Kieszonkowy przewodnik po Warhammer Online
Świetny artykuł! Właśnie tego mi było trzeba - WARem do czasu open bety za bardzie się nie interesowałem i nie wszystko co się tam działo do końca pojmowałem, a teraz mam jasny obraz sytuacji i jak mi się wydaje wiem wsztstko, co powinienem na starcie wiedzieć o grze... ;)
Fakt artykuł dobry - pomimo ze sam gram w beta dziś spojrzę na nią inaczej :) i pobawię się rzeczami którymi się nie bawiłem i tez nie widziałem ich jako większej całości.
Pozdrawiam
"Poza 40 poziomami normalnego doświadczenia można zdobyć 60 poziomów doświadczenia wojennego (Renown)."
Bylem przekonany , ze jest 80 poziomow Renown.
Telmah ---> tak, masz rację, zaraz to poprawię, jak o tym pisałem to miałem w głowie to co było wcześniej, a zostalo to zmienione. Dzięki za uwagę.
Longwinter --> Mozesz napisac jakie postacie wylevelowales na 40 rank i jak Ci sie nimi gralo na wysokich poziomach?
Sam jeszcze nie jestem pewien kim zagrac w retailu, a to co widzialem w open becie to troche malo jednak.
Artykul bardzo fajny - coraz bardziej sie nakrecam na WARa :)
Świetny tekst, niewątpliwie zachęca do spróbowania gry. Ahh zeby jeszcze miec nowego kompa.
Bajt --->
Mogę ci wkleić to co nie zmieściło się w opublikowanym tekście ale uwaga bo to niepoprawiony brudnopis :)
Zanim rozpoczniesz tworzenie postaci musisz zdecydować jaki styl grania odpowiada ci najbardziej. Nie wybieraj klasy postaci ani jej rasy po ładnym brzmieniu nazwy, ciekawym obrazku czy twoich wyobrażeniach o tym co mogła by robić w grze.
Sterowane przez graczy postacie w WAR dzielą się na cztery główne archetypy i odpowiadające im style rozgrywki i funkcje w drużynie. Wybierając konkretny archetyp, nie będziemy mieli możliwości zmienić w przyszłości naszego sposobu zabawy. To ważna decyzja jaką musimy odjąć już na samym początku gry.
Archetypy nie są w WAR zarysowane bardzo mocno i każdy z nich posiada również cząstkowe umiejętności pozostałych, jakkolwiek główna rola danego archetypu pozostaje mocno zaznaczona.
Tank - Tarcza
" Jestem Tankiem, mam wielki miecz, ale to tylko na postrach bo mam używać głównie tarczy."
Tank to w dowolnym tłumaczeniu to człowiek tarcza. Wielki i umięśniony, zakuty we wspaniałą zbroję płytową tank wcale nie jest typem zabójcy. Podstawowym zadaniem tanka to zbieranie ciosów jakie zadają przeciwnicy, zarówno w rozgrywce PvE (gracze przeciwko potworom) jak i w RvR (gracze przeciwko sobie). Funkcją Tanka jest ściągnięcie na siebie uwagi jak największej ilości przeciwników, odwrócenie uwagi od innych członków drużyny, przeżycie zadawanych ciosów, zmuszenie przeciwników aby zadawali właśnie jemu ciosy a nie innym członkom drużyny.
Tank nie zadaje samodzielnie obrażeń. Tank jest w stanie samodzielnie zabić przeciwnika ale nie jest klasą która ma zadawać obrażenia. Podstawowym błędem jaki popełniają gracze grający tankami jest zapominanie o swojej funkcji obronnej i skupianie się na zadawaniu obrażeń. Tank idealny to postać która ma na maksimum rozwinięte opancerzenie i odporności na obrażenia, oraz rozwinięte zadawanie obrażeń tylko w takim stopniu aby być w stanie odwrócić uwagę przeciwnika od swoich towarzyszy którzy specjalizują się w zadawaniu obrażeń.
Podstawową umiejętnością tanka jest tak zwany Taunt, czyli skupianie uwagi przeciwników na sobie. Taunt nie działa w walce RvR ale jest niezbędny w walce PvE. W uproszczeniu gdy nasz towarzysz mag zaatakuje potwora zadając mu duże obrażenia, potwór zwraca swoją uwagę na niego i atakuje maga.
Wtedy wkracza Tank ze swoim Tauntem i skupia uwagę na sobie aby mag mógł ponownie zaatakować. Taunty maja postać umiejętności używanych podczas walki lub działają automatycznie gdy Tank atakuje przeciwnika.
