ArmA 2: Armed Assault 2 [PC]
Zgadzam sie - jak nie bedzie interakcji w budynkach to lipa.
Wogole gra wyglada jak odgrzany kotlet - smierdzi strasznie zerznieciem z operation flashpoint...
Do tego denna fizyka postaci :/ koles niesiony na barkach jak figura woskowa :/
Koleś niesiony na barkach to tutaj akurat rewolucja i rewelacja ale reszta oprócz kilka jakiś dodatków tak samo słaba jak przy pierwszej Armie. Nie wiem jakich animatorów oni zatrudniają ale animacje postaci po zadanych obrażeniach, wybuchy pojazdów itd. są na poziomie gier z 98 roku. Tragedia. Znowu dostaniemy symulator żołnierza który ma autyzm a rozgrywka będzie przypominać wojnę downów.
Jak nic, pokładam większe nadzieje w OPF 2.
Już od kilku miesięcy się mówi, aby kręcenie trailerów do ArmA 2 zlecić fanom, którzy wyciskają z produkcji BiSu wszystkie soki tworząc filmowe arcydzieła jak np. Black Hawk Down http://www.youtube.com/watch?v=9AmkpkIBnGA
No ale BiS wie lepiej i zleca najważniejsze aspekty marketingowe 505 Games i wychodzą takie buble. Ten zwiastun wręcz kzrywdzi sequel, który zapowiada się o klase lepiej od poprzednika. Sorry, ale ja jestem w stanie w ciagu 3 dni zrobic lepszy filmik bo nie sztuką jest opanowac skrypt Kamery, trzeba jeszcze umieć to ładnie skomponować:| Sam jestem wkurzony bo ArmA to moja ulubiona gra i nowości w dwójeczce prezentują sie rewelacyjnie (medyk, system konwersacji, sygnały ręczne itd.). Ale trzeba umieć to pokazac, a nie machać scenkami co sekundę.
McClanesHungOver2---->ArmA nigdy nie miała symulowac walk CQB w budynkach. Silnik gry jest niestety pod tym względem dosyć ograniczony.
eJay >>>Skoro będą oddziały specjalne i teren zurbanizowany to co szkodzi trochę podłubać w kodzie gry i przystosować engine równiez do pomieszczeń. Przeciez oni od tego sa jakby nie patrzył i jakby nie patrzył to to jest sequel.Cóz... zobaczymy jak wyjdzie.
...a ten filmik z twojego linku przekozacki.
"Silnik gry jest niestety pod tym względem dosyć ograniczony."
To dlaczego w trzeciej części wciąż męczą ten sam stary jak świat engine z jedynki. To co robiło gigantyczne wręcz wrażenie w 2001 r. (wtedy grafa mnie po prostu zabijała) nie przystoi tylko na retuszowanie w połowie 2009. Sorry, ale byłem jednym z największych fanów OF, przy którym spędziłem z 2 lata i nie podoba mi się jak dalej się seria rozwija (czy aby na pewno rozwija to dobre słowo?). Grafika w Arma 2 wygląda wręcz foto-realistycznie na zdjęciach, jak w każdej poprzedniej odsłonie, gorzej jednak gdy "puści" się ją w ruch. W ArmA 1 mnie zawiodła pod wieloma względami (najbardziej to kompromitujące bugi), a ArmA 2 wygląda niemal identycznie. Wiem, że grafa i fizyka nie była i nie jest najważniejsza w "symulatorach", ale oglądanie walk plastikowych manekinów, czy pojazdów i budynków zbudowanych z kartonu razi mnie na kilometr. Albo będą jakieś istotne usprawnienia, albo OF2 zmiecie ArmA 2 z powierzchni ziemi... Co by nie mówić ArmA 2 i tak kupię, bo kocham tego typu gry, a konkurencji praktycznie brak (CoD-y i mu podobne mogą się tu schować).
