Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Operation Flashpoint 2 - najwierniej oddane pole walki w historii gier

04.07.2008 11:39
1
zanonimizowany510414
41
Konsul

8 stron ? No to się panowie popisali :) Pamiętam pierwszą część , więc wiem , że ta gra będzie mocna...

04.07.2008 11:47
Mateck
2
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Pytanie czy to są prawdziwe screeny, czy kolejne rendery :).

04.07.2008 11:48
hansatan
3
odpowiedz
hansatan
70
Generał

tej grze tylko arma moze dorownac (chyba)

04.07.2008 11:52
D3O
😉
4
odpowiedz
D3O
96
Leutnant

Trochę te screeny nie wyglądają jak typowe screeny :)
Ale czekam z niecierpliwością, w pierwszą cześć grałem tyle że nie potrafię zliczyć + tysiące addonów, modów itp.(pamiętam że całość zajmowała u mnie ok 10GB razem z modami).
Ciekaw jestem czy do OFP2 też powstanie tyle dodatków :)

04.07.2008 11:53
5
odpowiedz
zanonimizowany345880
17
Pretorianin

Ahh, czekam na tą grę. Od lat faworyzuje Codemasters i teraz zamiast kupować CoD4 czekam na OF2, aby tą kupić. Chociaż ja jestem początkujący w FPS/grach akcji (mam jak na razie 23 gry wydań premierowych (zbieram na razie 2 lata, a w ciagu ostatnich 2 miesięcy na 5 gier PS3 wydałem ponad 1000 zł), z czego 22 to samochodówki), więc nie wiem czy taki symulator będzie dla mnie dobry.

04.07.2008 11:54
6
odpowiedz
zanonimizowany510414
41
Konsul

D3O jak 2 część będzie tak samo dobra to czemu nie ?

04.07.2008 11:56
7
odpowiedz
zanonimizowany481510
14
Senator

Na screeny z gry to to nie wygląda, raczej na pobożne życzenia jak programiści chcieliby, żeby to wyglądało.

04.07.2008 11:59
D3O
8
odpowiedz
D3O
96
Leutnant

@crisu
No nie wiem, gra może być dobra, ale nie zapominajmy że technologia idzie naprzód :) OFP 1 był dla modderów raczej łatwy, ale czy 2 też będzie? Zobaczymy po premierze :)

04.07.2008 12:02
Mateck
9
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Nie liczył bym na to, że OFP2 będzie się tak łatwo modowało jak OFP albo ArmA 1 i 2.

04.07.2008 12:11
10
odpowiedz
pawloki
15
Legend

Też tak myśle i marzy mi się multi do 64 graczy grałem kiedyś w 1 i gra była bardzo dobra.

04.07.2008 12:15
Koktajl Mrozacy Mozg
11
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

pewnie tylko bedzie sie kampic :/

04.07.2008 12:16
12
odpowiedz
zanonimizowany76464
72
Senator

Na prawdziwej wojnie też bym się kampił ;).

04.07.2008 12:17
T_bone
13
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Jak będą coopy oraz sensowny PvP w multi z edytorem misji to jest nadzieja.

04.07.2008 12:20
14
odpowiedz
zanonimizowany345880
17
Pretorianin

To są screeny. Zobaczcie poprzednie screeny od Codemasters. Wyglądają nawet lepiej niz te, więc to chyba logiczne, że na tym etapie produkcji i z enginem EGO nie będą pokazywać graczą renderów. Z resztą PC Gamer UK miało okazje zagrać w OF2 i wrzuciło screeny.

04.07.2008 12:44
Matt
😊
15
odpowiedz
Matt
263
I Am The Night

Hmm... po stracie praw do tytulu przez BIS spodziewalem sie, ze OFP2 bedzie kaszanowate, tzn bedzie kolejna strzelanina, ale niewykluczone ze szykuje sie bardzo mila niespodzianka...

04.07.2008 12:47
eJay
16
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Bez coopów i solidnego edytora ta gra bedzie tylko wakacyjnym akcyjniakiem zaprawionym taktyką. Tak czy siak, trzymam kciuki, choc mamnaprawde duze watpliwosci.

