ?
Czy istnieją umiejętności pozwalające wpływać na przebieg rozmowy[perswazja, zastraszenie itp.] ?
Wprowadzono wierzchowce ?
Jaki wpływ na grę ma cykl pogodowy ? Zauważalny ?
Istnieją gildie ''poboczne'' ?
Dziękuje za uwagę i pozdrawiam.
Czy można się zgubić w grze (w fabule) , czy gra na początku przytłacza ,że nie wiemy co w ogóle robić? Czy można się poczuć swojsko jak w Gothicu 1 ?(od placu wymian aż do okolicy przy wejściu do opuszczonej kopalni)
Jaki jest system rozmów.Taki sam jak w Gothicu czy inny?
Taki sam jak w Gothicu.
Czy istnieją umiejętności pozwalające wpływać na przebieg rozmowy[perswazja, zastraszenie itp.] ?
Za dużo Mass Effecta:P
Wprowadzono wierzchowce ?
Nie.
Gra będzie zdecydowanie świetna jednak najbardziej mnie cieszy brak bugów... Twórcy mają jeszcze czas na wydanie gry a tu projekt praktycznie dopracowany. Cieszy mnie też to że będzie to gra podobna do według mnie najbardziej kultowej gry Gothic. Czekać a potem się cieszyć efektami.
po screenach serio gra przypomina bardzo Gothica np. na screenie 28 po lewej stoją ludziki i mają zbroje podobną do lekka zbroja buntownika? albo ciężka zbroja buntownika... Ehh czekam z niecierpliwością na Risena, nie ważne jak gra będzie się prezentować i tak będzie moją ulubioną... Chciałbym także dowiedzieć się czegoś soundtracku czy jest tak przyjemny jak w G3? no i owszem jak wygląda świat gry czy będzie do dyspozycji 3 klimaty, śnieg, trawka, pustynia?
Pozdrawiam
Powraca stary gothic!!!(mam nadzieję). A co do pytań to: Co z podźiemiami, bagnami i ogólnie jakie tereny będą(bo w sumie poza tym że będzie to wyspa z wulkanem i palmami to nic za wiele nie wiadomo).
Jestem mile zaskoczony. Byłem pewny że to klon G3 przynajmniej graficznie. Myślałem że optymalizacja też skopana...
Wprowadzono wierzchowce ?
Nie ma to jak skomentować tekst którego się nie czytało...lol...
Czyli zapowiada się znakomicie. Klimat, system rozwoju i żywy, realistyczny świat jak w Gothicu. Gdyby jeszcze nie brak polskiego dubbingu...
Z tego co wyczytałem, wnioskuję, że to będzie świetna gra (Pojawia się porównanie do G1, a to zobowiązuje xD). Ja chciałbym się dowiedzieć coś na temat muzyki w grze oraz optymalizacji tej gry(na jakim sprzęcie ją testujecie i na jakie ustawienie możecie sobie pozwolić). Kilka słówek na temat wyglądu ekwipunku i karty postaci. (Prosiłbym o zdjęcie).
chciałbym jeszcze zobaczyć jakąś prezentacje video, najlepiej w jakości HD bardzo mnie ciekawi jak to wszystko wygląda a po screenach nie da się dużo powiedzieć, tym bardziej że czasami one bywają "podrasowane"
Pozdrawiam
Ja bym chciała abyś cię w następnych częściach testu gry risen napisali czy krajobraz gry jest naprawdę tak ładny jak w Gothic 3 ? Czy dużo jest questów pobocznych i czy można je ukończyć na kilka sposobów ? Czy odpoczynek w grze głównej postaci wpływa bardzo na rozgrywkę ? Czy jest odczuwalna różnica podczas walki bronią jedno ręczną lub dwu ręczną ? Czy Strzelanie z łuku jest podobne do tego z Gothic 3 ? Czy sterowanie jest identyczne jak w Gothic 3 ? I chyba najważniejsze pytanie czy gra jest lepiej zoptymalizowana niż Gothic 3 ? Chciała bym się też dowiedzieć czy animacje czarów są miłe dla oka i czy czarów w grze jest dużo ? Fajnie by było jak byś my się dowiedzieli czy system umiejętności jest podobny do tego z Gothica ? I jeszcze jedno pytanie czy gra nie jest w ogólnie liniowa?
Może jednak coś z tego będzie :P Od teraz będę bardziej czekał na Risena, chociaż wciąż pozostają jakieś wątpliwości.
najlepiej byłoby, gdybyście zrobili jakieś gramy z tej gry!
a co do pytania: chciałbym zobaczyć jak wyglądają miecze, topory, magia itp w grze
niepokoi mnie brak Polskich głosów, już nie będzie takiego klimatu że nie trzeba czytać tylko można sobie siedzieć i słuchać... czy Cenega nie ma studia nagraniowego?
Pozdrawiam
Bajecznie, czekamy , to będzie najlepszy RPG jaki ujrzał światło dzienne :)
Nowy tytuł Piranha Bytes od czasu pierwszej wzmianki w prasie daje mi nadzieję na porządnego cRPG. Bogaty w doświadczenie po takich pseudoRPG jak Fallout 3, Mass Effect czy Oblivion, miałem, co tu dużo ukrywać, obawy, czy Niemcy także nie pójdą w stronę dużej kasy i nie dostaniemy gry uproszczonej, banalnej i pustej, której najmocniejszą stroną będzie grafika i... marketing.
Tekst rozwiewa tylko część tych wątpliwości (które zakładam podziela spora liczba graczy), nie piszecie bowiem wyczerpująco o fabule, zadaniach i klimacie. Uważam, ze właśnie tego oczekują gracze od Risena. Moja sugestia: poświęćcie tym zagadnieniom jedną, kompletną publikację. Osobiście mam wielką nadzieję, że w Risen odnajdę klimat Gothica. Tego poczucia izolacji i zagubienia w surowym świecie, gdzie trzeba walczyć o przetrwanie, nie dała mi żadna inna gra.
Ile naprawdę będzie bugów po premierze, czy to będzie fabryczna perełka? Jaki będzie system walki czy taki sam jak w g3 (klikanie bezsensowne "LPM" i czasem zasłaniać się tarczą) ?
Czy nauka będzie tak bezsensowna jak w gothicach czyli zbierasz punkty nauki chodzisz do jakiś nauczycieli i od razu bez treningów świetnie wykonuje czynność? Jak duży będzie świat? Jak bardzo rozbudowana fabuła? Czy te ~2.5 GB oznaczają krótką grę? Czy będzie czasem tak nudno jak w G3 czyli biegasz bez żadnego konia na drugi koniec mapy nie mając kamieni teleportacyjnych ? Czy będą konie? Czy gra wniesie ze sobą coś innowacyjnego ? Czy magia będzie dominującą umiejętnością ? Czy Cenega postarała się przetłumaczyć grę? Czy gra będzie posiadać jakiś humor czy będzie niemrawa jak G3 i bardzo sztywna? Czy dużo misji będzie takich " idź przynieś 10 skór wilka pustynnego to cię przepuszczę" ? Czy gdy się obudzimy na plaży to na stałym lądzie będzie jak zwykle panował chaos który mamy uspokoić? Czy nasz bohater będzie mógł być zły? Będzie jakieś prawo wyboru?
1. Moglibyście dać screena z mapą świata?
2. Są 3 główne frakcje, ale czy są też gildie dodatkowe? Jakie?
3. Ile jest czarów i na jakie dziedziny się dzielą?
4. Jak wygląda dziennik zadań, jak w Gothic 3 czy może jak we wcześniejszych grach serii?
5. Czy gra długo się wczytuje?
6. Ile jest miast?
Już nie mogę się doczekać tej gry :)
Czy nauka będzie tak bezsensowna jak w gothicach czyli zbierasz punkty nauki chodzisz do jakiś nauczycieli i od razu bez treningów świetnie wykonuje czynność?
Ten system akurat jest najbardziej sensowny, bo postać nie bierze nowej umiejętności z powietrza, jak to bywa w innych "erpegach".
