Empire: Total War [PC] - Pierwsze wrażenia
tuptam z nogi na nogę w oczekiwaniu i tylko pytanie jest takie jakie to ma wymagania .......
Mam T8100 Intel
8600GT i 4GB ram ale obawiam się ze grafa nie styknie :(
JOY - Bez przesady, ta seria nigdy nie miała zbyt wielkich wymagań... To co masz, powinn być wystarczające.
Gra zapowiada się doskonale, niestety trzeba jeszcze poczekać
już nie moge się doczekac mam nadzieje że pójdzie mi na 8600 GT 256 i Intel core 2 Duo E6300 1,86. chodziasz na minimalnych
ciekawe czy poprawili w końcu inteligencje przeciwników bp w poprzednich częściach była ona do DUUPY
Koleś który pisze "chodziasz" martwi się o AI w grze o_0? Dla ciebie będzie miażdżąca jak Napoleon pod Austerlitz...
Molzey>>>>no co pomyliłem się błąd ortograficzny
sorry ale w po przednich częściach AI nie było jakieś zbyt mądre potrafili np przez pół bitwy w ogóle się nie ruszyć
dobrze ze MULTI będzie obsługiwać STEAM a nie GFW live
Wady : brak :)
I nie dziwię się, sam nie mogę się doczekać na ten tytuł! A tu jeszcze bite trzy miesiące, które myślałem, że wypełni GTA 4 (ale wiadomo kiszka, panowie z R* powinni się od kogoś nauczyć jak się robi gry na blaszaka)
Panie i Panowie, naprawdę trochę mniej patosu w tych tekstach :) - toż to największy portal o grach, a nie niszowy serwis strategiczny, gdzie tekst można by zacząć w stylu szkolnej rozprawki: cytatem i retrospekcją ;).
OBAWY:
* brak.
Wydawało mi się, że fani najbardziej obawiają się tego, że bitwy morskie widowiskowością wygrają z realizmem w serii pozostanie coraz mniej "strategii w strategii".
Ja mam obawy
O AI na polu bitwy na przykład które, w medieavalu 2 nie było zachwycające
O dyplomację, żeby wreszcie była bardziej rozbudowana
i pełniła istotniejszą role niż dotychczas
No i o wymagania,
chciałbym zobaczyć te 10 tys jednostek naraz na jednym polu bitwy oj chciałbym,
już sie doczekać nie mogę
Ale czy będzie w grze wśród frakcji grywalnych nasz piękny słowiański kraj to znowu nie napisali :<
"Mieliśmy niepowtarzalną okazję obejrzeć krótką prezentację przedstawiającą najnowsze dzieło Creative Assembly – Empire: Total War i porozmawiać z jej twórcami."
I oczywiście zabrakło wam czasu lub inwencji na zadanie jednego prostego pytania.
Czy Polska będzie nacja grywalną.
Brawo.
już się doczekać nie mogę xD... a co do Polski, to był gdzieś wywiad z producentem (chyba), który mówi że najprawdopodobniej będzie ta nacja w tej wyśmienitej grze :D
Polska (czy raczej Rzeczpospolita) będzie jako jeden z grywalnych krajów początkowych.
Jakbyś uważnie czytał wywiady i oglądał filmiki to znalazłbyś dowody na grywalną Rzeczpospolitą.
Poza tym świadczy o tym fakt wydania specjalnej polskiej okładki przez SEGA.
