F.E.A.R. 2: Project Origin [PC] - (Demo SP)
jeżeli myślicie że zapłacę 10 zł przez sms za demko to jesteście w wielkim błędzie można ściągnąć gdzie indziej za darmola . . . wyzyskiwacze . . .
1,8 giga wazy demo?!?! Fak!!!
axel - ZIEW!!! ja zapłaciłem 50zł i przez cały rok mogę ściągać pliki z gola i wiele innych rzeczy robić :P choćby za dwa dni wyciąć moje ZIEW!!! hue hue
uv - mówisz? fajnie... f.e.a.r. to jeden z niewielu FPSów które skończyłem i to nie raz, za każdym razem dobrze się bawiąc. demko zasysam jak tylko przyjdę do domu :)
edit:
fakt, że końcówka nie jest już taka jak początek, ale i tak jako całość gra dawała radę. z dodatków kupiłem jeden i podobnie - po kilkudziesięciu minutach odstawiłem na półkę :)
yasiu ---> Ja przy końcu "jedynki" ziewałem z nudów, a dodatki były tak monotonne, że wymiękałem już po kilkudziesięciu minutach.
Jest i nowy postrach. Szkoda, ze nie mam wystarczajaco dobrego kompa.
No nic, sprawdze go u brata na X'ie :)
Milej zabawy i napiszcie jakies relacje z demka :-)
A więc tak. Demo jest fajne i klimatyczne. Ciągle coś się dzieje, schiza non stop. Jeżeli UVI pisze, że dwójeczka ma lepszy single to tak musi być. Fani pierwszej części zrobią zapewne preorder:)
Graficznie gra jest niezła, choć top-class to nie jest. Na średnich detalach nic mi nie przycina, a sprzęt mam lowendowy. Za to dźwięk kopie po jajach i wykrzywia mosznę do góry nogami:) Polecam grac na słuchawkach - można zejść z tego świata.
Demo gry daje jakieś 25-30 minut (na wyższym niż Easy poziomie trudności).
Jedną z fajniejszych funkcji jest możliwość korzystania z osłon np. drzwi samochodów, stołów itd. Niestety nie uświadczyłem leaningu, a przydałby się. Ogólnie demo zdecydowanie na plus.
Zapomniałem o tym demie, później to ściągnę.
Mogli dać demo MP, a może to lepiej, że nie dali? Zapewne skończy tak jak jedynka, w multi będzie 100% cheaterów i żadnego wsparcia czy zabezpieczeń ze strony producentów.
[13] dodałem ten link w 3 poście tutaj i po 10 minutach dostałem po ranku :)
mam 55% buuu...szybciej ;(
OMG , sorry za posta pod postem...zapomnialem o Edycie ;/
~yasiu : a ja nie zaplacilem za nic tutaj i wszystkie pliki moge sciagac z innych darmowych serverow i wlasnie ide sobie na piwko za te 50 zl :)
kazimek - twój wybór, ja pójdę na piwko za kolejne 50zł, a wydania takiej kwoty na rok nawet nie zauważam. wszystko zależy od potrzeb. mi się nie chce odwiedzać innych serwisów, chcę móc edytować posty - a i miło mi będzie jak serwis z którego korzystam od lat utrzyma się jeszcze trochę po części dzięki osobom które płacą abonament :)
U.V. Impaler ---> też dobrze :D
btw: 63 % :D
Nagram i wrzuce coś dla was na YT :)
No jestem ciekaw
Za 3h się ściągnie na moim łączu o zawrotnej prędkości 1,5Mb/s :)
edit:
Ski_drow ---> Nie można. Są checkpointy.
Mówisz serio?
Zaczalem wlasnie sciagac, za jakies 2 i pol godzinki bedzie na dysku :) Gra musi byc swietna, nie moge sie doczekac az wyprobuje.
U.V. Impaler dzięki za cynk troche szkoda ze nie mozna samemu sejwowac no ale trudno lepsze checkpointy niz nic.
Przecież na konsolach są checkpointy to i na PC są. Po co mieliby robić coś takiego, lepiej walnąć porta z konsoli i nic nie zmieniać.
Brak quicksave'a jest zauważalny, bo czasami odruchowo sięga się do F5, ale z drugiej strony, w niczym to tak naprawdę nie przeszkadza. Checkpointy działają dokładnie tak samo jak w pierwszej grze, tzn. zapisują się przed każdą większą wymianą ognia. Brak dowolnego sejwa to przede wszystkim rezygnacja z ułatwienia, z którego sporo graczy świadomie lub nie często korzysta - a tak po prostu trzeba bardziej uważać na siebie. Trudno uznać to za wadę. Tyle. ;)
Quicksave to nie ułatwienie tylko dodatkowa możliwość. Dzięki niemu możemy kilkakrotnie powtórzyć jakąś wyjątkowo atrakcyjną akcję. W FEAR moim celem nie było jak najszybsze ukończenie gry tylko delektowanie się co ciekawszymi starciami z najemnikami.
tgolik ---> Trudno się nie zgodzić, ale nie ma problemu, żeby wrócić się do wcześniejszego checkpointu, tym bardziej, że zapisywane są one właśnie przed ciekawszymi starciami z najemnikami.
ja niestety jestem rozczarowany demkiem F.E.A.R 2, co to ma być ? gdzie klimat pierwszej części ? to co teraz dali to jest "sieczka żywcem z kosmosu" no chyba że to taki moment gry który dali w demie akurat jest, plusem demka jest to że chwile można pograć mechem, ogólnie styka na 15-20 min grania max
Wie ktoś dlaczego po naciśnięciu ikonki dema pojawia się czarny ekran i nic się nie dzieje?
Mógł by ktoś jakieś focjenty z DEMa powrzucać. Ja wkleję jak ściągne, jakoś tak w nocy ;p
unable to initialize the renderer to a valid video mode
wie ktos jak rozwiazac ten problem?
eJay , dlaczego masz tak okrojony ekran? czyż by to samo co w assassin creed?
HodoX --> tak, ekran jest okrojony przez "czarne pasy"
eJay na jakiej grałeś rozdziałce??
Hondox--->A nawet nie wiem czemu. Pewnie jakiś filmowy zabieg. Gram w 1024x768 z AAx4
ogólnie gra jest wyjeban* grałbym jescze gdyby nie to że podczas gry prad wylaczyli na 1 sekunde , no ale ja już sie przyzwyczaiłem :) żałuje że nie ma save'ow no ale serdecznie polecam to demko warto poczekać te kilka godzin :D
Wlasnie jestem swiezo po przejsciu tego demka, ktore oceniam ogolnie na bardzo dobre. Bylo kilka momentow, w ktorych zalapalem stracha, a to dobrze swiadczy o tej grze :) Na koniec jeszcze fajny etap z mechem, za co wielki + dla tworcow!
Gralem ze wszystkim na max lacznie z AAx4. Rozdzielczosc 1024x728 (natywna mojego monitora) ->
Optymalizacja to IMO kawal swietnej roboty. Gra moze raz zwolnila na otwartej przestrzeni, a sprzetu z kosmosu nie mam:)
Polecam i czekam na pelniaka.
No, naprawdę fajne demko.
