PlayStation Network ma 20 milionów zarejestrowanych użytkowników
Jestem z siebie bardzo dumny... Znajduje się w tych 20 milionach... :)
Kula śniegowa pod nazwą ps3 zaczyna się toczyc, możliwe że teraz już nic jej nie zatrzyma, i rozwalcuje konkurencję nie teraz, zaraz, ale za 2-3 lata sytuacją będzie wyglądała zupełnie inaczej.
Ładnie, gratulacje ;]
w systemie znajduje się już 14,5 tysiąca różnych pozycji, w tym prawie 6 tysięcy filmów (dostępnych głównie na terenie Stanów Zjednoczonych)
Jak to ktoś wczoraj napisał, usługa 'nie trzyma' :D
Taa tylko co 2 gracz ma 3 konta...
bitzz [ Level: 15 - Centurion ]
Taa tylko co 2 gracz ma 3 konta...
no moze nie co 2
Taa tylko co 2 gracz ma 3 konta...
w Polsce pewnie kazdy ma 2 w USA i w reszcie regioniu gdzie nie ma BIDY ludzie mają czym sie cieszyc
To ze my w Polsce mamy po kilka kont pozakladane na kilka regionow bo nasz PSN jest biedny, to wcale nie znaczy, ze np. ludzie z USA czy Japonii zakladaja konta EU - nawet bym sie zdziwil gdyby tak bylo bo w koncu maja najbardziej wypasione opcje...
artattak - http://pl.wikipedia.org/wiki/Globalne_ocieplenie
albz74 - to jest taka sama bajka, jak to, że na PS3 nie ma w co grać:)
Niezle, biorac pod uwage fakt, iz sprzedalo sie ok. 21mln konsol, to praktycznie kazdy user PS3 jest podpiety do netu. Darmowy PSN robi jednak swoje.
Darmowy PSN robi jednak swoje.
taaa, robi. na przykład to:
Kiedy Bethesda ostatnio nie chciała wydać nawet łatki do wersji Fallout 3 na PLAYSTATION 3 miałem jeszcze złudzenia, że zrobią to później. Teraz nawet one się rozwiewają bo Pete Hines odpowiedzialny w firmie za marketing i PR jasno odpowiedział dziennikarzowi The Bitbag, Torrenceowi Daviesowi, że nie planują żadnego DLC dla konsoli Sony. Oznacza to ni mniej ni więcej, że kolejne dodatki będą się pojawiać jedynie na Xboxie 360 i PC.
polygamia.pl
massca, nie przecze ze obie konsole maja swoje zalety i wady (mowie to z pozycji wlasciciela obu systemow) niemniej darmowy PSN i wifi to spora przewaga PS3 nad X360. Do ixa nalezy doplacic 300-400zl (wliczajac roczny abonament), z drugiej strony jednak Xbox Live przebija pod kazdym wzgledem PSN, takze jak to mawiaja kazdy medal ma dwie strony, a za jakosc sie placi :)
Ale z punktu widzenia gracza jest to jednak mily darmowy dodatek do konsolki Sony.
yazz - "mily darmowy dodatek do konsolki Sony."
no tak, wifi jest darmowym dodatkiem do konsoli sony, jak juz pogodzisz sie z faktem ze konsola jest o te pare stów droższa.
bo jesli stawiasz ja tam gdzie masz zasieg kabla z internetem to jest ci ten bajer zbędny a zaplacic musisz.
nic nie jest darmo na tym świecie, pamietaj.
ja nie mam nic przeciwko temu zeby zaplacic tą stówe rocznie za usługi live. dzieki temu moge grac, komunikowac sie z ludzmi, byc na bieżąco i miec gwarancje ze wujek bill ma z czego wylozyc hajs na Lost&Damned albo dodatki do Fallouta
akurat dodatkow do fallouta wam nie zazdroszcze
Ech, mass, nie chce sie przerzucac, ale jak juz porownujesz ceny to nie wspomniales o waznym czynniku.