Pytanie moje to czy świat Risen nie jest nudny??? Zauważyłem na Gameplayach że wszystko jakby miało swoje miejsce czy jest tak rzeczywiście, czy ma klimat? Ciekawi mnie także system walki w dystansie o tym nikt nic nie rzekł czy, będzie jak w G 1 G 2 czy bardziej jak w G3 gdzie sami musimy ustalić kąt padania strzały sami trafiać. w G1 i G2 było to lepiej rozwiązane... wg. mnie :D
Na szybko - niestety nie możemy robić żadnych screenów ani filmów z tej wersji gry.
U.V. Impaler napisał 4 słowa, które zobrazowały nam jaki będzie Risen. Bezimienny, który nie wie kim jest. Nie kojarzy Wam się to z czymś? :P
Co do materiału to jest fajnie napisany :) Chciałbym, aby te informacje znalazły się w następnym arcie:
- trochę więcej o fabule (która niestety w G3 nie powalała, ale to inna bajka)
- jaka będzie walka (siekanka z innych części Gothika, czy bardziej na wyczucie jak w Wiedźminie)
- co z czarami?
- jakie potwory będą nas "napastować :P"
To tyle ;) Nie wiem jak z Risenem będzie, ale ja jednak (gdybym miał wybierać) wybrałbym Arcania: A Gothic Tale. Jakoś ta bardziej jestem przekonany do Arcanii. Ale nie omieszkam pograć także w Risena (głównie z miłości do dobrych RPG - ów)
Kiedy będzie dostępny następny artykuł?
To tyle ode mnie.
Pozdrawiam,
Razer
To mam 2 gry które kupię. Na 1 miejscu Risen na 2 Gothic 4 :D Będzie się grało xd
No, może nie będzie tak źle jak się spodziewałem po piraniach. Od początku byłem sceptyczny do tej produkcji (głównie z powodu gothica 3 , którego aby doprowadzić do stanu grywalności łatano trzy długie lata), lecz teraz czytając tą recenzje jestem mile zaskoczony. Jeśli faktycznie jest tak dobrze to ja nie moge się doczekać. W związku z tym mam kilka następujących pytań:
1. Co z inteligencją przeciwników? Czy wystąpi sytuacja, że możemy mieć problemy czasami z nawet najprostrzymi bandytami gdyż ci będą używać bloków, uników i również będą kontrować?
2. Jak jest z mapą świata? Czy jest to jakiegoś rodzaju minimapa u dołu ekranu, czy też tak jak to miało we wcześniejszych produkcjach piranii jest dobrze odwzorowana mapa świata?
3. Jak będzie z fabułą? Czy questy nie będą w większości typu: przynieś, wynieś, pozamiataj? Czy będą bardziej zaawansowane i przede wszystkim klimatyczne i ciekawe?
4. Ostatnie pytanie, czy gra jest dobrze zbalansowana? tj czy na przykład: wojownik jest super niezniszczalny, a mag jest słaby i jego czary nie zadają takich obrażen jakich dokonał by bohater w walce wręcz?
PS: jeszcze coś o co zapomniałem zapytać :D Czyli to czego najbardziej się obawiałem: Jak z grafiką? Czy nie jest ona zbyt kolorowo-pastelowa w porównaniu z gothicami (1 i 2) ? Czy podczas rozgrywki nie czuje się takiego zbyt sielankowego klimatu? Gdyż sądząc po screenach, światła jest tam bardzo dużo, co trochę moim zdaniem może popsuć klimat.
Czy gra jest podzielona na akty tak jak pierwsze dwie części Gothica? Moglibyście również zrobić "Gramy!" z Risena :)
ja nie kumam tych ktorzy narzekaja ciagle na G3. Wg. mnie najlepsza czesc Gothic'a. Zdałem 3 razy za kazdym razem z innym zakonczeniem i jakos mi sie nie przytrafilo za duzo bugow <gralem tylko na 1 patchu>. A fabuła?? "Miód i Cukier" <tu z kolei polecam rowniez piosenke ;p> lepsza niz G1 i G2 razem wziete.
a co do Risen, nie moge sie doczekac...
jakos propozycji i pytan do tej gry nie mam, wole sam to odkryc :p
Gra zapowiada się wyśmienicie, trzeba będzie odłożyć trochę kaski. A co do następnej części to chciałbym się dowiedzieć czegoś o miastach(wielkości, różnorodności, jak daleko są od siebie położone, ile ich jest itp.) oraz o potworach i zwierzętach, czy też są ścierwojady, cieniostwory, krwiopijcy, czy może jakieś całkiem inne bestie wprowadzili w Riseniee, i jeszcze o questach, czy są długie, rozbudowane, trudne, ciekawe itp. Ogólnie cieszy mnie fakt, że gra będzie podobna do Gothica I, na to właśnie czekałem.
Hej. Ja bym się chaciał dowiedzieć jak wygląda tutaj system skradania. Zauważyłem, że autorzy wielu eRPeGów olewają wielbicieli krycia się w cieniu (przynajmniej ja mam takie wrażenie). Jedynie skradanie w Oblivionie i Falloucie 3 było dla mnie satysfakcjonujące.
Yes yes yes szczerze mówiąc jako fan Gothic 1 i 2 nie czekałem tak bardzo na ten tytuł, teraz jednak po przeczytaniu tego zdania w beta teście uż teraz można z czystym sumieniem stwierdzić, że Risen to kawał porządnego RPG, któremu w moim odczuciu zdecydowanie bliżej do pierwszego Gothica. Wyrazisty klimat, skomplikowane postacie, miła dla oka i potrafiąca zachwycić szczegółowością grafika oraz bogactwo świata przedstawionego zmieniłem zdanie i będe oczekiwał z niecierpliwieniem tego tytułu. Cieszy mnie bardzo że gra będzie podobna do G 1 klimatem, postaciami i być może fabułą. Chciałbym dowiedzieć się z dalszego tekstu między innymi o tym :
-jak wygląda optymalizacja gry ?
-proszę powiedzieć coś o poziomie trudności gry czy jest to coś w stylu banalnego G3 czy może raczej G1,2 czyli poziom trudności jest stopniowany wraz z fabułą.
-o i ogólne odczucia z gry czy to jest klimat typowo G1 albo 2 że chodzisz po całej krainie odkrywasz jakieś nowe ruiny, czy jaskinie i czujesz to że jest tam niebezpiecznie, że możesz znaleść tam jakieś ciekawe skarby ? Mi się właśnie to podobało w G1 że chodząc po krainie mogłeś znaleść jakieś tajemnicze przejścia, jaskinie z potworami i skarbami i miałeś to odczucie że w każdej chwili mogłeś zostać zaatakowany przez dziką i niebezpieczną bestię która mogła cię rozszarpać w 5 minut.
-aha i jeszcze jedno jak wygląda zarządzanie ekwipunkiem i jak wygląda system zdobywania nowych przedmiotów jest to coś w stylu G1 czy może Diablo że rzeczy masz od cholery i ciągle chodzisz sprzedawać.
Dzięki za odpowiedzi i czekam na następny tekst.
Chyba nie będę oryginalny jeżeli zrobilibyście Gramy no chyba jeżeli nie możecie. Dobrze byłoby jakbyście napisali jak duża jest ta wyspa w porównaniu do G3, jak sie robi zakupy, trochę pokrótce opisać fabułę i frakcje (chodzi o to czy w każdej można być wojownikiem), czy można połączyć wszystkie klasy (mag, wojownik, łucznik) i jak bardzo jesteśmy zieloni na początku (tzn. tak jak w G3 czy G2/G1). I wylosujecie mnie! xD
Jak NPC reagują na zmiany pogodowe? Chowają się pod dach, kiedy pada deszcz (tak jak w Wieśmaku)?
Moje pytania brzmią następująco:
Jak wygląda sprawa całego sprzętu rozsianego po świecie: czy zawartość skrzyń jest generowana losowo, czy mamy do czynienia z systemem podobnym do gothica 3 (im więcej skrzyń otworzysz tym lepsze rzeczy znajdziesz) albo mój faworyt wszystkie przedmioty są rozmyślnie umieszczane w konkretnych lokacjach (znane z G1 i G2).