04.07.2008 12:49
T_bone
😁
17
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Image

UH-60 z oznaczeniami Marines... Co za bzdura, nie ma nadziei :D

04.07.2008 12:58
T_bone
18
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Aha cytat z artykułu:
"One problem: right now, all they have to demonstrate their ambition are target renders (based at least on actual art assets created for the game) and very, very early prototype.
W skórcie nie ma żadnych screenów i nie było.

04.07.2008 13:09
19
odpowiedz
zanonimizowany371560
36
Senator

jaeżeli będzie MP to i tak gracze z tego zrobią napieprzanke i tak zero team worku będzie :)

04.07.2008 13:11
Mateck
😜
20
odpowiedz
Mateck
88
Senator

UH-60 z oznaczeniami Marines... Co za bzdura, nie ma nadziei :D

Fikcyjny konflikt, niedaleka przyszłość, więc dlaczego niby UH-60 z oznaczeniami Marines ma być bzdurą i odbierać nadzieję, że OFP2 będzie lepsze od zabugowanej ArmA? ;)

04.07.2008 13:21
T_bone
21
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mateck---> Bo w "niedalekiej przyszłości" do służby w USMC wchodzi UH-1Y :> Taki BIS nauczył się na swoich błędach i jak powiedzieli że w ArmA 2 będą marines to już mamy Ospreya, Hueya, Cobrę i F-35... Codmasters ma dużo kasy i "podobno" zatrudniają jakiś specjalistów od tego typu spraw, stwierdzam tylko że powinni ich zwolnić ;) ArmA mogła być zabugowana ale ma otwartą strukturę, coś co daje niesamowite możliwości i długowieczność.
Zresztą tak sobie tylko wytykam potknięcia, pożyjemy zobaczymy co z tego wyjdzie.

04.07.2008 13:23
Garbol
22
odpowiedz
Garbol
98
Generał

Tak w gwoli ścisłości:

Jeśli ktoś myśli że jest to FPS pokroju BF2, CS czy czego tam jeszcze. To jest w WIELKIM błędzie.

To jest shooter taktyczny, no można by powiedzieć bardziej symulator pola bitwy i moim zdaniem tylko dla pasjonatów, dla takich Jarheadów którzy zdali maturę i zamiast iść na studia to idą do woja... tiaaa... to opisuje trochę mnie :P . Albo dla kogoś kto lubi ASG no i same militaria.

04.07.2008 13:27
Mateck
😊
23
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Bone --> A co z tym, że to jest fikcyjny konflikt? Dla mnie to jest wystarczające usprawiedliwienie takiego błędnego oznaczenia. No i skoro wytykasz drobne błędy, to nie pisz, że nie ma nadziei, bo gdyby one tak Ci przeszkadzały to w ArmA w ogóle byś nie grał.

Odnośnie jeszcze stwierdzenia, że bez coopów i solidnego edytora ta gra będzie tylko wakacyjnym akcyjniakiem zaprawionym taktyką. Wakacyjny akcyjniak, to jest CoD4, albo CoD5, który ma być zaprawiony taktyką. Skoro tak trąbią o tym realizmie, to raczej dostaniemy coś więcej niż CoD ;). Poza tym jeżeli multi będzie na poziomie Project Reality to coopy i edytor misji nie będą potrzebne ;).

04.07.2008 13:28
24
odpowiedz
zanonimizowany563643
1
Junior
Image

siemka ale będą wymagania chyba z 2 GB RAMU jak nie większe

04.07.2008 13:38
T_bone
25
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mateck---> "A co z tym, że to jest fikcyjny konflikt?"
A ewentualnych kosmitów też miałoby to usprawiedliwiać ? :D To fikcyjny konflikt ale nie fikcyjne armie. Wytykam błędy, mam prawo skoro panowie z codemasters tak wysoko sobie stawiają poprzeczkę sądząc po przeczytaniu tego tekstu.