Jak juz wykladac ciezkie dziala to nie zapominaj o Bluray. Fakt, czytnik jest przewolny, z powodu ciec i obnizenia kosztu produkcji, ale elektronika to wciaz jeden z najlepszych odtwarzaczy na rynku. Ja wiem, ze powiesz, ze konsola potrzebna jest do grania a nie do filmow, ale cene PS3 mozna latwo wytlumaczyc. I zeby nie bylo - lepiej mi sie gra na X360, tytuly multiplatformowe wiec leca na konsolke Billa, zas na PS3 kupuje wylacznie exclusive, ale biorac pod uwage wszystkie czynniki PS3 nie jest w koncowym rozrachunku taka droga jak sie niektorym wydaje :)
yazz -->
tylko na co ten wifi w konsoli? Jako dokupienie do xboxa to kretynstwo a jako default w PS3 to jawne naciagactwo. Do streamingu filmow sie nie nadaje. Do glownego zadania konsoli - grania - tez sie nie nadaje, bo nie oszukujmy sie - samo w sobie wifi do zadnego multi sie nie nadaje, chyba ze nie przeszkadzaja nam pingi podchodzace pod 100ms. Wifi jest dobre do laptopa, ktore normalne zadania to www, komunikatory czy mail.
A co do liczby userow - czy przypadkiem do puli 21mln PS3 nie dolicza sie 120 czy 150 mln PS2? Przeciez tam chyba tez bylo PSN..
co do BR - yazz czasy sie zmieniaja. Kiedys odtw w PS3 byl najlepszy bo byl prawie jedyny (nie liczac slabej toshiby) oraz... najtanszy. Tak, kiedys te 2500 za konsole to byl najtanszy odtwarzacz BR. Dzis jest troche inaczej. Od kiedy duzi gracze rynku A/V jak Onkyo, Denon, Pionek, H/K, Cambridge weszly do BR sytuacja sie zmienila diametralnie. PS3 juz dawno jest raptem srednim odtwarzaczem na poziomie powiedzmy jakiegos Samsunga, ale to wciaz daleko np do Denona.
Sailent ->
na razie mozesz nie zazdroscic pierwszego dodatku, bo jakie beda kolejne 2 nikt nie wie - moze pozamiataja?
mikmac - nie wiem co masz nie tak z łączem w domu, albo jak wygląda granie po wifi na PS3 ale ja jade na wifi do X360 od roku nonstop i nie mam zadnych problemow z graniem online, zadnych lagow, rozlaczen itd.
nic nie mam ze swoim wifi, bo z wifi korzystaja tylko laptopy, komorki i ppc. X siedzi na kablu.
Po prostu wifi nie jest najlepsze do grania. Oczywiscie lepsze niz lacza radiowe, ale duzo gorsze niz kabel. Sredni ping z routerem wydaje sie byc niski, ale czasem sa dziwne zwolnienia - ot specyfika technologii wifi. W R6, CoD czy GOW na wifi nie zarzadzisz.
Do streamingu filmow sie nie nadaje.
Racja.
Do glownego zadania konsoli - grania - tez sie nie nadaje, bo nie oszukujmy sie - samo w sobie wifi do zadnego multi sie nie nadaje, chyba ze nie przeszkadzaja nam pingi podchodzace pod 100ms.
Od roku 2007 mam X360, w zyciu nie gralem via net po kablu, od poczatku mialem adapter wifi M$, zadnych, podkreslam, ZADNYCH problemow nie zanotowalem.
Na PS3 natomiast owszem, mam problemy po wifi, ale TYLKO gdy wlaczone mam oba komputery w sieci lokalnej (gdy mam odpalony jedynie laptop + PS3 problemow nie ma, natomiast gdy odpale jeszcze komputer stacjonarny, wtedy juz faktycznie grac sie nie da)
^^^Takze tutaj rowniez ujawnia sie wyzszosc Xbox Live nad PSN, ale odnosnie Twoich zastrzezen co do generalnego grania po wifi - zupelnie nie wiem o co Ci chodzi. Serio, gram po wifi i pingi musze miec dobre, bo normalnie wygrywam pojedynki 1 vs. 1 w takim CoD, gdzie liczy sie kazda milisekunda gdy dwoch graczy zaczyna do siebie wypluwac pestki z AK47...