Tank zawsze stoi na pierwszej linni. Nie wolno mu uciekać, musi trzymać pozycję licząc na wsparcie postaci które go leczą i utrzymują przy życiu.
Grając samodzielnie bez grupy, Tank zachowuje się jak normalny wojownik. Walka w jego wypadku trwa długo gdyż zadaje małe obrażenia ale wytrzymałość i odporność pozwalają mu wytrzymywać nawet dłuższe pojedynki.
Postacie które są Tankami w WAR to po stronie Order Ironbreaker (Dwarfs) i Swordmaster (High Elves) oraz po stronie Destruction Chosen (Chaos) i Black Ork (Greenskeens).
Healer - Lekarz
"Niech was nie zmyli mój wygląd, nie jestem wojownikiem jestem lekarzem"
Healer to po prostu lekarz. Jego podstawową funkcją jest leczenie podczas walki towarzyszy i siebie samego. Dodatkowym zadaniem jest wzmacnianie odporności i ulepszanie parametrów postaci znajdujących się w grupie z Healerem. Nic nie wzbudza takiej złości współtowarzyszy jak Healer który szarżuje na przeciwników w pierwszym szeregu. Zadaniem healera jest całkowite unikanie walki, poprzez ucieczkę, wycofywanie się i uniki. Nie walcz tylko uciekaj i lecz, twoi towarzysze muszą cię obronić sami, jesteś w końcu najcenniejszym nabytkiem grupy.
WAR tym różni się od większości gier MMO że healerzy są zmuszeni czasami do walki aby wzmocnić siłę swojego leczenia. I tylko wtedy walczysz lecz zawsze musisz mieć odpowiedni zapas energii aby wyleczyć siebie i towarzyszy. Dlatego jeżeli posiadasz umiejętności ofensywne (ataku) stosujesz je tylko gdy jest taka potrzeba. Nie udajesz maga i nie rzucasz czarów na przeciwników podczas walki grupowej.
Jest taki jeden osiłek którego zawsze musisz mieć na oku. To Tank. Życie tej bezrozumnej kupy mięśni i stali zależy w całości od ciebie. Leczysz go cały czas myśląc o tym co będzie za chwilę i czy za chwilę również będziesz go w stanie doprowadzić do stanu używalności - kontrolujesz swoje zużycie energii potrzebnej na leczenie. Również twoi pozostali towarzysze muszą być pod kontrolą. Magowie, ławy cel dla przeciwników z generowanym przez nich wielkim aggro (duże obrażenia zadawane potworom przyciągają ich uwagę) i inne postacie zadające obrażenia a mające mały poziom zdrowia muszą być pod stałą kontrolą i twoim zadaniem jest utrzymać ich przy życiu.
Kolejność leczenia w drużynie to po pierwsze MT (main tank - główny cel ataków przeciwników), a potem kolejno pozostali Healerzy (jeżeli nie jesteś sam) i pozostali członkowie drużyny.
Healer jest jedynym archetypem postaci który może i ma uciekać z pola walki. Jeżeli widzisz że twoi towarzysze pomimo twoich wysiłków zginęli, a twój ulubiony Tank zaczyna robić bokami, odwracasz się i żwawym sprintem biegniesz prosto przed siebie tak długo aż przestaniesz słyszeć krzyki goniących cię przeciwników. Robisz to po to aby spełnić kolejne ważne zadanie Healera czyli powrót na pole walki i wskrzeszenie poległych towarzyszy.
Przed walką musisz pamiętać aby użyć swoich umiejętności polepszających parametry twoich towarzyszy.
W solowej walce PvE (gdy nie jesteś w grupie) walczysz jak wojownik lub mag, walka może być długa gdyż nie zadajesz dużych obrażeń, ale nie przejmujesz się tym gdyż możesz się samodzielnie leczyć.
Postacie które są Healerami w WAR to po stronie Order Rune Priest (Dwarfes), Warrior Priest (Empire) i Archmage (High Elves) a po stronie Destruction to Disciple of Khaine (Dark Elves), Zealot (Chaos) i Shaman (Greenskins).
Melee DPS - Miecz
"Jestem jak miecz, silny i zwinny ... jestem Melee DPS"
Melee DPS to archetyp postaci wyspecjalizowany w zadawaniu obrażeń przeciwnikom w bezpośrednim starciu albo z niewielkiej odległości.