scorpinor--->Wbrew pozorom ten silnik ma akurat spore możliwosci m.in jest ciągle udoskonalany pod względem efektów, tworzy bardzo realistyczne krajobrazy (zobacz sobie screeny w wysokiej rozdzielczosci) i dobre tekstury + HDR. Na pisanie nowego silnika zwyczajnie nie ma czasu, bo ten sprawdza się imho bardzo dobrze jak na to czym ArmA jest i ArmA 2 ma być. Inny silnik zabiłby połowę "ficzerów" tj. free roaming, modowalnośc, pisanie misji itd. Wygląd i animacja postaci wg mnie jest bardzo realistyczny (w końcu to motion capture). Warto wspomnieć, że spory nacisk w ArmA 2 zostanie połozony na zachowanie AI. Obsługa wielu rdzeni procesora z pewnością wycisnie ze sztucznej iteligencji wszystkie soki. Ale żeby nie było, że tylko chwalę - fizyka gry jest delikatnie mówiąc "zła", ale w sferze gameplaya, tego co stosuje podczas walki zupełnie mi nie przeszkadza (no dobra czasami jak czołg wywroci sie do gory nogami:P).
OF 2 to osobna historia, Codemasters tak naprawde nie dalo jeszcze zadnych obszerniejszych materiałów in-game oprocz 30 sekundowego filmika z gameplaya, ktory prezentowal sie słabo.
Że możliwości ma to ja wiem, ale liczyłem na jakieś większe zmiany, a nie lekkie usprawnianie bądź co bądź truposza. Możliwe, że tony modów sytuację poprawiły w ArmA teraz, ale ja po jej zakupie w chwili premiery i ściąganiu patchy i modów przez pół roku cały czas czułem się, jakbym miał nie dorobioną wersję gry i sobie dalej odpuściłem (z OF chciało mi się walczyć znacznie dłużej; sama za to możliwość modowania uważałem w serii za najważniejszą zaletę). Nawet kosmicznych rozmiarów tekstury nic tu nie zmienią, kiedy szkielet na którym bazuje silnik gry jest przedpotopowy.
Po licznych filmikach z gameplaya w ArmA 2 nie widzę żadnych różnic, a przynajmniej nic czego by się nie dało od ręki załatwić modami w pierwszej Armie (nowe pojazdy, ruchy, jednostki, wyspa). Montion capture za cho... dalej nie widać, w kwestii AI też nic nowego nie zobaczyłem, choć akurat to trzeba juz zobaczyć w praktyce (a trzeba przyznać, że jest co poprawiać, oj jest).
O OF2 trudno coś powiedzieć fakt, ale gniota na pewno nie wypuszczą, a całkowicie nowe podejście do serii może okazać się tym czego właśnie potrzeba. Byle nie był to tylko mocny zwrot w stronę uproszczenia i spopularyzowania rozgrywki, bo tego bym nie zdzierżył, tak samo jak składających się w harmonijkę zniszczonych pojazdów i budynków w ArmA II :P
Zgadzam się generalnie ze scorpinorem.
Wg mnie jedynym krokiem naprzód w ArmA w stosunku do OFP FFUR 2007 SLX była grafika i w końcu grywalne multi (które jest podstawową zaletą ArmA). Reszta to albo stagnacja, albo regres. Pomijając, iż jako produkt była gotowa, dopiero 1,5 roku po premierze. Żenua.
Moim zdaniem, żeby Bohemia mogła wydać coś, co nazwie ArmA 2, bez utarty u mnie reszty szacunku powinna:
- zaimplementować silnik fizyki, bo to IMHO największa wada serii, fizyka de facto nie istnieje,
- efekty i zachowanie się broni, sry, ale w Stalkerze, było to dużo bardziej realistyczne niż w ArmA,
- w końcu profesjonalnie nagrać dźwięk na litość boską,
- umieścić w rozgrywce większą liczbę pojazdów, dostatecznie je różnicując (a nie zmieniając tylko model 3D i teksturę),
- zmienić model lotu, ten w ArmA jest tragiczny, kompletnie alogiczny. Jeśli miałby mieć poziom EECH proszę bardzo, często latam w tej grze i tam modelowi lotu oraz awionice naprawdę można niewiele zarzucić. Ale jeśli nie, to czemu nie wrócą do tego z OFP? Był prosty, ale i intuicyjny, i nie przeszkadzał w grze,
- zoptymalizować kod, szczególnie pod kątem multi, te obecne lagi są czasami dobijające,
- ulepszenia, o których wspomniał eJay, jasne jeśli tylko będą, ale jako detale/smaczki a nie podstawa do wydawania kolejnej części z "2" w tytule,
A teraz na koniec, jeśli gra zaraz po trafieniu na półki nie będzie potrzebowała 1,5 Gb krytycznych poprawek, to już to będzie cholerny sukces.