04.07.2008 13:48
😉
26
odpowiedz
zanonimizowany561969
0
Centurion

Mimo, że śledzę za każdym razem nowe info o OFP2, to jestem zdania, że nie mają szans dorównać Bohemii i Armed Assault. Nawet jeżeli dostaniemy naprawdę taktyczny symulator, to nie wierzę, że będzie ten "feeling" z OFP i ArmA. W tej sprawie zgadzam się całkowicie z eJayem. Już mam zastrzeżenia do fabuły - nie podoba mi się. Chociaż ta w ArmA II też jakoś na dzień dzisiejszy obiecująco nie wygląda. Czy od czasów Resistance, nie idzie wymyślić jakiegoś porządnego i ciekawego konfliktu? Zresztą, nie ma to jak klimat partyzantki :). Moim zdaniem, można by pójść w takim kierunku - mieszkańcy jakiegoś państewka kontra najeźdźca.

04.07.2008 13:50
Mateck
27
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Bone --> Porównujesz kosmitów z przemalowaniem śmigłowca w konflikcie, który nigdy nie miał miejsca. Rozumiem, że to miało być śmieszne ;). Dajesz głowę, że USMC nigdy nie będą latać UH-60?

Mnie się najbardziej rozchodzi o to, że twoim zdaniem przez ten imho bardzo drobny bug nie ma nadziei, że ta gra będzie dobra. Jak wychodziła ArmA, to też twórcy wysoko sobie stawiali poprzeczkę. "Najlepszy symulator pola walki" głosili. No i co wyszło? M1A1, który nie przypomina M1A1 przykładowo ;).

04.07.2008 13:54
😉
28
odpowiedz
zanonimizowany561969
0
Centurion

Mateck -----> A było coś lepszego w tym czasie? Co z tego, że np. Abrams nie był zgodny z prawdziwym, skoro cała gra była najlepszym symulatorem?

04.07.2008 13:59
Mateck
29
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Jacobsss --> Czy ja twierdzę, że było coś lepszego od ArmA i że ona jest zła? Chodzi mi właśnie o to, że takie niedociągnięcia nie przekreślają szans na dobry symulator pola walki. To Bone pisze, że nie ma nadziei, bo Marines będą latać UH-60 :P.

04.07.2008 14:07
😉
30
odpowiedz
zanonimizowany561969
0
Centurion

Nie no, w porządku :). Nie rozumiem tylko, dlaczego za każdym razem tylu ludzi (nie mówię akurat o tobie) nie wierzy, że Crapmasters może wyprodukować dobrą grę. Tak jakby ArmA to był ósmy cud świata, bez błędów i w ogóle. Słodzi się BIS, a trzeba pamiętać, że oni także święci nie są i dość dużo spraw zawalili.

04.07.2008 14:08
T_bone
31
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mateck---> "Rozumiem, że to miało być śmieszne ;)"

A nie jest ? :P

Już ci napisałem że latać UH-60 Marines nie będą bo mają swoje zabawki i to nowocześniejsze od tej konstrukcji, mogę ci dać głowę jeśli to cokolwiek dla ciebie znaczy (wyłączając VH-60 prezydenta) ;p Przy "Nie ma nadziei" dałem uśmiechniętą mordkę co znaczy że pisałem to z... Uśmiechniętą mordką a nie super duper poważnie ;p Co nie zmienia faktu że takie niedopatrzenie istnieje i to w renderze który ma grę promować.

04.07.2008 14:08
Mateck
😉
32
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Jacobsss --> No właśnie o to mi chodzi :).

Bone --> Ja już Cię trochę znam i wiem, że takie wyśmianie czegoś jest największą wrzutą z twojej strony :).

I nie, porównanie UH-60 Marines do kosmitów nie jest dla mnie śmieszne, a żenujące ;).

04.07.2008 14:12
😉
33
odpowiedz
zanonimizowany561969
0
Centurion

T_bone -----> Piszesz, że na "renderze, który ma grę promować" ale nie zapomnij, że pierwsze screeny z ArmA też miały ją promować (jako następce OFP), a tam to dopiero było niedociągnięć. O wiele gorszych, niż napis Marines na blaszaku.

04.07.2008 14:14
eJay
34
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Jacobss--->Roznica jest taka, ze pierwsze screeny z ArmA byly in-game. I na ich podstawie widac, jak autorzy napracowali sie w ciagu kilku miesiecy przed premiera nad oprawa. A tu mamy sytuacje, gdzie Codemasters stara sie powiedziec "patrzcie, co chcemy zrobic". :)

04.07.2008 14:16
Mateck
😜
35
odpowiedz
Mateck
88
Senator

eJay --> No i?

