ArmA II [PC]
eJay, a jak tam polska lokalizacja? ;)
zapomniałem dodać, bardzo dobra recenzja ;)
A będzie jakieś gramy! z ArmA 2? ;>
ps. gratuluję recenzji eJay ;)
ps2. Jeśli mowa o podkręcaniu dwurdzeniowego procesora to w jakim stopniu? Phenoma II X2 550 (3,1 GHz) też trzeba kręcić, żeby mieć te 30 kilka klatek w kampanii?
Wszystko ok, ale jedyne co mnie od ArmA 2 odstrasza to wymagania... Już dawno bym ją miał, gdyby nie ten strach, że kupię pokaz slajdów, a nie grę :P
Może nawet lepiej że premiera w Polsce później, będzie niższa cena i patche. Przydałby się coop
Barthez x--->Procesor (ten z sygnaturki) masz w miarę dobry do gry:) Ja swój (X2 3800+) podkręciłem o 500 mhz i zyskałem parę fps. Ale tak naprawdę to gameplay nie jest taki, że "muszę mieć 90 fps bo mi inaczej haczy". Da się grac komfortowo w 25 klatkach, oko samo się przyzwyczaja:)
Fajnie byłoby zobaczyć Gramy z tej gry.
Beznadziejna jest ta gra !!!
Z wymaganiami nie jest aż tak fatalnie. Na E2180@2500Mhz, 2GB DDR 800Mhz, R4850 512 działa płynnie na ok 35 klatek na sek i praktycznie nie spada poniżej 30. Przynamniej tak mam w demie.
Sama gra robi wrażenie i sam sie zastanawiam nad kupnem ale chyba poczekam trochę to wyjda patche i stanieje a u mnie na półce i tak jeszcze czekają prawie nieruszony Empire Total War i Stalker a siostra mu kupić jeszcze Wiedźmina dziś :)
Trochę pograłem w demo. W sumie gra się fajnie, duży krok naprzód w stosunku do pierwszej ArmY. Myślę jednak, że póki co wolę w spokoju poczekać na następne patche... Jak już w treningu mój dowódca został zabity przez "naszych" żołnierzy którzy byli teoretycznie podstawieni wyłącznie jako cele treningowe dla mnie (!), to aż się boje co będzie dalej :) Ale przynajmniej się trochę pośmiałem :)
bamboleoo a ja uważam, że Ty jesteś beznadziejny? Kolejne dziecko NEO :/
U mnie już nie pójdzie ja to mam już naprawdę leciwego sprzęta. Jak gra ma to co Operation Flashpoint: Cold War Crisis to ja jestem na TAK!!! Cena polska jest bardzo dobra jak na taką otwarto grę, a nie 130 zł! A i mam nadzieje że będzie jakieś gramy! lub video recenzja.
na leciwym amd X2@2,2ghz demko chodzi ok wiec na phenomie 3,1 nie powinno byc problemow;)
sama gra bardzo ciekawa, zwlaszcza edytor misji ale chyba tak jak 90% ludzi poczekam na patche;)
Zgadzam się z idżejem jeżeli chodzi o komunikaty radiowe, takiej padaki to nie było jeszcze. Miejmy nadzieje że to usprawnią, i tak kocham ten symulator. Czekam na PL.
Demo już męczone w multi ;)
Operation Flashpoint 2 będzie lepsze.
OP2 to bedzie zupelnie inna gra, nie ma co porownywac.
u mnie na athlon x2 5600 OC 3090
geforce 8600 GT 512 ddr3
2 gb ram
nie da sie grać na średnio/wysokich w 1024/768 a na średnich jakoś ujdzie ale dupna wtedy grafa gta 4 chodzi zajebiście a to brak słów
za tydzień wymieniam na radka 4850 może wtedy pójdzie
Bardzo pochlebna recenzja owej gry. Wiele zależy od tego, czego oczekujemy od tytułu i z jakiej strony na to patrzymy, lecz mimo wszystko szanuję ocenę końcową autora tej recenzji. Pozdrawiam!
jak dla mnie słaba gra
Ja tam wazeliny nie będe walił jak poprzednicy.Gra wyszła za szybko. Nie stać ich na betatesterów ?? Wymagania ma ogromne które nie są współmierne do tego co widzimy na ekranie, wystarczy porównać inne gry które mają lepszą grafike i o wiele mniejsze wymagania. Czekam na Operation Flashpoint 2 która będzie lepszą gra a nie odcinanie kuponów od zabugowanego arma
eJay -> czyli w sumie nie ma się zbytnio czym stresować, a zwłaszcza jeśli wymienię mój obecny procesor ;) Takiej odpowiedzi oczekiwałem :P Na armagame.pl też się o to pytałem, ale nie dostałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Ale dzięki Tobie składam zamówienie za tydzień na ArmA 2 i czekam do sierpnia :)
troch zaslaba gra jak dla mnie jakies 5\10
jak fan to wiadomo ze da z 80-90%...