massca - otoz to :)
ja z lączeniem sie z routerem problemow nie mam. ping dosc dobry.
yazz -> pod jakim to niby wzgledem XBL przebija PSN ?? - jest tam w ogole w co grac na tym XBL bo cos nie slychac o jakichs tytulach wartych uwagi, podczas gdy na PSN-ie roi sie od prawdziwych killerow...
massca ---> ojtam wiele lepszy on PSN nie jest, oba spełniają to co spełniać powinny... Wi-fi kosztuje z 2 stówy, wiec gdyby nie był z ps3 nie miałbym neta bo byłem do tego sceptycznie nastawiony, na X360 po 3 latach zrobi sie różnica miedzy cenami konsoli
Do glownego zadania konsoli - grania - tez sie nie nadaje, bo nie oszukujmy sie - samo w sobie wifi do zadnego multi sie nie nadaje, chyba ze nie przeszkadzaja nam pingi podchodzace pod 100ms.
o dziwo wiekszosc moich znajomych z listy gra własnie na Wi-fi, i najdziwniejsze w tym jest to... ze grają :-O sam tez od jakiegos czasu nawet gram :-O mimo marnej predkosci neta...
Cremek, nie mam na mysli uslugi Arcade i ich gier w konfrontacji z grami z PSS, ale funkcjonalnosci Live - chocby takie zapraszanie znajomych do wspolnej rozgrywki z poziomu gry, cala mechanika uslugi jest lepiej przemyslana, Live jest bardziej przyjazny, system wiadomosci, wideo, rozmow glosowych, itp. itd. Zreszta przyznaja to nawet uzytkownicy PS3, ale kazdy ma wlasne gusta, stad tez nikogo nie zamierzam przekonywac jesli bardziej pasuje mu design i funkcjonalnosc PSN - nie mnie to oceniac, ja przekazuje MOJE odczucia stad twierdze, ze PSN w porownianiu z Live jest daleko w tyle.
xklocek i naprawde przegladasz strony na PS3? Mnie to sie zdarzylo raptem dwa razy w ciagu ostatnich 3 miesiecy i to raczej celem zaspokojenia ciekawosci...
Widze, ze niektorzy opatrznie rozumieja moje posty w zwiazku z czym podkreslam, ze jest to jedynie moja opinia i nie zamierzam nikogo ku niej sklaniac, jednak kazdy ma prawo miec wlasne zdanie. Tyle.
massca -> bredzisz, jak od poczatku uzywam wifi w PS3 bo nie wyobrazam sobie przebijac sie przez betonowy strop pietro nizej zeby pociagnac kabel od routera - i jakos gram i w Resistance 2 i w Burnout-a i MG Online i nie widze problemow - moze masz jakies sredniowieczne przeswiadczenie ze wifi to zuoo... :-).
yazz -> zapraszanie znajomych do gry na PSN-ie dziala bardzo sprawnie, systemowi wiadomosci nie mam nic do zarzucenia, kamerki nie mam wiec z rozmow wideo nie korzystam, z rozmow glosowych rzadko... a stronki typu YouTube coraz czescie przegladam na PS3 bo jak jest dobra jakosc i da sie full screena to na 42" wyglada to wysmienicie :-).
opatrznie
Matko Boska! A humanista jestem...za duzo chyba przebywam poza krajem. OPACZNIE rzecz jasna, sorry...
yazz -> zapraszanie znajomych do gry na PSN-ie dziala bardzo sprawnie, systemowi wiadomosci nie mam nic do zarzucenia, kamerki nie mam wiec z rozmow wideo nie korzystam, z rozmow glosowych rzadko... a stronki typu YouTube coraz czescie przegladam na PS3 bo jak jest dobra jakosc i da sie full screena to na 42" wyglada to wysmienicie :-)
No super, ale powiedz mi jedno....bo w sumie kazdy chwali to co ma...masz chociaz X360, czy widziales tylko u kumpla/w sklepie? Bawiles sie tym Live dluzej niz kilka(nascie?) minut? Jak juz mowilem, nie bede nikogo przekonywal, ale poczytaj troche opinie ludzi posiadajacych obie konsole. Oczywiscie obie konsole maja swoje zalety i wady, i nikt (poza fanboyami) tego nie ukrywa, ale w kwestii PSN vs. Live wiekszosc zgodnie twierdzi, ze jednak Live jest krotrko mowiac lepiej skonstruowany.
