Operation Flashpoint 2: Dragon Rising [PC]
CM tak naprawdę nie pokazało nic konkretnego z gry wszystkie filmiki i screeny które widzimy obecnie to rendery. A Co-op na 8 osób to katastrofa i śmiech na sali dla przykładu OFP1 miało Co-op do 64 graczy to samo ma ArmA a OFP2 który ma być next-genem ma co-op do 8 osób a multi do 32. Osobiście kupię obie gry ArmA2 i OFP2. ArmA2 jest celowana w hardkorowców a OFP2 tak bardziej pomiędzy main streamem a hardkorowcami.
Coppa na 8 nie będzie, zdementowano to na forum CM. Aktualnie nie ma żadnych konkretnych limitów w tej kwestii.
Podkreślam słowo "przebąkiwano" w zapowiedzi:) Nie napisałem, że to oficjalna informacja producenta, a raczej plotki, które nierzadko potwierdzają się.
Może twórcy wyjdą na prostą, choć do cod4 zapewne będzie im brakować jeszcze dużo wiedzy :)
Na razie nie wiele można powiedzieć o Operation Flashpoint 2, bo tak naprawdę nic nie zostało pokazane poza kilkoma renderami. Czekam na gameplay, póki co trzeba wstrzymać się z oceną
gra moze zostac hitem ale... Bedzie jej bardzo trudno.
brak doswiadczenia niestety
ale ogolnie gra bedzie prawdopodobnie bbardzo dobra
eJay --> Skoro jednak CM zdementowało tą plotkę, to warto było o tym nadmienić ;).
Mam nadzieję, że będzie bardzo realistycznie.
kozak_007 - przecież CoD4 to typowe arkadowe naparzanie :P OFP2 to ma być symulacja pola bitwy taka jaka była w OFP1, tyle że więcej bajerów i poza tym, jak można porównywać grę skoncentrowaną tylko w CQB z grą która oferuje Ci 220km kwadratowych wyspy + pojazdy i ponad 70 pukawek to tego to ja nie mogę pojąc :P
Mateck---->Zapowiedź była pisana, gdy CM przy E3 zamknął usta i nawet nie skomentował tej sprawy:)
Nie byłem fanem OFP, miała dla mnie za mało grywalności, kierowanie postacią przypominało bardziej kierowanie pojazdem... choćby wspomniane komendy... trzeba było rzucić wszystko i wertować te polecenia... To samo miała ArmA tylko kierowanie postacią wydawało mi się jeszcze bardziej "pojazdowe" i wyrzuciłem ją po 10minutach.
Ale po przeczytaniu szczególnie 2-giej stronki wprost nie mogę się doczekać:P To nie jest tak, że nie lubię realizmu, bo lubię go czasami grając w Red Orchestre, ale przydałoby się tym symulatorom trochę więcej widowiskowości i trochę mniej nauki po to aby tylko dobrze kierować postacią...
Mnie też denerwowało te sterowanie postacią. Przypominało trochę sterowanie wieżyczką czołgu: kiedy obracałem się w lewo najpierw obrócił sie celownik a dopiero potem karabin :/ Jeżeli zrobią sterowanie tak jak w większości FPS'ów to będzie miód (ale mam nadzieję, ze rozglądanie się [obracanie samą głową] zostawią) dobrze też, że zmienią system wydawania komend i zrobią animacje wsiadania postaci do pojazdów, choć to, że będzie mniej poleceń trochę mnie martwi.
Moje dodatkowe życzenia/ oczekiwania co do tej gry:
- walka w budynkach (zawsze mi jej trochę brakowało w OFP i ArmA)
- lepsza walka w budynkach: w OFP i ArmA chodzenie po budynku, strzelanie z niego nie mówiąc już o strzelaniu w budynku było strasznie toporne :(
Moje obawy:
- oby nie trzeba było mieć kompa z Waszyngtonu, żeby odpalić ta grę na najniższych detalach
"kiedy obracałem się w lewo najpierw obrócił sie celownik a dopiero potem karabin :/".
Trzeba było w opcjach czułość myszy maksymalnie przesunąć w lewo nie byłoby żadnych opóźnień.