Poza tym chciałbym dowiedzieć się czegoś o ogólnym poziomie trudności, stopniu rozbudowania misji oraz jak magia wypada w porównaniu do walki mieczem oraz bronią dystansową, a także o ile to nie jest tajemnica dowiedzieć się czegoś więcej o tle fabularnym gry (geneza świata, religia, kultura, historia).
Mam takie pytanie:
Czy otwieranie skrzyń będzie takie jak w gothicu 3 (wystarczy mieć wytrych i odowiednią umiejętność) czy też bęzie tak to rozwiązane jak w gothicu 2 że trzeba będzie też wciskać strzałki
widze ze zapowiada sie coraz lepiej bo na początku myślałem ze bedzie to niewypał.
Czy ktoś z redakcji mógłby zdradzić na jakiej konfiguracji PC uruchomiliście Risena, jaki poziom detali i jak wyglądała sprawa z płynnością? Wzmianka o dobrej optymalizacji, choć wartościowa nie mówi zbyt wiele.
Bawią mnie niektóre wasze wypowiedzi. Wy komentujecie nie czytając tekstu czy nie potraficie czytać ze zrozumieniem? Dla przykładu:
chyba najważniejsze pytanie czy gra jest lepiej zoptymalizowana niż Gothic 3
Odpowiedź jest zawarta w tekście...
Ile naprawdę będzie bugów po premierze, czy to będzie fabryczna perełka
Skąd mają to wiedzieć? Nie wywnioskują tego z beta testów...
Jaki będzie system walki czy taki sam jak w g3
To też jest zawarte w tekście...
Czy będa konie
Któryś raz z kolei widze to pytanie a przecież jest wyraźna odpowiedź w tekście...
Czy gra wniesie ze sobą coś innowacyjnego
Kolejne głupie pytanie na które odpowiedź jest zawarta w tekście...
Moja uwaga do was(nie do wszystkich ale do paru osób). Najpierw przeczytajcie tekst który komentujecie...
Czy w grze są jacyś bogowie?
Chodzi mi o magię i system walki zaklęciami. Skąd będziemy brali mane potrzebną do rzucania czarów. W Gothicu były darami otrzymanymi przez bogów. Czy w Risenie będzie podobnie? W zapowiedziach czytałem że będziemy mogli lewitować nad ziemią. Czy będziemy mogli używać czarów do pokonywania przezkód i zagadek?
Jestem jeszcze ciekaw sytemu gildi. Czy po wstąpieniu do jednej z nich w jakiś sposób będzie to odziaływać na reputacje bohatera?
Tomcio_666 ---> W redakcji gramy na Core 2 Quad Q9300, 4 GB RAM i 9800 GT, system Windows Vista. W full detalach nie ma żadnych problemów z płynnością. ;)
Moje pytania: co z magia czy będziemy się uczyć zakleć czy będa jakieś przedmioty jak runy które będziemy kupować żeby móc rzucać zaklęcia i czy bedą stopnie tzw kregi znajomości magi?
Tarcze są niezniszczalne ale co z bronią czy ona też bedzie niezniszczalna i czy będziemy mogli ją ulepszać ?
Czy będziemy spać u kogoś lub w pomieszczeniach gildi czy bedziemy mieli własny domek?
bedą dodatkowe gildie tak jak w G2 gildia złodzieji?
jak będziemy otwierać zamki poprzez minigrę czy automatycznie?
pancerze bedziemy kupować czy dodstawać?
czy zniknie ta głupia reputacja?
Risena juz nie moge sie doczekac, ta gra i Dragon Age beda najlepszymi erpegami w tym roku, co do tego nie mam juz watpliwosci. Jesli chodzi o pytania to mam tylko dwa.
Na jakim kompie odpaliscie gre, glownie mi chodzi o grafike, procesor i pamiec ram.
Czy na tym komputerze odpaliliscie gre na najwyzszych detalach, czy moze w srednich i w jakiej rozdzielczosci gra chodzila.
Ch-masz dwa posty wyżej
Chciałbym wiedzieć, czy klimat jest tak samo wyczuwalny jak to było w Gothicu 1 i 2 ?? Nurtuje mnie też pytanie związane z Frakcjami, czy przyłączając się do jednej z nich automatycznie blokujemy sobie zadania z innej frakcji czy też możemy je wykonać i w połowie gry zmienić pracodawcę ?? (tak jak to było w G3)
I czy będzie tak jak w Gothiacu 3, że będąc(można powiedzieć: najlepszym wojownikiem w grze), podbijając już kilka miast, przychdze z 50lvl, umiejętności bardzo dobrze rozwinięte, pancerz paladyna przykładowo i z jakąś dobrą bronią, do jakiegoś kolesia w grze, a on do mnie z tekstem, że jestem słabym wojownikiem i zdarza mi się oberwać. To jest troche wkurzajace, oby w Risenie nie było czegoś takiego.
U.V. Impaler chodziło mi o to, że w gothicach raz nauczyciel powiedział jak masz zrobić i to robiłeś na perfect. A z początku powinno być tak, że parę razy powinno się nie udać .
mój komputer taki sam tylko że 9600GT
W następnych częściach artykułu moglibyście wspomnieć o: rodzajach przeciwników (jak wiele ich jest i czy można z jakimiś, prócz ludzi, wejść w interakcję inną niż walka, np. rozmowa, handel), fabule (czy jest ciekawa, czy następują jakieś nieoczekiwane zwroty akcji), rozmiarach wyspy (porównanie z Gothic'ami), jej klimacie, roślinności, o animacjach bohaterów i zwierząt, o zadaniach (poziom trudności, typy ("przynieś, podaj, pozamiataj" czy może jakieś złożone)), dźwiękach i muzyce (czy trzyma klimat Gothic'a), systemie reputacji (jeżeli w ogóle istnieje), alchemii i innych profesjach, no i na koniec, jeśli macie taką możliwość, to czy wygodnie gra się na padzie oraz jakie ułatwienia dodano dla niedzielnych graczy.
Małe pytanie czy w tej grze będą wierzchowce latające(typu smok lub gryf z wowa ;p) i czy w ogóle będą jakieś wierzchowce
Jako wierny fan Gothic'a już się nie mogę doczekać :)
Co do pytań to popieram Nekrołuka, ponieważ w opisach fabuły było wspomiane, iż bogowie opuścili świat Risena, więc skąd się bierze magia?
Drugie pytanie natomiast dotyczy zbalansowania gry. Wiem, że tak jak pisaliście wersja, którą otrzymaliście jest jeszcze pod tym względem niekompletna, ale jak w niej przedstawia się różnica w graniu magiem, łucznikiem czy wojownikiem, bo z tego co pamiętam we wszystkich wersjach (oprócz GII:NK) to mag był górą.
Z góry dziękuję i czekam na dalsze informacje o Risen'ie :)
No to czas na moje pytania, tak więc:
1) Czy będzie można używać magii podczas walki, to jest czy będą zaklęcia krótkodystansowe, których można będzie użyć podczas walki jak na przykład w Wiedźminie, czy też raczej długodystansowe ja w gothicach.
2) Jak będzie wyglądać strzelanie z łuku/kuszy, czy celować będzie można ręcznie, czy tylko automatycznie?
3) Co z fabułą? Czy walka będzie się toczyć tylko pomiędzy frakcjami, czy może z jakimiś przeciwnikami rozłażącymi się nie wiadomo skąd, a może jakiś zewnętrzny wróg?
4) Czy będzie można podróżować z jakimś towarzyszem/najemnikiem na stałe, czy trzeba będzie walczyć solo?
5) Czy broń biała będzie się dzielić na jedno i dwuręczną, czy oże będą jakieś dodatki typu włócznie, kostury? Czy w broni dystansowej pojawi się wreszcie jakaś znacząca różnica pomiędzy łukami i kuszami, a może trafi się broń średniego dystansu, jakieś oszczepy, noże do rzucania?