No, słuszny wniosek. Z recenzji niefanów wychodzi średnia 79% na Metacritic i 76 na Gamerankings.
no to ja nie wiem, oni nie widza tych bugów czy co.
"Na ambitne projekty pokroju ArmA II patrzę w zupełnie inny sposób. Przy tak kompleksowych rozwiązaniach dotyczących rozgrywki o wpadki techniczne nietrudno. Gdy pominiemy pewne (uwzględnione w recenzji) problemy, otrzymamy pozycję, w którą wielu ludzi będzie zagrywać się przez kilka najbliższych lat. Poniższy tekst powstał na bazie wersji 1.02."
Tutaj to napisaliście, w Battlefield Heroes tego nie uwzględniliście. Poprosiłbym o komentarz w tej sprawie.
Po dłuższym czasie wróciłem do jedynki ArmA i w końcu można pograć (dziś) bez bugów, bez problemów, przyjemnie jednym słowem. Po premierze jedynki wyrzucilem gre do kosza (dosłownie), teraz zagrywam się w nią kiedy tylko mogę :)
Z dwójką będzie podobnie. Przejde jedynke, dodatke, potem chwila z Anno 1404 i może do tego czasu spaczuję i naprawia ArmA 2 - będzie można pograć.
eJay - ostatnie co to powinieneś spoglądać na oceny innych, chociaż mam nadzieje że tego nie robiłeś, wyszła ocena jakiej się spodziewałem a na vencie mówiłeś że będziesz krytyczny, 8/10 to dla mnie bardzo dobra gra, czy tak można nazwać pozycję z błędami które wytknąłeś?
Ogólnie teraz wszędzie jest wypaczony system ocen 7 to już słaba gra a 8 to średniak, to pisze ogólnie bo mi samemu się ArmA podoba, ale czy na 8? no cóż ja mam tylko demko ;)
Konradus91 - em, BF Heroes recenzowała inna osobą, każdy stosuje właściwe sobie kryteria i tak powinno zostać, to jest opinia recenzenta a nie całej redakcji.
Reavek--->
Przyznam szczerze, że czytałem jedynie kilka pierwszych zachodnich recenzji (m.in. niemieckich, które oparte były na wersji 1.00 i były najbardziej krytyczne). Inaczej nie dało rady wyczekać, aczkolwiek do pisania swojej opinii wystartowałem z czystą kartą,
8/10 to dla mnie bardzo dobra gra, czy tak można nazwać pozycję z błędami które wytknąłeś?
Dla mnie to też dobra gra, z błędami, ale bardzo grywalna i z doskonałą perspektywą. Błędy o których wspomniałem dotyczą głównie kampanii, która zaprojektowana jest naprawdę epicko, ale nie jest do końca dopracowana. Nie jest to jednak wada (ewentualnie wady), które stawiają ArmA II w złym świetle. Należy również pamiętać, że kolejne patche poprawią sporo rzeczy, wprowadzą kolejne udoskonalenia i nowości. Ale i tak na dzisiaj jest to gra warta swojej ceny i spędzenia przy niej kilkuset godzin. Mam własny system wartości - tę ocenę traktuj jako "bardzo dobry tytuł z wadami". CoD 4 ma wady, BF2 też (jak choćby zrypane hitboxy, a to przecież FPS!):)
Ogólnie teraz wszędzie jest wypaczony system ocen 7 to już słaba gra a 8 to średniak
Dlatego IMHO 81% nie jest oceną ani zawyżoną, ani za niską w stosunku do tej gry. A2 ma wiele fajnych, niepowtarzalnych zalet, ale również kilka wad:)
ale czy na 8? no cóż ja mam tylko demko ;)
Zagrasz w fulla, poczujesz magię:) Jeszcze mnie zjedziesz, że wystawiłem tak niską notę:P
Kupie na 100%, cena na GOLu zachęca jeszcze bardziej ;)
Bardzo chętnie zagram w kampanie.