04.07.2008 14:19
😊
36
odpowiedz
zanonimizowany561969
0
Centurion
Image

No dobrze, chociaż moim zdaniem, lepiej by było gdyby BIS ich w ogóle nie pokazywał, bo to tylko pogorszyło opinię gry, niż ją poprawić. Czasem lepiej jest karmić ludzi renderami, niż słabymi screenami, bo ludzie od razu się do gry zniechęca. Sami Ondrej i Marek Spanel twierdzą, że Codemasters może wyprodukować dobrą grę.

Edit: Nie wiem czy był sens wypuszczania screenów tego typu:

04.07.2008 14:20
eJay
😊
37
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Mateck--->To, ze nawet na renderach, de facto prosto z Photoshopa widac błędy koncepcyjne:)

04.07.2008 14:26
T_bone
38
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mateck---> Aleś się tych kosmitów przyczepił, jeszcze wspomnisz moje słowa o kosmitach jak zobaczysz chińską armię ;p I tu już poważnie piszę, trudno będzie zrobić realistyczną chińską armię. A w grach taktycznych liczy się realizm i nawet jak coś jest osadzone w przyszłości to pewne rzeczy muszą być oparte na realnych przesłankach. Na razie jestem sceptykiem, ale wierzę że to nastawienie zmieni się gdy zobaczę pierwszego czystego, screena z gry i jej mechanikę.

Jacobsss---> Codemasters to duża firma która która produkuje wiele tytułów i stara się trafić do jak najszerszego grona odbiorców. Trudno ich za taką politykę winić skoro się sprawdza. Dlatego z niedowierzaniem przyjmuje się wiadomości o tym iż planują wydać dość specjalistyczną grę przeznaczoną dla wymagającego segmentu maniaków taktyki i militariów. Mają więc dużo do udowodnienia.
BIS ? Oni zawsze produkowali ten sam rodzaj gier dla tego samego grona klientów. Ich gry jakie by nie były zawsze miały otwartą architekturę... Na szczęście ;p

04.07.2008 14:33
Mateck
39
odpowiedz
Mateck
88
Senator

eJay --> W tym sęk, że rendery nie prezentują ostatecznej gry i takie błędy mogą zostać poprawione :).

...trudno będzie zrobić realistyczną chińską armię.
Zadałbym pytanie dlaczego... ale się powstrzymam ;).

Dlatego z niedowierzaniem przyjmuje się wiadomości o tym iż planują wydać dość specjalistyczną grę przeznaczoną dla wymagającego segmentu maniaków taktyki i militariów.
Codemasters wydał pierwszą część OFP? Hmm, no chyba tak.

BIS? Oni zawsze produkowali ten sam rodzaj gier dla tego samego grona klientów.
Piszesz tak jakby zrobili coś więcej poza OFP i ArmA :).

04.07.2008 14:43
40
odpowiedz
zanonimizowany144153
40
Generał
04.07.2008 14:43
T_bone
41
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Vagray---> Tak jak pisałem, z wyłączeniem prezydenckiego VH-60.

Mateck---> "Zadałbym pytanie dlaczego... ale się powstrzymam ;)"

Odpowiem zwyczajnie, brak danych i dobrych źródeł. Pamiętasz śmigłowiec Z-10 w BF2 ? Większość jego zdjęć w owym czasie to były fotomontaże lub rysunki koncepcyjne więc twórcy trochę "zgadywali" jego wygląd. Będzie to więc ciężka robota.

"Codemasters wydał pierwszą część OFP? Hmm, no chyba tak."

Wydał a nie stworzył.

"Piszesz tak jakby zrobili coś więcej poza OFP i ArmA :)"

Wskazuje tu po prostu na pewną specjalizację. Battlefront robi gry wojenne a nie wyścigi, Sonalyst robią symulatory morskie, stare Red Storm robiło Rainbowy Sixy i Ghost Recony itp.