Niezły klimacior ma, moment jako mech też fajnie zrobili.
Mimo wszystko chciałbym jakieś MP demo.
A ja pograłem troche i z przykrościa musze przyznac ze 1 czesc była lepsza gierka nie jest zła ale brakuje mi tego czegos pozatym strasznie mnie wkorza brak sejwow.
oo widze ze juz grali niektorzy to moze sie ktos podzieli wrazeniami ??
ps. ja se poczekam ja bedzie mozna pobrac za free z neta ;]
Nie mam Maycluba, ale pytam to jest po polsku czy angielsku?
wlasnie jestem po demie (ktore apropos sciagnalem na fajlplanecie za darmo pelna predkoscia po odczekaniu 15minut kolejki.. no ale nie wazne). Gra bedzie GENIALNA widac ze sie przylozyli do tej gry i wzieli sobie do serca komentarze do poprzedniej czesci. Jesli cala gra bedzie taka jak demo i bedzie trwala ponad 6-7 godzin to juz bede nieziemsko zadowolony. Tego brakowalo ostatnim strzelankom! Grywalnosci
Aha i slowo o wydajnosci... na e5200, 4bg ddr2 800 i 4850 bez podkrety, demo chodzi w maxymalnym mozliwych ustawieniach w 1900x1200 i naprawde rzaaaadko kiedy zauwazylem zwolnienie, a jesli juz to doslownie na sekunde. A grafika moze nie rewolucyjna, ale godna pochwaly, to na pweno. Jedna z lepiej wygladajacych ostatnich produkcji
po eng.
Nie ma dema PL poki co i raczej nie bedzie.
Ja szczękę z podłogi do tej pory podnoszę. Kiedyś F.E.A.R. na tamte czasy (2005) zachwycał. Teraz robi to F.E.A.R. 2. Jestem zadowolony z osiągów, gra akcji w całej okazałości. Zachwyca grafiką i efektami. Fakt, w demie wysłali Nas na rzeź, w której brak klimatu jedynki. Uważam, że osiągnie ona spory sukces. Czekam na premierę. Szkoda tylko, że demo jest za krótkie z porównaniem do pojemności. Ściąganie 1,8 GB na nie całe 15 min. zabawy. Za krótkie zdecydowanie za krótkie.
dzieki bardzo za wyczerpujace odpowiedzi :) widze ze gra sie zapowiadała dobrze i wypadła rownie dobrze :)
Witam Wszystkich!
Mam pytanko...czy wiecie co może być powodem braku jakiegokolwiek dźwięku w tym demie ?? gram na głucho :/....
Orgazmu nie ma. Demo króciutkie - kończy się, zanim się rozkręci. A Fear jak to fear. To samo co wcześniej, tylko ładniejsze. Jedna nowość to mech - na plus. Na minus - nie ma wychylania się zza ścian. Ogólnie - jak się jedynka spodobała, dwójka też powinna podejść. Nie wiem czy kupię. Może z Fear wygra Necrovision (też bezmyślna sieka z horrorowym feelingiem). A na pewniaka mam w planach tylko Burnout Paradise.
W sumie demko niezle ale bez zadnego opadu szczeki. Graficznie jest dobrze ale tez bez rewelacji widac ze to ten sam silnik graficzny tylko ze troche podrasowany, ale za to wymagania nie sa jakies zabojcze.
Mi się bardzo spodobało.
Jedyne czego mi w tej grze brakuje, a co było w pierwszej części to wychylanie się zza ścian. Po kiego to zlikwidowali? ;/
Czy mógłby mi ktoś pomóc z brakiem dźwięku w tym demku byłbym bardzo wdzięczny??
Dla mnie super gierka ;) engine dopracowany, czasami coś doczyta i to tyle :] naprawdę polecam. Może i 20 min demo trwa (jeśli się leci jak piorun do przodu :D ) ale warte zagrania. Pozostaje czekać na full version :]
OK! Demo ukończone. Demo trzyma klimat, cały czas coś. Wymiękłem w kilku momentach, ale to co się stało po wyjściu z kina przez ścianę rozłożyło mnie konkretnie (kto grał ten wie ;p). Kilka bajerów jak używanie stołów i drzwi od auta jako osłony. Standardowo, gra cieni i całkiem fajnie to wygląda. Dźwięk zrywa beret także nocniczki trzeba będzie przygotować ;p. I najmniej ważne, grafika wygląda przyjemnie. Pełna wersja na bank zagości u mnie na półce, co do tego nie mam żadnych wątpliwości.
taa scena w kinie jedna z lepszych ;p +
spoiler start
jak narazie najwiekszy strach mnie oblecial w jednym z korytarzy w metrze gdy obrocilem sie a tu Alma z tylu ;]
spoiler stop
za to kocham dema - pozwalają oszczędzić kase którą bym na tę gre niechybnie wydał
1.Na radeonie 4850, e8400 4ghz i 4gb ramu co pare chwil 1,2 sekundowe przyciachy(wszystko na max 16850 1080)
2.Jakis dziwny szaro mętny filtr na grafice(nie pasuje mi)
3.Mechy to sobie mogli darować to nie shogo, miala być intymna atmosfera(ja, Alma)a nie jarmark gadzeciaży
4.Po co oni robią te "ramki" które niby mają nam przypomnieć że mamy glowę w hełmie(to samo w crisis), hud ok ale to to juz zaśmiecanie ekranu.
5.Dead Space pokazało że można zrobic dobrą pseudo straszną strzelankę tu sie moim zdaniem sądząc po demie nie udało.
leon691 ---> Dzięki, już wiem, że są problemy z Radeonami, ponieważ mam takie same zaciachy.
U Nvidii jest to samo. Na moim GTX280 też co kilka sekund są półsekundowe pauzy. Na początku myślałem, że to może przez checkpointy i autosave, ale coś za dużo tego by było.
Oby w goldzie tego nie było.
Srednio mi sie podoba.
1. brak wychylania - wtf? za duzo guziczkow dla konsolowcow do opanowania?
2. jak wyzej "zaciachy" - z tym, ze wg mnie to wina checkpointow
3. jest stanowczo za kolorowo
4. mozna dostac od tego calego mrugania epilepsji
5. hud jest tragiczny
Mocne demko, w poprzednią część grałem ale tylko (też) w demo ;p Nadrobię zaległości spokojnie ;) Mi też czasami coś zahaczy obrazem, pierwsze co mi przyszło na myśl to że niby za słaby sprzęt mam (sygnaturka) ;p ale widzę że nie tylko u mnie to, co by jednak nie mówić, nie wymagajmy zbyt wiele od dema, to tylko demo :)
Minusy to głównie:
Hud jest beznadziejny to fakt. Przez hud np. nie skończyłem Republic Commando, ciekawe, jak będzie tutaj.
Pauzy. Czarne paski u góry i dołu ekranu, to samo co w AC to kolejny minus.
Grafika - wygląda to jak FEAR, może odrobinę podrasowany. No i brak wychylania się na boki (odczuwalne to będzie głównie w multi).
Poza tym jest ok.