EDIT: massca nic nie pisal o tym, ze wifi jest feeee, wrecz przeciwnie :P
Znowu walka co jest lepsze :D Policzcie ile osob gra przez neta na PC to zobaczyc ktora platforma jest tak naprawde do gier :)
Czyli jednak, mimo słabego startu Sony było skazane na sukces.
Playstation 1 tez poczatkowo tracil pole w stosunku do Saturna.
A kto dzis pamieta Saturna?
Tak jak wyzej wspomniano - duzo osob ma po kilka kont. Ja osobiscie mam 3 (moje, brata, sklep-UK) a pewnie zaloze 4 i 5 (sklepy JAP i US - warto?). Ale te 10mil kont (unikatowych) pewnie jest.
EDIT:
wifi i problemy? Chyba jedynie jak masz sciany w domu z olowiu...
moj PS3 ma net na wifi, teraz stoi w pokoju obok routera, wczesniej byl pietro wyzej. Nie bylo ZADNYCH problemow, pingi sa niskie (na oko 50ms). Jedynie Soul Calibur 4 zasysa po necie ale to nie moja wina a innych graczy (ja mam 5 "kresek" a grywam czasem z ludzmi co maja 2 - przy 4 "kreskach" gra juz jest do dupy).
i EDIT2:
massca - a kogo obchodzi shitblivion? ;p
Ten kto chcial to pewnie dawno zagral na PC i mial expansion packi na ktorych mu zalezalo. beth z wielkiej lachy wydalo Obka na PS3 a teraz fochy strzela. Prawde mowiac co najwyzej sobie strzela w stope bo moze liczyc sie z tym, ze kolejnych pozycji gracze nie kupia...
"Prawde mowiac co najwyzej sobie strzela w stope bo moze liczyc sie z tym, ze kolejnych pozycji gracze nie kupia..."
Kupia... kupia. :-) Od czasow Morrowinda na kazdego RPGa Bethesdy ludzie rzucaja sie jak szczerbaty na suchary a liczba nagrod, ktore te gry zdobywaja idzie w w dziesiatki. To ze Beth nie lubi Ps3 nic tu nie zmieni. :-)
Co do tematu newsa to jest podobnie jak z 11 milionami grajacych w WoW'a. Gdzie conajmniej 1/3 tych kont to konta boterow i chinczykow farmiacych kase.
Od tych 21 millionow uzytkownikow PSN trzeba odjac osoby majace kilka kont, konta utworzone na "zrzutki" i inne kombinacje, itd... IMHO miedzy 10 a 15 milionow zostaje.
20 milionow w bezplatnej sieci w porownaniu do platnych 17 milionow w Live? Slabiutki wynik :)
PS2 to byl geniusz, PS3 po prostu nie daje rady, w koncu mu wyrosl konkurent, ktory latwo wyrwal sobie duzy kawalek toru, ktory sie nazywa "rynkiem konsol".
qLa - to 17 milionów userów ma golda ?
Ile by tych kont nie było to jest usługa dla ludzi, jeżeli ktoś się poci w nocy z tego powodu, że na PSN jest więcej zarejestrowanych kont niż w XBL to współczuję.
Jeden temat podniosę- uważam, że usługa dostępu i MP powinna być darmowa, z płatnymi rozszerzeniami - chętnie zapłacilbym za przywilej wbijania na serwery gier czekania aż się zwolni slot etc. Albo dedykowane serwery sieciowe - bez lagfestu p2p. Żebym wiedział, za co płacę. A nie za matchmaking i statsy. Za takie coś to podziękował.