Ja grę miałem już miesiąc temu i bardzo się mi nie spodobała , sprzedałem ją na Alegoro . Masa błędów , dźwięki jakieś takie lipne były , ogólnie dno spodziewałem się niższej oceny a tu proszę 81%. Nikomu jej nie polecam nie wiem czy jest demo ale najlepiej ją sprawdzić przed kupnem jak dla mnie ta gra jest beznadziejna a multi to szkoda slow powiem jedno gra przez siec to PORAŻKA może jak wyjdą odpowiednie patche to zmieni się jakoś ta sytuacja dla mnie to 5/10
Ja się zastanawiam, czy ta gra naprawdę jest taka zła, czy mówią tak o niej tylko osoby, które są nastawione wyłącznie na gry Crisisopodobne ?
Barthez x - tak, pokolenie CoD 4 i Crysisa :) Oczywiście nie oszukujmy się - gra ma bugi (mogę stwierdzić na razie osobiście tylko na podstawie dema i dyskusji ze znajomymi posiadającymi grę), ale te bugi nie są aż tak rażące, żeby uniemożliwiać grę. Ponadto wymagania są jakie są, bo jakby nie patrzeć gra od razu ładuje całą mapę bez żadnych loading skrinów czy czegokolwiek takiego. I oczywiście BIS nie ma tyle kasy, żeby od nowa zrobić silnik do gry, także praktycznie to jest jeszcze stary silnik pierwszego OFP, tyle że jest o niebo lepszy od tego, co było w OFPie. Wierz mi lub nie, ale OFP ciągle potrafi zadławić maszyny, na których ArmA II czy ArmA I chodzi płynnie na dość wysokich ustawieniach.
Na koniec - jeśli ktoś oczekuje tępej (bo inaczej tego nazwać nie idzie) napier*alanki pokroju CoD 4, to się zawiedzie. I jak widać wielu ludzi oczekuje od tej gry tego właśnie, plus grafiki lepszej od Crysisa i zarąbistej optymalizacji. Nie ważne, że w takim na przykład CoD 4 (wiem, że nadużywam przykładu, ale to naprawdę najlepszy przykład w tej sytuacji) mapy są wielkości ogródka a widoczność przekracza w porywach ledwo 200m. Tyle ;p
Nigdy nie gralem w ArmA i OFP
Kupilem ArmA 2 w ciemno(wersja steam) , nie testowalem dema (dopiero po zakupie pelnej wersji)
Nie jestem tez fanem BF seri :) ale ArmA2 jest wedlug mnie dobra gra , mozna duzo przyjemnosci z niej czerpac jesli sie wczujemy w klimat i role :)
eJay ---> Eine gutte recken :-). A byłbyś w stanie wrzucić tutaj, albo w wątku o Armie, kilka screenów z tego High Command (o filmie nie śmiem wspominać ;-)? Jako świeżo upieczonego generała brygady ta opcja mnie najbardziej interesuje ;-)... Zresztą pewnie nie tylko mnie, bo cały ów HC wygląda mi na rozwinięcie fanowskiego Command Engine z OF/ArmA, więc licz się z tym, że obrazki mogą też trafić na inne forum (CMHQ). Chodzi mi głównie o shoty z tego "interfejsu dowodzenia". I jedno pytanie odnośnie tego HC: czy bitwę w tym trybie oglądam tylko oczami d-cy, czy w dowolnej chwli mogę się przełączyć na któryś z podległych pododdziałów (i prowadzić go do boju)? Naprawdę nic o tym trybie nie wiem, widziałem tylko jeden, marnej jakości filmik z niego, a imho właśnie pod takie rzeczy i większe bitwy jest cała ta wielka mapa w tej serii gier. Z góry dzięki za pozytywny oddzew.
Coraz mniej wychodzi realistycznych strzelanin niestety.
Arma prezentuje się ciekawie, choć bugi i średnia optymalizacja trochę odstraszają.
Bardzo dobra recenzja eJay - tak trzymać.