Jak wy możecie w to grać o tej porze !? Brrr...
te przyciachy są zdecydowanie za często jak na autosave(a nawet jesli tak ma wyglądać autosave to ja dziękuje).Jest to o tyle dziwne że sama gra chodzi płynnie(gdy akurat się nie tnie :)).Myślałem że to radeon (podobny problem był z R i fear1 swojego czasu) ale skoro na nvidii podobnie...Możliwe że patch/drivery naprawią problem.
Ktoś tu pisał że demo jest na 0.5h, ale to chyba ktoś z zamkniętymi oczami grał albo bez monitora.
ten brak wychyłek zza winkla został zastapiony chyba mozliwościa przewracania stołó itp i kucania za nimi ale konia z rzędem temu kto będzie z tego w singlu korzystał(bo jakos to dziwnie zrobiono)
już mam demko za FREE !!
A wiec tak na moim quad 6660 , 2gb ram , geforce 8600 gt - sciagnelem wersje ze steam , samo ustalilo mi na jakich mam grac wymaganiach , zero lagow ani zadnych przycinek.
W jedynke nie gralem , ale teraz juz wiem czemu to nazywa sie FEAR :D dead space w porownaniu do tego to dobranocka :D
demko na x360 przeszedłem, jak na fear to sie całkiem sporo różnych rzeczy dzieje, czuć pewien miły powiew kreatywności ze strony twórców, ciekawe tylko jak długo będą potrafili w pełnej wersji zaskakiwać graczy.
Podobała mi sie praca kamery, przy przechylaniu na boki, jakichś scenkach, wsiadaniu do mecha, wywracaniu przedmiotów, zrobiło się całkiem filmowo, najfajniejszy jak dla mnie moment to
spoiler start
duchy, naprawde bardzo fajnie wyglądały, choć to "nieco" idiotyczne że duchy padają po strzale z shotguna, no ale w koncu taka specyfika gry, nie wymagajmy zbyt wiele
spoiler stop
niektóre z tych straszących scenek nawe fajne ale mimo wszystko było ich zbyt wiele i były one zbyt nachalne: czerwony ekran i plamy krwi wszędzie, stare drzewo i (buuuuUU!) powoli krocząca mała dziewczynka, no litości, kogo to wystraszy? można jedynie podskoczyć przy paru (nomenomen)jump scenes, ale po wszystkim wyłącza się gre i o wszystkim zapomina, co jeszcze nie było fajne? HUD ogranicza jakby cała scene a jak sie jakieś komunikaty zaczynają pojawiać to potrafią zasłonić pół ekranu.
Jak całość utrzyma pomysłowość z dema i nie bedzie jakoś niedorzecznie krótkie to warto bedzie kupić jak stanieje ;p
Ciekawe opinie. Moje uwagi do nich:
1) Okulary, czyli HUD. Kwestia gustu, mnie akurat to ani ziębi, ani grzeje. Nie czuję, że szkła zasłaniają mi pół ekranu, a dzięki nim jest kilka malutkich, ale przyjemnych efektów, jak pojawiające się na nich krople wody, gdy przechodzi się obok buchającej pary. Duże napisy to poprawa w stosunku do pierwowzoru, bo w "jedynce" teksty były mikroskopijnej wielkości.
2) Kolory - to akurat jedna z największych zmian na plus. Szarobura konwencja oryginału była okropnie irytująca na dłuźszą metę. W tej kwestii Monolith teź posłuchał uwag krytycznych i całe szczęście.
3) Drzewko i straszenie - drzewko to akurat straszyć nie ma, jest to element, który ma związek z fabułą. Generalnie gra jest bardzo "fearowa" i strasznie podobna do pierwowzoru, zbudowana w identyczny sposób, z wyraźnym podziałem na akcję i horror. Etap z dema to jedna z największych rzeźni, dlatego trudno dziwić się, źe dominuje tu akcja. Popatrzcie na nasz drugi film z serii Gramy, który prezentuje szpital. Pod względem konwencji niczym nie różni się to od pierwszego Feara.
4) Lean - tutaj sprawa jest kontrowersyjna. Jedni korzystają, inni - wśród nich ja - rzadko lub nie. Nie wiem czemu z tego zrezygnowano, ale w zamian oddano możliwość tworzenia osłon, dzięki przewracaniu bądź przesuwaniu mebli.
5) Mechy - jarmark gadżeciarzy był już w pierwszej grze, z tą różnicą, że z mechami się walczyło, ale nie można było nimi kierować. Dla mnie to miłe urozmaicenie, krótki epizod, który daje odmianę po ciągłej bieganinie.
Monolith kiedyś popełnił duźy błąd i w demie "jedynki" pokazał zbyt wiele fajnych patentów, np. słynną akcję z drabinką. Z tego co widzę, w przypadku "dwójki" jest pod tym względem lepiej, ale i tak etap z mechem można było zostawić na pełną wersję gry.
co do tych przycieć, to niestety miałem to samo (nvidia), zwaliłem to na dziwnie zamulający ostatnio system, ale widzę, że nie jest to odosobniony przypadek.
mam nadzieje, że to tylko kwestia jakichś niedociągnięć demka i za te kilka tygodni bezie juz ok ;-)
feeling broni jest jak zawsze super, animacje itp. wszystko ekstra. te mechy mi sie nie podobaja - sztuczna interakcja tez boli.
gra ma pecha, ze wychodzi w podobnym czasie jak Riddick - bo wiem co kupie.
Demo na X360 zajmuje o połowę mniej, orientuje sie ktoś czy demo na PC rożni sie czyms od tego na xa ?
Grając w nocy ze słuchawkami na uszach po prostu się bałem, coś w tej grze jest :
Demo to demo więc na pewno jeszcze poprawią finalną wersję gry. Więc tak jak na razie mogę powiedzieć że gra jest bardzo fajna. Ma klimat, hud przypadł mi do gustu, grafika świetna no i Alma:) Jedyna wada jaką zauważyłem to niestety w niektórych momentach tracił się dźwięk.
Ogólnie jednak jestem jak najbardziej na +
PS Zapomniałbym no i oczywiście jeszcze jest mech który miażdży:D
Uczucia odrobinę mieszane.
In plus:
-znacznie lepsze lokacje (zresztą tak dobrali demo jakgdyby chcieli wrzasnąć do gracza "PATRZCIE!! KOLORY!" ;) )
-fajne scenki nieinteraktywne
-straszna destrukcja wszystkiego :)
-mechy...Shogo się przypomina... miodzio :)
-medpacki i ręczne otwieranie drzwi :)
-znacznie bardziej "filmowa" atmosfera
in minus:
-hud (choć nie jest tak źle jak się spodziewałem)
-gra nawet na hard jest znacznie łatwiejsza i wolniejsza, to chyba największa wada, gra nie ma już takiej intensywności walki jak jedynka i nie daje takiej satysfakcji, podejrzewam, że trochę to zmieniono, bo w pierwszego FEARa słabo się grało na padzie)
-brak wychylania się
-walka wręcz jest znacznie gorsza, trudniej wykonać, nie ma takiej efektywności
-taka sobie grafika, niewiele lepsza od jedynki, a po prawie 4 latach można było oczekiwać więcej.
Podsumowując: znaczne pogorszenie samej walki (co jest tragiczne, biorąc pod uwagę, że to była głowna zaleta FEAR1) i polepszone wszystko inne.