Poce sie jak jest mi za cieplo :)
Natomiast wiedzialem, ze ktos odpisze na tego posta :D
Rowniez popieram, taka usluga powinna byc darmowa, ale z drugiej strony usuwa to czesc kmiotctwa z obiegu, chociaz widzac niektorych ludzi na XLive mozna sie zastanawiac... ;)
qLa - to nie było skierowane do Ciebie ;)
Płatna usługa debilizmu nie zlikwiduje, może co najwyżej zmniejszyć. Co więcej, wcale nie uważam żeby gwarantowała superprzyjemną rozgrywkę bo wszystko praktycznie leci po p2p i od łącza więcej zależy niż od usługi.
To niestety jest kolejny minus XLive - lagi. Jezeli juz place te ok.150zl na rok, to przynajmniej lacza powinny byc udostepnione :-/
Do wszystkich ktorzy maja potencjalne problemy z PSN-em i maja mozliwosc konfiguracji routera, ktory ich obsluguje - wrzuccie sobie IP pod ktorym stoi PS3 do DMZ - to powoduje otwarcie wszystkich portow na danego klienta, a jako ze chyba nie ma wirusow na PS3 jest to stosunkowo bezpieczne - przetestowane zwlaszcza jesli ktos rownolegle korzysta z kilku kompow w domu - wyrzucanie z PSN-a praktycznie przestalo istniec u mnie po tej operacji, zmniejszyly sie pingi w grach (np. w T5DRO zyskalem dwie kreski w statusie polaczenia, w GT5P opoznien praktycznie brak a wczesniej sie zdarzaly..., zniknely problemy ze sciaganiem update'ow do MGO po P2P).
przetestowane zwlaszcza jesli ktos rownolegle korzysta z kilku kompow w domu - wyrzucanie z PSN-a praktycznie przestalo istniec u mnie po tej operacji, zmniejszyly sie pingi w grach
Coz, u mnie nie dziala az tak dobrze (z tego co wyczytalem w sieci nie tylko u mnie).
Przed wlaczeniem DMZ na PS3 w ogole w ogole nie szlo grac online, teraz owszem ale wylacznie przy 1-dnym kompie w sieci lokalnej. Chyba, ze robie cos zle, albo czegos nie doczytalem, jesli faktycznie jest jak mowisz niezaleznie od liczy kompow (choc nie chce mio sie wierzyc) i jestes w stanie pomoc via GG przy konfiguracji routera to daj znac.
mikmac, to cię zaskoczę.
Siedzę na radiowym łączu spiętym na 5 Ghz, a konsolę(ps3) do neta mam podpiętą przez Wifi. I wiesz co? Pingi są identyczne jak na komputerze :] ZAWSZE poniżej 80 ms. Do gier idealnie.
Co do DMZ, to ja dodam, że u mnie konsola nie jest pod DMZ, a i tak działa :]
Tak samo czyta się opinie w necie, że PSN nie ustępuje jakościowo XBL, a jedynie wspomina się ostatnio o braku rozmów głosowych i cross invitów.
Najwyraźniej więc problemy są kwestią indywidualną, a nie usługi.
oczywiście że indywidualną :) mikmacowi smuży 3/4 telewizorów, 99% populacji tego nawet nie zauważy. A pingi do grania to 10-20 ms ;) Sam mam ten ból ale chyba nie do takiej ekstremalności jak mik
yazz -> U mnie dalo to drastyczna poprawe, co prawda w domu mam tylko 3 kompy i PS3 ale przed wstawieniem konsoli do DMZ-a dosc czesto mialem rozlaczenia z PSN-em...
Zgadzam sie rowniez z neozes-em, czasem w obrebie jednego providera (np. TP) jednej osobie na tej samej centrali wszystko dziala pieknie a drugiej sie krzaczy bo jest cos skopane z portem np. - dlatego diagnozowanie czy to polaczenia kablowego czy WiFi jest bardzo indywidualne i nie ma co uogolniac ze caly PSN albo XBL jest do niczego... a nawiasem mowiac to w Polsce spora czesc odpowiedzialnosci za takie czy inne problemy z danymi uslugami realizowanymi przez serwery postawione za granica odpowiada kompletnie skopany routing naszych lacz miedzynarodowych - wystarczy sobie zrobic traceroute do jakiegos serwera w Holandii czy GB zeby zobaczyc jak leca pakiety - totalny kosmos przez Finlandie, Wegry !!!, Rumunie albo nieraz Grecje - a najlepszy ubaw mialem kiedys jak sledzilem trase ode mnie do serwera w Gdansku to poszlo przez Berlin !! :-)...
