Operation Flashpoint 2: Dragon Rising [PC] - gameplay
dziwne ze niektóre elementy interfejsu przypominają CoD 4 MW np GPS czy ikona postaci ??? ;))
Tylko jakiś krótki ten Gameplay i w ogóle zmięcie ta nazwę na trailer !
cichy. >>> Grałeś w ogóle w jedynke ? Jakbys grał to bys wiedział dlaczgo taki celownik.To ma symbolizować szczerbinke.
super super czekam na to bardzo fajny filmik naszpikowany akcja troche mala z gameplaya w sumie ale daje rade
Przepraszam, a gdzie ten gameplay? Bo ja tutaj tylko te 2 sekundy z noktowizorem zauważyłem...
przegrałem w jedynkę więcej niż 200 godzin, w klanach itp. szczerbinkę ma symbolizować szczerbinka wciskając środkowy klawisz myszki a nie konsolowy celowniczek :)
wiem, że w jedynce był jako taki celownik, ale skoro ma to być gra super realistyczna ...
Mam pytanie trochę odbiegające od tematu.
Będzie gramy! z gry wheelman?
Wygląda to średnio. Z technologicznego punktu widzenia to nawet jest gorzej niż w ArmA. Draw distance wygląda jakby miał limit 300 metrów. Zero detali, miasteczka złożone z kilku budynków... Ja rozumiem, że ArmA II też nie będzie doskonała, ale Codemasters ma podobno więcej kasy i ludzi do roboty.
Może będzie fajne:D
Przeszedłem jedynkę i dodatek to prawdopodobnie i na dwójkę się skuszę.Tylko po premierze trzeba będzie czekać pół roku aż wydadzą 15 patchy i można kupować.
Na pewno wypróbuję, nie mówiąc już o ArmA2... ale czy tylko ja mam wrażenie, że OPF2 to będzie zwykły shooter, gdzie dopiero po 10 pociskach otrzymanych na klatę postać zacznie to jakoś odczuwać?
Kolejny filmik pokazujący (całkiem ładną swoja drogą) grafikę i praktycznie nic innego. Wrażenie z tego arcy długiego fragmentu FPP miało jakiś taki FPS'owy (w negatywnym sensie) klimat, no ale w sumie to zbyt mało żeby zobaczyć coś konkretnego...
eJay <--- i to wszystko wywnioskowałeś z filmiku który trwa raptem kilkadziesiąt sekund?
eJay --> Nie załamuj mnie. Przecież to jest wersja Alpha, a Ty to porównujesz do niemal ukończonej ArmA2? Przecież dobrze pamiętasz jak wyglądały pierwsze screeny z ArmA1 czy nawet z ArmA2.
Dragon Rising w obecnym stanie jest biedne, ale to jest dopiero wersja Alpha i pozostaje mieć nadzieje, że CM przejrzy na oczy i odsunie planowaną datę premiery z lata tego roku na lato przyszłego roku ;).
wie ktoś czy będą tu jakiekolwiek samoloty?
Gdzieś czytałem że to ma być najlepsza gra oddwzorująca wojnę, ładnie się zapowiadało, i nawet, nawet wyszło, celownik? Mi tam pasuje, napewno już na nią czekam podobnie jak na CoD MW2! ;]
Mateck--->Oni chcą to wydać w lecie, za góra 4-5 miesięcy. I raczej na tym stoją dalej. ArmA II, a raczej jej filmiki też są z wersji alpha (nie widziałeś podpisu?:)). ArmA 1 3-4 miesiące przed wydaniem prezentowała już właściwy poziom.
eJay --> No i co z tego, że planują wydać to w lecie? Nad silnikiem ArmA2 pracują już z 6 lat albo i dłużej, nad Dragon Rising 2-3 lata i niby mamy stawiać na równi wersje alpha obu tych gier?