jaaj już nie mogę się doczekać - to jest jedna z tych niewielu gier na które czekam
Taaa... juz widzę jak ta gra jest "chistoryczna". Każdy żołnierz ma inaczej wyglądający mundur. Jeden ma czerwone spodnie a inny czarne! To jest po prostu żałosne! W XVIII wieku takie coś było nie do pomyślenia. Następna historyczność CA to czarne mundur dla Prusaków(mieli białe). Aby jednostki mogły strzelać z nałożonymi bagnetami trzeba odkryć określoną technologie. Oczywiście należy pamiętać, że podstawowa piechota dla państw europejskich będzie się różniła tylko kolorem uwzględnionym dla danej nacji. We wcześniejszych zapowiedziach mogliśmy przeczytać o minach stawianych przez piechotę! Wszystkie dotychczas ujawnione jednostki mają całkowicie niehistoryczne umundurowanie. Najczęściej jest to bezsensowny zlepek paru mundurów, więc w grze uświadczymy lekką piechotę z czapkami grenadierów, butami ciężkiej kawalerii i kolorowymi spodniami! Jak tak ma wyglądać gra historyczna to ja gratuluję panom z CA i tym historykom, których rzekomo zatrudnili do pracy. Gratuluje także autorowi powyższego tekstu, który najwidoczniej nie ma bladego pojęcia ta temat gry, która opisuje jednak ten "+" za historyczność mówi samo za siebie. Jeszcze raz gratulacje i oby tak dalej!
obawy: brak. no tego chyba jeszcze nie bylo! :)
Krasny89 ->
A gdzie ty masz napisane w plusach o historycznych jednostkach? :)
I co dziwnego jest w odkrywaniu technologii o strzelaniu z bagnetami? Pierwsze bagnety były wkładane w lufę.
Co do podstawowych przekolorowanych jednostek to akurat jestem za tym(komp ma mniej różnych modeli do wyświetlenia), w Medievalu jest dokładnie to samo, chociaż mogli wybrać jakieś bardziej powszechne mundury a nie angielskie.
Sorki, że post pod postem, ale nie mogę edytować.
No nic tylko czekać, Polska będzie grywalną nacją jak ktoś chce znaleźć taką informację to ją znajdzie.
Mam tylko obawy co do wydania gry w Polsce. Mam nadzieję że wydanie będzie zawierało wersję angielską, jeżeli nie to niestety znowu będę zmuszony do kupna za granicą zamiast dać zarobić polskiemu dystrybutorowi, ale sorry spolszczeń już nie łykam:-/
PS Co do "historyczności" seria TW nigdy nie była historyczna w sensie dokładnego odzwierciedlenia historii. Należy patrzeć na realia gier TW raczej jako na alternatywną wizję. Ostatecznie nigdy Polskie wojska nie podbiły Jerozolimy, a w mojej grze w Medievalu im się to udało, więc z historią ma to niewiele wspólnego:-)
W "nadziejach" mamy napisane "realistycznie oddane jednostki”, więc mundury z tego okresu powinny być dobrze odwzorowane. Drogi kolego nie zapomnij, że w XVIII bagnety bez problemu mocowano do broni bez potrzeby wkładania ich do lufy. Mimo wszystko bagnet szpuntowy(wkładany do lufy) był jeszcze w użyciu w I połowie XVIII wieku, więc faktycznie taka technologia jest do przyjęcia. Nie zmienia to jednak faktu, iż jednostki są odwzorowane w sposób całkowicie ahistoryczny.
"Realistycznie", nie jest synonimem "historycznie", :) więc jeśli chodzi o wygląd gry to jest na bardzo wysokim poziomie.
akurat w total war nigdy nie było realistycznego odwzorowania jednostek - cały zwierzyniec z np. rome się nadaje bardziej do bitwy o śródziemie, prawidłowo odwzorowanych mundurów też nie było- a szkoda
jedno co mnie w zapowiedzi cieszy bardzo :
ważnym elementem interfejsu będzie róża wiatrów. Obserwując kierunek wiatru, będziemy w stanie np. dogonić uciekającego rywala bądź samemu nie dać się złapać.
IMO byłaby to straszna porażka creative assembly gdyby ŻAGLOWCE poruszałyby się jak łodzie z napędem spalinowym.