04.07.2008 14:50
😊
42
odpowiedz
zanonimizowany561969
0
Centurion

Wydał a nie stworzył.

Tak, ale pomagali BISowi w tworzeniu. Kilku ludzi, którzy pracują nad OFP2, pracowali przy jedynce. Np. Andy Wafer. Do tego Codemasters ma taki plus, że dysponują dużą kasą i mogą sobie zawsze odpowiednich profesjonalistów od działań wojennych sprowadzić. No i trzeba dodać, że mają dość duże parcie od fanów na realizm, więc wiedzą, co muszą zrobić.

Edit:

Piszesz tak jakby zrobili coś więcej poza OFP i ArmA :).

A nie prawda, bo stworzyli :P.

https://www.gry-online.pl/gry/fairy-tale-about-father-frost-ivan-and-nastya/z32467#pc

04.07.2008 14:55
Mateck
43
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Wydał a nie stworzył.
No ale Ciebie dziwi, że oni chcą wydać taką specjalistyczną grę? Skoro kiedyś to zrobili, to czemu nie teraz?

Brak danych i dobrych źródeł, a co za tym idzie niemożność idealnego odwzorowania sprzętu ma być powodem tego, że to nie będzie dobry symulator pola walki na miarę ArmA? BIS chyba mógł lepiej odwzorować M1A1, nie zrobił tego, i czy to jest powód, że nie lubimy ArmA? :)

EDIT.

Fairy Tale: About Father Frost, Ivan and Nastya. Hehe, ta gra bardzo pasuje do specjalizacji BIS :D.

04.07.2008 14:59
44
odpowiedz
zanonimizowany144153
40
Generał

T_bone

UH-60 używa szwadron HMX-1. I nie tylko do transportu samego prezydenta, ale szeroko pojętych VIP-ów, w tym także najwyższych rangą generałów, ewakuacji dygnitarzy etc. wedle rozkazów dowódcy Marines. Nie widzę przeszkód, by właśnie w takiej roli miał być helikopter użyty w OF2.

(gwoli ścisłości, UH-60 są także używane przez Marines w programie OT&E (Operational Test and Evaluation [of US Marine Corps]), gdzie służą również jako wsparcie pozostałych jednostkom (oczywiście, bardziej od strony "kontrolnej", i to szczególnie dopiero co włączonym do użycia jednostkom).

04.07.2008 16:52
T_bone
45
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mateck---> W przypadku OPF2 stworzyć i wydać, zadowolony ? I mnie nie dziwi tylko stwierdzam fakt że nie jest to firma specjalizująca się w spełnianiu zachcianek wąskiego grona klientów. Można być nastawionym sceptycznie czy to karalne ? Jak OPF 2 będzie dobry to się będę cieszył ogromnie.

Vangray---> Nikt ci nie zabroni tak sobie to tłumaczyć a może nawet tak będzie aczkolwiek... Śmigłowiec na obrazku to nie VH-60, malowanie też nie to a HMX-1 mają ich jakieś 8.

Ale dość spekulacji, czekajmy na dalsze wieści, żeby mnie optymiści nie zjedli to powiem że Bradley (czyżby w grze było U.S Army ?) wygląda smakowicie ;p

04.07.2008 17:32
Mateck
46
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Bone --> Żeby była jasność, ja nie jestem jakoś szczególnie pozytywnie nastawiony do nowego OFP. Wolę poczekać na więcej informacji. Natomiast negatywne nastawienie do gry tylko dlatego, że nie robi tego BIS a Codemasters jest moim zdaniem idiotyczne. Co z tego, że wydali oni ostatnio więcej gier dla szerszego grona. Zapowiadają, że chcą zrobić bardzo realistyczną grę, więc w czym problem? (pytanie retoryczne)

Chyba mogę mieć takie zdanie, prawda? To nie jest karalne? :)

I mnie nie dziwi tylko stwierdzam fakt że nie jest to firma specjalizująca się w spełnianiu zachcianek wąskiego grona klientów.
A jednak dziwisz się, że planują wydać dość specjalistyczną grę przeznaczoną dla wymagającego segmentu maniaków taktyki i militariów. Dlatego ja mówię, że już raz to zrobili ;).