Mieszane uczucia, ale raczej ogólnie in plus, raczej napewno kupię wersję finalną
LOL
Jaka interakcja - sztuczna na zewnatrz.
A w srodku ? se scian wlasiciwie nic nie odpada a sa nawet takie na ktorych nie ma zadnch sladow po trafieniu - a wydaja sie jakby zrobione z kafelek Dziwne.
Plusem sa male wymagania: 1920x1200+8AA+16A - bardzo plynnie na c2q/GF260/8GB
bone-man
W Republic commando można huda zrobić przezroczystym, a widok hełmu wyłączyć.
Czykirapmen
Pewnie na PC tekstury mają większą rozdzielczość, więc demo waży więcej.
Co do przycięć - miał ktoś na xp, czy może tylko na viście? Bo ja mam gf 8800 i wszystko śmigało bez zaciachów (xp). Wygląda na swapowanie dysku.
AntonioMontegio--->to mają być małe wymagania?Masz jakieś kompleksy odnośnie swojego sprzętu, przecież na takim konfigu jak twój oprócz gta4 i crisisa wszystko powinno śmigać w full hd.Mam dziwne odczucia względem grafiki z jednej strony bardzo ładne odwzorownie przedmiotów(misie i rysunki dzieci) a z 2giej kurcze engine trochę wygląda jak source z hl2, mało połysków i refleksów i taka "matowość" grafiki, no ale to kwestia gustu.W każdym razie nie robi takiego wrażenia jak kiedyś fear
No musze powiedziec ze tez mi troche przypominalo engine source , niektore widziane rzeczy byly prawie ze indentyczne jak w Left 4 Dead (chodzilo mi o ten ulepszony silnik source)
Demko świetne, super chodzi tylko....znowu jakiś idiota podobnie jak w ME stwierdził, że "movie grain" ładnie wygląda....Da się to cholerstwo wyłączyć? Jak to coś może się komuś podobać?
Może teraz parę sugestii z mojej strony:
Na plus:
- Dynamika, dynamika i jeszcze raz dynamika. Gra może i jest łatwiejsza od F1, jednak znacznie bardziej intensywna. W demie nie spotkałem się z "leniwym" przestojem akcji, tudzież monotonią rozgrywki. Kogo jeszcze "zgniótł autobus"?; ]
- Elementy horroru nareszcie mobilizują gracza. Zostały ciekawie zaplanowane pod względem artystycznym i gameplay-owym. W kilku sytuacjach puls może wzrosnąć. Wielki postęp względem pierwszej części.
- Moim skromnym zdaniem recoil giwer w poprzedniej odsłonie był przesadzony względem szybkiej dynamiki gry. W F2 zminimalizowano go i zrezygnowano z leaning-u. Dzięki temu tempo akcji wzrosło, a rozgrywka wydaje się być znacznie płynniejsza.
Na minus:
- Artystyczna strona gry niestety kuleje co w połączeniu z leciwym już engine-m oferuje nam niezbyt atrakcyjne widowisko. Hud (gogle) może i tworzy klaustrofobiczną atmosferę, jednak razi kiczowatym wykonaniem. Modele giwer przypominają plastikowe zabawki. Jestem przekonany, że nad graficzną strona programu głowkowali już nowi decydenci. Reasumując miałem nieodparte wrażenie, że gram w fps-a który dwa ostatnie lata przeleżał w lodówce. I jeszcza ta konsolowa estetyka ( wszystko tłucze po gałach...ehh)
- Animacja naszego avatarka trochę zgrzyta. Dotyczy to zasadniczo topornej płynności w poruszaniu sie bohaterem. Liczyłem na postęp w tej dziedzinie, biorąc pod wzgląd fakt, że w poprzedniej części CC stanowił jedną z atrakcji. Nóżki i rączki niby widać, ale to śmieszne kucanie, topornie animowany bieg etc.
Reasujmując gra prezentuje się zachęcająco. Nie byłem zwolennikiem poprzedniego F.E.A.R.-a ze względu na jego monotonną i przekombinowaną rozgrywkę. Jednak druga część zapowiada się na solidnego fps-a, który napewno furory nie zrobi, jednak zapewni przyjemną rozgrywkę. Demko oceniam na mocne +6.
demko niezle daje czadu. klimat, klimat i jeszcze raz klimat. idzie sie niezle przestraszyc a raz o malo na zawal nie umarlem...
walka mechem to juz totalna destrukcja. (dobra zabawa dla czekajacych na SHOGO2 :P)
optymalizacja na piatke. na max detali smiga ze az milo.
powinno byc wiecej takich gier, bo te wszystkie medale i inne call ofy juz mi sie znudzily. zreszta pewnie nie tylko mi...
Ale FEAR 2 zaczyna sie od razu po pierwszej częsci chyba???
bo nierozumiem rozwalony helikopter i miasto ale tak samo bylo w F.E.A.R: Extraction Point więcv jak to wkońcu??
Dodatki zostały całkowicie olane przez Monolith i nic w tym dziwnego, bo to straszny crap był. Akcja zaczyna się tuż przed zakończeniem pierwszej części gry.
ja jednej rzeczy w w FEAR'rze nie rozumiem kto jest w tym odziale
"First Encounter Assault Recon" bo nikogo nie pokazywali prócz głownego bohatera i nic o nich nie gmowili kto w nim jest ;/
spoiler start
tak wiem głupie pytanie
spoiler stop
Co do dema:
- wychylanie jest usunięte z takiego powodu że w w fearze 1 na multi można się tak wychylać że strzelasz przez scianę i cię nie widać
-co do unarmed w multi też ma nie być
-jak dla mnie to grafika jest piękna
- optymalizacja jeszcze lepsza na moim 7600GT przy rozdzialce 960x.. smiga na maksa z 30 klatkami
- klimat też niczego sobie
- audio masakra
- na początku krytykowałem mechy ale gdy zagrałem stwierdziłem że są naprawde dobre (czuć kto ma władzę :P)
No cóż nie pozostaje mi nic jak zamówić pre-ordera i zagrać w multi
Do zobaczenia na publicach ;]
Mi się klimat w tym demku bardzo podoba, można się momentami naprawdę "strachnąć". Jedynka mnie nie wystraszyła praktycznie wcale.
Jeden poważny minus - dość częste u mnie zacięcia na ułamek sekundy, może przesadziłem z ustawieniami, ale framerate generalnie jest niezły, tylko co jakiś czas akcja się na chwilę zacina, jakby doczytywało z dysku :(
- wychylanie jest usunięte z takiego powodu że w w fearze 1 na multi można się tak wychylać że strzelasz przez scianę i cię nie widać
To na pewno nie jest powód, bo usunięcie takiego buga raczej nie stanowiłoby większego problemu.
-co do unarmed w multi też ma nie być
Bzdura. Unarmed jest w multi. :)
No więc to demo lekko fails.
Dlatego że FEAR1 wymiatał absolutnie (niestety w swoim czasie również wymaganiami), a fear2 jest już tylko fajną grą na obszarach otwartych i bardzo fajną w pomieszczeniach. Ale NIE JEST rewelacją. Ot, gdyby oceniać to demko (nie fulla ofkoz) to- takie 8,5/10. Tylko.... jak na taki tytuł jak następca fear1 to trochę mało.