Jestem zabójcą, barbarzyńcą, rabuję i pale wsie, to mną straszą matki swoje dzieci. Gdy tank leży na ziemi przygnieciony tłumem atakujących go potworów ja podkradam się i podrzynam im gardła.
Biegnę w pierwszym szeregu, zaraz za Tankiem z wyciągniętym mieczem lub toporem i szukam celów dla swojego ostrza. To ja gonię po polu walki Healerów którym wydaje się że są Wojownikami, to ja bronię słabszych członków swojej drużyny przed zabłąkanymi przeciwnikami, pomagam Tankowi gdy pasek jego życia spada w okolice zera. Mam oczy do koła głowy i jestem w stałym ruchu. To nic że oni uciekają, potrafię ich powstrzymać i spowolnić ich swoimi umiejętnościami, by dopaść i zatopić w nich swoje ostrza.
To co powinien powtarzać sobie w myślach gracz grający Melee DPS to mantra "Nie jestem Tankiem, nie jestem nieśmiertelny, Healer wyleczy mnie w ostatniej kolejność, muszę ich najpierw złapać aby ich zabić ..."
Podstawową słabością Melee DPS to brak mocnych ataków na odległość, wyrównuje do duży damage w bezpośrednim zwarciu. Co prawda MDPS nie ma wystarczającego opancerzenia i odporności aby być Tankiem ale przy konieczności takiego postępowania i dobrej pracy Healerów jest to możliwe.
Granie samodzielne przy pomocy postaci Melee DPS jest stosunkowo łatwe dzięki wysokim obrażeniom jakie zadajemy przeciwnikom.
Biorąc pod uwagę całokształt mechaniki gry, archetyp Melee DPS jest chyba najtrudniejszym do grania typem postaci, rekompensuje to duża mobilność i wszechstronność.
Archetyp ten ma być wsparciem dla reszty drużyny elastycznie zmieniając swoje role w zalezności od zaistniałej sytuacji.
Postacie które są Melee DPS w WAR to po stronie Order Witch Hunter (Empire) i White Lion (High Elves) a po stronie Destruction to Maruder (Chaos) i Witch Elf (Dark Elves).
Ranged DPS - Artyleria
" Tak sobie stoję i czekam aż mi się atomówka naładuje. "
Ranged DPS to te postacie które zadają magiczne jak i fizyczne ciosy z większej odległości. Zaliczymy więc do tej grupy zarówno magów jak i łuczników.
Tak sobie stoję i czekam, oni się tam miotają w wirze walki a ja czekam aż moje czary osiągną pełną moc. A jak już przywalę to wszyscy to zobaczą. Jestem małym filigranowym magiem i nie w moim typie machanie mieczem czy ciężkie zbroje.
Ranged DPS potrafią zadawać obrażenia zarówno pojedynczym przeciwnikom jak i całym ich grupom. Są jak artyleria stoją z dala i strzelają. Dwaj najwięksi wrogowie RDPS to odległość i aggro. Jeżeli przeciwnik walczący wręcz zbliży się na małą odległość staja się bezradni. Potrafią oni zadać duże obrażenia ale potrzebują na to czasu, ciosy zadawane przez przeciwników przerywają ich skupienie lub wytrącają im strzałę z łuku a wątła zbroja nie pozwala wytrzymać dłuższej walki na bliską odległość. Aggro (zwracanie uwagi potworów) niestety również staje się kłopotem bo gdy uderzamy silnie niż inni generujemy większe aggro i aby nie ginąć musimy zdać się na umiejętności naszego Tanka albo używać umiejętności zmniejszających zainteresowanie potworów naszą osobą.
Ranged DPS ma jedyną i ściśle zdefiniowana rolę w drużynie. Gdy reszta naszych chłopców zajmie uwagę przeciwników musimy z odległości, najlepiej pozostając jak najdłużej niewidoczni dla przeciwnika, wyrzucić z siebie jak wielkie działo wszytko co mamy a co rani przeciwników. Potem jak najszybciej zregenerować sie i znowu salwa i tak do końca modląc się że nikt na nie zauważy.
Jedyna rzecz jaka nas interesuje to maksymalizacja obrażeń zadawanych przeciwnikom i utrzymanie dystansu.
Solowanie za pomocą Ranged DPS nie stanowi specjalnego problemu, musimy tylko unikać sytuacji gdy atakuje nas większą ilość przeciwników jednocześnie. Wybieramy z daleka jednego po drugim i wykańczamy, najlepiej zanim ten zdąży do nas podbiec.