04.07.2008 17:45
eJay
😊
47
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Jacobss--->Nie no sorry, ale muszę interweniować:D Silnik i całą otoczkę OFP zrobili Spanelowie (m.in Poseidon w 1997 roku, ktory dal solidne podstawy do zrobienia flashki). Za kampanie odpowiedzialny jest Victor Bocan, za muzke Matejka (Ondrej, nie Jan:P). 95% teamu zlozona byla z Czechow. Goscie z Codemasters jedynie nadzorowali przebieg prac (tak aby BiS dal rade ukonczyc gre na czas), a sami nie wchodzili w sklad zespolu, a przynajmniej nie odgrywali znaczacej roli.

Do tego Codemasters ma taki plus, że dysponują dużą kasą i mogą sobie zawsze odpowiednich profesjonalistów od działań wojennych sprowadzić.

Kasa to nie wszystko. Umiejetnosci, talent i założenia gry sa najwazniejsze. Jeszcze nie wiadomo czy silnik naprawde bedzie w stanie posluzyc nam do przeprowadzania akcji na realnie duza skale.

04.07.2008 17:49
T_bone
48
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mateck--->Już ci wyjaśniłem "stworzyć i wydać", tego jeszcze nie robili więc mają co udowadniać.
Nie mam negatywnego nastawienia do gry dlatego że nie robi jej BIS, wyjaśniałem tylko pewne różnice między tymi firmami ;p

04.07.2008 17:59
Mateck
49
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Ja proponuję dać nobla wymienionym przez eJay'a ludziom. W końcu tylko oni potrafią stworzyć taką grę ;).

eJay --> ArmA nie jest doskonała. Sam silnik pozostawia wiele do życzenia i wątpię żeby całkowicie go poprawili w ArmA 2.
Z zapowiedzi OFP2 wynika, że twórcy wiedzą co jest potrzebne do stworzenia odpowiedniego silnika, więc pozostaje trzymać kciuki, żeby im się to udało.

...wyjaśniałem tylko pewne różnice między tymi firmami ;p
No i co niby z tego wynika? Że Codemasters nie potrafi zrobić realistycznej gry? :D

04.07.2008 18:03
T_bone
50
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

"Codemasters nie potrafi zrobić realistycznej gry?"

O tym się dopiero przekonamy ;p Wynika z tego tyle że pomysł na stworzenie realistycznej militarnej gry w przypadku codemasters jest oryginalny, nietypowy w stosunku do ich poprzednich dokonań. Sukces OPF2 (zakładając że będzie grą realistyczną) mógłby mieć pozytywny wpływ na podejście do tej tematyki, realistyczne FPSy-symulacje mogłyby wrócić do łask firm które mają dużą kasę.

04.07.2008 18:18
Mateck
51
odpowiedz
Mateck
88
Senator

No ale jak to się ma do tego, że nie którzy nie wierzą w powodzenie Codemasters?

04.07.2008 18:25
😊
52
odpowiedz
zanonimizowany561969
0
Centurion

eJay ----> Spokojnie, przecież ja to wiem :D. Starałem się tylko ukazać OFP2 w dobrym świetle, bo jak powiedział Mateck "Natomiast negatywne nastawienie do gry tylko dlatego, że nie robi tego BIS a Codemasters jest moim zdaniem idiotyczne.". Za bardzo jesteście negatywnie do OFP2 nastawieni. Owszem, nie przypuszczam, żeby pod względem grywalności i "feelingu" OFP, dorównali BISowi, ale w kwestii technicznej ich zbiją, bo co tu dużo mówić, ArmA jest archaiczna technicznie, co też przyznał Mateck. Dlatego też nie musisz mi objaśniać jak powstało OFP, bo trochę wiem na ten temat :P. No i szkoda właśnie, że Crapmasters nie będzie mieć Ondreja Matejki, bo nie będzie klasycznej muzyczki flaszki. W ArmA mamy jej trochę, choć przerobioną :).