Żeby nie powtarzać przedmówców- grze przede wszystkim... brakuje POWERU. "Że co?!" mówisz? Tak, wiem, niby non stop coś się dzieje, ale nie ma to aż takiego uderzenia jak w jedynce- tam było coś co ja se nazywam- militarnośc, tzn. były wyraźnie zorganizowane squady przeciwnika, były okrzyki ginących, rozmowy- I saw something! -Recon!, nawoływania "medic!!!" itp., był zimny, "prawdziwy" dizajn broni, GENIALNE ich odgłosy, jak upadało ciało to było to słychać, była bezwładność takiego cielska... po prostu power wylewał się z ekranu. W dwójce NIC z tych rzeczy nie ma.... No dobra jakieś tam krzyki są niby ale nie umywa się to do jedynki. Bronie brzmią po prostu słabo, shotgun to wręcz TRAGEDIA!!! Ta broń w jedynce rządziła a tu...? KAPISZON!!! Ograniczono snopy iskier po trafieniach w metal... Wygląd broni jest również bardziej efekciarski, nieprawdziwy, pokpiono animacje noszonych broni (praktycznie brak jakiegoś kołysania itp.)
Gra na crt 17'' mija się niemal z celem- na pół ekranu czarne pasy...
A ponoć i na monitorach 16/10 też są pasy bo gra jest w 16/9...
A.I. snajperów woła o pomstę do nieba- strzela taki do ciebie, widzisz ten czerwony promień celownika , chowasz się, wyskakujesz zza osłony, celujesz w gościa a ten... siedzi i się rozgląda na boki... Tylko wycelować i pach...(nie ma nawet "trzęsących się rąk") To ma być "snajperska potyczka" ?
GDZIE JEST W TEJ GRZE KREW??? Sprzątasz 6 przeciwników w jednej sali, w trakcie strzelania w jednego w powietrzu lata 20litrów posoki, a po fakcie krwi masz dwie plamki na podłodze... W jedynce jak kogoś rozstrzelałeś to po fakcie było widać że tu ktoś zginął...
Na [email protected]/gtx260/3,2GB ram win xp niezależnie od rozdziałki są drobniutkie (ułamko-sekundowe że tak powiem) zwolnienia do nawet 25fpsów (nie ma szczerze mówiąc znaczenia w gameplayu), bez frapsa niby czuć że na ułamek sek. coś jest nie tak.
Plusy już wymieniono, fajna grafa itp.
Tia...
Nadal- fajna gra, tylko fajna. Szkoda.
Gra jest po prostu genialna. Co prawda FEAR na koksach, ale za to jakich!
Akcja jest świetna, a elementy straszące są jeszcze lepsze.
Jak szedłem po korytarzu w szkole i co jakiś czas pojawiał się duch to strzelałem na oślep;).
Grę na pewno kupuje w dniu premiery.
Co do grafiki to nie za bardzo rozumiem narzekania. Dla mnie jest bardzo dobra. Radzę popatrzeć na screeny z pierwszej części i porównać je z tym co się dzieje na ekranie w dwójce, bo pamięć często potrafi płatać figle. Także modele broni są bardzo fajne, podobają mi się o wiele bardziej niż w FEAR. Aż chce się strzelać. Jedyne co nie za bardzo mi się podoba w grafice to zbyt ostre cienie, przydało by się je lekko rozmyć. No i te pasy u góry i na dole. Niby monitor panorama a i tak są.
Ogólnie dostałem to czego oczekiwałem i teraz czekam tylko na pełną wersję.
Plus Screen-->
Ustawienia to wszystko na Max, 4xAA i roź. 1680x1050.
Pograłem trochę w wersję PC i jestem pod wrażeniem. Mimo, że ze względu na edycje konsolowe usunięto (bardzo ważną w FEAR I) możliwość wychylania się, quickasavy i obniżono inteligencję przeciwników to i tak gra jest emocjonujaca. Wprost ocieka filmowymi efektami, jakich, w takim nagromadzeniu, nie widziałem wczesniej w grach (rozmycia, efekty działania sił paranormalnych - przemykające zjawy, trzaskające szafki, bzugająca krew, fajne efekty cząsteczkowe). Przeciwnicy nie są tak bystrzy i zabójczy jak w jedynce, jednak ich eliminowanie jest bardzo satysfakcjonujące. Gra działa bardzo płynnie (lepiej niż jedynka) a krótkie przycinki (związane z częstymi czekpointami) nie przeszkadzają w rozgrywce. Dla mnie jedynym konkurentem (pod względem technicznym) dla FEAR 2 obecnie jest (będzie) Killzone 2.
Z niecierpliwością czekam na pełną wersję.
Demo bardzo dobre, w dodatku niesamowicie śmiga, już nie mogę się doczekać premiery:)
coś czuje że ta gra szybko spadnie na półkę z grami za 29.99zł
tak lekko budzetówką zalatuje(grafika, paskudne modele broni, tragicznie proste walki)
Baaaardzo zalosne demo ... zreszta jak wszystkie FPP ktore teraz wychodza. Jak mozna zrobic Fear1 a potem wszystko tak zepsuc ? Calkiem inny zespol to pisal czy co ? A moze to znow jakis port z konsoli ( " press space to enter "? ). Klimat i grafa jest super ale to chyba naturalne ze grafika wraz z moca obliczeniowa idzie do przodu ... W dwojce zrezygnowali z headshotow chyba ze wzgledu na pady bo przecietny console-tard ( nie obrazajac nikogo ) jak trafi cos biegnacego w glowe to tylko przez przypadek. A jak trafisz kogos z malej odleglosci shotgunem lub snajperka to zamienia sie w czerwona chmurke ... takie rozwiazanie bylo w ... Quake 1 !! i tam nawet lepiej to wygladalo. O AI juz nie wspomne...
Czy to naprawde juz koniec dobrych gier na PC ? Czy wszystkie serie skoncza tak jak R6, GRAW i Fear ? a za 5-6 lat ... WCG na padach ? :D dobry joke
powiem tak: pierwszy raz gralem w fear i mi sie spodobalo troche sie balem grafika ladna lecz nie powala... komp: P4 3,0Ghz 2 gb ram ddr gf7300gt 512mb ddr2 wszytko na maksa w rozdzielczosci 800x600(powinny te ust wygladac inaczej no ale coz tak jakos mi sie ustawilo:P
leon691 - GTA4 i C tez chodza wlasciwie na maksa - pamieci na karcie brakuje ;-)
C4tA - " Jak mozna zrobic Fear1 a potem wszystko tak zepsuc ? "
Ano wychodzi na to że w monolith robili dobre gry puki robili je na pod pc... Fear2 jest ewidentnie pod konsole... Żal (*) ściska. Wygląda na to że mamy jedną firmę mniej po której można by się spodziewać porządnego pctowego fpsa...
bez jaj antonio crisis w 1920 na 1200 z aa4 i aniso8 wszystko na ultra to "ciut" za duzo na gtx260.Gtx295- głupia karta ale w crisisie załatwia sprawę
Swięta racja Adi-c.Dawno juz nie było dobrego fps-a na PC (na konsole oczywiście tym bardziej no ale tam zrobienie dobrego fpsa jest praktycznie nierealne).Właściwie to jak by tak popatrzeć to od czasów Far Cry1 nic genialnego nie powstało....dobre były jeno fear1 i CODy do modern warfare(włącznie).