PaZur76------>
Sensowny filmik z HC masz tutaj - http://www.youtube.com/watch?v=mvwBwYnui6k
Interfejs jest w sumie rozwinięciem standardowego, zamiast jednostek zaznaczasz całe pododdziały (każdy pododdział ma ikonkę w zależności od specjalizacji), a ty sobie możesz z lornetki obserwować co się dzieje wcale nie rezygnując z udziały w bitwie. Bardzo pomocna rzecz, którą warto sobie poćwiczyć. Menu dowodzenia jest całkiem rozwinięte (poszczególnym jednostkom wyznaczymy np. tryby działania, formacje etc.).
eJay podjął się zadania prawie niemożliwego - oceny czegoś, co nie tyle jest grą ile środowiskiem wirtualnym, w którym będziemy "pracować" przez lata. Porównywać ocenę innych gier do oceny ArmY to jak porównać CoD z Visual Studio ;). Cokolwiek powiemy o ArmiE 2 dzisiaj i tak ma się nijak do tego jak będziemy ją odbierać za rok, kiedy będziemy na niej grać w zupełne inne kampanie z wykorzystaniem zupełnie innych jednostek, broni i stylów gry. Przykład: co ma wspólnego granie w coopie na Podadze w Armę 1 z ACE modem z graniem w orginalne misje z pudełka ArmY 1? Zupełnie nic. To tak jakbyście grali w zupełnie inną grę - w dodatku zassaną za darmo z netu. Sam ten fakt sprawia, że "framework" Bohemii wymyka się jakimkolwiek ocenom stosowanym do innych gier. Ja męczę ArmĘ 2 od miesiąca (wersja UK) i jeśli mam ją porównać do ArmY 1 z tego samego etapu życia środowiska, to moja ocena jest jak najbardziej pozytywna. O wiele mniej bugów, o wiele bardziej wciągający klimat i niewiarygodny wysyp dodatków i misji na sieci. Jedyne co mi się mniej podoba to... Czarnoruś. Z perspektywy FPS jest niesłychanie klimatyczna i piękna, wprost zapierająca dech. Ale z perspektywy satelity (czyli przy planowaniu strategicznym) jest mniej ciekawa niż zróżnicowana i bardziej rozległa Sahrani.
Tomasz
Gra jest fenomenalna - bugi tez ;). Bugi mozna i wierze ze zostana poprawione a taki silnik sie nie trafia codziennie.
I na dodatek grafa, ktora ociera sie o fotorealizm - dla mnie bezkonkurencyjna.
Ogolnie ludzie kotrzy prubuja ja oceniac w okolicach 5/10 lub pisac ze to kiepska produkcja ewidentnie nie wiedza co pisza i poprstu jeszcze nie dorosli do wyjscia z "wielkich przestrzenia" 4 scian Codow i innych wielkich produkcji ;)
Pozdrawiam
--->eJay
Dobra i ciekawie napisana recenzja.
Co do oceny: jeżeli mało wymagający (od autorów i graczy) gniot typu Killzone 2 może dostać na GOLu 95% to nie rozumiem dlaczego - zdaniem niektórych- Arma 2 nie zasługuje na 81%.
ArmA 2 zasługuje na ocenę 99%. Można ją porównać jak duży skok GTA IV nad poprzednimi tytułami w tej serii. Nigdy drugiej takiej gry nie dostaniecie i módlcie się aby BiS zrobił ArmA 3. A kto mówi o optymalizacji niech się zastanowi na moim złomie mogę sobie grać na Normal spokojnie, a złomik to: AMD 3200+ (2ghz x 1), 1GB RAM, GeForce 7300GT.
Naczelnyk -> Bo ArmA2 to nie gra której opanowanie zajmie graczowi od 30s do 2min :). No i najważniejsze że to nie main-stream. A na takie gry pokroju jak sam powiedziałeś Killzone 2 CoD'y i inne tego typu main-streamowe produkcje nastawili się ludzie no i co za tym idzie prasa i GOL. Gdy GOL był na targach E3 w ogóle nie wspomniano tam o nowych grach tylko mówiono się o tych o których wszyscy już dobrze wiedzieliśmy żadnych Indi i żadnych symulatorów nic... tylko Cody i mass effecty :P
A2 kupiłem jak tylko pokazała się wersja UK. Jak dla mnie gra jest genialna, z jednym wyjątkiem - fani klasycznych FPSów nie powinni nawet jej tykać bo możliwość śmierci od jednej kulki wystrzelonej z nieznanego miejsca na pewno im nie podejdzie. Nawet GRAWy są przy tym tytule wybitnie arcade'owe. Optymalizacja jak dla mnie (C2D E6400, GF8800 GTS) jest całkiem spoko, biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z gigantycznym, i co najważniejsze interaktywnym (burzenie większości budynków, ścinanie drzew) terenem działań a nie z pudełkowym przedstawieniem terenu pociętego na malutkie poziomy. Jedyne co osobiście zarzucam tej grze (1.02) to kulejące AI pojazdów, i to zarówno naziemnych jak i latających - maszyny prowadzone przez komputer po prostu odstają od poziomu działań prezentowanego przez piechurów i często mają problem z pełnieniem ról jakich wymagałoby od nich pole walki.