P.S. yazz Jaki masz routerek ?
Cremek u mnie wlaczenie DMZ tez dalo duza poprawe, bo wczesniej nie moglem grac wcale. Serio w ogole. Jak w Buzzie, wytrzymalem do drugiej rundy to byl cud (a teraz mam 10 wygranych na 50 gier, staystyka zajebista, tylko, ze 30 gier to connect losty...)
Natomiast teraz gram bez przeszkod, ale pod warunkiem, ze nie jest wlaczony drugi komp. Z jednym jest spoczko. Jak juz drugi jest wlaczony, to jest porazka totalna, co jest w gruncie rzeczy dziwne i zupelnie dla mnie niezrozumiale, ale ludzie w necie pisza podobnie. Sugeruja nawet uzycie dwoch routerow, ale to juz przesada dla mnie :)
Router to defaultowy z lipnego TalkTalk, a wiec Huawei Echolife HG520B
Natomiast teraz gram bez przeszkod, ale pod warunkiem, ze nie jest wlaczony drugi komp. Z jednym jest spoczko. Jak juz drugi jest wlaczony, to jest porazka totalna, co jest w gruncie rzeczy dziwne i zupelnie dla mnie niezrozumiale, ale ludzie w necie pisza podobnie. Sugeruja nawet uzycie dwoch routerow, ale to juz przesada dla mnie :)
Dziwne faktycznie, ja po wstawieniu PS3 do DMZ-a zrobilem specjalnie dluzszy (kilka godzin) test - dwa kompy stacjonarne jeden po kablu drugi po WiFi, jeden notebook po WiFi, PS3 po WiFi, telefon Asus-a z WM po WiFi - wywalen z PSN-a nie stwierdzono - router Linksys WAG200-EU (Neo).
Co do Twojego Huawei-a nie widzialem tego na oczy, konfiga rowniez nie ale podejrzewam ze ustawienia sa raczej standardowe wiec duzo popsuc nie mogles ;-)... podejrzewam ze zadnego QoS-a tam nie ma bo mozna by przetestowac czy to cos pomaga...
Yazz, dziękować możesz swojemu routerowi za pracę, a nie PSN za jego działanie :)
Nie ma się co dziwić, że są lagi i połączenia są zrywane, kiedy inni domownicy korzystają w tym samym czasie z tego samego łącza. Jeżeli chcesz mieć dobre pingi łącze nie może być w ogóle obciążone. Musi być w stanie tzw idle. Jakiekolwiek obciążenie obniża jego czas reakcji na kolejne requesty. A to właśnie o ten czas reakcji chodzi, jeżeli mówimy o grach. Przepustowość jest kwestią drugorzędną w tym przypadku.
I nie ma tu żadnego znaczenia, czy XBL czy PSN. Przy obciążonym łączu, lagować będzie tu i tu.
Mało osób ma pojęcie jak to funkcjonuje. Mając w domu założoną sieć, odpalają sobie grę, gdy inni użytkownicy domu korzystają z łącza, i potem marudzą na lagi, doszukując się przyczyny w usługach z których korzystają.
Działa to też w drugą stronę. Mając byle jakie łącze, albo zapchane, ludzie stawiają serwery gier i innym sieją lagi przez to. Tymczasem ci po drugiej stronie święcie przekonani są, że problem leży po stronie usługi.
Podkreślam, i nie tylko ja, jakościowo XBL od PSN się NIE RÓŻNIĄ. Obie usługi działają na zasadzie P2P, więc za problemy są odpowiedzialni użytkownicy. Jedyne co można zarzucić PSN wobec XBL to brak pewnych opcji, i tylko to.