Grałem na ps3 no i podzielam zdanie wielu poprzedników, o ile w jedynkę bardzo fajnie się grało na PC, to teraz na konsoli to gra jest bardzo słaba wg. mnie.
To też nie jest tak, że zepsuli bo na konsoli nie da się zrobić dobrego fps'a.. wg, mnie da się i CoD4 jest tego najlepszym przykładem :).
jedno słowo PAD!
mam x-a umiem pad :) ale nie chcę go mieć w fps łoj nie.
ludziom chodzi raczej o uproszczenia w grach konsolowych, straszne spacje które trzeba naciskać w menu powitalnym,"konsolowe systemy strzelania gdzie popadnie", konsolowy design poziomów itp.
Nie mówię że konsolowe naleciałosci są złe ale kurczę...są!
Dla odmiany ścigałki są lepsze na konsolach (forza2)
zagrałem w to demo juz pare razy i jakis szczegolnych błedow tam niewidze to niewiem o czym wy tu piszecie, poczekajcie na full wersje juz i wtedy mozecie napisac cos wiecej :) Jak narazie gierka zapowiada sie super a widze ze niektorzy maja jakies wygorowane wymagania ktorych nieumieja sprecyzowac :P
leon691
po 1... far cry 1 genialny? tiaaa
po 2... Dawno juz nie było dobrego fps-a na PC
w jakim ty swiecie zyjesz? bioshock, stalkery, crysisy, vegasy, quake4, hl2, prey... i pewnie 2 albo 3x tyle ktore mi sie nie chce przypiomniec i jeszcze raz tyle strzelanki tpp.... a zreszta nie wiem po co sie znowu wtracam, przeciez kazdy sobie moze ponarzekac na swiat
FC1 - ta gra nie miała slabych punktów.Najlepsze pukawki,swoboda,piękna grafika,emocjonujące walki,fabuła może i nie genialna ale nie ma nic gorszego niż przekombinowana fabuła.
Bioshock faktycznie był niezły, bardzo klimatyczy ale te walki to im zupełnie nie wyszły....eh...
Stalker fajny był ale tę gre zabiły bugi(clear sky wg mnie słabiutki)
Quake 4 bez komentarza
HL2 bez komentarza...albo z...krok wstecz w stosunku do świetnego HL1 (episode 2 był nienajgorszy)
Crisis-nuuuda
vegas,prey nie grałem
Ale ogólnie to zgodzę się że wymieniłeś najlepsze co było na PC(stalker i bioshock dają radę)
to nie moja wina że jestem taki wymagający
leon691---< dlatego wlasnie pisałem ze masz jakies wygorowane wymagania dla giera wniosek jest jeden albo sie totalnie nieznasz albo w nic z tych gier niegrałes bo Bishock,stalker,crisis itp to sa swietne gry :P
Te demo nie działa!!!
Uszkodzony jest jeden plik data2
Straciłem przez ten serwis 9pln!!!
Demo działa jak najbardziej, sam zassałem i grałem czego dowodem są posty [13] i [14].
Pograłem trochę i gry na pewno nie kupię. Walki dają dużo mniejszą satysfakcje (co się stało z poczuciem mocy broni?). Alma już nie straszy, przynajmniej mnie nie wystraszyła ani razu (znowu stosuje sie te same sztuczki, chociaż sam nie wiem czy da się coś nowego wymyślić). Widać, że programiści chcą wprowadzić do gry trochę świeżości, mechy, nowe ciekawsze lokacje itd. To wszystko jest oczywiście plusem. Ale jak dla mnie to ten sam nudny F.E.A.R.
Ps. Nie żeby pierwsza część F.E.A.R. mi się nie podobała, pierwsze parę godzin było bardzo grywalne, dopiero później pojawiało się znużenie. Dodatek EP też był niezły, ale pewnie tylko dlatego, że kupiłem go po roku nie grania w podstawkę.
eee tam nieznacie sie gra jest super i tyle zreszta kazdy ma swoj gust i nic do tego niemam :)
Demo super, klimat 10/10 grafa 10/10. Jedyne co mi się lekko nie podoba to mniejszy odrzut broni. Na pewno kupie:D
Jerzu175--->a ja nie do ciebie człowiek pisałem to po co mnie tą buraczaną buźką straszysz.Wniosek może być też trzeci że się znam, grałem i że nie uwazam je za rewelacyne w przeciwieństwie do ciebie.Niektórym niewiele do szczęścia widac trzeba.
Też mam to samo co w poście 90 nie jest to częste ale wnerwiające:/ nie wiem czego to wina bo normalnie mam około 80 fps. Kiedyś czytałem o inteligentnym dostosowywaniu napięcia procesora to znaczy kiedy nie jest mocno używany pracuje w trybie energi oszczędnym a kiedy np gramy w normalnym i słyszałem że to w niekiedy szwankuje.
Tomas1987 - ale ja w poście [90] napisałem o czymś zupełnie innym
ta gra ma mikro przycięcia zwane przez niektórych niepoprawnych optymistów autosavami albo checkpointami, problem w tym że to nie są czekpointy ani ałtosejwy bo w demie nawet nie ma sejwów.Nie ma to też nic wspólnego z "inteligentnymi" procesorami.Ta gra tak ma.
WOW zaskakująco niskie wymagania. Na gf8600gt i athlonie 2gh wszystko na max bez AA w 1280x1024 (w sumie to gra nie jest zaawansowana technicznie, ale za to ładnie wyrzeźbiona). Minus za denną fabułe. Na siłę chcą mnie wystraszyć na każdym kroku. Beznadzieja. Grunt, że się fajnie strzela :)
leon --> a ja mysle ze to twoja wina bo to wszystko kwestia podejscia :] ja kiedys nie chcialem nawet wymawiac slowa 'tpp', a po zagraniu w girsy i dead spaca mi to zwisa czy jest tpp czy fpp, byleby byla grywalnosc. Oczywiscie, jednak wole fpp, wiekszy efekt imersji, ale nie bede niegral w gre tylko dlatego ze jest tpp, albo bo hud mi sie nie podoba albo scenariusz jest wyuzdany. Jak chlopek sie nie potyka, jak animacja jest ok, jak ai nie jest sztucznie 'zawyzane', jak chlopek mnie slucha i jak mozna kogos rozstrzelac, to juz jest znosnie :) Reszta dobiero odpowiada za wartosc, ale grywalnosc juz jest. I tu pytanie czy wolisz grac w same hiciory w liczbie 0,5 - 1 na rok czy wolisz se poprostu popykac czasem w lepsze czasem w gorsze tytuly... Ja to drugie.
spoiler start
Nie mieszajmy do tego kwestii finansowych bo to nie o to chodzi :)
spoiler stop
btw mozesz mi powiedziec co ci sie nie podoba w q4, crysisie albo tym bardziej w hl2? bo skoro twierdzisz ze masz wymagania, to sam je powinienes znac
no niby tak ale po tym demie to wole 5ty raz zagrać w Far Crya1 albo 2gi w Fear1.Płacić 100 za coś słabszego niz robili parę lat temu?Przeciez to nawet straszne nie jest.Oczywiście jak ktos nie płaci za gierki(bo mu się same ściągaja z netu) to z nudów moze pograć.