Cóż mi się Arma 2 nie podoba jednak uważam, że gra zdecydowanie ma coś w sobie ale hmmm jako fan generalnie strzelania stwierdzam, że ta gra zdecydowanie nie jest stworzona dla mnie. Za dużo tu kombinowania a za mało strzelania. Grafika dobra, optymalizacja też nie taka znów najgorsza. Mi na q6600 4 gb ramu i gforce 8800GT działa na full bez AA oczywiście. Ale bez przesady, ustawiam sobie oddział największych tak zwanych LOLI na rozwałkę ze snajperki, siebie stawiam w lesie na górce, ich na drodze a dzieli nas minimum 500 m otwartej przestrzeni. Ze snajperki mam problem, poważny problem z trafieniem szcególnie bięgnących loli a lole na stojaka na luzaczku trafiaja mnie serią z kałacha z wygiętą lufą i ginę, uciekanie też nie pomaga. Kurde dość drudno zlokalizować zamaskowanego znajpera w lesie po pierwszym strzale, lole nie mają z tym problemów.
Mam pytanie do znawców lub eJaya :)
Czy z 8600GT, dwurdzeniem 2.20, 2 GB RAM da rade grać? Na końcu recenzji coś eJay wspomina:
Z drugiej strony opcje konfiguracyjne są na tyle bogate, że posiadacze słabszego sprzętu nie muszą wcale składać broni.
Nie zależy mi na wyjedwabistej grafice a na graniu z rozsądną liczbą klatek. Da radę poustawiać w opcjach tak abym był zadowolony?
Masz problemy z zrozumieniem tekstu ? Pisałem już... :
AMD 3200+ (2ghz x 1), 1GB RAM, GeForce 7300GT.
Działa bez problemu na niskie - normalne ~.~
XgoldX - Może grasz na piracie :) ? Chcesz niby dużo strzelać, w rzeczywistości nie nawalasz się co 2 metry. Taka jest już rzeczywistość pola walki XXI wieku :)
ja jako fan broni snajperskiej, mogę szczerze powiedzieć że nie ma takiej drugiej gry w której znajdziemy raj dla snajpera... W każdej chwili można sobie wybrać snajperkę i postrzelać do mięsa. Nie ma takiej drugiej gry w której to można robic. Np w COD4 jest sobie fajna misja, ale to oskryptowana i nie można robić nic poza tym co wymyślili twórcy.. a tutaj nareszczie mam swobodę...
Napisałem wcześniej recenzję dałem 7/10 teraz mogę faktycznie dać +1 więcej..
Czy z 8600GT, dwurdzeniem 2.20, 2 GB RAM da rade grać?
W tym przypadku 8600GT może nieco pogrążyć wydajność. Wyjścia są trzy:
- sprawdź demo i misję SP na Utes oraz pobaw się edytorem
- podkręć procesor
- poczekaj na patche, które jak mniemam trochę poprawią optymalizację
Nie, nie gram na "PIRACIE" skąd ten wniosek? Bo opisałem, że AI jest dziwne czy dlatego, że snajperką buja:)? W ogóle to obrażasz mnie pisząc tego typu tekst. Wiem, że pole walki nie jest dynamicznym filmem akcji ale bez przesady. Dla większości to będzie gra zbyt taktyczna i za mało dynamiczna. Osobiście nie przepadam za np CoD4, dla mnie to siekanka a'la Quake ale totalny realizm też nie jest dla mnie. 30 minut w krzakach wypatrując wroga nie jest dla mnie kuszącą perspektywą i czymś co przyciągnie mnie na dziesiątki godzin do monitora. Arma jest ok ale nie jest dla wszystkich. Dla mnie zdecydowanie nie:). Cóż jeśli ktoś szuka gry w jak największym stopniu przypominającej realne pole walki to zapewne jest to najlepszy wybór w końcu alternatywa Army jest dostępna w sieci za darmo.
XGoldX --> Ta gra z reguły nie miała podobać się wszystkim. Ona jest specjalnie dla tych co lubią wcielić się w żołnierza i biegać po kilka godzin po krzakach wypatrując wroga. Także jak wspominał sniper512 raj dla snajpera, jedyna rozsądna gra dla osoby lubujące się w snajperkach.