No, dziękuje za uwagę
w tej "recenzji" nie ma ani grama obiektywizmu, a niektóre konteksty tylko i wyłącznie pokazują ślepe wychwalanie tytułu. Polecam poczytać takie recki w zagranicznych czasopismach, w których aż grzmi od fatalnych animacji postaci, czy typowo Gothicowym "LPM od początku do końca".
"Risen to kawał porządnego RPG, któremu w moim odczuciu zdecydowanie bliżej do pierwszego Gothica" zdecydowanie najlepsze zdanie z calej zapowiedzi :) pierwszy Gothic to prawdziwe arcydzielo w swiecie gier RPG na miare Morrowinda, Baldura o Planescape i czytajac ze Risen jest podobny do pierwszej czesci to juz nie martwie sie o ta gre :D
1. Jaki bedzie ten system walki?? Bedzie sie opierac TYLKO na klikaniu myszka i unikaniu strzalkami?? Czy tak jak w Gothicu ze klikamy lewym i strzalka w prawo i wlewo wykonujemy ciecia??
2. Rozwoj postaci bedzie standardowy?? Wybieramy 1 do sily 2 do zrecznosci itp?? Czy moze cos innego??
3. Dodatkowe umiejetnosc typu kowalstwo, bedziemi miec cos w rodzaju "przepisow" czy tak jak w Gothicu bierzemy zelazny pret rozgrzewamy potem rozbijamy itd?? Czy beda jakies inne umiejetnosci??
4. Jak bedzie wygladac uzywanie czarow?? Tak jak w Gothicu ze wybieramy czary pod opowienie numerki i wybieramy np pod 1 "kula ognia" pod 2 "telekineza" itd??
5. No i cos w rodzaju "klas" w Gothicu II czyli jak wybieramy droge przez Khorinis to zostajemy Paladynami i skupiamy sie na walce wrecz(sila, zrecznosc) i na runach(mana) a jak droge przez Klasztor to zostajemy Magami i sie skupiamy na runach(mana) itp?? Jak to bedzie tutaj wygladac??
6. Jeszcze czy nasza interakcja z NPC bedzie taka ze im wiecej pomagamy danemu NPC to bedzie nas bardziej lubil?? Czy beda takie "posrednie"??
To chyba na tyle z tego co chce wiedziec :D
Piranha Bytes wie że tracąc (bo tak to można nazwać) serie Gothic traci wielu fanów i dla tego teraz zrobiła coś co może się z nią równać a nawet pokonać ale wszystko tak na prawde okaże się w praniu.
Fejcon-magia to się może wziąść z rękawa :D albo jak piergniesz i przyłożysz zapalniczkę to masz miotacz ognia:P i gotowy mag ognistyXD
Żadnych rewelacji nie ma i chyba nie będzie.... zagram na pewno ale nie ma się czym podniecać... grafiką? grywalnością? to samo może nam zapewnić Arcania lub inne gry tego typu...
Moim zdaniem to jest Gothic z inną fabułą i nazwą....Amen!
Być może odpowiedzi na moje pytania zawierają się w spostrzeżeniu, że Risen jest klonem Gothica ale ponieważ nie grałem w żadną część Gothica więc muszę je zadać aby znać odpowiedzi.
Czy w Risen postać się męczy? Czy musi jeść i spać? Czy bohater potrafi pływać? Czy potrafi pływać w pełnej zbroi? Czy istnieje taki bezsens, że zabijamy jakieś monstrum a potem z jego trupa wyciągamy puklerz, miecz lub złoto? Czu broń i pancerze ulegają zużyciu i czy mogą pęknąć podczas walki? Na jak długo zostają trupy i ślady krwi? Czy można grać padem?
Czy nadal będzie ten debilny pomysł jak w ubiegłych crapach gothic że statystyki dostajemy jako pkt i musimy jeszcze płacić za nabywanie np siły do tego nic nie daje prócz tego że możemy pomachać innym orężem itp przecież to kretynizm w jakiej grze tak jest chyba tylko w crapach gothic
Severius [ Level: 1 - Junior ]
>w tej "recenzji" nie ma ani grama obiektywizmu, a niektóre konteksty tylko i wyłącznie pokazują ślepe wychwalanie tytułu. Polecam poczytać takie recki w zagranicznych czasopismach, w których aż grzmi od fatalnych animacji postaci, czy typowo Gothicowym "LPM od początku do końca".<
Dokładnie, zapka przypomina mi recenzje po wyjściu gothica 3, spis tego co dobrego w grze będzie, brak jakichkolwiek wątpliwości co do niej. Więc może następna część będzie dotyczyć tego co w grze dobre nie jest, dla równowagi. Jak na razie jest to reklama, a nie zapka.
mam nadzieje ze ta gra spelni moje oczekiwania. gothic byl elegancki tylko te bledy ;/ , mam nadzieje ze Risen bedzie bardziej dopracowany ;d interesuje mnie system walki z tej gry moze co pokazecie ;d jakies gramy :pp
najważniejszą rzeczą jaką chciałbym się dowiedzieć jest to czy znowu będziemy mieli do czynienia z handlarzami z nie ograniczoną ilością złota i czy znowu będzie można nosić 50 orkowych toporów i tak nasz bohater będzie miał miejsce na następne tyle :D :D Czekam :D
a ciekawe czy budynki tez beda sie tak powtarzac jak w gothic ;d wciagle te same az zal bylo na to patrzec ;/
Ja bym się chętnie dowiedział jak się prezentuje AI przeciwników-zwłaszcza ludzi. Czy się zasłaniają, kontratakują? Ilu przeciwników na raz może atakowac gracza?
Aha, odpowiedzi na niektóre z waszych pytań (dotyczące lewitacji i otwierania zamków znajdują się w [52]
Ja chciałbym dowiedzieć się jak wygląda świat gry. Jaki jest duży, czy jest tak samo otwarty jak w Gothicu czy może podzielony na lokacje. Jakie tereny tam przeważają
W następnej części chciałbym dowiedzieć się jakich broni i jakie rodzaje magii możemy używać oraz pokrótce jak się spisuje system skradania, łamania zamków oraz kradzieży kieszonkowej. Oraz pare pytań:
-Jak dużo jest umiejętności ?
-Czy możemy w jakiś sposób "edytować" czary ?
-Czy będzie system ulepszeń ekwipunku ?
-Czy będzie nieograniczony ekwipunek, jak to w gothicu 1$2 było ?
-Jak duży mamy wpływ na to jak przebiega walka ?
-Jak wygląda atak na dystans ?
-Czy animacje postaci są sztywne ?
-Czy ograniczony obszar gry jest jakoś fabularnie wytłumaczony ?
-Czy w grze odwiedzimy duże miasta czy raczej małe obozy ?
Chciałbym bardzo zobaczyć gramy aby dowiedzieć sie troche na temat sztucznej inteligencji i systemu walki.I jeszcze jedno czy ta gra będzie mniej więcej tak długa jak G3 czy krótka,bardzo bym chciał wiedzieć :)
A po za tym zapowiada sie dobrze tylko cały czas mam ochote wysadzić siedzibe cenegi że nie będzie dubbingu :/
Jak magia będzie odbiera przez inne frakcje niż magowie(np. jeśli będzie to zaklęcie światła czy teleportacji) ?
Czy powstanie w najbliższym czasie jakiś edytor umożliwiający tworzyć własne modyfikacje?
Ile czasu zajmie przejście głównego wątku, a ile trzeba będzie poświęcić na dodatkowe questy?
Czy przeciwnicy wchodzą ze sobą w interakcję? (np. walki zwierząt.)
I ostatnie :P
Czy będzie nam dane zobaczyć pędzące stada zwierząt ? (jak to było w gothic 3)
Czy będzie można zabijać ludzi w miastach i wioskach? :) A jeśli tak to czy można będzie (spróbować chociaż :P) zabić postać powiązaną z fabułą?