$aimon--->niby moge ale po co?Z regóły grasz w grę i wiesz czy ci leży(jak mi dead space ostatnio) czy sie przy niej nudzisz(jak mi Gearsy2 na x-e) i nie zastanawiasz sie nad elementami "odstraszającymi" , "zachęcajacymi" i nad recenzjami.
Gra cały czas robi checkpointy. Z tym, że nie da się ich wywołać inaczej jak przez skuche :) Już dawno nie grałem w tak fajną bezmózgą młocke. Chyba się przejde do sklepu w lutym. Nie wie ktoś może jak długi gameplay przewidzieli twórcy?
no sorki ale jak mi gra robi tego nibyczekpointa w trakcie walki to niefajne jest.Co to gra dla niepełnosprawnych, co minute checkpoint?Nie wiedziałem że są bo mimo że się starałem to nie udalo mi sie zginać w demie.
Mi w czasie walki nie zrobila ani razu, zreszta nawet jak robila to nie zwrocilem uwagi. Wszystko dzialalo elegancko i plynnie. Bardzo sympatyczna pozycja sie szykuje.
Ciekawa grafika i klimat, który (przyznaję się bez bicia) w pewnych chwilach spowodował dreszczyk na karku - zwłaszcza kiedy nagle zobaczyłem przed sobą piekna twarz kobiety, próbującej mnie udusić:P. Ogólnie jest nieźle, jak na początek i bardzo spodobał mi się pomysł mechów. Na samym poczatku tylko zadziwił mnie fakt znikającego ciała członka oddziału - mieliście to samo?
Pierwsze wrażenie jest pozytywne: klimat, interakcja, walka - good stuff. aLE MUSI BYĆ JESZCZE LEPIEJ, BO TAK BYĆ NIE MOŻE CAŁY CZAS.
kurcze już drugi raz ścignąłem FEAR'a 2 tyle, że z innego źródła i nadal nie działa:( włączam grę robi się czarny ekran i wychodzi do windowsa... wie ktoś może o co chodzi? 8800gts 512, 4gb ram, e8200, win xp sp3.
Niektorzy widze maja niezly kompleks konsol. Dziwna sprawa :)
Mam mieszane uczucia...primo nie wiem czemu momentami co 10 minut zacina się na 3-4 sekundy a potem śmiga na max detalach 60 FPS więc nie kumam...checkpointy to?
Secundo trochę wykastrowali grę -np wychylanie co wszyscy zauważyli-było to w tego typu strzelance nastawionej na strach konieczne-kto wycykany pcha się pod lufy??/każdy by się powychylał wcześniej a tu lipa...
Poza tym jest ok-wystraszyłem się na demie kilka razy mocno..klimat jest ok...grafika fajna podrasowana...więcej otwartych przestrzeni choć i tak jest nieco klaustrofobicznie ale lepiej niż w 1 pod tym względem..giweery ok mnie się podobają...
Kupię raczej jak wyjdzie bo to dość oryginalny FPS a nie kolejna 2 wojna albo SFiction...
Ja nawet nie ściągam bo się boje w to grać yyyyyyyyyyy. hehehe
Początkowo, po paru nibutach walk w korytarzach, wydawało mi się, że będzie to godny następca FEAR. Jednak ci tępi przeciwnicy, bezsensowne Mechy załamały mnie. To kolejna konsolowa strzelanka dla dzieci. Monolitch - wstydźcie się!
Wracam do Crysisa.
To kolejna konsolowa strzelanka dla dzieci.
Wracam do Crysisa
taa...
Oj kiepściutko, bracia gracze, kiepściutko.
Kilka godzin ściągania i 20 minut grania, ale takie czasy :)
Demko bardzo przypadło mi do gustu, co mnie pozytywnie zaskoczyło ponieważ pierwsza część niebyt mi się podobała.
Podczas grania można zauważyć kilka humorystycznych akcentów -->
Tak się złożyło, że w poprzedni weekend rozegrałem sobie Fear 1 z dodatkami. Minęło kilka dni i zasiadłem do dema Fear 2 i... kicha. No niestety. Konsolowym portem zalatuje, i to bardzo. Nie przekonał mnie swego czasu Deus Ex 2 (ani jego "duchowy" następca, Project Snowblind), nie mogę zmusić się do powrotu do Fallouta 3 (choć Fallouta 1 i 2 kocham, a i Morrowinda i Obliviona szanuję). Przez to ostatnio faktycznie z niepokojem patrzę na gry, które zaraz po włączeniu mają napis "Press Space to continue". Co to jest? Chyba świadomie włączam grę by po filmikach producenta/wydawcy/sponsora ujrzeć menu gry, a nie upewniający tekst, czy aby na pewno wiem na co się porywam. Ja wiem, że wtedy klawisz spacji nabiera trochę większą rangę, ale po cholerę?
No nic, przejdźmy do Fear 2.
Plusy:
+ Lepsza grafika, to nie ulega wątpliwości; lepsze tekstury, więcej obiektów "śmieci" w lokacjach. To dobrze, zawsze jakieś wizualne urozmaicenie.
+ Dźwięki... No ale tego schrzanić nie można, nie w Fear, którego siła była min. w ambiencie i odgłosach przedmiotów, które niekoniecznie chcieliśmy dotknąć, a których odgłos przerywał względny spokój pomiędzy walkami.
+ Przewracanie stołów, kanap, szafek, automatów do napojów i robienie z nich prowizorycznej osłony.
+ zamiast przeskakiwać nad niewysokimi obiektami (biurka, lady itp.) mamy animację przerzucenia się przez nie ze wślizgiem - przyznaję, wygląda efektownie.
I to tyle... A teraz czas na wady, które według mnie spowodują prawdopodobnie to, że tej gdy ni kupię (po wyżej wymienionych wpadkach DE2 i F3).
- HUD, no całe szczęście, że nie zrobili z niego denka od butelki jak w DE2, ale sorry... to i tak nie dla mnie. Wolę już czysty ekran, bez żadnych upiększeń (ala Dead Space - perfekcyjnie w tym przypadku rozwiązali problem HUDa) lub z naprawdę minimalną porcją informacji. Tutaj HUD z FEAR 1 bardziej mi odpowiadał - czysty, prosty, czytelny. Na dodatek, ktoś z Monolithu wpadł na genialny pomysł, by na HUDzie zasymulować efekt telewizyjnego ziarna obrazu. No bezsens. Jakbyśmy obserwowali świat poprzez 2MP kamerkę swojej komórki.