Ech, w sumie kiedy zobaczyłem ocenę 81% to prychnąłem i miałem zamiar się rozpisać, ale to bez sensu. Krótko zatem: eJay, jeśli uważasz, iż wystawienie Arma 2 81%, która jest nową grą, jednocześnie mając świadomość istnienia ArmA@Ace 1.09, to gratuluję.
Sam tekst krótki, wszystkie kwestie po łebkach i, IMHO, skrajnie nierzetelny i nieprofesjonalny. Dla mnie Arma 2, to jak na razie ostatnia próba Bohemii kompleksowego wydymania i naciągnięcia na kasę fanów. Jezu, nawet im się dźwięków nie chciało nagrać porządnie, ten sam syf co w poprzednich częściach, fizyka leży, liczenie kolizji jak w produkcji dziesięcioletniej, znów marna beta, a to co wprowadzili, to nic czego patch do Arma również by nie załatwił.
A nie sorry jest super grafyka i tekstury żołnierzy są bardzo ładne, i można sobie pojeździć BMP.. Klask klask..
ArmA@Ace 1.09 to na razie jedyna sensowna propozycja, ale Bohemia jest tylko jej współautorem.
prosiacek
jeśli uważasz, iż wystawienie Arma 2 81%, która jest nową grą, jednocześnie mając świadomość istnienia ArmA@Ace 1.09, to gratuluję.
Mam świadomość istnienia ACE bo sam w niego grałem, gram nadal i jak pojawi się w A2 to będę grać. Jednocześnie uważam, że ACE jako mod posiada mnóstwo wad i niedoróbek (jak choćby wartości pancerzy i zasięg broni), dużo pojazdów jest - co tu pisać - słabo wykonanych od strony tekstur (ładniej wykonany jest choćby Abrams Matecka, z którym gram:)). Uważam jednak, że twórcy i tak wykonali kawał dobrej roboty, ale nie patrzę na ich pracę przez różowe okulary.
Sam tekst krótki, wszystkie kwestie po łebkach i, IMHO, skrajnie nierzetelny i nieprofesjonalny.
Nie wiem co jest w nim nierzetelnego. Opisałem ważniejsze zalety jak i wady tytułu. Nie patrzę na niego zaślepiony miłością, bo zależy mi aby był jak najlepszy. Sam zgłaszałem kilka błędów devom. Jednocześnie uważam, że owy tekst dość rozsądnie podejmuje się kwestii "dla kogo jest ArmA?", bo to nie jest mainstream w czystej postaci, a (jak wspomniał w poście [44] tmg) wirtualne środowisko, w którym można szaleć do woli. Starałem się przybliżyć grę zarówno miłośnikom serii jak i po części nowicjuszom.
Jezu, nawet im się dźwięków nie chciało nagrać porządnie, ten sam syf co w poprzednich częściach
Jeżeli chodzi o dźwięk komunikatów to się zgodzę - tragedia. Ale odgłosy środowiska, otoczenia są wręcz genialne (ArmA jako jedna z niewielu gier umiejętnie symuluje wrażenie dźwięku przestrzennego). Również odgłosy strzelania brzmią bardzo dobrze. A odpowiednie mody poprawią ewentualne niedoróbki.
fizyka leży, liczenie kolizji jak w produkcji dziesięcioletniej
Fizyka to jedna z większych wad, ale w tym względzie rozumiem BiS - liczenie kolizji, zależności, siły, uderzeń itd. na tak dużym obszarze byłoby jeszcze bardziej wymagające dla sprzętu, a na nowy silnik fizyczny ich po prostu nie stać. Mam nadzieję, że dobra sprzedaż A2 (pierwsze miejsce na Steam i D2D, oraz regularnie pojawianie się na listach top 10 w UK i Francji) to zmieni i trójka powstanie na bazie nowego engine'u, który posiadać będzie fizykę z Crysisa i obszar z ArmA 2:)
Co do fizyki dyskusji było masę, również toczących się na oficjalnym forum BiS, niestety żaden z pracowników nie zabrał głosu. Brak fizyki znacząco obniża poziom realizmu, a implementacja jej obsługi byłaby właściwym powodem wydania drugiej części ArmA, a tak IMHO to odcinanie kuponów.
Sorry za trochę mocne słowa na temat Twojego tekstu, trochę mi się wymksnęło, ale naprawdę miałem wrażenie, że jest jak bryk z tyłu opakowania.. Zabrakło mi konkluzji, iż w stosunku do Arma, Arma 2 to niezbyt znaczący postęp. Wydaje mi się, iż należałoby to w recenzji uwzględnić.