Pytanie jak najbardziej poważne, bo rzygam już tymi wszystkimi misio-pysiowatymi produkcjami ;P
Jak zachowują się NPC w stosunku do bohatera po dołączeniu do konkretnej frakcji (niech będą magowie). W G2 wyglądało to wzorowo tzn gdy grałem magiem i rozmawiałem np. z paladynem zwracał się on do mnie z wielkim szacunkiem natomiast gdy grałem jako najemnik zachowanie paladynów było "chamskie".
Czy istnieje "ekskluzywność" misji jak w G2? Chodzi o to, że jak już się zostało członkiem danej frakcji dostawało się dostęp do misji niedostępnych innym frakcją.
Czy na początku bohater jest zwykłym "pionkiem" jak w G1 i G2 czy już na starcie potrafi wyciąć samotnie całe miasto pełne orków jak w G3?
Co skłania gracza do wykonywania zadań pobocznych? Mam nadzieję, że poziom trudności gry oraz ciekawość misji gry niźli głupawa reputacja w miastach jak w G3.
Jak wygląda wersja konsolowa? Różni się bardzo graficznie w stosunku do PC?
Jak prezentuje się interfejs??
Jak wypadają lektorzy w wer. angielskiej?
Jak wypada dźwięk (całokształt)??
Czy trafiają się bardzo rzadkie przedmioty które będziemy mogli zdobyć np. podczas wędrówek w jakichś ruinach/jaskiniach itp.?
Bardzo liczę na to, że Risen będzie przypominał klimatem G1 i G2 a wyglądał co najmniej jak G3. Z niecierpliwością czekam na następną część.
Odnosze wrazenie ze na okladce gry jest Michael Scofield z serialu Prison Break :o
A ja bym chciał się dowiedzieć następujących rzeczy:
- Czy są jakieś mrugnięcia okiem w stronę fanów Gothica (dialogi, imiona NPC-ów czy nazwy broni itp.)?
- Jaka jest waluta w grze? Złote monety czy coś w stylu magicznej rudy z G1?
Czy będzie można walczyć 2 mieczami (po jednym na każdą rękę) ?
A ja mam takie pytania:
-Czy walka to będzie taka prosta nawalanka jak w Gothic, czy może coś innego? I czy te kontrataki będą wyglądały podobnie jak w Assassin's Creed?
-Czy będziemy mogli nośić w ekwikunku pierdyliard różnych rzeczy i wciąż mieć miejsce na kolejne, czy może nie?
Chciałbym (ja i pewnie sporo innych fanów), żeby w następnych częsciach beta-testów, zostały przybliżone graczom:
-Świat: O wyspie, na której rozgrywa się akcja Risen, o innych poza ludźmi rasach (bodajże w nowym dziele Piranii są to gnomy), o miastach które można odwiedzić, co można odwiedzić poza murami osad
-Postacie oraz Bestiariusz: Kilkoma słowami o najwazniejszych postaciach w grze, o tym kim jest nowy, bezimienny bohater, szerzej o panujących stronnictwach. Co daje dołączenie do frakcji, ale czego wymagają te gildie i organizacje? Co do Bestiariusza - czy znowu spotkamy takie charakterystyczne gagatki jak ścierwojady czy kretoszczury, nowe bestie, slowem to, co przyjdzie nam ubić. Propnuję opisać i postacie i bestiariusz w jednej części beta-testu, ponieważ pewnie na az tyle spoilerow nie mozecie sobie pozwolic, wiec z jednego z tych zagadnien tekstu będzie mało.
-Oprawa: Słów kilka (oby nie tylko kilka, to przenośnia!) o oprawie audiowizualnej, tylko szerzej niz w tym beta-tescie. Jak wypada grafika, czy prawie tak dobrze jak na screenach? Co z udźwiękowieniem? Można liczyć na świetny soundtrack i lepsze udźwiękowienie niż w poprzednich częściach (dubbing angielski był słaby, choć polski o niebo lepszy, jak dla mnie)?
-Jak się w to gra?: Praktyczny beta-test, wasze wrażenia na temat Risena, szeroko opisane. Chyba najobszerniejsza z proponowanych przez mnie części testów. To znaczy: czy klimat Gothiców jest obecny, czy uwazacie ze spełni pokładane w nim nadzieje, czy gra nie została cażualem, jakie bugi (bo jakies na pewno muszą być, pewnie wyłonią się podczas dalszej gry) mozna jeszcze spotkac, co do poprawki. Jak sprawdza się w praktyce i z biegiem czasu styl walki - jest bardzo monotonny, czy mimo ubostwa klawiszy, nie jest AŻ TAK schematyczny i nieciekaw jak w Gothicu 3. Jak się sprawdza ekwipunek? O walucie. Jakie są rodzaje broni, którymi można walczyć? I, bardzo ważne dla wszystkich RPG: czy questy zarówno poboczne jak i główne trzymają poziom? Czy nie są to tylko podnieś, przynieś, zabij, pozamiataj? Są ciekawe i warto je wykonywać?
Pozdrawiam, i gratuluje przyjemnosci testowania Risen oraz pomysłu - konkurs dla czytelników świetny pomysł, oby było dużo konkursów z Risenem, bo cena zawrotna. Ale rozumiem, ze nie można naczej, w koncu krzys, a gra i tak swietnie sie sprzeda, to trzeba na niej zarobić, nie? :)
Czy Risen ma sensowne zadania, nie takie jak w 3 części Gothic'a, typu: "przynieś mleko", "przynieś zboże". Mam tu na myśli odczucie heroizmu naszej postaci, a nie bycia pierwszym lepszym popychadłem czy chłopcem na posyłki. System dobrych zadań wnosi bardzo wiele do cRPG.
Co do tej walki białą bronia, czy szczęśliwcowi z redakcji grającemu w Risena udało się rozwinąć maksymalnie tą umiejętność?? No i jak ma się sprawa z wyprowadzaniem combo?? Trzeba naciskać w odpowiednim moencie LPM, coś jak w Wiedźminie, czy jakoś inaczej??
Moje pytanie brzmi: Czy Risen jest zajebisty ?? <lol>
Powiedzcie coś o rozwoju postaci, samym charakterze Bezimiennego, i magii w grze.
Ja jestem bardzo ciekaw, czy w miasta będą podzielone tak jak G3, czyli nie będziemy mogli dostać się do tej części miasta, którą zamieszkują ludzie z "wyższych sfer", tylko najpierw trzeba będzie zdobyć respekt w mieście. Lub czy będą podzielone na np. targ, gdzie będą sami kupcy i ich wystawione towary na stoisku, które będą ściągane nocą. I jeszcze jak się ma magia. Na filmikach widziałem jak bohater układa nogi po turecku i leci nad jakąś przepaścią w świątyni, lub czymś innym. Na koniec chciałbym się spytać, czy w grze jest dużo humoru? ^^ Fajnie by było się trochę pośmiać z wypowiedzi inkwizytora o rebeliantach lub na odwrót.
To tyle ode mnie.
Pozdrawiam!
Jaki poziom trzymają dialogi i fabuła?
Gra będzie posiadała cut-scenki czy nie ma na co liczyć...?
Zawsze fajnie jest popatrzeć na efektowne animacje i bardzo mi brakowało tego w poprzednich częściach.
Jak ma się do Gothica I? Trzyma tamten klimat zamkniętej kolonii, tajemnicy wyrwania się bariery spod kontroli i mistycznej sekty na bagnach?
Chciałbym abyście powiedzieli coś więcej o frakcjach występujących w Risen, o różnicach między nimi, wyglądzie terytoriów itd itp.
Moje pierwsze pytanie brzmi:
Czy podczas otwierania zamkow u skrzyn bedzie mozliwa mini gra,tak jak podobnie bylo w Gothic 1.
Moje drugie pytanie brzmi:
Czy bedzie mozliwa gra na padzie od Microsoft?
Moje trzecie pytanie brzmi:
Czy uswiadczymy w koncu wlasne domostwo,tak jak to bylo w Oblivionie?