Jedź sobie ile chcesz po Dragon Rising, bo fakty są takie jakie są. Animacje są jeszcze bardzo słabe, dźwięki również, tak jak donosili redaktorzy gamestara gra ma duże kłopoty ze stabilnością, wykrywaniem odległych obiektów, etc. Nie porównuj tego jednak do ArmA2, która swoje też przeszła i jest jedynie wersją rozwojową ArmA1.
ArmA 1 3-4 miesiące przed wydaniem prezentowała już właściwy poziom.
Hehe, jesteś bardzo stronniczy. Właściwy poziom ArmA1 prezentuje dopiero teraz, po patchu 1.14 :P. Widzę, że chęć zjechania DR jest tak duża, że zapominasz już jaki poziom prezentowała ArmA1 po premierze. Choćby odległość widzenia, prezentowała się dużo gorzej od tego co mamy teraz, w tej samej grze, po kilku patchach, a Ty oceniasz odległość widzenia w DR po w sumie pierwszych fotkach z wersji alpha, którym akurat najmniej można zarzucić słabą widoczność, albo miasteczka złożone z kilku budynków :D.
ArmA 1 3-4 miesiące przed wydaniem prezentowała już właściwy poziom.
Tak właściwy, że 90% recenzentów i graczy narzekało że gra ma liczne bugi i w zasadzie to Bohemia wydała wersje beta, nie za bardzo grywalną. Dziwne że o tym nie pamiętasz :)
Co do gry (jednej i drugiej) - pozostaje czekać do premiery, sprawdzić przedtem demo (Codies już za zapowiedź wydania dema mają plusa) i wybrać sobie to co bardziej pasuje. Maniacy i osoby mające full czasu pewnie kupią obie gry.
Cała reszta powinna natomiast się cieszyć że będzie ostra konkurencja - co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość obu gier :)
Mateck---->
Nad silnikiem ArmA2 pracują już z 6 lat albo i dłużej, nad Dragon Rising 2-3 lata i niby mamy stawiać na równi wersje alpha obu tych gier?
BIS ma jakieś 40 osób w zespole. Codemasters grubo ponad setkę. BiS ma małą kasę na gry publiczne (nie na VBS'a), Codemasters jest obrzydliwie bogaty. Jeżeli robili ten silnik 3 lata to chyba spali brzuchem do góry, bo ja tu żadnej rewelacji nie widzę.
i niby mamy stawiać na równi wersje alpha obu tych gier?
Bo są w wersji alpha?:-) Taki etap produkcji gry jest dla wielu tytułów jednoznaczny - to goły silnik przygotowywany pod wgranie contentu. Gdy content jest wgrany, wtedy mówimy o becie. Gdy beta przechodzi testy i dostaje zielone światło, wtedy jest goldem. Terminologia się nie zmieniła.
Jedź sobie ile chcesz po Dragon Rising, bo fakty są takie jakie są.
Ja nie jadę po Dragon Rising bo i tak chcę zagrać w tę grę :) Problem w tym, że te wszystkie plany i zapowiedzi Codemasters obracają się w wielkie G. W każdym filmiku praktycznie można doczepić się do każdej rzeczy (nie ma nawet animacji pociągania za spust, kurde gdzie ten realizm?). Widziałeś wypowiedzi na forum CM - link dał kiedyś T_Bone. Głupie 2 minuty prezentacji non-gameplay, a jakiś ekspert pokazał devom, że robią prawie wszystko źle:) Jak na ten zapowiadany zewsząd "awesome" to narazie jest to mokry kapiszon.
Nie porównuj tego jednak do ArmA2, która swoje też przeszła i jest jedynie wersją rozwojową ArmA1.