Co do kasy, to masz oczywiście rację, ale mimo wszystko, jest ona najważniejsza TAK NIESTETY. Widzisz z jakimi problemami BIS się boryka, co może dać negatywne skutki w ArmA II. Będą ją chcieli na gwałt wydać i dostaniemy nie dopracowaną grę. A tak, Crapmasters może sobie dłubać i dłubać, dopóki nie wyprodukują czegoś naprawdę dobrego. Założenia mają dobre, umiejętności to dzisiaj nie problem (wystarczy skupić trochę ludzi), a talent, cóż uważam, że się Bocan wypalił, bo kampania w ArmA to tragedia i kaszanka. Twoja była o niebo lepsza. A to przecież zrobiona jest za darmo i tak w krótkim czasie. Od razu widać, jak się inna firma wzięła za kampanię (Black Element Software) to dostaliśmy coś solidniejszego (Queens Gambit). A co dużej skali - mam obawy, że silnik nie uciągnie całej Skiry, więc będzie coś na miarę S.T.A.L.K.E.Ra, czyli teren podzielony na kilka levelów, co byłoby straszną kaszanką :).
Aha, i mówmy Real Virtuality, a nie Poseidon okej? :)

04.07.2008 18:31
T_bone
53
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Mateck---> Duża firma=czysta komercha ;) Nie twierdzę że tak będzie ale można mieć obawy że niektóre rzeczy spłycą aby nie odstraszyć pewnej klienteli, taki syndrom GRIDa który ze starą TOCA (a raczej symulacją) dużo wspólnego nie ma ;p

04.07.2008 18:34
eJay
😊
54
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Jacobss---->Kasy BiS ma jak diabeł gwoździ. Przeciez maja umowy z wojskiem na VBS. To są miliony dolarow (i to dziesiatki dziesiatek:P). Problem tkwi zapewne w zapisach, gdzie widnieje zakaz wykorzystywania nowinek VBS na rzecz komercyjnych produktow. To co BiS stara sie przemycic w ArmA II z VBS to elementy przygotwywane od dawien dawna, aczkolwiek wymagajace testow (ArmA:P). Przykladem jest real-live editor w MP. Przeciez to potezne narzedzie, przygtowywane jeszcze za czasow, gdy BiS i CM zyli w zgodzie:) BIS dal to tymczasowo do VBS, a w ArmA zostawil stara metode tworzenia misji.

Nie twierdze tez, ze silnik ArmA to szczyt osiagniec:) Jest dosyc toporny, ale jednczesnie "daje rade" i w kilku miejscach kopie tylki nowym silnikom - rozmiar terenu, liczba jednostek, mozliwosc tuningowania jego mozliwosci. To nie zdarza sie rzadko, abo komercyjny produkt byl tak podatny na zmiany i elastyczny.

04.07.2008 18:46
Mateck
55
odpowiedz
Mateck
88
Senator

Bone --> No i właśnie o takie rozumowanie mnie się rozchodzi. Nie ważne, że zapowiadają wysoki realizmy rozgrywki i w ogóle. To jest duża, komercyjna firmy, więc muszą niektóre rzeczy spłycić :P. Imho zapowiedź w PC Gamerze powinna nieco rozwiać wątpliwości co do tego, co oni chcą stworzyć. Pozostaje tylko mieć obawy co do tego czy im się to uda.

Zauważ, że w nowym Race Driverze nigdy nie zapowiadali wysokiego poziomu realizmu. OFP 2 już zapowiadają jako prawdziwy symulator pola walki i chyba trudno będzie się twórcą z tego wycofać ;).

04.07.2008 23:29
👍
56
odpowiedz
Raziel
136
Legend

twórcom wspaniałego Dizzy-ego zaufam w ciemno:))

04.07.2008 23:53
57
odpowiedz
Naczelnyk
161
Witch Hunter

Nowy tytuł zapowiada się świetnie, byle tylko dotrzymano obietnic.
Twórcy oryginalnego Flashpointa już się wypalili (co pokazuje ArmA), im już dziękujemy.

05.07.2008 10:46
T_bone
😁
58
odpowiedz
T_bone
262
CMDR

GRYOnline.plNewsroom

Naczelnyk---> Jasne, Bohemia Interactive skończyło się po Kill 'Em All :D

Wiadomość Operation Flashpoint 2 - najwierniej oddane pole walki w historii gier