Moje czwarte pytanie brzmi:
Chcial bym sie wiecej dowiedziec o frakcjach wystepujacych w grze,czy bedzie to dzialalo na zasadzie jak w Stalker:czyste niebo?
Za odpowiedzi z gory dziekuje!!!
Jeszcze jedno mnie ciekawi:czy w risen uswiadczymy rozmowe natyle rozbudowana jaka moglismy uswiadczyc w Mass Effect lub Fallout 3?
Czy podczas otwierania zamkow u skrzyn bedzie mozliwa mini gra,tak jak podobnie bylo w Gothic 1.
Tak jest coś podobnego.
Czy uswiadczymy w koncu wlasne domostwo,tak jak to bylo w Oblivionie?
Chyba nie.
czy w risen uswiadczymy rozmowe natyle rozbudowana jaka moglismy uswiadczyc w Mass Effect lub Fallout 3?
Dialogi wyglądają tak jak w Gothicu.
Jestem ciekaw czy dane nam będzie zmierzyć się z naprawdę duużo większymi od nas przeciwnikami i jakby to wtedy wyglądało, gdyż przeciwnicy z serii G nie byli aż tak imponujący jakbym chciał, a uderzanie smoka czy inną 'większą' poczwarę w łapy/nogi jest dość... kompromitujące :)
Tu macie trochę nowych screenów: http://www.pcgames.de/aid,691931/Risen-Mehr-als-20-Screenshots-aus-der-uns-vorliegenden-Vorschau-Version/PC/News/
Możecie zobaczyć np. jak wygląda mapa świata, ekwipunek czy karta postaci.
Dla mnie najważniejsze jest jedno - od technicznej strony jest dobrze (a to dopiero beta!), więc mogę być spokojny. Problemy techniczne to był właściwie jedyny element, który nie pozwalał się delektować Gothicem 3... Teraz gdy wiem że dostaniemy nowy, DOPIESZCZONY produkt, od naszych krwiożerczych rybek, to już się cieszę na samą myśl :] Zwłaszcza że (jak napisał Impaler) jest to klon Gothica. Jedyne co mi się (jak narazie) średnio podoba to Bezimienny - mamy jednego w Gothicu, nowy Bezimienny będzie w Arcanii i tutaj jeszcze jeden - nie wiem jak wam, ale mnie się trochę przejadło... Wymyślic jakieś ciekawe imie w stylu fantasy, to chyba nie duży kłopot ;) Ewentualnie można by pozostawić tą kwestię graczowi, jak w cRPG z normalną kreacją postaci.
Druga sprawa - wyjaśniła się wreszcie wielka zagadka, mianowicie kto nawalił przy Gothicu 3 - Piranha Bytes czy JoWood? Teraz już chyba wątpliwości nie ma, a to bardzo źle wróży dla Arcanii. (Duże firmy jakoś nie mają w zwyczaju, uczyć się na własnych błędach...)
W następnej części przydało by się opisać jakieś przykładowe zadanie (ale z tych mniej sztampowych, coś w stylu gildii złodzieji z G2 - o ile takie są w grze ;D). Następnie interesuje mnie jak wygląda system ekwipunku, z naciskiem na pancerze. Czy są jednoczęściowe? czy w związku ze "sztywnymi" frakcjami, są one (na wzór Gothica), wizytówką danej gildii? (to znaczy otrzymujemy jakieś lepsze zbroje, tylko wtedy gdy podpiszemy lojalkę z daną frakcją, a potem wraz z awansem w jej strukturach?). Pzy okazji jak wygląda nasza działalność dla danej organizacji? Zawsze jesteśmy postrzegani tak samo, czy przybieramy tam na znaczeniu? Czy taki ewentualny wzrost naszej rangi wiąże się z jakimiś przywilejami, czy tylko z gadką NPC (na wzór G3)?
Widziałem filmiki: Mechanika i grafika z G3, szybkość działania z G2, klimat z G1 - marzenie każdego fana :)) Jedynie walka niezbyt ciekawie wygląda (choć nie wiem jak się sprawdza, być może jest świetna), ale i tak lepiej niż na filmikach z Arcanii :P
Witam, mam takie pytanko.
Czy w Risenie będą bardziej rozbudowane zadania. Chodzi mi o styl rodem z Obliviona. Pamiętacie jakie były tam misje i nie wszystkie były ułożone w systemie przynieś, zabij. Pozdro Paweł.
Może by tak więcej obiektywizmu w recenzji, mniej... wiadomo czego.
Dowiedziałem się prawie najważniejszej rzeczy. Nie zapowiada się, by gra śladem G3 była zbiorowiskiem bugów. W tym momencie interesuje mnie fabuła gry. Jest ona skomplikowana, wielowątkowa, z różnymi drogami do osiągnięcia sukcesu, czy zadania są różnorodne. A może śladem G3 zadania polegają na oczyszczaniu miast/obozów i zabijaniu szkodników w lokalnej kopalni?
mnie najbardziej interesuje klimat. Czy będzie to mieszanka tajemnicy, zwrotów akcji, pięknych widoków i wspanialej ścieżki dźwiękowej? Czy będzie to gra bez bugów, lub chociażby z ich niewielką ilością? interesuje mnie też różnorodność zadań
http://www.youtube.com/watch?v=1i_U7I6Tjc0&feature=fvst <-------------------- GAMEPLAY HD Z RISEN/A POLECAM !!!!!!
Czy podczas walki atakują nas wszyscy walczący przeciwnicy czy tak jak w Gothic3, na łatwym - jeden, na średnim - dwóch a na trudnym - trzech? Czy zbroje wymagają jakichś statystyk? Przykładowo: siły/zręczności/many?
Czy w grze będzie gildia złodziei i czy bohater ma charakter tak głęboki i sarkastyczny jak bezimienny z Gothica. Czy też to standardowa postać rpg, czytaj: żadnych cech charakterystycznych.
"Bezimienna postać budzi się..." Ciekawi mnie jedno: czy autorzy gry zdradzą imię postaci czy okaże się na przykład, że miał amnezję i zapomniał je czy może będzie pod tym względem jak w gothicu, gdzie dialogi w stylu - "Nazywam się... Nie obchodzi mnie jak się nazywasz" albo "Nie mam imienia tak jak ty" spowodują mnóstwo dyskusji na ten temat, a w końcu bohater (jak w gothicu) pozostanie bezimienny.
Czy świat gry reaguje na zapadnięcie zmroku? np. mniej ludzi na drogach, więcej niebezpieczeństw poza głównymi szlakami?
Ciekawi mnie czy Risen będzie długą grą zapewniającą 50 lub więcej godzin rozgrywki podobnie jak w Gothic 3 czy raczej krótka i zwięzła fabuła? Jestem ciekaw czy w grze będzie się dało ulepszać pancerze bronie itp? No i czy noszony przez nas oręż, ekwipunek będzie wpływał na poruszanie się postaci? Może twórcy wprowadzili ograniczoną ilość rzeczy noszonych przez nas w grze tak jak w Wiedźmin lub w kg co było zastosowanie w np OBLIVION
Czy poziom i rodzaj spotykanych przeciwników będzie zależny od naszego?
Czy świat gry żyje na prawdę swoim życiem? To że coś NPCe robią, to ok, ale chodzi mi o to czy podczas deszczu się chowają, podczas ataku wrogich bestii uciekają, podczas walki jednej postaci z drugą jakoś reagują czy też stoją jak ten cep, patrząc swym mydlącym wzrokiem daleko przed siebie, byle by nie widzieć tego co się dzieje obok niego. Jak też przedstawia się gestykulacja? Czy potrafi ucieszyć wzrok gracza? Jak przedstawia się alchemia? Czy takowa będzie?
Czy nasz bezimienny bohater poznaje na początku gry jakąś postać pozytywnie doń nastawioną, kogoś takiego jak choćby Diego z pierwszej części gry Gothic, która zawsze służy mu radą i pomaga w podejmowaniu trudnych decyzji?
Liczę na dobrą grę, RPGa w stylu Gothica.