I nie ma tu żadnego znaczenia, czy XBL czy PSN. Przy obciążonym łączu, lagować będzie tu i tu.
neo, to jak wyjasnic, ze XBL dziala dobrze przy wlaczonych obu kompach (choc idealnie, jak przy jednym kompie, ale grac sie normalnie da, dajmy na to mam 4 z 5 kresek, baaaardzo rzadko 3) natomiast na PS3 w ogole nie idzie grac podczas odpalenia obu kompow bo jesli jest choc jedna kreska to sukces? Jakies znaczenie to jednak ma...
yazz- jedyną różnicą jest to, że MS jest w czołówce branży, inwestuje potężne kwoty w technologie i oprogramowanie serwer/klient i z założenia kod sieciowy, konstrukcja infrastruktury i całe to mityczne 'zaplecze' to jest coś z czym Sony nie może i nigdy nie będzie zapewne mogło się równać.
MS zawsze będzie krok do przodu. I to jest zapewne ta drobna różnica, którą czujesz 'przez skórę'. Niby usługa ta sama, ale już to inne porty wykorzystywane, inne algorytmy etc mogą dawać różne efekty na naszych gównianych routerach z Chin. Jak sobie zaglądam na forum IGN czy NeoGAF to bardzo często jest pomstowanie na routery wi-fi albo urządzenia dawane od ISP (w stylu naszego liveboxa) - przeważnie w odniesieniu do PS3.
Ale żeby nie było - w USA sprzedają routery z naklejkami 'XBL compatible' - skądś się to musi brać.
Można to wyjaśnić na przykład warunkami sytuacyjnymi - kiedy grałeś w jakąś grę na XBL, Twoje łącze nie było tak obciążone, aby istotnie wpłynąć na jakość rozgrywki, pomimo uruchomionych komputerów.
Można to też wyjaśnić rodzajem gry, w którą grałeś. Różne gry wymagają różnej jakości łącza. Np najbardziej wymagające co do czasów reakcji są gry wyścigowe oraz FPSy, najmniej gry strategiczne. Ale nawet wśród wyścigów i FPSów mogą się gry tak różnic, że jedna będzie dobrze działała na tym samym łączu, a inna gorzej. Wszystko zależy od tego, jakiej wielkości i z jakąś częstotliwością gra wysyła i odbiera paczki. Im mniej/rzadziej, tym mniej zauważalne lagi, lub całkowity ich brak.
Przyczyną może być też Twój router i to jak sobie radzi przy większym obciążeniu, oraz to jak współpracuje z Wifi w PS3, które nie działa tak bezproblemowo ze wszystkimi urządzeniami, jakby się tego chciało :) Miałem masę kłopotów ze swoim Linksysem(tutaj akurat wiem dlaczego), natomiast od kiedy mam netgear za 100 zł wszystko działa jak marzenie :)
Jeszcze innym powodem może być dostawca internetu. Nie raz spotkałem się w necie z opiniami osób, które narzekały na transfery z PS Store. Wyobraź sobie, że ja miałem okazję testować PSN z 4 różnymi dostawcami internetu(od ADSL, po HDPSA, kończąc na obecnej radiówce), i przy każdym dane ściągały się z pełną prędkość, niezależnie od pory czy konta PSN.
Z drugiej strony spotkałem się też z opiniami, że dane z XBL ściągają się mozolnie, a z PSN idą jak masło :) Są to kwestie związane z infrastrukturą internetu, na które my, szarzy użytkownicy, wpływu nie mamy. W takim przypadku faktycznie XBL może komuś działać lepiej od PSN, ale należy pamiętać, że działa to też w drugą stronę, a przyczyny nie należy się doszukiwać w jakości tych usług, tylko dostawcy internetu.
Ale żeby nie było - w USA sprzedają routery z naklejkami 'XBL compatible' - skądś się to musi brać.
Byc moze z tego ze Amerykanie to debile i musza miec napisane nawet jak prawidlowo otwierac puszke z orzeszkami bo inaczej by sie nia zabili - jak jest napisane ze XBL Compatible to od razu sprzedaz skacze :-) - oczywiscie ktos za te testy Compatible zaplacil odpowiednio, wiadomo jak to sie kreci :-).
Heheh Cremek amerykanie sa tak glupi ze przecietny amerykanin jest 10x bogatszy od przecietnego polak . Nie kieruj sie stereotypami