Jeśli miałbym zainteresować laików, to napisałbym:
Hej wiecie co? Kupcie Arma 1 za 20 zł, wejdźcie na Download w Armaholic.com i będziecie mieć, lepszy produkt za jedną czwartą kasy i przekonacie się czy wam to pasuje.
A poziom szczegółowości tekstur w tej produkcji, to naprawdę kwestia trzeciorzędna.
A nie uważasz za lekko lekceważące ze strony BiS faktu sprawy z dźwiękami? Na trzeci dzień już pojawiły się paczki z zamiennikami.. Chyba bym się spalił ze wstydu.. ta sama niedoróbka niepoprawiona od dekady. Oczywiście bugów ciągnących się od OFP jest więcej.
W każdym razie jestem zawiedziony, ale oczywiście to tylko moje zdanie oraz ludzi z którymi gram w Arma. Dla mnie 6/10 plus kop w dupę dla BiS. Szkoda, że jedyna grupa, która robi jeszcze takie gry ma takie a nie inne podejście. Jestem ciekawy na ile sprawdzą się doniesienia o zakończeniu ArmA i skoncentrowaniu się już tylko na profesjonalnym VBS-ie.
Pozdrawiam :)
Fizyka to jedna z większych wad, ale w tym względzie rozumiem BiS - liczenie kolizji, zależności, siły, uderzeń itd. na tak dużym obszarze byłoby jeszcze bardziej wymagające dla sprzętu...
Gdyby BISowi zależało na podniesieniu ogólnego realizmu gry, to zamiast inwestować w lepsze shadery, tekstury, etc. które sprawiają, że gracze ponownie muszą ograniczać widoczność do 2000 m, skupiliby się na poprawieniu fizyki i jak najlepszej optymalizacji. Ale BIS wiedział co robi. Gra wygląda teraz na pierwszy rzut oka niemal foto realistycznie i podejrzewam, że jest to główny powód tak dobrej sprzedaży.
prosiacek
Co do fizyki dyskusji było masę, również toczących się na oficjalnym forum BiS, niestety żaden z pracowników nie zabrał głosu.
Nie zabrali głosu na forum, ale na swoim blogu już tak - http://www.bistudio.com/developers-blog/arma-2-building-destruction-4_en.html
Hej wiecie co? Kupcie Arma 1 za 20 zł, wejdźcie na Download w Armaholic.com i będziecie mieć, lepszy produkt za jedną czwartą kasy i przekonacie się czy wam to pasuje.
Nie wiem czy to obecnie dobre wyjście, bo wiele osób już porzuciło ArmA na rzecz sequela. Liczba ludzi na serwerach nie kłamie.
A poziom szczegółowości tekstur w tej produkcji, to naprawdę kwestia trzeciorzędna.
Niekoniecznie, bo znam ludzi którzy tym żyją. Liczą szwy na mundurach, zabrudzenia na gąsienicach czołgów czy oceniają jakość szczerbinki w karabinach. Jakość tekstur też ma przełożenie na realizm.
A nie uważasz za lekko lekceważące ze strony BiS faktu sprawy z dźwiękami?
Tak jak wspomniałem - otoczenie, środowisko, broń na duży plus. Komunikaty - nędza. Z drugiej strony nie wiem, nie widzę innego rozwiązania gwarantującego tak podaną informację.
Na trzeci dzień już pojawiły się paczki z zamiennikami.. Chyba bym się spalił ze wstydu..
Ale tych zamienników jest tak dużo, aby każdy mógł sobie dopasować jakość dźwięków do własnych potrzeb. Niektóre są jeszcze lepsze niż te BiSowskie, a niektóre gorsze, ale np. mniej nachalne (jak odgłos strzału działka A-10).
Jestem ciekawy na ile sprawdzą się doniesienia o zakończeniu ArmA i skoncentrowaniu się już tylko na profesjonalnym VBS-ie.
Dla ich dobra lepiej aby skoncentrowali się teraz na ArmA II:) Niby groźba wisiała, ale teraz gra się dobrze sprzedaje i może rozważają inne wyjścia.
Nie zapominajmy o ważnej rzeczy - otwartość gry na modowanie to nie zasługa społeczności a BiSu. I za to należą im się brawa.
Nie zapominajmy o ważnej rzeczy - otwartość gry na modowanie to nie zasługa społeczności a BiSu. I za to należą im się brawa.