Pod koniec zapowiedzi wspomniano, że animacja bohatera unikającego ataku jest biedna. A jak się prezentuje reszta? Czy animacja np. chodzącego bohatera, walki, czarowania prezentuje się świetnie? Co z NPC'ami? Czy ponownie doświadczymy masy klonów? Jak wygląda ich mimika twarzy? Kolejna rzecz, czary. Czy są one bliźniaczo podobne do tych z Gothica?
Gothic zawsze zachwycał mnie różnorodnością i liczebnością przedmiotów możliwych do wykorzystania na całe mnóstwo sposobów. Jak w Risen prezentują się różne ziółka, minerały, narzędzia itd. i co najważniejsze czy spektrum wykorzystania ich zostało poszerzone w stosunku do G2?
Jak się ma Risen do poprzednich dzieł Piranii? A konkretnie, czy są jakieś odwołania, nawiązania w tekstach, questach lub obiektach itd do Gothica i jego historii, wydarzeń, postaci czy czegokolwiek? Nie mówię, że na każdym kroku bo co by nie mówić to w końcu jest to nowa niezależna gra - chodzi mi o takie perełki hehe. Pomijając kwestie interfejsu, ogólnego podobieństwa oczywiście.
Chciałbym dowiedzieć się więcej o gildiach. Mianowicie czym się charakteryzują, jaki panuje u nich klimat itd. No i jak sprawa stoi z muzyką.
Jeżeli chodzi o klimat, to do której części Gothica, Risenowi najbliżej?
A ja mam pytania konkursowe jak się przedstawia sprawa potworów i przeciwników czy można na początku gry zabijać ich w pojedynkę czy jak w gothic 2 trzeba uważać i jeszcze co do przeciwników czy jest taka sytuacja jak w gothic 3 ,że przez chwile nieuwagi byle wilk może nas zabić takim szybkim atakiem lub jak to inni nazywają combo
Ten artykuł potwierdził to (jak dla mnie) że to będzie najlepszy erpeg stworzony
w ostatnich 4 latach.
A oto i moje pytanie :] :
1- Czy jak się będzie znało umiejętność kowalstwo to czy będzie można wytwarzać zbroje.
2- Czy w grze będą takie itemy jak sygnety i naszyjniki.
3- Jeśli zbieramy w grze na przykład jakieś zioła to czy animacja podnoszenia tego przedmiotu jest w miarę realistyczna czy tak samo jak w serii gotchic
To by było na tyle Pozdrawiam.
Niektórzy powinni postarać się o przeczytanie pierwszej strony czy obejżenie chociażby jednego gameplaya z gry. Na wiele tu wypostowanych pytań, odpowiedź może zostać znaleziona najzwyczajniej w tekście ;)
Osobiście najmniejsze wachania mam ze strony udźwiękowienia. KaiRo zawsze świetnie sobie z tym radził :) Największe obawy to brak tłumaczenia kinowego. W mojej wyobraźni czar tego tytułu lekko prysnął.
Czy system walki jest bardziej zbliżony do właśnie taktycznego G1,G2 czy też może okropnie dołującego G3 ? I czy klimat zostanie utrzymany, bo to najważniejsze :) Piranha zawsze miała to swoje poczucie humoru :)
trzeba przyznać, że warto wypatrywać tej gry. Zapowiada się bardzo porządny kawał RPG.
Mnie tylko ciekawi czy ta gra będzie miała taki klimat jak w pierwszym gothicu, gdy w nocy wyszło się z miasta do lasu i nawet pochodnia nie pomagała, od razu się chciało wracać do miasta aby nie nastąpić przypadkiem na jakiegoś cienistwora i spokojnie przeczekać noc
Chciałbym się dowiedzieć czy questy oraz ogólny zarys fabuły będzie choć w kilku procentach tak dobry, jak miało to miejsce w dwóch pierwszych częściach Gothica.
Witam. Czy po przejściu głównego wątku gry Risen, będzie możliwość chodzenia sobie po świecie i wykonywania pobocznych questów (których nie zaliczyło się wcześniej) i tym samym "nabijania" leveli?
Czy główny bohater będzie posiadał niezliczone fajne moce? Bo gra zapowiada się znakomicie, nawet wygląda lepiej od GOTHICA 3, który okazał się bardzo niedopracowany i zbugowany od wewnątrz, co można było dostrzec na pierwszy rzut oka. Jestem ciekaw jak będzie wyglądał w tej grze sam system walki, czy będzie można mieć konia, Dlaczego jest tak wielkie zainteresowanie tą grą? Może i dlatego, że dawno nie wyszedł, żaden wyśmienity hit z tej kategori w gwoli ścisłości przypomnę ( cRPG) Jak rakieta RPG ;]. Fani budzą wielkie nadzieje w tej grze, ale czy tak będzie? Okaże się za ,,JAKIŚ,, czas. Z niecierpliwością czekam na tą jakże z widzenia BOSKĄ grę, i mam pytanie główne ; Jak świat będzie rozbudowany i ile czasu zajmie przebiegnięcie całej wyspy?
POZDRAWIAM REDAKCJĘ :)
Jak widac gra zapowiada sie calkiem smakowicie ;D Jak najbardziej podoba mi sie powrot do korzeni xD Co do pytan to chciałbym sie dowiedziec czegos wiecej o glownym bohaterze oraz o NPC-tach. Cos o ich wygladzie, animacji, glosach i oczywiscie "osobowosciach". Kolejne pytanie odnosi sie do dialogow. Czy sa one rozbudowane wystarczajaco czy stosunkowo uproszczone? No i ostatnie pytanie xD Jak prezentuje sie oprawa audio gry?
Czy dowiemy się jak główna postać się naprawde nazywa??
czy bedzie ktos znajomy z calej serii gothic np. Diego czy Xsardas.
Gra zapowiada się miodnie :)
Mam pytanko: czy postać można rozwijać w miarę neutralnie?? W sensie, że biegłość mieczem idzie w parze z całkiem poważnymi zaklęciami?? ;]
Przecie piszę że nasza postac jest Bezimienna. Risen na pewno będzie dobrym "Gothicowym rpegiem", ale czy sprosta oczekiwaniom Gothicowych maniaków (w tym mnie), okaże się już w tym roku.
czy bedzie mozliwosc trzymania tarczy wraz z mieczem.
A moze bedzie mozliwosc trzymania tarczy i rzucania czarow jednoczesnie.
Czy będzie możliwość używania w dowolnym miejscu i czasie funkcji szybkiej podróży? i czy w ogóle taka funkcja będzie?
mam pytanie czy twórcą gry udało się poprawić wielkość oraz detale mapy?
(przypominam, że w gothic III mapa była za duża jak na taka ilość miast i innych lokacji)
Otóż... Mam pytanie związane z rozgrywką oraz fabułą? Czy podczas gry można spotkać nawiązania lub aluzje do poprzednich części Gothica i czy znajdują się tam znane postacie z gier z serii Gothic (Mam na myśli Xardasa, Diego itp)? Chciałbym się także dowiedzieć czy została rozwinięta taktyka walki w grze? Dziękuję serdecznie za uwagę.
czy bedzie ktos znajomy z calej serii gothic np. Diego czy Xsardas.
czy znajdują się tam znane postacie z gier z serii Gothic (Mam na myśli Xardasa, Diego itp)?
Nie ma żadnych postaci z Gothica!
Czy będzie możliwość używania w dowolnym miejscu i czasie funkcji szybkiej podróży? i czy w ogóle taka funkcja będzie?
Nie ma szybkiej podróży.
Nacisk będzie na wielkość i różnorodność świata czy na fabułę?
Ile mniej więcej czasu zajmie przejście całego głównego wątku zarówno z misjami pobocznymi jak i bez ?
Czy będzie Możliwość przejścia gry po stronie Neutralnej, Nie należąc do żadnej frakcji??
wniosek jest jeden: Risen to klon Gothica.
Hurra!!! Innosowi niech będą dzięki! Na to czekali wszyscy chyba fani Gothica! Ten niepowtarzalny, klimatyczny tętniący życiem świat o to właśnie nam chodziło.