Postacie które są Ranged DPS w WAR to po stronie Order Engineer (Dwarfes), Bright Wizard (Empire) i Shadow Warrior (High Elves) a po stronie Destruction to Squig Herder (Greenskeens), Magus (Chaos) i Sorceress (Dark Elves).
Balans Archetypów
Żadna prawdziwa walka ani PvE ani PvP nie ma sensu bez prawidłowego balansu archetypów i bez zrozumienia swojej roli w drużynie. Każdy archetyp jest potrzebny każdy ma swoje dobre i słabe strony, tylko współpraca daje sukces. Każdy archetyp daje możliwość ciekawej rozgrywki i czyni cię przydatnym dla twojej frakcji.
Optymalny skład drużyny to Tank, jeden lub dwóch Healerów i reszta to postacie DPS. Jeżeli walczymy w większej bitwie powielamy ten schemat wielokrotnie.
Najistotniejsza postacią w grupie wydaje sie archetyp Healera, ale i bez odpowiedniej Tarczy i możliwości zadawania odpowiednio dużych obrażeń nie będzie łatwo nam wiele zwojować.
A więc jeszcze raz
Tank - stoi z przodu, jest tarczą zbierającą ciosy i zwracającą uwagę przeciwników.
Melee DPS - są kolejni, w ruchu, szukają celu i neutralizują go, bronią Ranged DPS i Healerów
Ranged DPS - stoją w oddali i zadają obrażenia przeciwnikom których wskazuje swoim atakiem Tank
Healer - stoją na końcu i kontrolują sytuację lecząc potrzebujących.
To są podstawowe założenia walki. Nabierając doświadczania nauczycie się grając i od swoich towarzyszy bardziej zaawansowanych technik jak np.:
Crowd Control - czyli kontroli poruszania sie i używania umiejętności przez waszych przeciwników. Chodzi tu o spowalnianie, zatrzymywanie, uciszanie czarów, blokowanie leczenia i inne.
Zdejmowania Aggro - gdy Tank jest zagrożony np. Melee DPS przejmuje na chwilę ataki potworów aby Healer miał czas uleczyć Tanka
AOE EXP - zdobywanie punktów doświadczania poprzez masowe zabijanie słabych potworów czarami obszarowymi. Do tego zastosowania tworzymy grupę z samych Ranged DPS i Healerów, bez Tanka i bez postaci atakujących tylko pojedyncze obiekty. Zakładamy że wszyscy przeciwnicy zginą zanim zaczną nas poważnie atakować.
Oraz innych sposobów rozgrywki gdzie czasami wasze archetypy będą spełniały inne niż pierwotne funkcje. Nauczycie się również używać waszych pozostałych z pozoru nieistotnych umiejętności.
respect, troche pracy to musialo kosztowac:)
Grałem dość intensywnie w EQII, WOWa, LOTRO i AOC i myslałem że mam już dość tej zabawy ale po przeczytaniu artykułu spróbuję WARa ma sporo ciekawych i nowatorskich zarazem rozwiązan, ciekawe jak się sprawdzą.
Ochotę na ten tytuł mi robicie i to straszną - a ja mam niby jeszcze do pracy chodzić i pracę magisterską pisać.
Kawał dobrej roboty, wszystko opisane tak, że nawet człowiek świeży w temacie MMO rozumie o co chodzi - ładnie i na spokojnie wytłumaczone. Gratulacje :)
Komentarza nie wymaga. Tylko gratulacje za swietny artykul. Pierwsza klasa.
Super artykuł, bardzo długo zastanawiałem się nad zakupem WARa, teraz chyba nie można nie kupić. Zawsze chciało się pograć w jakieś MMO, ale w końcu najlepiej zacząć na początku istnienia gry :)
Hm... Czy tylko mi ta gra wydaje się być (a raczej wydaje się, że będzie) inna niż MMO już istniejące? Jakoś to wszystko brzmi ciekawiej niż WoW, czy GW. Te PQ i RvR brzmią naprawdę smakowicie. Czekam z niecierpliwością na pierwsze recenzje. I kto wie - czyżby w końcu pojawił się MMO dla mnie? Oo
I dziękuję autorowi, że tak przyjemnie przedstawił to co chciał ;P Bo wiadomo, że wszystkiego nie da rady. GJ.