To czy faktycznie tak będzie przekonam się grając w ArmA II:)
Hehe, jesteś bardzo stronniczy. Właściwy poziom ArmA1 prezentuje dopiero teraz, po patchu 1.14 :P
Nie jestem stronniczy tylko pisze o właściwościach silnika. HDR wprowadzono niemal na samym końcu produkcji, nowe tekstury też. Nie piszę o bugach które były i są:) I nigdy nie zaprzeczałem, że ArmA na tym polu kuleje:>
Choćby odległość widzenia, prezentowała się dużo gorzej od tego co mamy teraz
Nie wynikało to z błędów silnika tylko z wad driverów do kart. U mnie było wszystko ok:) Jeżeli już jesteśmy przy tym feralnym draw distance to wydaje mi się, że mgiełka przy 1 km jest niczym w porównaniu do kastracji obiektów przy 300 metrach. Prawda? :>
eJay, twój tekst: Jak na ten zapowiadany zewsząd "awesome" to narazie jest to mokry kapiszon.
Mnie tak rozwalił, że musiałem go mieć w sygnaturze. Nie masz nic przeciwko temu? :D
Przesadzasz eJay, uwydatniasz minusy ignorując plusy ;p OFP2 i tak ma już lepszy model zniszczeń i fizykę poruszania się pojazdów niż ArmA. Zresztą w zapowiedzi że gra wyjdzie w wakacje wątpię, zauważyłem że w tym okresie duże tytuły po prostu są przekładane ;p Obstawiałbym gwiazdkę, oczywiście mogę się mylić i może być jak z wyścigowym GRID, zaskakująco na czas. Cała ta dyskusja i tak do donikąd nie prowadzi a wraca jak bumerang ;p
P.S A OPF2 wygląda jak wygląda bo się niewystarczająco modliliście do renderów.
T_bone--->Jak narazie Codmasters więcej mówi niż pokazuje, a jak pokazuje to prezentuje się to daleko od oczekiwań. Jak ktoś zarzucił im, że włączyli do gameplaya hit indicator to od razu wyjaśnili, że stopień trudności będzie elastyczny, do ustalenia. Skoro tak jest to czemu nie pokażą wersji hardkorowej?:) Fizyka pojazdów jak narazie jest nieznana, jak oprą to na GRID to będzie fajowo:)
P.S A OPF2 wygląda jak wygląda bo się niewystarczająco modliliście do renderów.
Byłem zajęty budową ołtarzyka dla DNF:)
mgiełka przy 1 km jest niczym w porównaniu do kastracji obiektów przy 300 metrach. Prawda? :>
Widziałeś zapowiedź gamestara, więc powinieneś wiedzieć, że obecnie największym problemem z jakim zmagają się twórcy DR jest stabilność gry i renderowanie odległych obiektów, które obecnie po prostu "wyskakują" przed graczem. Można z tego wywnioskować, że ten element zostanie poprawiony na pierwszym miejscu i w finalnej wersji będzie to wyglądało dużo lepiej. Co nie zmienia faktu, że twoje ocena tego elementu silnika po tak krótkim filmiku, w którym nie pokazano dużych plenerów, jest co najmniej dziwna :P.
nie ma nawet animacji pociągania za spust, kurde gdzie ten realizm?
:D Nie ma realizmu bo nie dali jeszcze animacji pociągania za spust? :D
Czyli w ArmA nie ma realizmu, bo każdą broń przeładowuje się w ten sam sposób. Nie ważne czy to jest M16 czy SAW :P. No sorki, ale w symulatorach chyba nie chodzi o super wypasione animacje i grafikę :P.
Jak dla mnie mogą nie dawać animacji naciskania na spust, lepszych shaderów, wypasionych efektów specjalnych i lepiej niech się skupią na dopracowaniu AI, fizyki pojazdów, balistyki broni, czy nawet lepszym odwzorowaniu prezentowanych w grze stron konfliktu. No ale to przyjdzie nam ocenić dopiero po wyjściu dema.
Mateck, w skrócie - pierwsze dwa akapity - jestem na NIE. Ostatni akapit - jestem na TAK:)
eJay - dodane :).