Gra na pewno bedzie kiszkowata, tak jak kazda z serii Total War. Zawsze tak bylo, dopiero poprawianie gry modami dawalo jej kopa.
voitek123 -> Chcesz powiedzieć, że realistycznie oddane jednostki nie muszą mieć prawidłowo (zgodnie z historią) odwzorowanych mundurów?
szarzasty
prawidłowo odwzorowanych mundurów też nie było- a szkoda
prawidłowo odwzorowanego czego? W Średniowieczu czy Antyku? Coś takiego jak mundury zaczęło się pojawiać dopiero w XVI w.! (no, chyba, żeby uznać za mundur np kity jednego koloru na szłomach katafraktów bizantyńskich)
Nroht--> No nie muszą, tak jak realistycznie wyglądające drzewo nie musi mieć dokładnego odpowiednika w przyrodzie:-)
łapiesz za słówka-zasugerowałem się wcześniejszymi wypowiedziami - powinno tam być "strojów" czy coś w tym stylu - co i tak nie zmienia faktu że w poprzednich częściach nie było wiernie odwzorowanych mundurów :P
Piotr44 -> generalnie masz rację, ale jak chcesz pokazać realistyczne drzewo z XVIII w. to nie może to być dąb z igłami i czerwoną korą.
A ja powiem, że generalnie przesadzacie i wymagacie ch** wie czego, czepianie się takich szczegółów jak bagnet w lufie, pod lufą czy też na dupie ma się raczej nijak do samej mechaniki gry. Co mnie obchodzi jakiego koloru mają mundury, czy też uniformy. Grunt by jednostki były dobrze odwzorowane i dobrze uchwycone w motion capture.
Gra ma sprawiać frajdę, a jeśli ktokolwiek doszukuje się w jakiejkolwiek grze nie wiadomo jakich realiów historycznych to jest wg. mnie bałwanem, fakt, faktem, że seria TW oraz jej autorzy starają się mniej-więcej ODWZOROWAĆ realia historyczne(nie powielać ich w 100%) i tak jest plusem. Ja czekam na Empires z niecierpliwością.
Mundurów zgodnych z ówczesnymi realiami nie ma z prostego powodu - kasa :) Tak jak bovva, tak pewnie 99% grających w E:TW ma w dupie kolory mundurów. Nie ma żadnego powodu żeby wydawać kupe kasy i tracić mnóstwo czasu na wierne historycznie umundurowanie jednostek bo zauważy to 1% graczy, a zweryfikować będzie w stanie 0,0000001% :)
Na takie fanaberie pozwolić mogą sobie tylko maniacy robiący jakieś niszowe gierki. I wtedy wszystko w grze jest do dupy, ale mundury są OK ;)
O mundury, czapki, spodnie, buty, wygląd broni i inne pierdułki zadbają modderzy.
Total War był genialny (a raczej jest bo jeszcze go nie ukończyłem, niestety mam marny dostęp do kompa :/).
Gre pewnie zakupie, ale długo po premierze, pierw musze jednak zadbać o nowy sprzęt bo widać graficznie jest spory postęp względem TW, a i te wszystkie "kulki" latające w powietrzu zgodnie z prawami fizyki byłyby w stanie zniszczyć mój marny procesor doszczętnie :P
Jeżeli nie poprawili SI od czasu Medievala II, to znów ędzie trzeba czekać na mody Ale to nie jest poważny problem ponieważ seria wymiata.
Cieszę się że tak dobrze oceniają tą grę.Czekam na nią z niecierpliwością.
Choć nie grałem z poprzednie części wygląda smakowicie.Wydaje mi się że to będzie znakomita alternatywa dla EUROPA UNIVERSALIS 3 od którego nie mogę się oderwać.
Szczególnie że mam Unlimited Patch
gra super bedzie :D kupie ja na 100 i bede w ferie co grac :)) mam nadzieje ze niebedzie zadnych obaw :D tylko same pozytywne :)
Gierka zgodnie z zapowiedzią wydaje się być najlepszą , tylko mam nadzieje że statki nie będą się poruszać ... ślimaczym tempem! Ale najbardziej ekscytuje mnie to że można pokierować krajem z innego kontynentu , nie tylko z europy jak było w poprzednich częściach (z wyjątkiem shoguna)!
wygląda na fajną :>