Jak dla mnie po parodniowym obcowaniu z betą gra jest świetna zdecydowanie lepsza w mym mniemaniu niż WoW czy GW (dla czepialksich w oba grałem więc skalę porównawczą mam :P)
A co do tekstu to pierwsza klasa brawa dla autora :)
Czytam recenzje (wole taki artykul niz normalny tekst) i oczywiscie "jako szanujacy sie gracz" (jak mozna przeczytac w normalnych tekstach) lece do empiku - ni ma, lece do media - ano ni ma. W artykule jest napisane ze jest juz w Polsce czy to prawda i mozna juz gdzies dostac czy tylko artykul ukazal sie wczescniej niz planowano?
Ten artykuł to wrażenia autora po becie (dlatego jest w dziale publicystyka a nie recenzje) która już trwa rok jak mniemam oficjalna premiera gry 18 września.
Tak wiem, przeczytalem, ze premiera 18 ale Soul napisal cos co sklonilo mnie do udania sie do swiatyni kazdego z nas gdzie niestety nierzadko trzeba zlozyc znaczna ofiare przy oltarzu zwanym kasa. Chcialem zlozyc. Bylem gotowy zostac neofita warhammera, ktorego dotad omijalem z daleka. Ale pewnie trzeba poczekac jeszcze tydzien.
Prestidigitator -> Ofiarę możesz już złożyć w postaci pre-ordera. :)
Premiera gry 18 września.
Tu można kupić :
http://www.empik.com/warhammer-online-age-of-reckoning-pc-multimedia,prod2990094,p
fizycznie w sklepach powinno być na początku przyszłego tygodnia.
Ci co kupili wersję kolekcjonerską (nie do dostania obecnie) zaczynają grac w niedzielę 14 września
15 grają ci co mieli preorder wersji normalnej
oficjalna premiera, czyli grają wszyscy to 18 września.
do tego czasu na pewno bedzie w sklepach
Co do recenzji, to z pewnością recenzję było by trudniej napisać. Myślę że recenzent będzie miał nie lada orzech do zgryzienia. Całe szczęście ja nie musiałem się głowić, napisałem to co mi się podoba. Dlatego proszę nie traktować tego jako recenzję.
>>>dodatkowo musimy również kupić pudełko z grą.
no nie koniecznie - można zamówić wersję online :) bez pudełka.
>>>... nie ma czystego podziału na dobro i zło...
bo tu nie ma dobra jest tylko mniejsze zło (Order) i większe zło - (Destruction).
DEFEDos ---> pudełko z grą musisz kupić zawsze, tyle że w wersji elektronicznej go nie dostajesz :)
>>>Longwinter
no właśnie nie dostaniesz pudełka - grę musisz kupić ale nie koniecznie w wersji pudełkowej i tu jest nie pełna prawda w artykule :].
>>>„mikrofon nie jest ci potrzebny, masz tylko słuchać swojego oficera i zabijać, a nie gadać”
tekst the best :]
>>>...zarówno jako elektroniczny download ze sklepu EA Store, jak i jako pudełko...
no zwracam honor ;)
artykuł naprawdę "przedni" :)
juz mam smaka na tego wara
Nowe MMO BioWare od jakiegos czasu wiadomo ,ze bedzie to KOTOR Online.
Jagar ---> nie ma takiej pewności, nikt oficjalnie tego nie ogłosił, ale zapewne tak będzie.
Bardzo dobry artykuł i w całej rozciągłości zgadzam się z autorem, to stanowczo najlepszy MMO od czasów WoWa a w moim odczuciu nawet od niego lepszy, oczywiście jeszcze nie tak rozbudowany no ale i WoW od początku taki obszerny nie był. Tak czy inaczej w moim odczuciu mamy nowego króla MMO może nie w postaci ilości graczy (WoW mogą grac nawet 12 latkowie w WAR raczej nie wskazane) ale pod względem rozgrywki, przyjemności z gry i mechaniki jak dla mnie WAR jest najlepszy.
nagytow ---> jak na tej stronie http://www.bioware.com/games/ pojawi się oficjalne info to będzie oficjalnie.
bardzo fajny artykuł, przyjemnie się go czytało:) Serio są plany co do polskiej wersji WAR???
gram w bitewnego młotka od ponad 8 lat, a rpg'a jeszcze dłużej, i jak widzę tą grę to bierze mie żałość. Ona nie ma nic z klimatu tego mrocznego świata, po prostu kolejny MMO, tutaj na siłę wcisnęli tylko łowcę czarownic, maga wysokich elfów, i wojownika chaosu. Gierka, jak każda inna, nic do niej nie mam, ale świat i klimat nie udało się twórcom przenieść na ekran. Przecież Łowca Czarownic nigdy by nie zaufał jakiemukolwiek magowi, krasnolud nie bratałby się z elfem, a wojownik boga krwi Khorne'a od razu zabiłby Slaanesh'owca.