T_bone - A jakież to plus ma OFP2? Mnie się na razie spodobał jedynie klimat. OFP2 przypomina mi strasznie Malden, a to była moja ulubiona wyspa, nie Kołgujew czy Everon, na którym się ArmA 2 opiera. Mimo wszystko, technologicznie OFP2 jest daleko w plecy.
Co do tej fizyki i modelu zniszczeń - cóż, a widziałeś model zniszczeń z najnowszych wersji ArmA 2? Bo ja nie. BIS podobno bardzo obie kwestie poprawił. Widać nawet na trailerze ArmA 2, że wybuchy czołgów prezentują się kapitalnie. Zobaczymy jak będzie z resztą.
Tak czy inaczej, czekam na dwie z niecierpliwością. Demo mi pozwoli zdecydować czy nabyć OFP2 na PS3 czy na PC.
Jeszcze chciałem dodać, że teraz doskonale rozumiem słowa eJaya w jego betateście ArmA 1. Liczy się przede wszystkim dobra zabawa. ArmA 1 mnie trochę odrzuca tym, że jest zbyt realistyczna. Mimo, że realizm nadal nie do końca realny. Najbardziej podoba mi się konwencja OFP1. Dużo realizmu, ale nadal trochę arcade'u. Szczerze? Najlepiej by mi się grało w grę typu Call of Duty 4 dodając wielkie przestrzenie, możliwość sterowania każdym pojazdem i one shoot=kill. Bez zbędnych rzeczy jak w ArmA1, gdzie helikopter przesadnie reaguje na wszelkie dogodności w powietrzu. To ma być gra, a nie jedna wielka frustracja.
Coś czuję, że takie coś właśnie CM chce zrobić i może im się to udać :).
Edit: Mateck, przecież kto inny odpowiada za AI (między innymi nasz grubasek, Clive Lindop), a kto inny za resztę detali. Więc nie rozumiem tego "skupić się na tym i tym, niż na tamtym" :). Każdy w studiu ma przecież swoją działkę. I to jest plus takich korporacji jak CM. Kasa i mnóstwo ludzi.
Gastovski --> Moja wypowiedź znaczy tyle, że od gry tego typu nie oczekuję wypasionej grafiki. Zamiast tego wolę żeby więcej osób pracowało nad elementami, które wymieniłem, a i graficy niech lepiej skupią się na optymalizacji, a nie na fotorealizmie ;).
Gastovski--->
Co do tej fizyki i modelu zniszczeń - cóż, a widziałeś model zniszczeń z najnowszych wersji ArmA 2? Bo ja nie. BIS podobno bardzo obie kwestie poprawił.
No właśnie "podobno". Wszyscy to mówią, a najbardziej przekonają się o tym gracze:)
Najbardziej podoba mi się konwencja OFP1. Dużo realizmu, ale nadal trochę arcade'u.
Ale obie gry są dokładnie takie same w kwestii mechaniki 0_o Obie w jakimś-tam procencie kaleczą realizm:) Obie nadają się perfekcyjnie do symulowania sytuacji bitewnych. Resztę muszą poprawiać gracze wydając addony. Tak naprawdę OFP 2 nie msui być symulatorem pola bitwy, może być grą akcji z elementami symulacji:)
Jeśli ktoś ma wątpliwości czy brać PC czy konsoli to informacja że na tych drugich nie będzie edytora powinna rozwiać wątpliwości:
http://community.codemasters.com/forum/showpost.php?p=5043196&postcount=168
Czy w tej grze bedzie jakis system strzelania zza oslon i wychylanie sie zza nich?
Według mnie taki system przydal by sie skoro gra ma w taki realistyczny sposob przedstawiac obrazenia zadawane podczas wojny.
P.S.
Patrzac jak w filmiku wybucha czolg wnisokuje ze tworcy gry mogli by troche ulepszyc efekty wybuchow.
Aby dokopać jeszcze bardziej OFP2, wklejam obrazek z prawdziwej kontynuacji OFP, czyli ArmA 2:
System fizyki.