Panie i Panowie umarł król (G4) niech żyje król (Risen)!!!
PS. O co chodzi z tym kokursem?
PS2. Świetnie uchwycił to o co mi chodziło mdegorski.
Czy w Risenie będą dostępne hełmy chroniące podczas walki?
Widać że reakcja na potężnej machinie testowała gre.Cikawie jak sie ona zacowuje na dwurdzeniowcach.
Czy bedą takie smaczki w grze jak bagienne ziele?
czy beda pomniejsze gildie niezwiązane z głównym wątkiem?
Czy bedzię alchemia i jak bedzie funkcjonowała jeśli tak to jakich potków możemy sie spodziewać?
Cóż, czekam na ten tytuł :) i zagram z pewnością.
Co do następnej części - chętnie bym widział opisanie jakiegoś questa, czy zadania są złożone i oferują możliwość wyboru (np. w 1 Gothicu mogliśmy dać Diego listę 'oryginalną' lub podrobioną przez Laresa)
Czy walka dwiema broniami będzie dotyczyć tylko mieczy, czy można będzie walczyć mieczem i np. toporem?
Czy klimat dorównuje poprzednim częściom?
Czy będą orkowie? ;P
Jak będzie wyglądał system podnoszenia umiejętności? Czy jest podobny do tego z Gothica 3? (Znaleźć nauczyciela, mieć kasę i punkty nauki?
Jak rozwiązana będzie magia? Wrócą runy?
Po opisie gry zaprezentowanym tutaj aż ślinka zaczyna cięknąć na myśl o premierze. Sentyment do sagi Gothica napawa mnie dużym optymizmem na temat tej gry. Nie mogę się doczekać premiery. Pytanie tylko w jakim stopniu gra będzie nawiązywać do Gothica ?
Dużo jest opcji dialogowych>???? mam nadzieje ze nie jest to zmierzch bogów gdzie były to 2 opcje w większości przypadków i gra była super liniowa przez co:|
Czy będą orkowie? ;P
Nie.
Jak będzie wyglądał system podnoszenia umiejętności? Czy jest podobny do tego z Gothica 3?
Będzie taki jak w Gothicu.
ta gra wygląda jak Margaret Thatcher o poranku. To wstyd żeby wypuszczać grę która wygląda jak gothic w podbitej rozdziałce. Bleh.
Chciałbym się dowiedzieć ile mniej więcej będzie pancerzy i przedmiotów oraz ile czasu zajmie rozgrywka przechodząc sam główny wątek i z misjami pobocznymi.
No dobrze, po przeczytaniu recenzji każdy kto miał jakakolwiek styczność z seria gothic widzi podobieństwa, ale ja chciałabym się dowiedzieć czym gra różni się od innych? czy jest to tylko kopia gothicków, pewnie że majstersztyków, ale ile można grac w to samo? Chciaż ja i tak zagram :P
Jak wspaniale świadomość uczestnictwa w konkursie potrafi podpompować ilość i - względnie - jakość komentarzy... : )
Żadnym pytaniem ameryki nie odkryję, większość interesujących mnie kwestii została już poruszona w komentarzach czy w samym artykule, ale z przyjemnością zapoznam się z kolejną porcją materiałów.
Obecnie Risen jawi się zupełnie w porządku, byle tylko dopracowali nieco system walki, który na wszelkich gejmplejach prezentuje się słabo, krótko i łagodnie mówiąc.
Czy w mieście portowym lub innym będzie jakiś dom w stylu "Czerwonej Latarni" z Gothic'a 2?
widać gra zapowiada się interesująco, napewno se w nią zagram. Mam pytanie czy gra będzie posiadać jakieś swoje emocje, zachowania ludzi??
Czy kombinacja broń biała - dystansowa - magia będzie konieczna do pokonania niektórych wrogów czy raczej będzie się można rozprawić z nimi jednym rodzajem broni czy też magią ??
Zazwyczaj mówiąc o jakiejś grze "klon", nie ma się na myśli nic dobrego. Risen to chlubny wyjątek: bo w końcu na to czekają fani poprzednich Gothików. ;)
Mnie interesuje jak tym razem rozwiążą system magii - podobnie do dobrego systemu z ich wcześniejszych gier, czy może coś innego... O fabułę i dialogi natomiast nie ma się co obawiać. W końcu Piranha Bytes znają się na rzeczy. ;)
A ja mam pytanie z kąpletnie innej beczki. Czy my gracze doczekamy sie gramy z risen??
Więc tak czy w następcy gothic`a swiat bedzie podzielony na krainy i czy bedzie to wygladało jak arcania ze bedziemy ograniczeni w misjach do podzielonych terenow ktore beda sie udostepniac w trakcie wykonywania misji czy tez bedziemy mieli wolną ręke. I czy w następcy gothic`a będzie fizyka podobna do tej z crysis`a. Dla mnie najlepiej by wyglądała z nowym terenem, bohaterem, fabułą ale bardzo podobna do gothic`a 1 RPG z odrobiną humoru:)
Jak często się zmienia postawa i możliwości ruchu podczas uzyskiwania umiejętności walki?
Czy będzie tak jak w G2 że część postaci ma imię "Obywatel" i mówi to samo co ta tuż obok, czy każda (bez wyjątków) postać będzie miała inne teksty i swój własny charakter?
Czy będzie możliwość walki dwiema broniami? A jeśli tak, to jak się zapowiada?
Jak będzie wyglądał scalling potworów i przedmiotów? Będą levelowane, czy PB wymyśliła lepszy pomysł?
Jaka będzie mniej więcej fabuła i ile czasu będzie zajmowało jej ukończenie oraz czy questy poboczne są bardziej skomplikowane niż w Gothicu 3 (nie takie jak idź, zabij, przynieś).
A ja chciałbym się dowiedzieć czy fabuła najnowszej gry PB będzie tak samo pokręcona i ciekawa ja gothic 1? Możemy liczyć na kilka zakończeń?
Czy będzie tak jak w grach opartych na D&D, że będzie wskaźnik, który będzie pokazywał jaki mamy charakter?
Czy będą jakieś trofea tak jak w Fable?
Czy będziemy mogli ulepszać broń jakimiś runami itp.
Czy będziemy mogli mieć chowańca?
Ja już się o to grę nie boje będzie dobra i koniec ;) Jak narazie wszystko jest jasne czekam na następny artykuł. Tylko mam jedno pytanie wprawie AI NPC. Gdy mam questa typu NPC prosi żebyś z nim poszedł zabić wilki, bandytów lub inne stwory i pakuje się w 5 przeciwników naraz nie utrzymuje ich na dystans jak to miało miejsce w gothic 3 i dostaje baty i w szybkim tempie ginie czy miał pan taki przypadek w Risen?
Moje pytanie będzie trochę z innej beczki. Mianowicie czy nasz bohater będzie musiał czasem sobie odsapnąć, zjeść lub napić się czegoś by nie stracić sił (nie chodzi mi tylko o uzupełnianie punktów życia)? Jak mnie pamięć nie myli to były takie zapowiedzi ale czy zostały wprowadzone w życie? Druga rzecz. czy posługując się np. ostrzami z biegiem czasu umiejętność szermierki wzrasta tak jak to było w Oblivionie?
Zaś co do sugestii to proponowałbym opisać:
- system wytwarzania przedmiotów i uzbrojenia. Czy jest rozbudowany, czy zdobycie materiałów np. rzadkich skór czy minerałów będzie czasem niezłym wyzwaniem i czy w ogóle taki system istnieje. To samo z alchemią.
- Stosunki między hierarchią czyli np. relacje między inkwizycją a ludnością. Czy są złe jak to miało miejsce w Gothic 2 gdzie straż uciskała chłopów wysokimi podatkami lub może wręcz przeciwnie.
Kalhun jest taka opcja jak : edytuj
Czy będziemy rozwijać atrybuty (siła, zręczność itp.) czy tylko umiejiętności.