A mi się marzy aby takie gry pojawiały się również na konsolach, ale nie "specjalne " uproszczone wersje konsolowe, tylko właśnie takie gry jak ArmA lub OF. Stać mnie na konsole, ale na dobrego PCta już nie, a z chęcią pograłbym właśnie w takie bardziej zaawansowane gry niż wszechobecna sieczka.
Swoją drogą nauka gry później procentuje. Jak w coś się włoży czas to nie rzuca się tego po paru tygodniach jak kolejne Call of Duty. W ArmA gram już grubo ponad rok, w obecnej wersji i z tyloma świetnymi dodatkami jest to najwspanialsza gra militarna na dziś. Liczę że OPF2 będzie tytułem co najmniej tak realistycznym ale z własnym charakterem.
Co do widowiskowości to OPF i ArmA to nie wiem co się pod tym pojęciem kryje, grafika ? Bo jeśli chodzi o emocje związane z grą to nic tak nie powoduje stanu przedzawałowego jak eksplozja RPG w najmniej oczekiwanym momencie... Zresztą tak to wygląda jak na filmiku:
http://uk.youtube.com/watch?v=oTANRFlWT08
Widząc Wasze opinie oraz informacje od pewnego gracza Arma (sam też troszkę pograłem) to od ofp 2 oczekiwać trzeba by 4 rzeczy przede wszystkim:
1. Wydajnego, zoptymalizowanego silnika który wyświetli ładną dla oka grafikę na dużą skalę, odległość przy niewygórowanym sprzęcie,
2. Podatność na modowanie (podobnie jak arma),
3. Dynamicznej kampanii
4. W końcu rozgrywki multi dla szerokiej rzeszy graczy a zarazem odpowiednio optymalnej by serwery były w stanie pociągnąć dużą liczbę uczestników (64 to minimum biorąc pod uwagę rozmach wyspy)
massca--->Dlatego wychodzi na wszystkie platformy mocniejsze niz PSP, NDS, Wii oraz Gameboy:)
Wszystko OK poza faktem że Rosjanie nigdy by nie poprosili Amerykanów o pomoc :P :P
Tbone dynamiczna kampania wiem że nie zostanie uwzględniona ale poboczne misje i dynamiczne otoczenie daje lekkie złudzenie dynamicznej kampanii. Ale masło maślane mi wyszło ale do zrozumienia
Co do stwierdzenia autora recenzji że nie osiągnięto jeszcze kompromisu realizm/grywalność w grach taktycznych to może warto porównać tu Battlefield 2 ... Moim zdaniem to idealny przykład
kompromisu ostatnio go odkurzyłem i z modem Forgotten Hope 2 to istny rarytas, a jest też kilka innych modów na bardzo wysokim poziomie polecam :)
Co do omawianej gry to na screenach prezentuje się świetnie jest soczysta a jednocześnie
stonowana bez jakiś krzyczących wyrwanych z kosmosu graficznych dziwadeł, jak dla mnie ideał gry wojennej jak będzie się jeszcze ruszać tak jak wygląda to pozycja obowiązkowa. szkoda tylko ze w 2009 dopiero :(
"Trzeba było w opcjach czułość myszy maksymalnie przesunąć w lewo nie byłoby żadnych opóźnień."
Już tak próbowałem i niby pomaga, ale to nie to samo...
"Wszystko OK poza faktem że Rosjanie nigdy by nie poprosili Amerykanów o pomoc :P :P"
O tym samym pomyślałem :P
Mam nadzieję, że OFP2 nie będzie zabugowana i nie będzie sprawiała problemów przy instalacji i patchowaniu jak ArmA :( niestety wydałem ok. 70zł na ArmA i chyba coś koło 40zł na Queen's Gambit i teraz nawet nie mogę sobie pograć, bo po instalacji jak chcę włączyć zawsze wyskakuje jakiś błąd, a jak próbuję patchować to mi wyskakuję ponad 7 błędów zanim nawet aktualizowanie przekroczy 3% :( próbowałem już wszystkiego: reinstalowałem setki razy, usuwałem ArmA z rejestru po uninstalu, ignorowałem te błędy i wszystko na marne! Dalej ta gra si nie chce wcyz i 140zł poszło w błoto :(((
Ups sory za posta pod postem nie zauważyłem opcji edytuj
Ubojnia--->Wiedz, ze w BF 2 grałem przez 3 lata i ta gra przy półce z napisem "realizm" nawet nie stała. Nie zmienia tego nawet Forgotten Hope 2, ktory owszem wprowadza sporo ciekawostek, aczkolwiek wiekszosc aspektow ma charakter arcadeowy. O pewnym realizmie mozna mowic dopiero przy Project Reality, aczkolwiek tylko przy w niewielkim aspekcie gameplaya.