Nie można w nieskończoność chwalić BIS za coś co udało im się uzyskać 8 lat temu ;). Moim zdaniem od trzeciej części serii należałoby oczekiwać czegoś więcej niż tylko lepszej grafiki, między innymi przeniesienia do podstawowej wersji gry elementów, nad którymi community pracuje już od dawna. Oczywiście ArmA II zaczerpnęła parę dobrych pomysłów od community, choćby z ACE, ale i tak jest tego niewiele. No ale ArmA II można łatwo modować więc niech ludzie sobie sami dodadzą flary do śmigłowców i samolotów, nie wspominając o fast rope'ach ;).
Wymieniam kartę graficzną w kompie bo 8500GT nie daje rady z tą grą.
Intel core 2 duo 2x 2,33 Ghz
3GB DDR2 800 Mhz
Radeon HD4850
Windows XP
Taki sprzęt by wystarczył? Mógłbym jeszcze procka podkręcić do 3.0 ale to narazie pomijam bo się na tym nieznam
Nie umiesz człowieku czytać jakie są wymagania ?
Moim zdaniem położenie dużego nacisku na stronę graficzną, było ze strony BISu posunięciem bardzo dokładnie zaplanowanym - gry dla dosyć wąskiej społeczności fanów jakich niewątpliwym reprezentantem jest A2, nawet wykupione przez każdego z tych fanów, nie sprzedają się w takich ilościach jak sztandarowe FPSy, a wymagają porównywalnie ogromnego nakładu finansowego - przykładowo A2 sprzeda się pewnie w nieporównywalnie mniejszej ilości kopii jak HL2, co graczom nie przeszkadza jednak oczekiwać od niej porównywalnie dobrego silnika fizycznego. Osobiście uważam że próba podrasowania grafiki była zabiegiem mającym na celu zwiększenie popytu wśród dzieci neo oceniających grę po screenach, bo tekst jest za długi i tyle. Trzeba sobie jakoś radzić... A co do przejścia BISu na VBSy to bym się nie zdziwił - to jednak towar dla o wiele mniej wybrednego odbiorcy. Nikt im nie będzie smęcił na rzeczy nie związane z sama symulacją jak wygląd, dźwięki i optymalizacja...
Umiem czytać ale wymagania nie powiedzą mi dokładnie na jakich ustawieniach i w ilu klatkach będzie działać gra
Kupuję na bank!!! W jedynkę gram do tej pory , skończyłem demo ARMA 2 , a jakieś błędy itp . mam to w d..! Wyjdzie kolejna porcja pachy tak jak w 1 części. Dla mnie 10 /10
Ja chcę gramy! z ARMY II! :>
Taa, gramy! z army II to good idea :D
udało im się;p
Nie rozumiem tej napinki na grę. Jak dla mnie jedna z najlepszych pozycji ostatnich miesięcy - o ile część pierwsza niezbyt mi przypadła do gustu, ta wciągnęła mnie bezgranicznie. Kupiłem ją głównie dla ponoć b. dobrej kampanii SP i się nie zawiodłem. Misje trzymają wysoki poziom, a sama historia jest poprowadzona ciekawie.
Na wyróżnienie zasługuje także oprawa graficzna, szczególnie niesamowicie wykonana wyspa. Słowko o optymalizacji - sprzęt mój demonem szybkości nie jest, a na ustawieniach normal bez problemu osiągam poziom 25-35 klatek średnio. Czyli jest bardzo grywalnie. Szczerze grę polecam!
Ja mam takie pytanie bo dzisiaj w empiku natknąłem się na Arme II w cenie 70 zł i jak myślicie opyla się kupić bo chciałbym pocykać nie tylko w singlu ale także w multi ?
Ja mam takie pytanie bo dzisiaj w empiku natknąłem się na Arme II w cenie 70 zł i jak myślicie opyla się kupić bo chciałbym pocykać nie tylko w singlu ale także w multi ?
Po pierwsze: trochę za wysoka cena. Po drugie: przy twoim sprzęcie, nie kupowałbym Army II. Żadne patche nie pomagają, mam problemy na Core i7 i GTX295.
Akurat jeśli chodzi o sprzęt to grę testowałem i źle nie wypada. Może nie mam wszystkiego na maxa ale i tak gra ładnie wygląda. A jak sprawa wyglądu z multiplayerem ?
RAVAS zmniejsz zasięg widzenia do przynajmniej 500m, gra komfortowa. Może gorzej na multi (czym lepszy sprzęt tym lepsza widoczność) ale da sie grac nawet na wyższych rozdzielczościach w granicach 50fps (BEZ myślę ze bez problemowo wystarczy)