A 'propos OFP2, to nic z tego nie będzie. Code pieprzy jak wszyscy, a i tak wyda casualowe gówno na wszystkie platformy łącznie z Wii, Nintendo DS i PSP :P
Ogólnie zgadzam się z przedmówcami scorpinorem i prosiackiem co do tego, że przede wszystkim powinni poprawić fizykę, a nie dopracowywać tekstury, shadery, etc. które dobrze będą wyglądać tylko w Combat Photography :P.
spoiler start
No cóż, widocznie muszą coś zostawić niedopracowanego, żeby ArmA 2 była w tyle za VBS3, ale jednocześnie odświeżyłaby nieco grafikę VBS :>.
spoiler stop
Co do tego co BIS powinien zaimplementować do ArmA 2, żeby zadowolić prosiacka, to parę rzeczy powinno być na bank. Przynajmniej nimi się szczycą ;).
- w końcu profesjonalnie nagrać dźwięk na litość boską,
Podobno rozbudowują "silnik dźwiękowy", czy jak to tam nazwać. Może samych dźwięków nie nagrają idealnych, ale akurat modów dźwiękowych jest w ArmA pod dostatkiem. Już teraz prezentują się świetnie, a jak twórcy dostaną większe pole do popisu, to już w ogóle będą wymiatać ;).
- umieścić w rozgrywce większą liczbę pojazdów, dostatecznie je różnicując (a nie zmieniając tylko model 3D i teksturę),
Już teraz wiadomo, że zróżnicowanie pojazdów będzie o wiele większe niż w ArmA, w której większość pojazdów zaczerpnięto z OFP. W ArmA 2 ma ich być więcej i o wiele lepiej dopasowane do strony konfliktu. Czy pojazdy po przeciwnych stronach barykady będą się od siebie różniły tylko wyglądem? Tego niestety jeszcze nie wiadomo.
- zoptymalizować kod, szczególnie pod kątem multi, te obecne lagi są czasami dobijające,
Dawno temu pisali, że nad tym pracują i może nawet ukaże się patch do ArmA niwelujący lagi na serwerach.
Do tego dodać poprawione AI, o wiele ciekawsze klimaty głównej kampanii, możliwość łatwego przenoszenia addonów z ArmA i powinniśmy dostać produkt bardzo dobry i obowiązkową pozycję dla fanów poprzednich części :).
spoiler start
Szkoda, że nadal nie będzie to produkt bliski ideału :P.
spoiler stop
Mateck --->
Podobno ArmA2, to ostatni produkt Bohemii przeznaczony dla szerokiego kręgu odbiorców i teraz zajmą się rozbudową VBS. Mam naprawdę nadzieję, że skończą z przytupem, bo to jedyny tego typu program na rynku.
Co do modów dźwiękowych to są, niektóre rzeczywiście bardzo udane, ale jeszcze dochodzi problem kompatybilności w sieci.. :/
Co do reszty, zobaczymy :>
Reasumując, trzeba podrzuć link naszych postulatów Bohemii :P
Co do modów dźwiękowych to są, niektóre rzeczywiście bardzo udane, ale jeszcze dochodzi problem kompatybilności w sieci.. :/
Ja od wieków używam modów dźwiękowych, większość była podpisana i nigdy nie miałem z nimi problemów czy to na publikach czy na prywatnym serwerze wątku ArmA.
Dla zainteresowanych. Wydany został rozszerzony trailer (4.5 min) w wersji HD - http://www.arma2.pl/download/Filmy/ARMA2_InGame_HD_Video.rar