Michal04--->Jakie to problemy wywołuje ArmA przy instalacje i patchowaniu? Pierwsze słysze. Moze sciagasz zły patch (kolejno powinno sie instalowac 1.05 INT, 1.08 INT oraz 1.14).
Mam na 100% dobre patche. Mógłbym jakoś przeboleć i grać w singla na niezaktualizowanej grze ale niestety jak ją próbuję włączyć to również występują jakieś błędy :( jakbyś Ty albo ktokolwiek z was miał cenne rady to proszę o kontakt:
E-mail: [email protected]
GG: 3770024
Nie bardzo mi się teraz chce instalować gry ale pamietam, że wyskakiwały błedy w których pisało cos o plikach w katalogu addons a przy włączaniu była podana ścieżka do jakiegos pliku z addons i pisało coś, ze nazwa tego pliku jest za krótka a ja nic tam nie zmnieniałem na pewno.
a co do informacji, zapowiedzi, renderów, filmików, trailerów, newsów itp. to zapraszam na stronkę: http://www.ofp2.pl/
Okej zainstalowałem ArmA i dalej ten błąd. Jak zrobić screena?
Teraz to wyskakuje: http://img395.imageshack.us/my.php?image=bd1vr1.png
a wczesniej wyskakiwał error i pisało: "Data file too short 'addons\characters.pbo'."
Ok tutaj mam screena tego drugiego błedu: http://img167.imageshack.us/my.php?image=bd2qm0.png
Jeżeli nawet nie chce się zainstalować to znaczy, że dysk CD jest zepsuty:) Jak możesz to odpal gre na wersji podstawowej 1.00, a nastepnie sprobuj zaaplikowac 1.05 International.
Sprawdź czy płyta nie jest uszkodzona. Możesz spróbować zainstalować wszystkie patche. Ostatni (1.14) usuwa z polskiej wersji zabezpieczenie StarForce, które generuje błąd ze screena pierwszego, więc może uda się uruchomić grę.
Niestety wtedy cały czas wyskakuje error ze screena numer 2. A zainstalować zainstalowałem, ale nie mogę włączyć nawet na 1.0
Błagam niech tego tylko nie spartolą! Zresztą po OF1 lepszej gry jak dla mnie nikt jeszcze nie zrobił, więc do OF2 żywię niewyobrażalne nadzieje. Jeśli się zawiodę zawsze zostaje honorowe seppuku, albo ArmA 2 ;)
A ArmA 2 jest takie do bani ? Mam za słabego kompa i wciaz zatrzymalem sie na etapie OF1, ale po kupnie nowego przymierzam sie wlasnie do ArmA 2, ale skoro mowicie ze jest takie slabe...
Wyszlo cos fajnego w tych klimatach ? Moj ostatni FPS to COD 1 i Rainbow Six Raven Shield (to z tych nowszych). Oczywiscie w OF1 po porzadnym zmodowaniu caly czas pogrywam.
Mydełko_FA --> ArmA 2 jeszcze nie ma ;). Jest ArmA 1 i jeżeli wziąć pod uwagę wersję 1.14 i grę w coopy ze zgraną paczką, to jest świetna i nie ma nic lepszego w tych klimatach.
Kampania single w porównaniu do tej z OFP 1 jest niestety słabiutka. Jednak w przygotowaniu jest sporo dużych modów, w tym jeden przenoszący kampanię Cold War Crisis do ArmA. Jak zostanie on wydany, to już nie będzie można mówić, że ArmA jest pod jakimś względem słabsza od OFP 1 ;).
Michal04 --> A spróbuj skopiować ręcznie z płyty plik characters.pbo.