A tak, po za tym brakuje mi Skavenów.
dharletch nie zgadzam się z tobą. W bitewniaka co prawda nie grałem ale grałem w fabularnego młotka i przeczytałem większość książek napisanych o Warhammerze i moim zdaniem twórcom udało się całkiem nieźle pogodzić realia świata Warhammera z "fun from game" jasne są nieścisłości i sprzeczności ale ta gra ma być dobrą zabawą dla kilkuset tysięcy graczy a nie tylko dla hardcorowych fanów młotka. Co do Skavenów też boleje, że nie są grywalną rasą ale w grze występują jako NPC oraz mówi się, że są brani pod uwagę jako kolejna grywalna rasa do dodatku tak więc być może będziemy mieli jeszcze okazje zagrać Skavenami.
dharletch ---> tak już jest że naszej wyobraźni budowanej przez lata nie sprosta nic. WAR to nie jest twoja sesja przeniesiona do komputera, to nowa, niezależna gra komputerowa opierajaca się tematyką na świecie Warhammera, i cała od pierwszego screena po nazw serwerów ma licencję Games Workshop.
dharletch - wiesz, może nie będzie klimatu figurkowego Warhammera i RPG tegoż, ale myślę, że dla ludzi nieobeznanych z tymi właśnie grami "bez prądu" ta gra będzie mieć klimat. Swój własny. Bo większość graczy zapewne nie wie - tak jak Ty - kto kogo lubi itd. Rozumiem, to oczywiste, że dla fana i weterena figurkowca pewne rzeczy są ważne, ale dla przeciętnego Kowalskiego (np. mnie) to jednak detale.
Tak samo fani figurkowego W40k narzekają na Dawn Of War... a dla większości społeczeństwa graczy to przecież wyśmienity RTS.
Co do ras - mogliby dodać jeszcze po jednej. I dodadzą pewnie w dodatku. Ubolewam tylko troszkę, że od początku nie będę mógł grać Leśnym Elfem <ok >
Blizz juz pracuje nad astepnym MMO (zobacie ogloszenia o prace na ich stronie)
Gra jest odwzorowaniem WoW - czyli zawiera wszystko co powinna zawierać gra mmo (tylko proszę nie zaczynajmy fanboyowskiej wojny). Podoba mi się pomysł RvR - w WoW battlegroundy są bezmyślne i po dłuższej grze się nudzą. Tutaj, mam nadzieję, wszystko będzie uporządkowane i przyjemne („mikrofon nie jest ci potrzebny, masz tylko słuchać swojego oficera i zabijać, a nie gadać” - nie popieram takiego toku myślenia :)) ToK to też fajne rozwiązanie ( w WoW pojawi się podobne w dodatku jako "Achievments;]) Trochę szkoda, że umiejętności poboczne (crafting) zostały tu nieco zignorowane ale to nie powinno przeszkadzać. Liczę też na rozwinięcie "Labiryntów" to naprawdę jeden z najważniejszych aspektów gry. Co do innych uwag autora: dobrze, że nie ma polskich serwerów, bo gra z samymi polakami to kiepski pomysł (chyba, że ktoś nie umie obcych języków - w takim razie takie rozwiązanie jest OK)
Co sprytniejsi pewnie już Skavenów w WAR odkryli, więc proszę nie mówić, że ich nie ma bo są. Tylko nie można nimi grać.
Tomkow - znaczy, że grałeś w betę? Może jakieś ogólne wrażenia przedstawisz? ;P
A co do "Labiryntów", to fakt, że 3 to mało, ale na pewno w kolejnych większych patchach będą dodawane nowe. Jak w WoW, który też z początku był o wiele mniejszy niż teraz .
W sumie właśnie dlatego porównywanie z WoWem nowych MMO jest trochę niesprawiedliwe. Przez te wszystkie lata ludzie z Blizza strasznie się napracowali nad ulepszeniem/poprawieniem/dodaniem nowych rzeczy do WoWa, więc to trochę tak jakby porównywać samochód na maxa stuningowany z wersją podstawową z salonu xP
Tomkow -->
Specjalnego sprytu to nie wymaga. Jako postać Chaosu pierwszego Skavena można spotkać po jakiś dwóch minutach gry :)
czyżbym się mylił ale wczoraj widziałem WARa w Empiku tylko okładka jakas inna?????