- Wielkość czcionek. Dożyliśmy epoki Full HD tylko po to by na ekranie walały się teksty pisane Wordowym Time New Roman 48pix. No ludzie... Ja rozumiem, że na konsolach sprawa wielkości czcionek jest ważna, no bo gra się może z większej odległości do TV niż w przypadku komputera, ale mi to osobiście na PC przeszkadza a nie pomaga. Dlaczego? bo HUD staje się wtedy mniej wyraźny. Demo jest ENG, i załóżmy, że gra jakiś Anglik. Po co więc gadka na temat nowych celów misji i wolaste litery komunikatu dodatkowo informujące o tym? Chcę tekstu, nawet dla gościa z -8 diop. (cylindry, żeby nie było), to wciskam TAB i mam wymienione dokładne cele misji - mogą być nawet pisane czcionką jak nagłówki z pierwszej strony Faktu czy Super Expressu. W zasadzie to nawet menu pod TABem jest też właśnie tak. No ale jest to menu, które trzeba wywołać i nie jest widoczne podczas aktywnej gry.
- Niewielki stopień gry świateł i samej interakcji z przedmiotami, które światło emitują. Same momenty, gdzie światło nadaje odpowiedni nastrój, w demie naliczyłem dwa razy - dziura w ziemi, w stronę której został porwany Fox i korytarz z kratami tuż przy wyjściu z metra. Natomiast nie da się wpłynąć na ewentualnie zwisające lampy itp. Światło i cienie może i są liczone dynamicznie, ale nie mamy w zasadzie wpływu na źródła światła. Szkoda, bo w FEAR 1 był to dodatkowy smaczek, gdy w ferworze walki lampy zaczynały dyndać dając niezły popis gry cieni. Epilepsjogenne oświetlenie w szkole, plus przerywająca latarka to nie to samo. Ja poczułem w tym momencie złość, a nie strach, że próbuje się mnie przestraszyć oblatanym stroboskopem i awaryjną latarką (a jak..., to najczęściej psujący się element elektryczny w każdym horrorze, to oraz problemy z otwarciem drzwi kiścią kluczy, które muszą spaść na ziemie zaraz po wyjęciu z kieszeni, itd.)
- Siekanka... No niestety to też nie dla mnie, po zabawie z FEAR 1. I nie chodzi o to, że to został wykorzystany bardzo dynamiczny etap gry. Chodzi o fizykę walki. W FEAR 1 jedyna "osłoną" przeciw kulom był SlowMo, bo bez niego i bez osłony można było zginąć w 2 sekundy. Demki FEAR 2 na normal i nie musimy martwić się o SlowMo czy o własne zdrowie, bo wrogie kulki odbijają się od naszego tytanowego ciała. W skrócie: możemy zrobić większą rozwałkę stojąc samotnie po środku pomieszczenia i to bez użycia SlowMo niż zrobić to samo w FEAR 1 i to z użyciem SlowMo. Bardziej to przypomina Pankillera niż FEAR, a interesując się FEAR 2 spodziewam się pewnych kontynuacji gatunku, a nie przebranżowienia się z horroru w siekankę z elementami horroru (a i tak na razie nie dużego).
- Mechy - to chyba jakiś element komiczny. W oryginalnym FEAR wprowadzono tylko power armory REVA, które nie były całkiem mechami (zwłaszcza po zniszczeniu widać dlaczego). Dopiero Extraction Point (czyli dodatek, od którego niby Monolith się odcina) wprowadził Tytany, roboty kroczące i widać, że zrobiły one niesamowitą karierę. Prowadzenie mecha, nie jest elementem, który pozytywnie wpływałby na wątek horroru, który powinien jednak dominować. Na Boga, Paxtell raz sobie zażartował w Perseus Mandate i już widać, że klimat horroru zelżał.
Także tak jak napisałem wyżej, na razie się wstrzymam z zakupem... może za pół roku. A już sądziłem, że FEAR 2 skopie tyłek Dead Space'owi. Moim zdaniem nie zanosi się na to, w żadnym calu.
P.S. Czy ktoś może zwrócił uwagę na rozwiązanie krwi za pomocą spritów małej rozdzielczości. Wygląda to cokolwiek nędznie w stosunku nawet do FEAR 1.
Spodziewałem się czegoś lepszego tyle powiem, a dostałem odgrzewanego kotleta nie najwyższych lotów...
Najbardziej nie podoba mi się HUD totalnie zjebany element przez który na pewno nie zakupię gry.
Grafika oczywiście lepsza jest, jednak spodziewałem się dużo, dużo więcej.
Klimatu jakoś osobiście nie poczułem. Generalnie nie chce tego więcej widzieć.
Kurde, chyba aż ściągnę sobie demko pecetkowe, bo grałem na Xbox 360 i wyglądało bardzo fajnie... FEAR 2 zapowiada się na jeden z lepszych FPSów na konsole...
No, ale na konsole...
Mam mieszane uczucia...primo nie wiem czemu momentami co 10 minut zacina się na 3-4 sekundy a potem śmiga na max detalach 60 FPS więc nie kumam mam to samo nie wiem ocb a komp sygnatura
mam nadzieje ze jak wyjdzie pelna wersja i bedzie to samo to wyjdzie jakis patch czy cus bo to troche denerwujące jest
No właśnie - Feeling. Co to ma być, kurteczka! Na boga, karabin w FEAR to był karabin, czuć było, zę pluje ołowiem, że rozsmarowuje wrogów na scianach! Brak wychylania - kolejny WTF, można to przeboleć, bo przeciwnicy są, przynajmniej w demie, połowę głupsi niz w jedynce, a ich siła ognia zmalala chyba pieciokrotnie, bo w FEAR juz dawno leżalbym na podłodze gdy tutaj sobie radosnie biegne i strzelam... ale to psuje resztki klimatu!
Nie powiem, jest cos w tej radosnej rozwałce, bo feeling samego sterowania ( choc brak kolysania sie i rzeczonego balansu broni )sprawia, ze gra sie niby nie najgorzej... ale to mial być fEAR 2! Inteligentna strzelanka, gdzie napotkanie grupy wroga bez przygotowania ani względnej orientacji to pewna śmierć! Gdzie sie wychylało, badało otoczenie, zdejmowało jednego gościa i kombinowało, jak wykiwac zaalarmowana resztę! Gdzie mrygało sie latarka, odstrzeliwałop zwabiony zwiad, a potem wysadzało biegnacych na pomoc kumpli... łeeee...
NO i grafika. Bałem sie kupować dodatki do FEARA bo po graficznej orgii w Crysise czułem, zę mnie odrzucą... a przecież to jest co najwyzej takie samo jak jedynka. A IMHO gorsze. Moze z powodu panoramy ( naprawia to? Bo jak nie, to nigdy tej gry nie kupie, mówicie o AC, ale chyab potem tam tego nie było.... wyszedł patch czy cuś? ;-)), a moze beznadziejnych tekstur? ( te cegły pomalowane chropowatp farba olejna lsniącą w blasku żarówek - poezja! )
Potestowałbym jeszcze raz i może na siłę sie przekonał, bo tak chciałem zagrać w FEAR2... ale te przycinki są niedorzeczne! Crysis śmiga na High, a tu nie wiadomo co doczytuje, panie....
No jak dla mnie to gra jest w stu procentach zajebista... No niby te przycinania ale ujdzie :) Jakby popracowali deczko dłużej nad tą grą to nie miała by sobie równych he :)